Elsa Westergård
Ekstern tilknyttet UiS
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Ekstern tilknyttet UiS
Westergård, Elsa
(2023)
Betydningen av kollektiv mestringstro i skolen. I: Kapasitetsbygging i barnehage, skole og PPT : Profesjonelle lærende felleskap, implementering og ledelse.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202783778.
s.197-215.
Munthe, Elaine; Westergård, Elsa
(2023)
Parents', teachers', and students’ roles in parent-teacher conferences; a systematic review and meta-synthesis.Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.
ISSN 0742-051X.
Volum 136.
Westergård, Elsa
(2020)
Sammenhengen mellom skoleleders individuelle mestringstro læreres kollektive mestringstro og elevenes læringsutbytte. I: Ledelse i klasserommet : undervisningskvalitet fra teori til praksis.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202643782.
s.183-198.
Havik, Trude; Westergård, Elsa
(2019)
Do Teachers Matter? Students’ Perceptions of Classroom Interactions and Student Engagement.Scandinavian Journal of Educational Research.
ISSN 0031-3831.
Westergård, Elsa; Ertesvåg, Sigrun K.; Rafaelsen, Frank
(2018)
A Preliminary Validity of the Classroom Assessment Scoring System in Norwegian Lower-Secondary Schools.Scandinavian Journal of Educational Research.
ISSN 0031-3831.
s.1-19.
Westergård, Elsa
(2018)
En svale gir ingen sommer. Utvikling av kollektiv kompetanse innen foreldresamarbeid.. I: Å falle mellom to stoler. Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole..
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-02944-3.
s.183-195.
Ertesvåg, Sigrun K.; Westergård, Elsa
(2017)
Observert klasseromsinteraksjon som grunnlag for profesjonell utvikling..
Psykologi i kommunen (PIK).
ISSN 1892-3364.
Volum 52.
Hefte 6.
s.49-69.
Westergård, Elsa
(2015)
Implementering av "den utfordrende samtalen".. I: Implementering : å omsette teorier, aktiviteter og strukturer i praksis.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-02472-1.
s.136-150.
Westergård, Elsa
(2015)
Moving the Theory of Parental Cooperation and Innovation into Practice.
International Journal about Parents in Education.
ISSN 1973-3518.
Volum 9.
Hefte 1.
s.93-105.
Westergård, Elsa
(2013)
Teacher Competencies and Parental Cooperation.
International Journal about Parents in Education.
ISSN 1973-3518.
Volum 7.
Hefte 2.
s.91-99.
Westergård, Elsa
(2013)
Pers overgang fra barnehagen til skolen - et spørsmål om sårbare samarbeidsrelasjoner?. I: Barn i utfordringer. Systemtenkning og tidlig innsats i pedagogisk arbeid.
Fagbokforlaget.
ISBN 978-82-450-1242-2.
s.95-110.
Westergård, Elsa
(2012)
Læreren i hjem - skole samarbeidet. I: Lærere i skolen som organisasjon.
Cappelen Damm AS.
ISBN 978-82-7634-883-5.
s.157-181.
Westergård, Elsa
(2011)
Skolens møte med foreldrenes behov. I: Tidlig intervensjon og systemrettet arbeid for et godt læringsmiljø.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-01850-8.
s.34-50.
Westergård, Elsa; Galloway, David
(2010)
Partnership, participation and parental disillusionment in home-school contacts: a study in two schools in Norway.Pastoral Care in Education: An International Journal of Personal, Social and Emotional Development.
ISSN 0264-3944.
Volum 28.
Hefte 2.
s.97-107.
Westergård, Elsa
(2009)
Skole-hjem samarbeid. I: Trygge OSLO skole - godt læringsmiljø.
Westergård, Elsa
(2007)
Do Teachers Recognise Complaints from Parents, and If Not, Why Not?.
Evaluation and Research in Education.
ISSN 0950-0790.
Volum 20.
Hefte no.3.
Westergård, Elsa; Galloway, David Malcom
(2004)
Parental disillusionment with school prevalence and relationship with demographic variables, and phase, size and location of school.
Scandinavian Journal of Educational Research.
ISSN 0031-3831.
Volum 48.
