Paolo Haaland Scarbocci

Universitetslektor i digitale medier

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
KK S-3.ETG Landskap
Follow me
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Scarbocci, Paolo Haaland; Njå, Morten Bergsten

      (2021)

      Framtidsrettet og pedagogisk bruk av AR-teknologi i grunnskolen.

      ISBN 978-82-7644-990-7.

  • Formidling
    • Scarbocci, Paolo Haaland

      (2022)

      Dataspill på lærerutdanningen.

      Spilltanken 2;

      2022-01-13 - .

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Lunde, Eirik Midbøe

      (2022)

      Spillpedagogikk i lærerutdanningen.

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Lunde, Eirik Midbøe

      (2022)

      Her lærer lærerne hvordan ny teknologi kan brukes i undervisningen.

    • Scarbocci, Paolo Haaland; van Schaik, Fiona

      (2022)

      Perspektiver på elevmedvirkning i en urolig verden .

      Planleggingsdag;

      2022-08-15 - .

    • van Schaik, Fiona; Scarbocci, Paolo Haaland

      (2022)

      Koding i Minecraft Education Edition & Algoritmisk tenkning.

      Fagdag;

      2022-03-29 - .

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Madland, Ingebjørg

      (2022)

      Videogames as literary experiences.

      Grensesnitt;

      2022-05-25 - .

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Madland, Ingebjørg

      (2022)

      Dataspill som litterær opplevelse.

      Nasjonal konferanse om lesing 2022;

      2022-04-04 - .

    • Scarbocci, Paolo Haaland

      (2022)

      Data- og videospillveileder for lærere.

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Njå, Morten Bergsten

      (2021)

      Fremtidsrettet og pedagogisk bruk av AR-teknologi i grunnskolen.

      SPOT-konferansen 2021;

      2021-11-25 - .

    • Scarbocci, Paolo Haaland

      (2021)

      Forslag til rammeverk for formidling av dataspill i Den kulturelle skolesekken.

    • Skarstein, Frode; Scarbocci, Paolo Haaland

      (2021)

      SteamUpgrade: the Norwegian perspective.

      SteamUpgrade: Transnational meeting;

      2021-11-02 - 2021-11-05.

    • Rønningsbakk, Lisbet; Arstorp, Ann-Therese; Bøen, Elin; Scarbocci, Paolo Haaland

      (2018)

      Fremtidens klasserom i lærerutdanningen.

      NKUL 2018;

      2018-05-07 - 2018-05-09.

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Nygard, Arne Olav

      (2017)

      Digital lesing og elevsentrert undervisning.

      Besøk fra Telemark Fylkeskommune;

      2017-02-02.

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Færevaag, Margaret Klepstad; Bjerkan, Kirsten Meyer; Refvik, Linda; Wagner, Åse Kari H.

      (2017)

      Språkvansker (barnehage).

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Sæbø, Johanne Ur; Brenne, Hilde; Vikebø, Hilde; Wahl, Hilde Terese; Midtgård Johansen, Jarle

      (2017)

      Språkvansker (barnetrinn).

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Bentsen, Edle Inga

      (2017)

      Lese- og skrivevansker på 1. og 2. årstrinn - Økt 2: Når elever strever med å lese ord..

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Sæbø, Johanne Ur

      (2017)

      Elever med IOP i de fleste fag.

    • Scarbocci, Paolo Haaland; Håland, Anne; Aasen, Marit

      (2016)

      Lesing og skriving i norskfaget.

    • Mossige, Margunn; Scarbocci, Paolo Haaland

      (2015)

      Lesing og selvregulering i tverrfaglig prosjektarbeid i Medier og kommunikasjon.

      FYR;

      2015-11-30 - 2015-12-02.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Scarbocci, Paolo Haaland

      (2016)

      Språkløyper, 2016-2019 - Å lesa i norskfaget (fagfilm).

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway