Offshore Wind Law E-BSA150

Offshore Wind er et område med rask vekst i Asia, USA og delvis i Europa. Kurset Offshore Wind Law utforsker de viktigste juridiske spørsmålene ved havvind: leasing, tillatelser, overføring, finansiering, kraftkjøpsavtaler og innkjøp.

Studiepoeng

5 studiepoeng

Nivå

Engelsk

Nettbasert

Neste oppstart

September 2024

Søknadsfrist

15.08.2024

9500 kr +semesteravgift + pensumlitteratur

Kurset Offshore Wind Law tar studentene gjennom temaer som prosjektfinansiering, kraftforsyningsavtaler, tillatelser og kraftnettutfordringer for å bedre forstå regulatoriske utfordringer og løsninger.

Førsteamanuensis Kristoffer Svendsen

Kursinnhold

Emnet skal gi en innføring i offshore vindrettslige problemstillinger hvor studenten skal tilegne seg kunnskap og ferdigheter innen havvindrett, men også formidle kunnskap og innsikt i havvind med juridisk nøyaktighet, nyansert, saklig og selvstendig både skriftlig og muntlig.

Vindmølle i hav

Foreleser

Førsteamanuensis i rettsvitenskap
Handelshøgskolen UiS