Finn innhold
Filtrer etter kategori
For studenter
Vis 12 treff
Tillitsvalgt-ordningen for studenter er del av kvalitetssystemet for utdanning ved UiS.
Trenger du hjelp? Her kan du se hvem som hjelper med hva i studieadministrasjonen ved Fakultet for utøvende kunstfag.
Læringsstøtten inngår i universitetets kvalitetssystem for utdanning, og omfatter alle systematiske tiltak som bidrar til å gjøre læringen og undervisningen enklere og mer tilgjengelig for universitetets ansatte og studenter. Læringsstøtten bidrar til å gjøre studiene universelt utformet.
UiS skal tilby studentene et godt og inkluderende læringsmiljø. Godt læringsmiljø gir bedre studiekvalitet, større trivsel og bedre læring.
Kvalitetssikringen av ph.d.-utdanningene følger de samme overordnede prinsippene for evaluering og rapportering som kvalitetssystemet for første og andre syklus. For å ivareta ph.d.-utdanningenes særlige karakteristika er det utarbeidet egne retningslinjer for gjennomføring av emneevalueringer og studieprogramevalueringer på ph.d.-nivå.
Læringsmiljøutvalget (LU) ved UiS er oppnevnt av universitetsstyret. Utvalgets arbeidsfelt er omgivelsene som studienes innhold tilbys innenfor. Dette omfatter det fysiske, digitale, psykososiale, organisatoriske og pedagogiske lærings- og studiemiljøet.
Utdanningsutvalget er opprettet av UiS-styret for å utvikle Universitetet i Stavanger som utdanningsinstitusjon. Utvalget skal virke som rådgivende organ for styret i utdanningsspørsmål, herunder utvikling av studieporteføljen.
Alle studieprogrammer skal ha periodisk evaluering hvert femte år. Programmet evalueres i samsvar med lover og nasjonale forskrifter samt tilleggskriterier fastsatt av UiS
Formålet med kvalitetsarbeidet på programnivå er å sikre og utvikle læringsutbyttet studentene tar
med seg fra hele studieløpet. Kvalitetsarbeidet skal også sikre at studieprogrammene oppfyller
akkrediteringskrav fastsatt i nasjonale forskrifter.
UiS skal være et åpent og innovativt universitet med høy internasjonal kvalitet i utdanning, forskning og kunstnerisk utviklingsarbeid.