Gro Næsheim-Bjørkvik

Oppdragstaker

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
HG R-305
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2015)

      Revidering av Trener 1 kurs, Norges Friidrettforbund.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2015)

      Frivillighet i Stavanger - Samhandlingsstrategi 2015-2018.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Giske, Rune; Brunes, Anders O.

      (2013)

      Treningsledelse.

      Gyldendal Norsk Forlag A/S.

      ISBN 9788205436176.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2013)

      Treningsledelse.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 978-82-05-43617-6.

    • Seiler, Hilde Lohne; Bø, Kari; Loland, Nina Waaler; Fjørtoft, Ingunn; Fjørtoft, Ingunn; Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2008)

      "Utvikling av testbatteri for registrering av fysisk form hos voksne og eldre (30-85 år), fase II KAN1 prosjektet".

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Giske, Rune

      (2007)

      Treningsledelse Lederutvikling.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 9788205374423.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Evaluering av Barneidrettsbestemmelsene.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Brynemo, Einar

      (2005)

      Friidrett for ungdom.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 8276746381.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2003)

      Aktivitetslederkurs i friidrett.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (1999)

      Team Athletics.

      ISBN 82-995384-0-8.

    • Naesheim-Bjørkvik, Gro

      (1999)

      Team Athletics, friidrett som lagkamp.

      ISBN 82-995384-0-8.

  • Formidling
    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2021)

      Trener 1 kurs Friidrett.

      Trener 1 kurs;

      2021-01-09 - 2021-01-10.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2021)

      Trener 1 kurs praksisdel.

      Trener 1 kurs;

      2021-06-22.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2020)

      Trener 1 kurs NFIF.

      Trener i kurs Norges Friidrettsforbund;

      2020-01-18 - 2020-01-19.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2020)

      Trenerkurs, Friidrett for barn.

      Trenerkurs Friidrett for barn;

      2020-09-11 - 2020-09-13.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2020)

      Friidrett for barn trenerkurs.

      Friidrett for barn trenerkurs;

      2020-10-15 - 2020-10-16.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Kvalø, Silje Eikanger; Eriksen, Agnes Høigård; Mjåtveit, Atle; Nordbotten, Gerd Lise Midtgaard Nilsen

      (2019)

      «Det var gøy å tenke litt selv». Lesson study som arbeidsmetode i kroppsøving.

      Kroppsøvingskonferanse ;

      2019-06-06 - 2019-06-07.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina

      (2019)

      Collaboration between university teachers and mentor teachers to scaffold PE students learning through Lesson Study.

      World Assosiation of Lesson Studies (WALS) 2019;

      2019-09-03 - 2019-09-06.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2018)

      Physical Education student teachers’ experiences with Lesson study during field practice in Norway..

      AIESEP 2018: International Assosiation for Physical Education in Higher Education.;

      2018-07-25 - 2018-07-28.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2018)

      Leeson Study i praksisopplæringen – fra studentenes perspektiv.

      Kroppsøvingskonferansen 2018;

      2018-06-07 - 2018-06-08.

    • Hegerland-Byberg, Sissel; Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2018)

      Kroppsøvingslærerens utdanning og praksis: En kvalitativ studie av nyutdannedes kroppsøvingslæreres opplevelse av utdanningen, og erfaringer og opplevelser i møte med praksisfeltet.

      Kroppsøvingskonferansen 2018;

      2018-06-07 - 2018-06-08.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina

      (2018)

      Scaffolding LS as professional development for PE student teachers.

      WALS (World Assosiation of Lesson Study) 2018;

      2018-11-23 - 2018-11-26.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina; Larssen, Deborah Lynn Sorton

      (2018)

      Symposium: LS to improve student-teachers’ development as professional teachers in a European context. Our Research: Lesson study placement partnerships in teacher education – PAWLS (Practice abroad with LS).

      WALS 2018 (World Assosiation of Lesson Study);

      2018-11-23 - 2018-11-26.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2018)

      Practice abroad with Lesson Study.

      Direktoratet for internasjonalisering og kvalitetsutvikling i høgare utdanning (DIKU) konferanse;

      2018-11-06.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2018)

      Friidrett for ungdom.

      Trener 1 kurs;

      2018-09-15 - 2018-09-16.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2018)

      Friidrettskurs for barn.

