Trenger du hjelp med matematikk og fysikk?

Besøk vårt nye drop-in-senter for studentveiledning i matematikk og fysikk. Tjenesten tilbys av Theta, linjeforeningen for matematikk- og fysikkstudenter, med støtte fra Institutt for matematikk og fysikk.

Når

Mandag og fredag 14-16

Få personlig en-til-en-hjelp fra våre veiledere

Tina studerte matematikk og fysikk.
Matte og fysikk
Foto: Elisabeth Tønnessen/UiS

Tjenesten er foreløpig kun åpen for studenter som også kan være medlemmer av Theta:

Vær oppmerksom på at du må gå på et av studieprogrammene ovenfor for å bruke tjenesten, men at du ikke trenger å være medlem av Theta.

Du kan ta med deg forelesningsnotater eller øvelser fra matte- og fysikkursene dine til drop-in-senteret, og få personlig en-til-en-hjelp fra veilederne. Du kan også få hjelp med bakgrunnskunnskap i matte og fysikk; kanskje det er noen emner fra videregående som du trenger hjelp med for å klare å følge universitetskursene dine.

Bare kom innom og ta kontakt med veilederne, så vil de sørge for å hjelpe deg på den måten du trenger!

Støttesenteret for matematikk er åpent hver mandag og fredag ​​fra 14-16, i Theta-rommet KE D-102.

Det er ikke nødvendig å gjøre en avtale på forhånd, bare kom innom! Og hvis du blir med i Theta (60 kr per år), kan du bruke rommet når som helst – for studier eller sosialt samvær.

PS: Her er en video om et lignende støttesenter ved University of Adelaide, Australia. UiS sitt drop-in-senter er bare så vidt i gang, men filmen kan gi deg et inntrykk av hva det dreier seg om.

Din linjeforening

Om THETA

Theta har et aktivt miljø og disponerer klubblokaler i KE med tilhørende arbeidsplasser for sine medlemmer. Foreningen har studenter fra både bachelor- master- og Ph.D.-nivå og holder et nært samarbeid med instituttet.

Som en liten forening arbeider vi aktivt for å ivareta medlemsmassen. Det arrangeres derfor interne foredrag og utenomfaglige samlinger med fokus på det sosiale.

Vi hjelper deg!

Stipendiat i matematikk
Stipendiat i matematikk
Institutt for matematikk og fysikk