Marte Handal
Stipendiat i lesevitenskap
Institutt for kultur- og språkvitenskap
Stipendiat i lesevitenskap
Handal, Marte
(2023)
Opplæring om, for eller gjennom likestilling? En kasusstudie av likestillingsopplæring ved en videregående skole. Opplæring om, for eller gjennom likestilling? En kasusstudie av likestillingsopplæring ved en videregående skole.Acta Didactica Norden (ADNO).
ISSN 2535-8219.
Volum 17.
Hefte 1.
DOI: 10.5617/adno.9439
Handal, Marte
(2020)
“Vi … er på vei inn i en tidsalder der det i stor grad er kvinnekjønnet som setter premissene for samfunnsutviklingen” – en kritisk analyse av lærebøker i samfunnsfag. “Vi … er på vei inn i en tidsalder der det i stor grad er kvinnekjønnet som setter premissene for samfunnsutviklingen” – en kritisk analyse av lærebøker i samfunnsfag.Nordidactica.
ISSN 2000-9879.
Volum 10.
Hefte 3.
s.88-108.
Handal, Marte
(2019)
Går digitaliseringen på bekostning av hjem-skole-samarbeidet? .
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.22-22.
Handal, Marte
(2018)
Lærebøker og likestilling.
Forskningscabaret;
2018-08-16.
Handal, Marte
(2018)
"The female sex set the terms for social development” Conceptualizations of gender equality in Social Studies textbooks .
Poster presentation, Contemporary perspectives on diversity, inclusion and education;
2018-11-19.