Ønsker du å få undervisningskompetanse samtidig som du er i jobb? Da kan praktiskpedagogisk utdanning på deltid ved Universitetet i Stavanger være noe for deg. Studiet retter seg mot deg som fra før av har fag- eller yrkesutdanning. Vi tilbyr både allmennfaglig og yrkesfaglig PPU.
2 år / 4 semestre
220
Fortløpende opptak -Fortsatt ledige studieplasser!
August hvert år
NB! PPU hadde søknadsfrist 1. mars i 2022, men det er fortsatt noen ledige studieplasser. Søk nå!
Studiet retter seg mot deg som fra før har en fag- eller yrkesutdanning.
Med PPU allmennfag er du kvalifisert til arbeid på mellom- og ungdomstrinnet i grunnskolen og i videregående skole (trinn 5 -13) eller voksenopplæring, og for trinn 8-13 for yrkesfaglig PPU.
Gjennom studiet får du innblikk i hvordan skolen fungerer, hva det vil si å skape et godt læringsmiljø og hvordan interesse og engasjement for faglige spørsmål vekkes hos elevene.
Studiet består av 30 studiepoeng med pedagogikk som er felles for alle studentene, og 30 studiepoeng innen allmenn- eller yrkesfaglig retning.
Praksis er en del av PPU-studiet. Det er 12 ukers obligatorisk praksis i studiet, 6 uker i første høstsemester og 6 uker i siste semester. Du skal følge praksislærer i 6 fulle arbeidsuker, i alle fag og gjøremål som praksislærer har, for å få god innsikt i skolehverdagen. Praksisen skal være veiledet og vurdert. Du vil få praksis både på ungdomstrinn og videregående skole. For å bidra til god sammenheng mellom teori og praksis må en praksisperiode være gjenomført og bestått før eksamen i pedagogikkfaget i første semester kan avlegges.
Når du har fullført PPU, skal du kunne planlegge samt gjennomføre undervisning. Samtidig skal du være bevisst ditt faglige ståsted og dine personlige holdninger til lærerarbeidet.
Studiet har løpende skikkethetsvurdering og krav om politiattest.
Du er kanskje også interessert i:
Hva kan du bli?
Allmennfaglig PPU kvalifiserer til arbeid på 5 - 13 trinn.
Yrkesfaglig PPU kvalifiserer for arbeid på 8-13 trinn.
Hva lærer du?
Alle studieprogram ved UiS har definerte mål for hva du skal lære gjennom studieløpet. Les mer om læringsutbyttet for dette studieprogrammet.
Rammeplan for praktisk-pedagogisk utdanning (allmennfag):
Kunnskap
Kandidaten
- har inngående fagdidaktisk og pedagogisk kunnskap for relevante trinn
- har bred forståelse for skolens mandat, opplæringens verdigrunnlag og opplæringsløpet
- har inngående kunnskap om og evne til å holde seg oppdatert på gjeldende lov- og planverk for profesjonsutøvelsen
- har bred kunnskap om barne- og ungdomskultur og barns og ungdoms utvikling og læring i ulike sosiale og kulturelle kontekster
- har bred kunnskap om læringsstrategier, læringsarenaer og arbeidsmetoder generelt og særlig i respektive fag
- har kunnskap om barn og unge i vanskelige livssituasjoner, herunder kunnskap om vold og seksuelle overgrep, og om barn og unges rettigheter i et nasjonal og internasjonalt perspektiv, og om hvordan sette i gang nødvendige tiltak etter gjeldende lovverk.
Ferdigheter
Kandidaten
- kan planlegge, gjennomføre og reflektere over undervisning basert på forsknings- og utviklingsarbeid og erfaringsbasert kunnskap
- kan lede og legge til rette for undervisningsforløp som fører til gode faglige og sosiale læringsprosesser
- kan bruke varierte arbeidsmetoder, differensiere og tilpasse opplæring i samsvar med gjeldende læreplanverk, og skape motiverende og inkluderende læringsmiljø
- kan beskrive kjennetegn på kompetanse, vurdere og dokumentere elevers læring, gi læringsfremmende tilbakemeldinger og bidra til at elevene kan reflektere over egen læring og egen faglige utvikling
- kan identifisere særskilte behov hos barn og unge, inkludert identifisere tegn på vold eller seksuelle overgrep. På bakgrunn av faglige vurderinger skal kandidaten kunne etablere samarbeid med aktuelle tverrfaglige og tverretatlige samarbeidspartnere til barnets beste.
