Finn innhold
Filtrer etter kategori
Vis 9 treff
Læringsmiljøsenteret samarbeider med kommuner gjennom statlige ordninger for kompetanseutvikling. Det finnes tre forskjellige ordninger: KO-løftet, Rekomp og Dekomp.
Speed-dating mellom barnehagelærerutdanningen ved UiS og barnehageansatte ved tre universitetsbarnehager gir resultater. Nå er nye prosjekter og felles FoU-arbeid i gang. Når kontakten er etablert settes teori og praksis i samspill. Det gir utvikling både for barnehagelærerutdanningen og praksisfeltet.
Universitetet i Stavanger har partnerskapsavtaler med tre universitetsbarnehager.
Nyhet
Blomster, den første motorsykkelen på veien eller gjødsel. Eller noe helt annet? Hvordan vi beskriver lukt, og hvilke ord vi bruker, er viktig for hvordan vi snakker og tenker – og det er ikke før vi mister luktesansen at vi skjønner akkurat hvor viktig den er.
Andrew Hargreaves, professor II ved UiS, og Dennis Shirley, professor ved Boston College, holdt seminar om sin nye bok for ledernettverket i Utdanningsregion Midt-Rogaland.
Senterleder Dag Jostein Nordaker forteller hva partnerskapet i Dekom og Rekom betyr for Læringsmiljøsenteret.
Forskere ved UiS har utviklet og testet lekbaserte læringsaktiviteter for barn som går siste året i barnehagen. Det er en operasjonalisering av den nasjonale rammeplanen for barnehager og skal gjennom omsorg, lek og læring bidra til et likere og bedre grunnlag ved skolestart.
Fakultetet for utdanningsvitenskap og humaniora har et utvidet partnerskap med utvalgte skoler og barnehager. Målet er å styrke samarbeidet om kvalitet i lærerutdanningene og praksisopplæringen. Så langt er fire skoler og tre barnehager med i satsingen.
UiS er ein partnar for skuler og barnehagar i Rogaland og elles i landet gjennom desentralisert ordning for kompetanseutvikling i grunnskulen (DEKOMP) og regional ordning for kompetanseutvikling i barnehagar (REKOMP).