      Friidrett for barn kurs;

      2018-10-20.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2017)

      Hva er barneidrettsbestemmelsene godt for?.

      Norges Friidrettsforbunds kompetansehelg 2017;

      2017-01-20 - 2017-01-22.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2017)

      Hvordan kan skolen og foreldrene stimulere barna til å være fysisk aktive? Og hvilken betydning kan det ha for barns utvikling, både fysisk, psykisk og sosialt? .

      Foreldremøte;

      2017-02-13 - .

    • Bjuland, Raymond; Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2017)

      Dybdelæring gjennom Lesson Study.

      Personalseminar;

      2017-09-28 - 2017-09-29.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina

      (2017)

      PE student teachers’ experiences with Lesson study in field practice..

      ASSOCIATION FOR TEACHER EDUCATION IN EUROPE (ATEE) konferanse;

      2017-10-25 - 2017-10-28.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina; Larssen, Deborah Lynn Sorton

      (2017)

      Scaffolding student teachers learning processes in Lesson Study through recorded summaries..

      World Association of Lesson Studies (WALS);

      2017-11-24 - 2017-11-28.

    • Larssen, Deborah Lynn Sorton; Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Bjuland, Raymond; Mosvold, Reidar; Fauskanger, Janne; Østrem, Sissel; Drew, Ion Patrick Francis

      (2016)

      TasS Project (teachers as students): Lesson study in Initial Teacher education in Norway, a time-lagged experiment from field practice.

      Bringing Teacher Education Forward;

      2016-06-06 - 2016-06-08.

    • Larssen, Deborah Lynn Sorton; Cajkler, Wasyl; Wood, Philip; Helgevold, Nina; Elliot, John; Fauskanger, Janne; Bugge, Hans Erik; Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Jakobsen, Arne

      (2016)

      Lesson study and initial teacher education(ITE): understanding learning and meaningful observation to guide beginning teachers.

      World association of Lesson study 2016;

      2016-09-03 - 2016-09-05.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2016)

      Lesson Study som mulighet for en mer forskningsbasert praksisopplæring i kroppsøvingsfaget.

      Kroppsøvingskonferansen 2016;

      2016-06-09 - 2016-06-10.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina

      (2016)

      Establishing an inquiry-based learning community in mentoring sessions during Initial Teacher Education.

      ATEE, Association for Teacher Education in Europe;

      2016-08-22 - 2016-08-24.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2016)

      Friidrett for barn.

      Trenerkurs;

      2016-09-06 - 2016-09-13.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2016)

      trener 1 kurs.

      Trener 1 kurs;

      2016-10-01 - 2016-10-02.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2016)

      Kurs i Friidrett for barn.

      Kompetansehelgen NFIF;

      2016-01-22 - 2016-01-24.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2016)

      Hva er viktig lærerkunnskap i kroppsøvingsfaget?.

      Skolehistorisk årbok for Rogaland.

      ISSN 0801-2520.

      Volum 33.

      s.72-78.

    • Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel

      (2015)

      A comparison of content in mentoring sessions in two conditions, a Business-as-usual and a Lesson study intervention.

      AERA 2015 ;

      2015-04-15 - 2015-04-21.

    • Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel

      (2015)

      Conversation patterns in mentoring conversations during internship in initial teacher education (ITE).

      ATEE 2015;

      2015-09-24 - 2015-09-26.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2015)

      Hvordan komme i form med jogging?.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2015)

      Trener 1 kurs Norges Friidrettsforbund.

      Trener 1 kurs Norges Friidrettsforbund;

      2015-11-14.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Fjeld, Jon Besse

      (2014)

      Trenerkurs - Friidrett for barn 6-12 år.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2014)

      Ungdomstrening NFIF.

      KOmpetansehelgen NFIF;

      2014-01-24 - 2014-01-26.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2013)

      Trener 2 kurs om trenerrollen.

      Kompetansehelg for Norges Friidrettsforbund og Norges orienteringsforbund;

      2013-01-25 - 2013-01-27.

    • Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel

      (2013)

      Veiledningssamtaler i læringsstudenters praksisperioder – innhold og prosesser.

      FOU i praksis;

      2013-04-22 - 2013-04-23.

    • Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel

      (2013)

      A comparison of content in mentoring sessions in two circumstances, a control group and a Lesson study intervention group.

      Wals conference;

      2013-09-06 - 2013-09-08.