Generell kompetanse
Kandidaten
- kan formidle pedagogiske og fagdidaktiske problemstillinger på et avansert nivå
- innehar en profesjonell holdning og kan kritisk reflektere over faglige, profesjonsetiske og fag- og utdanningspolitiske spørsmål
- kan med stor grad av selvstendighet videreutvikle egen kompetanse og bidra til både kollegers og skolens utvikling
- kan bygge relasjoner til elever og foresatte, og samarbeide med aktører som er relevante for skoleverket
Rammeplan for praktisk-pedagogisk utdanning for yrkesfag trinn 8-13:
Kunnskap
Kandidaten
- har kunnskap om gjeldende lovverk og styringsdokumenter som er relevante
for profesjons- og yrkesutøvelsen.
- har bred kunnskap om yrkesfag, pedagogikk og yrkesdidaktikk,
arbeidsmetoder/verktøy og prosesser som er relevante for profesjons-
og yrkesutøvelsen, og kan vurdere behov for HMS-tiltak.
- kan se yrkesopplæringen og yrkesutøvelsen i et historisk og kulturelt perspektiv
- har kunnskap om skolens mandat, opplæringens verdigrunnlag og det
helhetlige opplæringsløpet fra ungdomstrinnet til endt fag- og
yrkesopplæring (8. - 13. trinn)
- har bred kunnskap om ungdomskultur og ungdoms utvikling og læring i ulike
sosiale og flerkulturelle kontekster.
- har kunnskap om barn og unge i vanskelige livssituasjoner, herunder kunnskap
om vold og seksuelle overgrep mot barn og unge, om deres rettigheter i et
nasjonalt og internasjonalt perspektiv, og om hvordan sette i gang nødvendige
tiltak etter gjeldende lovverk.
- kjenner til nasjonalt og internasjonalt forsknings- og utviklingsarbeid med
relevans for lærerprofesjonen innenfor det yrkespedagogiske og det yrkes-
faglige området, og kan oppdatere sin kunnskap innenfor fagområdet.
Ferdigheter
Kandidaten
- kan anvende sine yrkesfaglige, pedagogiske, yrkesdidaktiske og teknologiske
kunnskaper.
- kan planlegge, begrunne, gjennomføre, lede, vurdere og dokumentere
relevant fag- og yrkesopplæring tilpasset elevenes/lærlingens behov.
- kan identifisere og arbeide systematisk med grunnleggende ferdigheter,
herunder yrkesdidaktisk bruk av digitale verktøy
- kan vurdere og dokumentere elevers læring og utvikling, gi læringsfokuserte
tilbakemeldinger og bidra til at elevene/lærlingene kan reflektere over egen
læring.
- kan orientere seg i faglitteraturen og forholde seg kritisk til informasjonskilder
og eksisterende teorier knyttet til ungdomstrinnet og fag- og yrkesopplæring
(8. - 13. trinn)
- behersker relevante arbeidsprosesser, verktøy, teknikker og uttrykksformer, og
kan reflektere over egen yreksutøvelse og justere denne under veiledning.
- kan bruke og henvise til relevante forskningsresultater for å treffe begrunnede
valg og gjennomføre systematisk yrkesfaglig og pedagogisk utviklingsarbeid.
- kan identifisere særskilte behov hos barn og unge, inkludert identifisere tegn
på vold eller seksuelle overgrep. På bakgrunn av faglige vurderinger skal
kandidaten kunne etablere samarbeid med aktuelle tverrfaglige og tverretatlige
samarbeidspartnere til barnets beste.
Generell kompetanse
Kandidaten
har innsikt i relevante faglige og yrkesetiske problemstillinger og kan formidle
sentralt fagstoff på norsk både skriftlig, muntlig og gjennom andre
dokumentasjonsformer.
- kan via faglig innsikt, engasjement og formidlingsevne motivere for
elevens/lærlingenes læring, yrkesstolthet og yrkesidentitet.
-kan analysere egne behov for kompetanseheving og ha endrings- og utviklings-
kompetanse for å møte framtidens behov i skole, arbeids- og samfunnsliv
- kan legge til rette for entreprenørskap, nytenkning og innovasjon, og at lokalt
arbeids-, samfunns- og kulturliv involveres i opplæringen
- kan bygge gode relasjoner til eleverlærlinger og skape konstruktive og
inkluderende læringsmiljø
- kan bygge gode relasjoner til og samarbeid med foresatte og andre aktuelle
samarbeidspartnere.
