Prekonferanse til Helsetjenesteforskningskonferansen: Hvordan kan forskning lede til innovasjon i helsetjenesten - og motsatt?

Onsdag 1. november 2023 kl. 11:00-15:00,
HelseCampus Stavanger (Professor Olav Hanssens vei 7a, bygg i2, 4021 Stavanger),
atriet.

Arrangeres av Det helsevitenskaplige fakultet, HelseCampus Stavanger (HCS), Norwegian Smart Care Cluster (NSCC) og ALREK helseklynge.

Publisert Sist oppdatert

Er du lidenskapelig opptatt av å skape fremtidens helsetjenester? Ønsker du å forstå dybden av samspillet mellom forskning og innovasjon i helsesektoren? Da er dette en begivenhet du ikke vil gå glipp av!

Onsdag 1. november inviterer vi deg til en spennende prekonferanse for Helsetjenesteforskningskonferansen. Utforsk fagtemaet: «Hvordan kan forskning lede til innovasjon i helsetjenesten - og motsatt?». La oss sammen finne veier der forskning og innovasjon kan samarbeide for å skape mer bærekraftige og effektive helsetjenester og -utdanninger. Målgruppen er ansatte innen akademia, helsetjenesten og næringsliv.

Hvorfor delta?

1. Spennende foredrag fra ledende eksperter
  2. En livlig paneldebatt som garantert vil sette i gang tanker
  3. Mulighet for å stille spørsmål som deltaker
  4. Ingen påmeldingsavgift
  5. Gratis lunsjservering
Innovasjon innen helse
Foto: Illustrasjonsbilde, iStock

For de som er ekstra nysgjerrige, hvorfor ikke kombinere dette med å også delta på selve Helsetjenesteforskningskonferansen fra 2. til 3. november?

Prekonferansen har en makskapasitet på 100 deltakere. Grip sjansen til å være oppdatert innen innovasjon og forskning i helsetjenesten. Meld deg på i dag gjennom denne lenken!

Denne dagen er mulig takket være våre samarbeidspartnere: Det helsevitenskapelige fakultet ved Universitetet i Stavanger, HelseCampus Stavanger (HCS), Norwegian Smart Care Cluster (NSCC) og Alrek Helseklynge (ALREK).

11:00 - 12:00: Lunsj

12:00 - 12:15: Velkommen ved Eldar Søreide, dekan ved Det helsevitenskapelige fakultet, UiS og styreleder i HelseCampus Stavanger

12:15 - 12:45: Innovasjon i helsetjenesten - en forutsetning for bærekraftige helsetjenester ved Thor Ole Gulsrud, prodekan for forskning og innovasjon, Det helsevitenskapelige fakultet, UiS

12:45 - 13:45: Helsenæringsinnovasjon:

• Helseinkubator ved prosjektleder Therese Oppegaard, Validé AS
  • Tidewave Medical AS ved daglig leder Bjørn Lorentzen
  • Hva kan Helse Vest bidra med til gründere og eksterne samarbeidspartnere til foretakene? Ved Lena Forgaard, seniorrådgiver Helse Vest
  • Pandeldebatt, ledet av Eigil Kloster Osmundsen, rådgiver ved Det helsevitenskapelige fakultet, UiS

13:45 - 14:15: Pause

14:15 - 14:55: Helsetjenesteinnovasjon, prosessen, muligheter og utfordringer. Moderator: Berit Angelskår, klyngeleder, Alrek Helseklynge

• «Svingdørsprosjektet og den nye MULI-tjenesten - og bruken av Øyanemodellen» ved Mette Senneseth, forsker ved kompetansesenter for sikkerhets-, fengsels- og rettspsykiatri i Helse Bergen, Haukeland Universitetssykehus.
  • Digital hjemmeoppfølging i helsefellesskapet Sør-Rogaland ved Ann Synnøve Jensen, prosjektleder Stavanger Kommune
  • Spørsmål fra salen

14:55 - 15:00: Oppsummering og vel hjem ved Line Hurup Thomsen, daglig leder HCS

Vi oppfordrer de som har anledning til å delta på litteraturkveld med Jo Røislien om hans nye bok "Tenk før du snakker" på Sølvberget fra 19:00 - 20:00. Meld deg på her.