    • Helgevold, Nina; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Østrem, Sissel

      (2013)

      Mentoring conversations in student teachers practicum – content and processes.

      ECER European Conference on Educational Research;

      2013-09-09 - 2013-09-13.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina; Østrem, Sissel

      (2013)

      Hvilke faktorer trekkes fram som sentrale for god kroppsøvingsundervisning gjennom veiledningssamtaler for grunnskolelærerstudenter?.

      Kroppsøvingskonferansen 2013;

      2013-06-13 - 2013-06-14.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro; Helgevold, Nina; Østrem, Sissel

      (2013)

      Mentoring conversations in Physical Education– content and processes in field work in initial Teacher Education.

      18 th ECSS Congress;

      2013-06-26 - 2013-06-29.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2013)

      I hvilken grad har daglig fysisk aktivitet i skolen betydning for elevenes generelle aktivitetsnivå?.

      Kroppøvingskonferansen 2013;

      2013-06-13 - 2013-06-14.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2013)

      Ungdomstrenerkurs, trener 1.

      Trener 1 kurs;

      2013-11-08 - 2013-11-10.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2012)

      Åpning av 52 hverdagsturer - folkehelse.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2012)

      Kursholder for Aktivitetslederkurs - kursledere.

      Kompetansehelgen;

      2012-01-27 - 2012-01-29.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2012)

      Trener 2 kurs, trenerrollen.

      Kompetansehelgen;

      2012-01-28 - .

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2012)

      Ungdomstrenerkurs for Norges Friidrettsforbund.

      Ungdomstrenerkurs, trener 1 ;

      2012-10-19 - 2012-10-20.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2012)

      Hvordan utvikle hurtighet i lagidretter og individuelle idretter? Foredrag. Workshop: Hurtighet - forslag til praktiske øvelser.

      Nettverksamling for idrettsfag;

      2012-11-14 - 2012-11-15.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2012)

      Er de tradisjonelle aktivitetene i kroppsøvingsfaget hemmende eller fremmende for elevenes bevegelsesglede?.

      Skolemøtet for Rogaland;

      2012-12-16 - .

    • Vika, Margrethe Elin; Sekse, Ragnhild Johanne Tveit; Hausmann, Frøydis; Iversen, Vegard; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Tengesdal, Ellen; Bjerke, Andre; Bjorvand-Bøhn, Kari

      (2011)

      Rehabilitation of women following treatment for gynaecological cancer: A randomized controlled study - A description of a multicenter study and experiences so far .

      IPOS 13th World congress of Psycho-oncology ;

      2011-10-16 - 2011-10-20.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2011)

      Kvalitetsvurderinger i fotballskolenes sommertilbudhttp://www.nrk.no/nett-tv/klipp/753607/.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2011)

      Læring, mestring og bevegelsesglede i kroppsøvingsfaget.

      Skolemøtet i Rogaland;

      2011-11-18 - .

    • Mjåtveit, Atle; Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2011)

      To what extent have daily physical activity in school impact on pupils' general level of activity?.

      Internasjonal Idrettskonferanse, England;

      2011-09-06 - 2011-09-08.

    • Mjåtveit, Atle; Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2011)

      Kroppsøving er et greit fag å ha - elevene skal jo bare "lufte vede litt".....

      Skolemøtet for Rogaland;

      2011-11-18.

    • Mjåtveit, Atle; Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2011)

      Utfordringer med vurdering i krroppsøvingsfaget.

      LFF-Regionssamling;

      2011-09-20.

    • Mjåtveit, Atle; Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2011)

      Skal innsats telle ved karaktersetting i kroppsøving?.

      Fagsamling kroppsøving, Nord-Rogaland;

      2011-05-24.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2011)

      Trener 2, Norges Friidrettsforbund og Norges orienteringsforbund, Trenerrollen, modul 4.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2011)

      Kursholder modul 4- trenerrollen.

      Trener 2 kurs;

      2011-12-02 - 2011-12-03.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2011)

      Kursholder Trener 1, ungdomstrenerkurs.

      Ungdomstrenerkurs;

      2011-11-25 - 2011-11-27.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2011)

      Hvordan utvikle hurtighet hos unge fotballspillere?.

      Seminar;

      2011-10-06 - .

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2011)

      Kroppsøvingslærere fornyer seg lite.