Visste du at nyutdannede lærere kan få slettet studielån?
Du kan få slettet studielån dersom du tar en lærerutdanning og jobber tre år i skolen etter studiene. Dette gjelder i en del tilfeller også deg som tar PPU!
Det finnes særskilte ordninger for deg som bor i Finnmark eller Nord-Troms, for lærere som jobber i Nord-Norge og for deg som tar lærerutdanning innen realfag eller fremmedspråk.
Sjekk med Lånekassen hvilke ordninger som kan være relevante for deg!
Oppstartssemester: 2022
-
Veivalg: Allmennfaglig eller yrkesfaglig retning
-
Praktisk-pedagogisk utdanning, deltid, allmenne fag
-
Obligatoriske emner - 30 SP pedagogikk og 12 uker praksis
-
Skolens og lærerens verdier og oppgaver
Første år, semester 1
-
Læring og pedagogisk virksomhet
Første år, semester 2
-
Praksis del 1 - 6 uker
Første år, semester 1
-
Praksis del 2 - 6 uker
Andre år, semester 4
-
-
Fagdidaktikk 2 x 15 SP (legges inn på basis av tidligere utdanning)
-
Matematikk fagdidaktikk del 1
Andre år, semester 3
-
Norsk fagdidaktikk del 1
Andre år, semester 3
-
Naturfag fagdidaktikk del 1
Andre år, semester 3
-
Historie og samfunnsfag fagdidaktikk del 1
Andre år, semester 3
-
Felles fag- og yrkesdidaktikk. Skolen i samfunnet - ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
Andre år, semester 3
Felles fag- og yrkesdidaktikk. Skolen i samfunnet - ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
Studiepoeng: 15
-
Fremmedspråk fagdidaktikk del 1
Andre år, semester 3
-
Religion fagdidaktikk del 1
Andre år, semester 3
-
Kroppsøving fagdidaktikk del 1
Andre år, semester 3
-
Kroppsøving fagdidaktikk del 2
Andre år, semester 4
-
Engelsk fagdidaktikk del 1
Andre år, semester 3
-
Historie og samfunnsfag fagdidaktikk del 2
Andre år, semester 4
-
Norsk fagdidaktikk del 2
Andre år, semester 4
-
Fremmedspråk fagdidaktikk del 2
Andre år, semester 4
-
Matematikk fagdidaktikk del 2
Andre år, semester 4
-
Naturfag fagdidaktikk del 2
Andre år, semester 4
-
Engelsk fagdidaktikk del 2
Andre år, semester 4
-
Religion fagdidaktikk del 2
Andre år, semester 4
-
Fagdidaktikk i økonomisk-administrative fag
Andre år, semester 4
-
Nytt navn: Fagdidaktikk informasjonsteknologi og medieproduksjon
Andre år, semester 4
Nytt navn: Fagdidaktikk informasjonsteknologi og medieproduksjon
Studiepoeng: 15
-
-
-
Praktisk-pedagogisk utdanning, deltid, yrkesfag
-
Obligatoriske emner -45 SP pedaogikk og felles yrkesdidaktikk
-
Skolens og lærerens verdier og oppgaver
Første år, semester 1
-
Praksis del 1 - 6 uker
Første år, semester 1
-
Felles fag- og yrkesdidaktikk. Skolen i samfunnet - ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
Andre år, semester 3
Felles fag- og yrkesdidaktikk. Skolen i samfunnet - ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
Studiepoeng: 15
-
Praksis del 2 - 6 uker
Andre år, semester 4
-
Læring og pedagogisk virksomhet
Første år, semester 2
-
-
Yrkesdidaktikk- 15 SP
-
Yrkesdidaktikk - helse- og oppvekstfag
Andre år, semester 4
-
Informasjonsteknologi og medieproduksjon yrkesdidaktik
Andre år, semester 4
-
Yrkesdidaktikk bygg- og anleggsteknikk
Andre år, semester 4
-
Yrkesdidaktikk elektro og datateknologi
Andre år, semester 4
-
Yrkesdidaktikk teknologi- og industrifag
Andre år, semester 4
-
-
-
Opptakskrav
PPU Allmennfag
Søkere må ha allmennfaglig universitets- og/eller høyskoleutdanning med mastergrad. I søkerens samlede kompetanse må det inngå minst ett relevant fag på 60 studiepoeng som er undervisningsfag i skolen.
