Workshop: Senter for anvendt kunstig intelligens: Energi, helse og utdanning

Tirsdag 23. april 2024 kl. 13:00-16:00,
Universitetet i Stavanger.

Bli med på vår workshop om anvendt KI!

Universitetet i Stavanger har som ambisjon å søke om et senter for anvendt KI med følgende tre hovedtemaer: energi, helse og utdanning.

Vi ser disse temaene som relevante for alle tre sporene i utlysningen; teknologi, innovasjon og samfunnsmessige konsekvenser. Nå ser vi etter samarbeidspartnere til senteret.

Forskningsrådet har annonsert det første trinnet i utlysningen av KI-senteret: https://www.forskningsradet.no/forskningspolitikk-strategi/ltp/kunstig-intelligens/

Forskningsrådet oppfordrer sterkt til samarbeid mellom institusjoner.

Vi mener at UiS har en sterk forankring i de tematiske områdene energi, helse og utdanning – og vi ønsker andre forskningsinstitusjoner, industri og offentlig sektor med overlappende interesser velkommen til å gå sammen for å planlegge mulig samarbeid.

Workshopen vil være hybrid. Vi ønsker fysiske deltakere velkommen, men du kan også delta eksternt, både som foredragsholder og i diskusjonen. Workshopen blir på engelsk.

Tid: 23.04.2024, 13.00-16.00

Sted: Universitetet i Stavanger/online (detaljer gis til registrerte deltakere)

Informasjon på engelsk (nora.ai)

Mål for workshopen

Diskutere utfordringer i anvendt KI-forskning for de tre emnene, inkludert mulige tverrfaglige emner som informasjonsinnhenting. Identifisere muligheter for samarbeid for et (eller flere) KI-forskningssenter.

• Kort introduksjon (ved UiS)
  • Diskusjon: "Senter for anvendt KI-forskning"
  • Tema-presentasjoner og diskusjon
  • Energi
  • Helse
  • Utdanning og læring
  • Veien videre

Detaljer vil bli sendt til deltakerne i forkant av møtet.

Registrer deg!

Vi inviterer deg til å melde deg på workshopen via denne lenken, innen 16. april. Dersom du ønsker å holde en ti minutters presentasjon, vennligst oppgi det i påmeldingsskjemaet: https://forms.office.com/e/2zKvPZv2NC?origin=lprLink

Stavanger AI Lab (SAIL) står bak arrangementet. SAIL er et nettverk for alle forskningsgruppene innen kunstig intelligens ved UiS. Nettverket samarbeider også med industri og offentlig sektor.

Questions?

Instituttleder