SAMSIK

Vi vil bidra til et godt klassemiljø for studentene ved studiet gjennom sosiale og faglige arrangement.

SAMSIK er linjeforeningen for masterstudenter innenfor samfunnssikkerhet ved UiS. Det inkluderer den teknisk-naturvitenskapelige og den samfunnsvitenskapelige siden av masteren.

Foreningen arbeider for å skape et sosialt og faglig miljø på tvers av aktive studenter, forelesere og tidligere studenter. Det arrangeres sosiale arrangementer for studentene gjennom studentquiz og faglige sammenkomster slik at studentene blir bedre kjent med hverandre.

Samtidig arbeider linjeforeningen aktivt med å opprette en god forbindelse mellom studenter og arbeidsgivere i både offentlig og privat sektor slik at studentene etter endt utdanning har større mulighet til å arbeide med det de ønsker. Linjeforeningen er også til stede på sosiale medier som Facebook og LinkedIn.

SAMSIK har også sin egen hjemmeside der elever og tidligere studenter kan opprette bruker for å få tilgang til ekstra materiell. Hjemmesiden er også et kontaktpunkt for virksomheter som ønsker å samarbeide med studenter og deres masteroppgave.

Linjeforeningen for master i samfunnssikkerhet (SAMSIK) har som mål å:

• Bidra til et godt klassemiljø for studentene ved studiet gjennom sosiale og faglige arrangement
  • Bidra til å ta opp utfordringer knyttet til klassemiljø
  • Være en informasjonsformidler mellom studentene og forelesere/universitetet
  • Promotere masterstudiet i samfunnssikkerhet til andre studenter ved andre studieretninger
  • Være et kontaktpunkt mellom arbeidslivet og studentene ved å arrangere bedriftspresentasjoner o.l.