    • Dyrstad, Sindre Mikal; Hansen, Bjørge Hermann; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Anderssen, Sigmund Alfred

      (2010)

      International Physical Activity Questionnaire: A Validation of the Norwegian Version in a National Representative Sample.

      Medicine & Science in Sports & Exercise.

      ISSN 0195-9131.

      Volum 42.

      Hefte 5.

      s.809-810.

    • Dyrstad, Sindre; Hansen, Bjørge Herman; Hansen, Bjørge Herman; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Anderssen, Sigmund A.; Anderssen, Sigmund A.

      (2010)

      International Physical Activity Questionnaire: A validation of the Norwegian version in a national representative sample.

      Medicine & Science in Sports & Exercise.

      ISSN 0195-9131.

      Hefte 42.

    • Dyrstad, Sindre; Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2010)

      Sør-og rogalendinger har dårligst kondis Stor kartlegging av nordmenns fysiske form.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2010)

      I hvilken grad har daglig fysisk aktiviteti skolen innvirkning på elevenes generell aktivitetsnivå?.

      Den 11. nordiske læreruddannelsekonference;

      2010-05-05 - 2010-05-07.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2010)

      Trening- stress eller kult?.

      Forskningsdagene;

      2010-09-24 - 2010-10-03.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2010)

      Hjelp ? hvordan skal jeg tilrettelegge for daglig fysisk aktivitet i skolen?.

      Landskonferanse i kroppsøving;

      2010-10-20 - 2010-10-21.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2010)

      Praktisk arbeid i kroppsøvingsfaget i forhold til vurdering, planarbeid og kompetansemål i friidrett.

      Landskonferansen i kroppsøving 2010;

      2010-10-20 - 2010-10-21.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2010)

      Vurdering i kroppsøvingsfaget.

      Etterutdanningskurs for lærere;

      2010-11-11.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2010)

      UiS prioriterer kurs og kompetanseutvikling i kroppsøvingsfaget.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2010)

      Har daglig fysisk aktivitet i skolen innvirkning på elevenes generell aktivitetsnivå?.

      Åpen fagdag;

      2010-11-24.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2010)

      Ungdommers aktivitetsvaner.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2010)

      Kroppsøving og kompetanseheving.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2010)

      Ut! Hvordan jogger vi?.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2009)

      Kurslærerkurs for aktivitetsledere i Norges idrettsforbund.

      Kurslærerkurs for aktivitetsledere;

      2009-06-05 - 2009-06-06.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2009)

      Kurslærerkurs for aktivitetsledere i Norges Fri-idrettsforbund.

      Kurslærerkurs for aktivitetsledere i Norges Fri-idrettsforbund;

      2009-11-20 - 2009-11-22.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2009)

      Kroppsøving - et hovedfag.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2009)

      Hvordan kan unge fotballspillere trene hurtighet?.

      Trener og spillermøte i Tjensvoll fotballklubb;

      2009-09-17.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2009)

      Slik trener du effektivt i tidsklemma.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2009)

      To nei og ett ja til gymkarakterer.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2009)

      Skisporten har funnet tilbake til OL-feberen.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2008)

      Hvordan trene hurtighet for unge fotballspillere?.

      Trener og spillermøte i Vardeneset fotballklubb;

      2008-04-16.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2008)

      Norges Friidrettsforbunds Ungdomstrenerkurs.

      Ungdomstrenerkurs;

      2008-01-18 - 2008-01-19.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2008)

      Norges Friidrettsforbunds aktivitetslederkurs.

      Aktivitetslederkurs;

      2008-04-28 - 2008-04-29.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2008)

      Karakterer i kroppsøving i videregående skole.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2008)

      Trener barna for hardt i ung alder?.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2008)

      I hvilken grad kan vi som lærerutdannere utvikle en felles kunnskapsbase gjennom veiledning av nyutdannede lærere?.

      ¿Den 10. nordiske laereruddannelsekongres¿;

      2008-05-21 - 2008-05-25.

    • Mjåtveit, Atle; Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Melhus, Kjersti; Ree, Idar; Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2008)

      Er det mulig å skape en felles kunnskapsbase for lærerutdannere gjennom veiledning av nyutdannede lærere? Skolen - Den nyutdannede - Allmennlærerutdanningen - Lagkamerater eller motstandere?.

      10. Nordiske lærerutdannelseskongress;

      2008-05-21 - 2008-05-24.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2008)

      De har det gøy, men når skal de begynne å trene?.

