Åsmund Lillevik Gjære

Universitetslektor i matematikkdidaktikk

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
HG O-209
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2023)

      Challenges of Teaching with Challenging Tasks: Teaching Dilemmas Arising From Implementing a Reform-oriented Approach to Primary Mathematics.

      Mathematics Teacher Education and Development.

      ISSN 1442-3901.

      Volum 25.

      Hefte 2.

    • Gjære, Åsmund Lillevik; Freiman, Viktor

      (2022)

      Expanding a collective zone of proximal development : Investigating the potential of Zankov’s lesson with elementary students analyzing numerical equalities. I: Mathematics as the science of patterns : Making the invisible visible to students through teaching.

      Information Age Publishing.

      ISBN 9781648027444.

      s.153-184.

    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2022)

      Depth as a key issue for implementing DEM : The case of a teacher. I: Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).

      European Society for Research in Mathematics Education.

      ISBN 979-1-22-102537-8.

      s.1-8.

    • Hovtun, Gaute; Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond; Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik; Jakobsen, Arne; Kristensen, Morten Søyland

      (2021)

      Exploring opportunities to learn mathematics in practice-based teacher education : a Norwegian case study. I: Bringing Nordic mathematics education into the future : Preceedings of Norma 20 : The ninth Nordic conference on mathematics education Oslo, 2021.

      ISBN 9789198402438.

      s.137-144.

    • Gjære, Åsmund Lillevik; Blank, Natalia

      (2019)

      Teaching Mathematics Developmentally: Experiences from Norway.

      For the Learning of Mathematics.

      ISSN 0228-0671.

      Volum 39.

      Hefte 3.

      s.28-33.

  • Bøker og kapitler
  • Formidling
    • Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik

      (2023)

      Målretta samtaler (med matematikk som gjennomgående eksempel) .

      Planleggingsdag;

      2023-01-02.

    • Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik

      (2023)

      Oppgaver/problemer - fokus på introduksjon.

      Seminar;

      2023-05-25.

    • Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik

      (2023)

      Tenkende klasserom – en introduksjon .

      Seminar;

      2023-08-14.

    • Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik

      (2023)

      Tenkende klasserom - en introduksjon.

      Seminar for lærerspesialister i Osloskolen;

      2023-10-16.

    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2022)

      Depth as a key issue for implementing DEM: The case of a teacher.

      CERME 12;

      2022-02-02 - 2022-02-05.

    • Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik

      (2021)

      Dialogbasert undervisning.

      DEKOMP;

      2021-01-04.

    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2021)

      Kvifor dialogbasert undervisning? Teoretiske perspektiv.

      DEKOMP-samling, Pulje 3 Region Midt;

      2021-02-15.

    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2021)

      Djupnelæring i matematikk - Kva kan det vere, og kva er konsekvensane for KfK?.

      Erfaringsseminar, Kompetanse for Kvalitet;

      2021-04-09.

    • Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik

      (2021)

      Kjerneelementer med fokus på resonnering og argumentasjon, representasjon og kommunikasjon .

      Desentralisert kompetanseutvikling (DEKOM);

      2021-04-12 - .

    • Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik

      (2020)

      DragonBox og «mattebøker uten matte».

      Utdanningsnytt.no.

    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2018)

      Developmental education in primary school mathematics - Implementation of a Russian curriculum in Norwegian schools.

      CMESG;

      2018-06-01 - 2018-06-05.

    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2018)

      Teacher education in Norway - reform and current trends.

      Gjesteforelesning;

      2018-05-30.

    • Gjære, Åsmund Lillevik

      (2017)

      A developmental approach to primary school mathematics: The Zankov model.

      NORMA 17;

      2017-05-30 - 2017-06-02.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway