Se videoer fra jazz- og dansestudentenes prosjektuke

I desember 2020 har første klasse fra Bachelor i dans og Bachelor i utøvende musikk gått sammen for å skape musikk og dans til video.

Utklipp fra dansevideo av Martine Haukø Johansen og Line Pedersen, studenter, Bachelor i dans.
Utklipp fra videoen Walls and Balls laget av Martine Haukø Johansen og Line Pedersen.

Gjennom to uker i desember 2020 har første klasse fra Bachelor i dans og Bachelor i utøvende musikk (jazz) hatt et felles prosjekt hvor de har gått sammen for å skape musikk og dans til video. Studentene har selv jobbet frem kunstnerisk idé og gjennomført filmprosjektene sine på ulike steder i byen og i regionen. Prosjektet ble initiert og ledet av PhD-stipendiatene Kristoffer Alberts og Mari Flønes, med ekstern kompetanse i dans for kamera ved Henrikke Boger, og lydtekniker i studio på Tou Lyd, Jens Borge. Prosjektet er støttet av CEMPE.

Se videoene fra prosjektet her!

Koreograf: Sebastian Nielsen Sund
Koreograf: Louise Quist Norvold
Koreograf: Solveig Nessa Oftedal. Prosjektet er en visuell underbyggelse av Frans av Assisis fredsbønn med en gjennomgående rosa tråd.
Koreograf: Mari Lausund Tengesdal
"Learn how to see. Realize that everything connects to everything else."- Leonardo Da Vinci
Hvordan henger verden sammen i form av kroppslig og ikke-kroppslig bevegelse?
Koreograf: Iris Andrea Bjørkeli
Koreograf: Maria Hellgren
Koreograf: Andrine Aas Hansen. Puster jeg? handler om ensomhet og frustrasjon i forhold til sorg. I enkelte situasjoner er alt man kan gjøre bare å puste.
Koreograf: Yvon van Loon. En undersøkelse av ensomhet i avstand og sorg.
Som trøst til alle som ikke fikk tatt ordentlig farvel,
og som savner nærhet og berøring som trøst.
Koreograf: Andrea Dragsnes og Anisa Santos Alason
Koreograf: Ingeborg Elise Græsdal
Koreograf: Martine Haukø Johansen og Line Pedersen

Prosjektet ble ledet av PhD-stipendiater ved Fakultet for utøvende kunstfag