Finn innhold
Filtrer etter kategori
Studier
Vis 34 treff
Studieprogram
Jobber du med mennesker i vanskelige livssituasjoner og ønsker faglig utvikling? Masterstudiet i barnevernsarbeid gir deg kunnskapen og verktøyene du trenger for å stå trygg og sikker i arbeid med utsatte barn og unge.
Studieprogram
Har du fireårig lærerutdanning og minst to års erfaring fra skolen? Nå kan du ta en master i fagdidaktikk for grunnskolen ved Universitetet i Stavanger (UiS). Dette deltidsstudiet på 90 studiepoeng gir deg muligheten til å fordype deg i fagdidaktikk og styrke din profesjonsfaglige kompetanse.
Studieprogram
På masterstudiet studerer du tekst- og språkvitskap ut frå mange ulike synsvinklar og tilnærmingsmåtar. Me er opptekne av alle typar tekst – frå reklametekster til romanar, frå runeinnskrifter til tekstmeldingar. Korleis me nyttar språk, og kva for språkstrukturelle og sosiale tilhøve som verkar inn på den bruken, står òg sentralt.
Studieprogram
Har du etter noen år i arbeidslivet lyst til å utdype kunnskapen din i forskjellige spesialpedagogiske fagområder? Eller ønsker du å kvalifisere deg ytterligere etter endt utdanning innenfor et fag som er sterkt etterspurt på arbeidsmarkedet? Masterprogrammet er samlingsbasert og i perioder arbeidskrevende.
Studieprogram
Dette studiet passer for deg som ønsker å gjennomføre et fordypningsstudium som utøvende eller skapende kunstner på deltid, over 3 år. Vårt mål er at du skal få slippe til med din særskilte kunstneriske profil og utvikle din innsikt og dine ferdigheter til et profesjonelt nivå. Det betyr at studiet er stil- og sjangeråpent innen de fire områdene dansekunst, klassisk musikk, dirigering og jazz/improvisasjon.
Studieprogram
Historie skapes hver dag, og den skrives stadig om. Historie fenger og skremmer, samler og splitter, brukes og misbrukes.
Studieprogram
Krav til kvalitet i prehospitale tjenester blir stadig større. Ved UiS tilbyr vi derfor en tverrfaglig masterutdanning for helsearbeidere innen prehospital akuttmedisin.
Studieprogram
Utdanningen gir spesialisering i forebyggende helsearbeid i kommunehelsetjenesten for barn, unge og deres familier. Som helsesykepleier jobber du hovedsaklig innen skolehelsetjenesten og ved helsestasjon for barn eller ungdom.
Nyhet
Du får kunnskap som gir bedre forståelse og økt kompetanse som leder. Det mener Henrik Arnestad Salthe, etter å ha tatt Executive MBA ved Universitetet i Stavanger. At han lærte ekstra mye av å skrive masteroppgaven, får kona en del av æren for.
Nyhet
Det kan være utfordrende å ta en mastergrad ved siden av jobben, men for Hanne Guri Boge-Jakobsen var studiet mer givende enn krevende – og ga en mestringsfølelse hun ikke hadde forventet.
– Nå har jeg verktøy til å gjøre endringer for å skape et bedre helsevesen, og det er
veldig, veldig motiverende. Jeg føler jeg har fått et nytt gir, sier Margrethe Kolnes
etter kurset Ansvarlig forretningsdesign.
Livet blir ikke det samme etter du har tatt dette masterprogrammet. Det mener Olav Ovaa, som er den første personen til å ta alle kursene innenfor Master i transformasjon og nyskaping. Og når en leder tar et slikt program, drypper kunnskapen også videre på medarbeiderne hans.
Når alle har de samme forutsetningene, klarer man ikke å tenke kreativt om fremtiden. Det var en av de viktige lærdommene Camilla Kruse tok med seg fra kurset Kreative forventninger til fremtiden, sammen med verktøy for å bryte etablerte rammer. Hun også ble utfordret på det personlige planet.
Nyhet
Kirsti Bjerva visste ikke helt hva hun kunne forvente da hun startet på etter- og videreutdanningen Samskaping og fasilitering. Men det tok ikke lang tid før hun kunne ta i bruk nye teknikker for effektiv møteledelse og visuell fasilitering.
Nyhet
– Det å få drøfte problemstillinger med andre fagfelt, var kjempegivende. Vi blir farget av den grunnutdanningen vi har, og jobber til daglig sammen med andre innen samme fagfelt. Så det å få speilet seg i andre meninger, var noe av det som ga meg mest på samlingene.
- På grunn av mange dyktige og gøyale folk på fakultetet, tenkte jeg at et par år her kunne gjøre også meg mer dyktig og gøyal.
Nyhet
– Jeg kommer til å få nytte av denne graden både i jobben min i politiet og i politikken sier Mushrifa Ali Mubarak. Hun hadde lovet seg selv å fullføre en mastergrad før hun ble 40 år – og klarte det nesten.
- På fakultetet for utøvende kunstfag ved UiS ble jeg raskt kjent med superflotte medstudenter både i celloklassen, og i de andre klassene.