Hefte Vol. 48, no. 2.
s.189-204.
Roland, Pål; Westergård, Elsa
(2015)
Implementering : å omsette teorier, aktiviteter og strukturer i praksis.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-02472-1.
Westergård, Elsa
(2013)
Utvikling av ny kunnskap gjennom kollegaveiledning. I: Barn i utfordringer. Systemtenkning og tidlig innsats i pedagogisk arbeid.
Fagbokforlaget.
ISBN 978-82-450-1242-2.
s.43-51.
Westergård, Elsa; Fandrem, Hildegunn
(2011)
Samarbeid mellom hjem og skole.
ISBN 978-82-7578-048-3.
Westergård, Elsa
(2010)
Parental disillusionment with school. Prevalence, correlates, development and prevention.
ISBN 9788276444131.
Hefte 103.
Westergård, Elsa; Ytre-Arne, Elin
(2003)
Elevrådets idehefte mot mobbing. Barnetrinnet.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 8275780152.
Ytre-Arne, Elin; Westergård, Elsa
(2003)
Elevrådets idehefte mot mobbing. Ungdomstrinnet.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 8275780160.
Westergård, Elsa
(2000)
Sytemrettet samarbeid melllom skole og PPT.
Munthe, Elaine; Westergård, Elsa
(2021)
Parent-Teacher Conferences; Topics, roles and contexts. A metasynthesis.
Nordic Educational Research Association (NERA);
2021-10-03 - 2021-10-05.
Westergård, Elsa
(2020)
Fra master i utdanningsvitenskap til master i spesialpedagogikk.
Temagruppmøte;
2020-06-22.
Westergård, Elsa
(2020)
Lekser skal gi mestringsfølelse.
Westergård, Elsa
(2019)
Her har de uteskole hver onsdag. Barna lærer mer nå de er i bevegelse..
Westergård, Elsa
(2019)
Foreldresamarbeid for ressursteam i Bremanger kommune.
Foredrag for ressursteam/-lærere i Bremanger kommune;
2019-05-22 - .
Westergård, Elsa
(2019)
Utfordrende foreldresamarbeid .
Planleggingsdag for lærere ved Finstad skole;
2019-05-22 - .
Westergård, Elsa
(2019)
Utvikling av kollektiv kompetanse innen foreldresamarbeid.
Ped 531 Innovasjon og ledelse i spesialpedagogisk virksomhet v/UIA ;
2019-09-10 - .
Westergård, Elsa
(2019)
Implementeringskvalitet. Har den betydning for vår utadrettede virksomhet?.
Personalmøte;
2019-09-19 - .
Westergård, Elsa
(2019)
Innovasjonsutfordringer ved overgang til Ny master i spesialpedagogikk 2010.
Personalseminar ;
2019-12-01 - .
Westergård, Elsa
(2018)
Mange føler de trenger opplæring for å være gode nok foreldre..
Westergård, Elsa; Havik, Trude
(2018)
Classroom interaction and student engagement at a student and classroom level.
ICSEI 2018;
2018-01-08 - 2018-01-12.
Westergård, Elsa; Rafaelsen, Frank
(2017)
Measuring classroom interactions between Teachers and students in Norway.
International Congress for School <effectiveness and Improvement (ICSEI);
2017-01-07 - 2017-01-10.
Ertesvåg, Sigrun K.; Westergård, Elsa; Rafaelsen, Frank
(2017)
Validation of CLASS-S in Norwegian lower secondary classrooms.
Systematic observation in Educational Research;
2017-09-26 - 2017-09-27.
Westergård, Elsa
(2017)
Støtte for læring på skolen og i hjemmet.
Ertesvåg, Sigrun K.; Westergård, Elsa
(2016)
CIESL-prosjektet: Førebels resultat med mulige implikasjonar for praksis.
Seminar Utdanningsdirektoratet, Hamar;
2016-05-25.
Westergård, Elsa; Roland, Pål
(2016)
Still going strong-12 years after implementing the Respect program.
ICSEI konferanse;
2016-01-05 - 2016-01-10.
Westergård, Elsa
(2016)
Preliminary result of reliability and validity of CLASS-S.
