Hopp til hovedinnhold

Ledige stillinger i Kapasitetsløft Tunnelsikkerhet

Kapasitetsløft Tunnelsikkerhet (KATS) ønsker å ansette to nye forskere i prosjektet.

Publisert: Endret:

Bilde: Ryfasttunnelen

Både doktorgradsstipendiat og postdoktor er ønsket. Begge stillingene er relatert til informasjonsteknologi. Gjennom en doktorgrad ved KATS har du gode muligheter til å utvikle en karriere innen akademia, samtidig som utdanningen er svært relevant for de fleste bedrifter som jobber med tunnelsikkerhet.

Etablert nettverk

Med tilknytning til Kapasitetsløft Tunnelsikkerhet (KATS), gir stillingene en unik mulighet til å ta del i et allerede etablert nettverk og samarbeid mellom akademia og næringslivet, i arbeidet for økt tunnelsikkerhet.

– De planlagte stillingene er i stor grad tverrfaglige. Vi ønsker kandidater som har bakgrunn fra informasjonsteknologi og/eller samfunnssikkerhet. Postdoc-stillingen er knyttet til kooperative intelligente transportsystemer (C-ITS). Stipendiatstillingen er innen fagfeltet 5G-kommunikasjon, sier førsteamanuensis Naeem Khademi ved Institutt for data- og elektroteknologi ved Universitetet i Stavanger.

Han legger til at som forsker ved KATS er man også tilknyttet VIA-klyngen som jobber med sikker, smart og bærekraftig utvikling av veier, tunneler, broer og bane. Målet er økt sikkerhet og færre ulykker.

Kan komme med ønsker

Khademi sier at den planlagte stipendiatstillingen kan formes etter malen til en såkalt nærings-PhD, altså et doktorgradsprosjekt ute i en bedrift.

– Det er fritt fram for interesserte bedrifter å melde inn sine behov, så kan vi eventuelt justere stillingen noe. Med andre ord, doktorgradsstillingen vil fungere nesten som en nærings-phd, men være billigere for bedriften. I teorien trenger ikke bedriftene å betale noe for kandidaten, samtidig som vi kan bidra med å utdanne en kandidat som passer deres behov, sier Khademi.

Søk på stillingene her:

Kontakt

Førsteamanuensis
51831177
Det teknisk- naturvitenskapelige fakultet

Institutt for data- og elektroteknologi
Førsteamanuensis II
Det teknisk- naturvitenskapelige fakultet

Institutt for sikkerhet, økonomi og planlegging