Vitenskapelige publikasjoner
Hovtun, Gaute;
Dreyer, Tore
(2024)
Definisjoner på firkanter i lærebøker.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning.
ISSN 0802-8192.
Volum 35.
Hefte 1.
s.34-47.
Hovtun, Gaute;
Mosvold, Reidar;
Bjuland, Raymond;
Fauskanger, Janne;
Gjære, Åsmund Lillevik;
Jakobsen, Arne;
Kristensen, Morten Søyland
(2021)
Exploring opportunities to learn mathematics in practice-based teacher education : a Norwegian case study.
I: Bringing Nordic mathematics education into the future : Preceedings of Norma 20 : The ninth Nordic conference on mathematics education Oslo, 2021.
ISBN 9789198402438.
s.137-144.
Hovtun, Gaute
(2019)
Oppvarmingsoppgaver.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning.
ISSN 0802-8192.
Volum 30.
Hefte 1.
s.38-48.
Formidling
Fauskanger, Janne;
Hovtun, Gaute
(2025)
Tenkende klasserom i matematikk – med vekt på (noen av) de 14 praksiene.
Partnerskap med Kristianslyst skole;
2025-04-01.
Fauskanger, Janne;
Hovtun, Gaute
(2025)
Tenkende klasserom i matematikk.
Partnerskap med Kristianslyst skole;
2025-03-11.
Fauskanger, Janne;
Hovtun, Gaute
(2025)
Tenkende klasserom i matematikk – med vekt på noen av praksisene.
Partnerskap med Kristianslyst skole;
2025-04-22.
Fauskanger, Janne;
Hovtun, Gaute
(2025)
Praktisk, variert og engasjerende undervisning?.
Lærende nettverk for mellomtrinnet;
2025-01-22.
Fauskanger, Janne;
Hovtun, Gaute
(2025)
Praktisk, variert og engasjerende undervisning forts..
Lærende nettverk for mellomtrinnet;
2025-03-06.
Hovtun, Gaute;
Røislien, Jo
(2024)
Hvordan gjør jeg det?.
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning.
ISSN 0802-8192.
Volum 35.
Hefte 1.
s.13-16.
Gjære, Åsmund Lillevik;
Fauskanger, Janne;
Hovtun, Gaute
(2024)
Praksisnær undervisning i matematikk..
I: Lærerutdanningene ved UiS gjennom 70 år..
ISBN 978-82-8439-272-1.
s.82-100.
Hovtun, Gaute
(2022)
Følelsen av å ikke vite.
blogg.kikora.no.
Hovtun, Gaute;
Dreyer, Tore
(2022)
ØDU-metodikken - Øve på dialogbasert undervisning.
Konferanse for Lærerutdannere i Matematikk 2022;
2022-09-19 - 2022-09-21.
Hovtun, Gaute
(2021)
Å fange elevenes interesse for matematikk.
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
Hefte 1.
s.46-49.
Hovtun, Gaute
(2021)
Exploring opportunities to learn mathematics in practice-based teacher education: A Norwegian case study.
NORMA20;
2021-05-01 - 2021-05-04.