International workshop;
2016-04-27 - 2016-04-28.
Westergård, Elsa
(2016)
Siste runde med videoobservasjoner i CIESL.
Roland, Pål; Westergård, Elsa
(2016)
Antologi om implementering.
Westergård, Elsa; Roland, Pål
(2015)
Ulike perspektiver på implementering. I: Implementering : å omsette teorier, aktiviteter og strukturer i praksis.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-02472-1.
s.14-18.
Westergård, Elsa
(2015)
Moving the theory into practice.
ERNAPE conference;
2015-08-26 - 2015-08-28.
Westergård, Elsa
(2015)
Sosiale medier overtar idrettslagene..
Westergård, Elsa
(2015)
Kompetansepakke om implementering.
Personalseminar København;
2015-11-16 - 2015-11-18.
Westergård, Elsa
(2015)
Klasseledelse og foreldresamarbeid.
Westergård, Elsa
(2015)
Samarbeid med foresatte.
Westergård, Elsa
(2015)
Forutsetninger for et godt lærer-foreldresamarbeid..
Ertesvåg, Sigrun K.; Westergård, Elsa
(2014)
Video observations – introduction to the three domains of the CLASS–S scoring system and procedures for the video ovservation.
Workshop CIESL prosjektet;
2014-09-16.
Westergård, Elsa
(2014)
Foreldre teller - om foreldrenes betydning for elevenes læringsutbytte.
åpen fagdag;
2014-09-28.
Westergård, Elsa
(2014)
Hva er god veiledning?.
veiledning av prosjektgruppe i SKU / UIU;
2014-01-20.
Westergård, Elsa
(2014)
Motivasjon og mestring.
Skolebasert kompetanseutvikling UIU;
2014-02-03.
Westergård, Elsa
(2014)
nettverksarbeid regionene sør og vest i UIU.
regionsamling i ungdomstrinn i utvikling;
2014-02-12.
Westergård, Elsa
(2014)
Nettverksamling for kompetansemiljøer.
Ungdomstrinn i utvikling;
2014-09-24.
Westergård, Elsa
(2014)
Erfaringsutveksling i kompetansenettverk. Trøndelag.
Ungdomstrinn i utvikling;
2014-09-25.
Westergård, Elsa
(2014)
Barn i utfordringer - foreldresamarbeid.
Barn i utfordringer - PPT Molde;
2014-04-09.
Westergård, Elsa; Grini, Nina
(2014)
Den gode timen.
Skolebasert kompetanseutvikling i UIU;
2014-09-18.
Westergård, Elsa
(2014)
Videreføring av utviklingsarbeid i skolen.
Skolebasert kompetanseutvikling;
2014-11-19.
Westergård, Elsa
(2014)
Føresetnadar for eit godt lærar-foreldre-samarbeid.
Westergård, Elsa
(2014)
Jeg føler at jeg har våget å ta et stort skritt, og nå forventer jeg å bli en god klasseleder.
Westergård, Elsa
(2014)
Hvordan kan foreldre motivere for skolearbeid?.
Westergård, Elsa
(2013)
Do teachers have sufficient competence in parental cooperation?.
ERNAPE conference;
2013-09-04 - 2013-09-06.
Westergård, Elsa
(2013)
Foreldresamarbeid.
faglig foreldrag;
2013-02-04.
Westergård, Elsa
(2013)
Problemorienterte samtaler.
faglig foredrag;
2013-02-06.
Westergård, Elsa
(2013)
Overganger i opplæringssystemet.
faglig foredrag;
2013-08-15.
Westergård, Elsa
(2013)
Innovasjonsprosesser.
faglig foredrag;
2013-10-03.
Westergård, Elsa
(2013)
Sårbare barn - sårbare foreldre.
Faglig foredrag;
2013-11-05.
Westergård, Elsa
(2013)
Klar, ferdig, gå? Del I.
Ungdomstrinn i utvikling ;
2013-09-09.
Westergård, Elsa
(2013)
Klar, ferdig, gå? Del II.
Ungdomstrinn i utvikling;
2013-09-15.
Westergård, Elsa
(2012)
Barriers to effective parent-teacher communication.