I fagdidaktikkene til kroppsøving og kunst og håndverk kan gis opptak på grunnlag av bachelorgrad.
Les mer om de spesifikke fagkravene.
PPU yrkesfag
Søkere må ha fullført treårig profesjonsrettet bachelorgrad og minimum to års relevant yrkespraksis.
ELLER
fag-/svennebrev eller annen fullført treårig yrkesutdanning på videregående skole nivå, med generell studiekompetanse, to års relevant yrkesteoretisk utdanning utover videregående skole nivå og fire års yrkespraksis.
Finn mer informasjon om opptakskravene.
Språkkrav
Opptak til PPU studiet har krav i forhold til norsk språk, se forskrift om opptak til høyere utdanning, §2-2.
Slik søker du opptak til PPU
Les mer opptakskrav og hvordan du søker.
Studentliv i Stavanger
Som student ved Universitetet i Stavanger er mulighetene dine endeløse!

Fagtilbud på PPU deltid
UiS tilbyr fagdidaktikk i følgende fag på deltidsstudium for studieåret 2022/23, under forutsetning at det er nok kvalifiserte søkere som har de enkelte fag.
Allmennfaglig PPU:
- Engelsk
- Fremmedspråk (fransk, tysk, spansk)
- Historie og samfunnsfag
- Kroppsøving
- Matematikk
- Naturfag
- Norsk
- Religion
- Medier og kommunikasjon
- Økonomisk-administrative fag
Yrkesfaglig PPU:
- Helse- og oppvekstfag
- Informasjonsteknologi og medieproduksjon
- Bygg og anleggsteknikk
- Elektro og datateknologi
- Teknologi – og industrifag

Praksis
Praksis er en viktig og obligatorisk del av PPU.
Praksis er en del av PPU-studiet. Det er 12 ukers obligatorisk praksis i studiet, 6 uker i høstsemesteret og 6 uker i vårsemester. Praksis er på heltid og krever 100% tilstedeværelse. Du skal følge praksislærer i 6 fulle arbeidsuker, i alle fag og gjøremål som praksislærer har, for å få god innsikt i skolehverdagen. Praksisen skal være veiledet og vurdert. Du vil få paksis både på ungdomstrinn og videregående skole.
For å bidra til god sammenheng mellom teori og praksis må en praksisperiode være gjenomført og bestått før eksamen i pedagogikkfaget i første semester kan avlegges.
Her finner du mer informasjon om praksis i lærerutdanningene generelt, og PPU spesielt.

Spørsmål og svar
Her har vi samlet noen av de vanligste spørsmålene vi får om praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) ved UiS.
- Er det obligatorisk fremmøte på studiet?
På samlingsbasert PPU er det obligatorisk tilstedeværelse 80%.
På heltid og vanlig deltid som regel ikke. Les emnebeskrivelsen for det enkelte emne for mer informasjon.
- Går det an å utsette praksis?
For å få gå opp til eksamen har ett av emnene krav om at en må ha gjennomført praksis senest i det semesteret den er satt opp.
- Kan jeg undervise i fag jeg ikke har fagdidaktikk i?
Du kan undervise i fag du har nok studiepoeng i. Du må ikke ha fagdidaktikk i alle fag.
Det går an å ta flere fag (årstudier, enkeltemner f.eks.) etter at du har fullført PPU, og en trenger ikke da søke PPU på ny for å få fagdidaktikk i flere fag for å være kvalifisert til å undervise i fagene.
- Hva er forskjellen på allmennfaglig og yrkesfaglig PPU?
Kort sagt så har allmennfaglig PPU krav til master, og en kan undervise fra trinn 5 – 13.
Yrkesfaglig PPU har andre opptakskrav, og en kan undervise fra trinn 8 – 13.
- Hvordan er timeplanen?
Timeplan for høstsemesteret vil være tilgjengelig på nett medio juni og timeplan for vårsemesteret vil være tilgjengelig medio november. Da legger du inn emnekode i søkefeltet og søker opp det enkelte emne. Et av pedagogikkemnene har flere seminarer. På seminarene bearbeider en videre det som er gjennomgått på forelesningen tidligere i uken. På seminarene er det lagt opp til mye studentaktivitet. Det tilbys flere seminarer, som alle er like, med tidspunkt både på dagtid og på ettermiddagstid. Det gjøres for at studentene skal ha mulighet til å velge et tidspunkt som passer for den enkelte. (Seminarene er ikke obligatoriske).

Didaktisk Digitalt Verksted
Bli med en tur inn i framtidens klasserom.
Alumnportrett: PPU opna nye dører
Guro Garderhagen var sveisar. No er ho lærar.
Linjeforeninger
Lektorstudentene
Fagforeningen for lektor- og PPU-studenter ved Universitetet i Stavanger.
FIKS
FIKS UiS er en forening for studenter ved Institutt for Kultur- og Språkvitenskap (IKS) ved UiS
Du er kanskje også interessert i:
Avhandling: The Role of Social and Emotional Competenies
Lene Vestad har i sin avhandling funnet ut at dersom elevene opplever skolefaglig mestringstro, gode relasjonsferdighete...
Viktig diskusjon om mobbedefinisjon på internasjonal konferanse
Over 1000 personer deltok på konferanse der diskusjon om mobbedefinisjonen stod sentralt. – Det er svært viktig med en k...
God rektor, god skule, god læring
Kor mykje betyr rett person i rektorrolla for kvardagen til både elevar og tilsette ved ein skule? Eit nytt forskingsnot...
WE-TEACH
Forskningprosjektet WE-TEACH skal utvikle og prøve ut et digitalt læringsverktøy som foreldre kan bruke for å støtte der...
– Godt å vere i gong med INTERACT-prosjektet
INTERACT-prosjektet er i gong for alvor, og no er rekrutteringsprosessen av lærarar over. Til saman skal lærarar frå 12 ...
Rekruttering av lærere
Systematisk kunnskapsoversikt om å tiltrekke seg og holde på lærere i skolen.
– Kan styrke UiS sin posisjon internasjonalt
Tre av fagmiljøa ved UiS har motteke til saman om lag 15 millionar kroner til forsking på digital mobbing, antibiotikare...
Hvilken betydning har sosiale og emosjonelle ferdigheter for elevenes trivsel?
Dersom elevene opplever skolefaglig mestringstro, gode relasjonsferdigheter og emosjonsregulering når de begynner i ungd...
Disse feilene gjør vi oftest på nynorsk
Bokmålsbrukere tenker for komplisert når de skriver nynorsk, mener professor i nordisk språk.
Avhandling: Instructional support in Norwegian classrooms
Maren Stahl Lerang har i sin avhandling funnet ut at kvaliteten på undervisningsstøtte varierer mellom klasserom. Bestil...
Avhandling: Supported to stay in school
Maren Stabel Tvedt har i sin avhandling funnet ut at elever som opplever et lite støttende læringsmiljø er mer tilbøyeli...
God sosial og emosjonell kompetanse gjør elevene mindre stressa
Dersom elevene kan regulere egne følelser og har gode relasjonsferdigheter, kan det fremme motivasjon og forebygge emosj...
Back2School
Målet i pilotprosjektet Back2School er å hjelpe elever med bekymringsfullt skolefravær tilbake til en trygg og god skole...
Læringsmiljøkonferansen 2022 - fysisk og digital
7.-8. november 2022 arrangerer vi Læringsmiljøkonferansen for tredje gang.
Hvordan bli i stand til å ivareta funksjonshemmede i undervisningen?
Ny forskning ser nærmere på hvordan man i framtiden kan inkludere alle elever i skolen, uavhengig av helsetilstand og ba...
Hvorfor tenker elever i videregående skole på å slutte?
Elever som opplever et lite støttende læringsmiljø er mer tilbøyelige til å tenke at det ikke er noe vits i å fortsette ...
Korleis gjera overgangen frå barne- til ungdomsskulen best mogleg?
Foreldre og skule står sentrale i høve til korleis barn opplever overgangen til ungdomsskulen. Dei kan utgjera ein forsk...
Digitale verktøy kan utvikle elevers algoritmiske tenkning
Programmer som Scratch og andre digitale verktøy brukt av lærere kan være med på å gi elever større forståelse for algor...
LHBTQ-ungdommer risikerer trakassering i skolen
Å identifisere seg som lesbisk, homofil, bifil, transkjønnet og/eller queer er i seg selv tilstrekkelig for å bli utsatt...
Elever blir tryggere med livsmestring på timeplanen
Mange elever føler at de ikke er gode nok. – Dette er veldig viktig at vi tar tak i. Vi må prioritere det sosiale, og vi...
