Dette kurset inviterer deg som lærer til å utforske litterære samtaler som metode for å styrke elevers leseglede, refleksjonsevne og faglige utvikling.
Samlingsbasert, fire onsdager 14:15–18:00 9. september 130.september 21. oktober 11. november
Generell studiekompetanse
Kun semesteravgift
Nytt opptak for 2026/2027 åpner 1.februar
Om studiet
Forestill deg et klasserom der litteraturen ikke bare blir lest, men levd – der elevene lytter til hverandre, undrer seg sammen og bygger mening i fellesskap. Hva skjer når vi slutter å spørre hva handler teksten om, og heller spør hva tenker du om det du leste – og hvorfor?
Emnet inviterer deg som lærer til å utforske litterære samtaler som metode for å styrke elevers leseglede, refleksjonsevne og faglige utvikling. Gjennom teori, didaktiske perspektiver og praktiske erfaringer får du innsikt i hvordan dialogisk undervisning kan forvandle lesing til et felles, meningsskapende prosjekt.