Vitenskapelig konferanse ICSEI;
2012-01-05 - 2012-01-08.
Westergård, Elsa
(2012)
Slik sikrer du barnet ditt en myk skolestart.
Westergård, Elsa
(2012)
Mobbeoffre blir ikke trodd.
Westergård, Elsa
(2012)
Tidlig innsats.
SAF konferansen Dignity / Verdigehet ;
2012-10-24 - 2012-10-25.
Westergård, Elsa
(2012)
Håndtering av krevende situasjoner i klasserommet har betydning for samarbeidet med foreldrene.
Westergård, Elsa
(2012)
Overgang fra barnehage til barneskole og foreldresamarbeid.
Westergård, Elsa
(2011)
Foreldre er og usikre.
Westergård, Elsa
(2011)
Tips for en bra start.
Westergård, Elsa
(2010)
God skolestart.
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldrene føler seg ikke ivaretatt.
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldre mister motet i møtet med skolen.
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldre føler seg ikke ivaretatt.
Westergård, Elsa
(2010)
Hjem skole samarbeid.
utenTitteltekst;
2010-11-24.
Westergård, Elsa
(2010)
God skolestart.
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldresamarbeid.
Åpen fagdag;
2010-10-24.
Westergård, Elsa
(2010)
God skolestart.
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldrene føler seg ikke ivaretatt.
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldre mister motet i møtet med skolen.
Westergård, Elsa
(2010)
Hvordan etablere gode relasjoenr til foreldrene?.
Sola konferansen;
2010-04-13 - 2010-04-14.
Westergård, Elsa
(2010)
Hjem skole samarbeid.
utenTitteltekst;
2010-04-08.
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldresamarbeid.
utenTitteltekst;
2010-12-09.
Westergård, Elsa
(2010)
Hjem - barnehage/skole samarbeid med fokus på minoritetspråklige foreldre.
utenTitteltekst;
2010-09-17.
Westergård, Elsa
(2009)
Parental Involvement in Middle School: A Meta-Analytic Assessment of the strategies the strategies that Promote Achievement. Nancy E. Hill og Diana F. Tyson. Duke University.
Westergård, Elsa
(2009)
Skolestart: Forbered barna nå.
Westergård, Elsa
(2009)
Foreldresamarbeid. Hvordan kan vi etablere gode relasjoner til foreldre?.
åpen fagdag;
2009-11-25.
Westergård, Elsa
(2008)
Foreldrenes rolle ved skolestart.
Westergård, Elsa
(2008)
Foreldrenes rolle ved skolestart.
Westergård, Elsa
(2007)
Lærere og foreldre - effektive samarbeidspartnere?.
Ansvar for læring;
2007-09-27.
Westergård, Elsa
(2007)
Foreldrene må bry seg mer.
Westergård, Elsa
(2007)
Hjem - skole samarbeid.
utenTitteltekst;
2007-11-15.
Ertesvåg, Sigrun K.; Midthassel, Unni Vere; Westergård, Elsa
(2007)
Veiledning i Respekt - introduksjon.
veiledningsopplæring i Respekt;
2007-04-18 - 2007-04-19.
Westergård, Elsa
(2006)
Gi barna en god skolestart.
Westergård, Elsa
(2005)
Teacher perceptions of complaints from parents.
Integrating Multiple Perspectives on Effective Learning Environments;
2005-08-23 - 2005-08-27.
Westergård, Elsa
(2004)
Parental Disillusionment with Schools.
British Educational Research Assosiation (BERA) - Conference;
2004-09-18.
Westergård, Elsa
(2004)
God samhandling mellom heim og skole Kva viser forskinga?.
Kultur for samarbeid, Fylkesmannen i Rogaland, Utdanningsavdelingen;
2004-10-19.
Westergård, Elsa
(2004)
Godt samarbeid mellom hjem og skole.
Kultur for samarbeid, Fylkesmannen i Rogaland, Utdanningsavdelingen;
2004-10-20.
Westergård, Elsa
(2020)
em modell om implementeringskvalitet.
Westergård, Elsa
(2020)
Fullan: innovasjonsprosessen.
Westergård, Elsa
(2020)
en oversikt over tema 1.