Hotelledelse gir et bredt spekter av kunnskap

Hotelledelse-student Einar liker å arbeide med mennesker og er interessert i ledelse og utvikling av næring.

Einar Gjerde, hotelledelesestudent
  • Navn og alder: Einar Gjerde, 23 år
  • Hjemsted: Oslo, Røa
  • Her bor jeg i Stavanger: Privat kollektiv med ni andre
  • Jeg studerer: Hotelledelse bachelor

Jeg studerer hotelledelse fordi:

Jeg liker å arbeide med mennesker, samtidig som jeg er interessert i ledelse og utvikling av næring. Hotelledelse gir meg et bredt spekter av kunnskap.

Mitt favorittemne er:

Markedsføring! Det er faget hvor vi virkelig kan undersøke hvordan bransjen fungerer.

Dette er mitt beste studietips:

Jobb med det du gruer deg mest til først. Sett av for eksempel en time med det faget du synes er vanskeligst, de andre fagene blir en gulrot som du kan jobbe med etter timen med det vanskelige faget.

Slik ble jeg kjent med medstudenter på UiS:

Det viktige for meg ble å engasjere meg i studentmiljøet gjennom linjeforeninger og andre organisasjoner.

Dette liker jeg å gjøre i fritiden:

Henge med venner og være engasjert i studentmiljøet, gjennom organisasjoner og verv. Jeg er med i styret til linjeforeningen Norsk Hotellhøyskoles Union, NHSU, pluss I styret til NHS jobbsenter og jeg er representant i Studentparlamentet og i Velferdstinget og er vararepresentant i SiS-styret. Her har jeg fått mange gode venner på tvers av studieår og studieprogram.

Dette er typisk Stavanger:

Når det først er fint vær så er alle i Stavanger ute å gjør no!

Dette er min drømmejobb:

Skal si i fra når jeg finner det ut. Neida, det må bli en jobb med mye utfordringer og hvor jeg føler jeg er med på å skape noe. Veien blir til mens jeg går, så akkurat hvilken stilling eller bransje, det får tiden vise. Det er det som er så fint med utdannelsen min, det åpner for flere muligheter videre.