Briten Russdal-Hamre

førstelektor i norsk/norskdidaktikk

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
HG O-257
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Russdal-Hamre, Briten

      (2020)

      Lærarstudentar og nynorsk rettskriving. I: Vilkår for nynorsk mellom barn og unge.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 9788202693527.

      s.259-282.

      DOI: 10.23865/noasp.106

    • Russdal-Hamre, Briten

      (2018)

      Norsklærerstudenter og multimodalitet : en analyse av eksamensbesvarelser. I: Multimodalitet i skole- og fritidstekstar.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245022889.

      s.39-54.

    • Russdal-Hamre, Brit-Helen

      (2009)

      Premisser for faglig lesing i skolen. I: Lys på lesing. Lesing av fagtekster i skolen.

      Novus Forlag.

      ISBN 978-82-7099-526-4.

      s.71-86.

  • Bøker og kapitler
    • Russdal-Hamre, Brit-Helen

      (2005)

      Nasjonalt hastverk er nasjonalt lastverk. Nasjonal prøve i lesing for 10. trinn 2005.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 82-05-35302-6.

  • Formidling
    • Russdal-Hamre, Briten

      (2023)

      How to use digital texts in the classroom.

      Meeting;

      2023-10-02.

    • Russdal-Hamre, Briten

      (2023)

      Norwegian Teacher Education.

      Meeting;

      2023-11-07.

    • Russdal-Hamre, Briten

      (2022)

      Dataspill som multimodalt utgangspunkt for skriveoppgaver i norsk.

      SMDI 15;

      2022-11-22 - 2022-11-24.

    • Russdal-Hamre, Briten

      (2019)

      Den nyttige språkresponsen. Språklige kommentarer på lærerstudenters tekster, overføringsverdi fra arbeidskrav til eksamen .

      NOLES Forksningskonferanse;

      2019-03-11 - 2019-03-13.

    • Russdal-Hamre, Briten

      (2019)

      Den nyttige språkresponsen. Språklige kommentarer på lærerstudenters tekster, overføringsverdi fra arbeidskrav til eksamen .

      Skriv! Les! 2019;

      2019-05-07 - 2019-05-09.

    • Russdal-Hamre, Briten

      (2019)

      Dataspill som didaktisk ressurs i norskfaget.

      NNMF7;

      2019-10-23 - 2019-10-24.

    • Russdal-Hamre, Briten

      (2017)

      Tekststruktur og leseforståelse.

      Skriv! Les!;

      2017-05-09 - 2017-05-12.

    • Russdal-Hamre, Briten

      (2017)

      Modelltekst for multimodalitet. Norsklæreres refleksjoner over bruk av modelltekst for elevarbeid med sammensatte tekster.

      NNMF 6: Grænsegængere;

      2017-11-30 - 2017-12-01.

    • Russdal-Hamre, Brit-Helen

      (2016)

      Digitale tekster og lærerstudenter.

      Norsklæreren.

      ISSN 0332-7264.

      Volum 2016.

      Hefte 4.

      s.46-49.

    • Russdal-Hamre, Brit-Helen

      (2008)

      Leser nynorskelever bedre bokmål enn nynorsk? En analyse av Carlstensprøvens to utgaver for 8. klasse (kortversjon).

      Norsklæreren.

      ISSN 0332-7264.

      Volum 2008.

      Hefte 2.

    • Russdal-Hamre, Brit-Helen

      (2006)

      Smarte løsninger på utfordringene i Kunnskapsløftet - eller Nye læreverk på gammel grunn.

      Norsklæreren.

      ISSN 0332-7264.

      Hefte 3.

    • Russdal-Hamre, Brit-Helen

      (2005)

      Morsmål i Norge og våre naboland.

      Norsklæreren.

      ISSN 0332-7264.

      Hefte 2.

    • Russdal-Hamre, Brit-Helen

      (2004)

      SMS som feilforsterkar i normert språk.

      Norsklæreren.

      ISSN 0332-7264.

      Hefte 4.

    • Russdal-Hamre, Brit-Helen

      (2003)

      En enkel lyrisk utprøving.

      Norsklæreren.

      ISSN 0332-7264.

      Hefte 5.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Dversnes, Gunvald; Russdal-Hamre, Briten

      (2021)

      Kan dataspill være en norskfaglig tekst?.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway