Dette kurset inviterer deg som lærer til å utforske litterære samtaler som metode for å styrke elevers leseglede, refleksjonsevne og faglige utvikling.
Samlingsbasert, fire onsdager 14:15–18:00 10. september 1. oktober 22. oktober 12. november
Generell studiekompetanse
Kun semesteravgift
Det er løpende opptak frem til studiestart august 2025.
Om studiet
Forestill deg et klasserom der litteraturen ikke bare blir lest, men levd – der elevene lytter til hverandre, undrer seg sammen og bygger mening i fellesskap. Hva skjer når vi slutter å spørre hva handler teksten om, og heller spør hva tenker du om det du leste – og hvorfor?
Emnet inviterer deg som lærer til å utforske litterære samtaler som metode for å styrke elevers leseglede, refleksjonsevne og faglige utvikling. Gjennom teori, didaktiske perspektiver og praktiske erfaringer får du innsikt i hvordan dialogisk undervisning kan forvandle lesing til et felles, meningsskapende prosjekt.