StartUp Booster- påmeldingen er åpen!

Mandag 5. september kl. 00:00 - Mandag 26. september kl. 20:00,
UiS Lyspæren.

LevelUp UiS har gleden av å invitere innovative studenter og idéer til en ny runde med Startup Booster programmet, høst 2022!

Startup booster

Startup Booster er et kursløp med mål om å få fortgang på din forretningsidé, hvor vi sammen med eksperter går igjennom de viktigste elementene av å starte opp! Vi samles én gang i uken 17:00 - 21:00.
Suksess handler ikke kun om produktet/tjenesten du ønsker å levere. Andre faktorer som hvordan du skal pitche idéen din til investorer, finansiering, hvilket team du har med på laget og hvilke markedsundersøkelser du bør gjøre tidlig, er minst like viktig! Programmet ønsker å gi deg støtten du trenger og en «step by step» guide på hvordan du best går fram, UANSETT hvor du måtte være i løpet ved oppstart av programmet. Kurset starter 13. september, er fysisk og går over 8 uker. Mer informasjon om datoer og innhold finner du under.

Programmet er åpent for alle studenter, uansett studieretning!

Programmet passer for deg med en idé, eller studentdrevet selskap som ønsker å teste og videreutvikle sin innovative og nyskapende idé igjennom et skreddersydd program. Programmet tar for seg ulike elementer og faser av oppstart og utvikling av et produkt eller en tjeneste.Det er ikke et krav om å ha etablert selskap eller ha et fullverdig team i forkant og under kurset. Vårt eneste krav er at du er student, og at du er giret på idéen din!
Programmet leveres av UiS LevelUp, inkluderer mat under hver samling, og er helt gratis for studenter som deltar.Man kan enkelt legge inn en rask søknad via linken her:

Søknadsfrist er 6. september!

I skjemaet stiller vi noen enkle spørsmål og ønsker at du forteller litt om din idé samt motivasjon for å bli med i programmet. Kort om programmet:

Programmet har oppstart tirsdag 13. september og går over 8 uker, med en samling i uken på kveldstid (17:00 - 21:00). Det vil være en demodag for alle deltakerne på slutten av programmet hvor man vil pitche idéen sin. Programmet tar pause under høstferien.

De fysiske samlingene vil bestå av læringsmoduler innen emnet vi tar for oss den uken. Dette vil eksempelvis bety at uke 1 introduserer elementer ved markedsavklaring og estimering av markedet for idéen din.

Hver samling varer ca. 3-4 timer med obligatorisk oppmøte fra minimum én i teamet.
Målet med programmet er å få studenter til å tidlig validere sin forretningsidé, bygge opp grunnleggende kompetanse og verktøy for konseptutvikling, samt klargjøre flere studenter for etablering av selskap og finansiering.

Hvordan er programmet bygget opp?

*Programplan med forbehold om mulige endringer av innhold*
Hver ukentlig samling vil bestå av fysiske foredrag med ukens emne, gruppearbeid, samt at alle team vil bli presentert med egenarbeid som vi anbefaler å utføre før neste samling. Dette gjør vi for maksimalt læringsutbytte.✨Uke 1 (13.09) Introdag (13.09)
Vi går igjennom innholdet, forventninger for programmet og blir kjent med hverandre.✨Uke 2 (21.09) Din idé, marked og prising på innovation Dock!
Hvordan estimerer man et marked? Programmet gir deg nyttige verktøy for å identifisere hvem du selger til, hvor verdien i det du leverer ligger, og hvordan man setter «rett pris».✨Uke 3 (27.09) Team og kompetanse
Er rett team så viktig da? Det kan ikke understrekes nok hvor viktig et godt team er for din suksess. Men hvordan tilegner man seg disse f. eks uten kapital? Vi identifiser hva du allerede er god på, hva du trenger fremover og hvordan man får kloa i de rette folka!✨Uke 4 (04.10) Pitching
Hvordan pitcher du? Hva forventes av en pitch, og er dette likt for alle du presenterer for? Vi tar deg gjennom do’s & Dont’s for å bygge opp den perfekte pitchen for din idé.✨Uke 5 (18.10) Business model og value proposition
Hva er de ulike måtene du kan tjene på din idé? Hva inngår i en forretningsmodell, og hvilken pris bør du sette på det du ønsker å selge?✨Uke 6 (25.10) IP, juridiske rammer og finansiering med Patentstyret
Dette er uken vi setter søkelys på rammene til selskapet, altså hvordan du oppretter et AS og hvilke avtaler og dokumenter som bør være på plass i forkant. Bør du patentere idéen din, og hvordan skaffer du kapital til å fortsette eventyret?✨Uke 7 (01.11) Salgstrening
Mange er særdeles dårlig til å ta imot et «nei». I uke 7 begir vi oss utpå salgsteknikker, prospektering av kunder og hvordan du best takler avslag og argumenter i møte med omverden.✨Uke 8 (08.11) Pitching og avslutningsmiddag
Vi avslutter programmet med en god middag, en endelig pitch fra deltakerne, og en kåring av årets student-Startup.
Hvordan søker du på programmet?

Du kan enkelt legge inn en søknad til programmet her:

Spørsmål vedrørende programmet, påmelding og annet kan sendes til
Richard Reistad – Fasilitator for LevelUp og inkubatorprogrammet 2022

e-post: richard.reistad@uis.no

Vi håper vi ser deg på Lyspæren den 13. september!

Startup  Booster 01

StartUp booster deltagere vår 2022