Stipend for utfordringer og mikrokurs i utlandet med ECIU University

Skal du delta på en utfordring eller mikrokurs gjennom ECIU University som finner sted i utlandet, kan det være mulig å få støtte til oppholdet.

Erasmus+-logo

Støtte gjennom Erasmus+

Dersom oppholdet ditt oppfyller følgende krav, kan du søke om stipend gjennom Erasmus+:

1. Aktiviteten må bestå av både et fysisk opphold i utlandet og en virtuell del
  2. Den fysiske delen må være på minimum 5 dager
  3. Aktiviteten må gi minimum 3 ECTS

Se hvordan du søker om stipendet på informasjonssiden om Erasmus+ blandet korttidsmobilitet.

ECIU logo

Støtte gjennom ECIU University

Fyll ut nettbasert søknadsskjema senest 2 uker før oppholdet starter. I tillegg må du i søknadsskjema laste opp en bekreftelse på opptak og eller invitasjon til aktiviteten du søker støtte til. Vi vil vurdere din søknad og kontakter deg snarest. Dersom ditt opphold oppfyller kriteriene vil du få tilsendt en stipendavtale til signering.

Varighet: Minimum 2 dager.
Satser: 70 EUR per dag, i tillegg til inntil 2 reisedager.

Etter at oppholdet er ferdig må mottaker universitetet fylle ut og signere en bekreftelse på oppholdet / Confirmation of Stay (PDF). Ferdig ut fylt skjema må sendes til eciu@uis.no senest 1 måned etter at oppholdet er ferdig.

Stipendet utbetales først etter at signert stipendavtale og bekreftelse på oppholdet er levert. Dersom et av dokumentene mangler eller er ukomplette etter at fristen har utløpt, vil du ikke få utbetalt stipend.

Tilbake til hovedsiden for ECIU University.