Fordeler og ulemper med nettbrett – dette mener elevene
Mange foreldre og politikere mener mye om digitaliseringen i skolen, ikke minst om elevenes omfattende skjermbruk. Men h...
Hva er årsaken til at lærere slutter eller skifter jobb?
Såkalt lærerutskifting er et komplekst tema som henger sammen med både lønnsutvikling og trivsel. Et nytt forskningsnota...
Avhandling: Development of self-regulation and academic skills
Ragnhild Lenes har i sin avhandling funnet ut norske barns tidlige selvregulering er grunnleggende for senere leseforstå...
Hvordan kan skolen hjelpe elever som har lite av både leseferdigheter og leselyst?
Ifølge ny forskning har tiltak som skal motivere til lesing og styrke leseferdighetene positiv effekt på elevers leseutv...
Sosialpsykologiske tiltak kan gi betre studieresultat
Eit nytt, systematisk kunnskapsoversyn har sett nærare på samanhengen mellom sosialpsykologiske tiltak og studiegjennomf...
Hvordan lærer lærere etter at utdannelsen er unnagjort?
Både formell etterutdanning og uformell læring medfører at dagens lærere er i stadig utvikling også etter at de er ferdi...
GrunnDig - Digitalisering i grunnopplæring: kunnskaper, trender og framtidig forskningsbehov
I dette samarbeidsprosjektet er målet å få oversikt over forskning og erfaring innen digitalisering i grunnopplæringen. ...
Læringsmiljøkonferansen 2022
Læringsmiljøkonferansen, den tredje i rekken, arrangeres i begynnelsen av november 2022.
Vil gi barn god undervisning i skapende skriving
Barnebokforfatter Bjørn Arild Ersland har som mål at alle norsklærere i barneskolen skal bli trygge i å undervise barn...
Hva er det som svikter når elever vurderer å slutte på skolen?
Ny studie fra Læringsmiljøsenteret ser nærmere på prosessen hos videregående-elever som tenker på å slutte.
Hvordan følger man opp når mobbingen har blitt stoppet?
Et trygt skolemiljø er ingen selvfølge eller «quick fix» etter at mobbing har blitt avdekket og stanset. En ny bok fra L...
Bok: Oppfølging etter mobbing
Veien tilbake til et trygt skolemiljø innebærer oppfølging og rehabilitering.
Hvor inkluderende er egentlig innføringsklasser og lignende språktiltak for nyankomne elever?
Forskere ved Læringsmiljøsenteret har sett nærmere på språklæringstiltakene for nyankomne elever og stiller seg noe krit...
Elevers tro på å mestre læringsaktiviteter i skolen er forbundet med sosiale og emosjonelle kompetanser
Spesielt interessant er det at elevenes emosjonsregulering har en klar sammenheng med mestringstro. Dette ser ut til å v...
Folder og plakat: Doaibmangeatnegasvuohta praksisas (Aktivitetsplikten)
Læringsmiljøsenteret har laget en liten brosjyre og en plakat om aktivitetsplikten i opplæringslovens kapittel 9 A. Last...
Land som gjør det bra i PISA-undersøkelsen har én ting felles: Høy grad av likestilling
Det mest gjennomgående ved land som er «skolevinnere» er hvor likestilt kjønnene i befolkningen er. Forsker Janine Campb...
Derfor er implementeringsteori viktig i utdanningsforskning
Endringsarbeid i barnehage og skole er ofte krevende. Implementeringsteori kan være en nyttig ressurs for å lykkes i dis...
En hel verden av mobbeforskere kom til Læringsmiljøsenteret og UiS via skjermen
Den internasjonale EADP-konferansen, med nærmere 200 forskere fra 34 land, ble loset digitalt i land av Læringsmiljøsent...
MOVE-P – motivasjon og mestring i videregående skole
Hvordan kan skolefaglig motivasjon stimuleres gjennom å fremme et mestringsorientert læringsmiljø?
Apekatten Ani Banani hjelper forskere med å studere barns tidlige matematikk-utvikling
Norske og internasjonale forskere ønsker å bruke nettbrett-testen som er utviklet av Læringsmiljøsenteret og UiS. En omf...
Ta kontakt om du har spørsmål!
Fakultetsadministrasjonen UH
Administrasjon IKS
Fakultetsadministrasjonen UH
Administrasjon IKS
Fakultetsadministrasjonen UH
Administrasjon IGIS
Fakultetsadministrasjonen UH
Administrasjon IKS