      Orienteringsforbundets O-galla 2008;

      2008-11-14 - 2008-11-16.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2008)

      Kan kroppsøvingsfaget bidra til livslang bevegelsesglede? Hva sier forskningen?.

      Åpen fagdag 2008, Universitetet i Stavanger;

      2008-11-26.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2008)

      Kurslærerkurs i Friidrett for ungdom.

      Kurslærerkurs for friidrett for ungdom;

      2008-11-21 - 2008-11-23.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Hva vil vi med barneidrettsbestemmelsene i Norge?.

      Norges Friidrettsforbunds ting 2007;

      2007-03-30 - 2007-04-01.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Varierte aktiviteter med basisferdighetene løp, hopp og kast på barnetrinnet.

      Landskonferansen i kroppsøving 2007;

      2007-10-22 - 2007-10-24.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Friidrett på ungdomstrinnet.

      Landskonferansen i kroppsøving 2007;

      2007-10-22 - 2007-10-24.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Trenger barn rettigheter i idrett?.

      Kunnskapsturneen 2007, Norges Idrettsforbund og Olympiske komite;

      2007-11-07.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Hva betyr det at barn har fått rettigheter i idretten?.

      Kunnskapsturneen 2007, Norges Idrettsforbund og Olympiske komite;

      2007-10-11.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Hvordan kan fotballspillere trene for å bli hurtigere?.

      Trener- og spillermøte i Vaulen fotballklubb;

      2007-09-12.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Hurtighetstrening tilpasset fotball.

      Trener- og spillermøte i Brodd idrettsklubb;

      2007-10-31.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Kunnskapsløftet, kroppsøving og læringsstrategier.

      Fagmøte i kroppsøving for lærere i Randaberg;

      2007-11-07.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Barneidrett er et verdivalg!.

      Rogalandskonferanse for idrettsrådene;

      2007-09-14.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Hvem skal styre barneidretten?.

      Kunnskapsturneen;

      2007-11-13.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Styrketrening tilrettelagt for de som jobber mye foran pc'en.

      PULS-prosjekt i Statoil-hydro.;

      2007-11-14.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2007)

      Talentutvikling i idrett - hvor viktig er tidlig spesialisering?.

      Åpen Fagdag på Universitetet i Stavanger;

      2007-11-28.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2006)

      Kvinner i lederposisjoner.

      Kvinner i lederposisjoner.;

      2006-04-25.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2006)

      Friluftsliv og Kunnskapsløftet.

      Nettverkskonferanse for Friluftsrådene;

      2006-03-20.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2006)

      Kroppsøvingsfaget i Kunnskapsløftet.

      Kunnskapsløftet og Lærerutdanningen;

      2006-03-09 - 2006-03-10.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2005)

      Ungdomstrenerkurs i friidrett.

      Kurslederkonferanse i Norges Friidrettsforbund;

      2005-10-21 - 2005-10-23.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2005)

      Kroppsøving - et av skolens hovedfag?.

      ?.

      Hefte 2005, nr. 4.

      s.14-19.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2005)

      Team Athletics i skolen.

      ?.

      Hefte 2005, Nr. 4.

      s.24-26.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2005)

      Barn og konkurranser.

      Friidrett.

      ISSN 0332-9666.

      Hefte jun.05.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2005)

      Hensiktsmessige treningsmetoder for å stimulere hurtighet og spenst for ungdom i alderen 16-19 år.

      Åpen fagdag;

      2005-11-25.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2005)

      Hvordan skape fysisk aktive skolebarn?.

      Skolemøtet for Rogaland;

      2005-11-18.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2005)

      Friidrett for alle i skolen - nye muligheter.

      Landskonferansen i kroppsøving 2005;

      2005-06-09 - 2005-06-10.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2002)

      "Fra lek til friidrett". Miljøtilrettelegging i friidretts for barn i alderen 7-12 år.

      Faglig samling for aktivitetskursledere i Norges Idrettsforbund;

      2002-01-18 - 2002-01-20.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2002)

      Aktiviteslederkurs i friidrett.

      Kurslærerkurs Norges fri-idrettsforbund;

      2002-11-22 - 2002-11-23.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2019)

      Kurslærerkurs for friidrettsskole for barn (E-kurs Nestlé-lekene). .

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2017)

      Friidrett i skolen, timeopplegg og vurdering for læring.

    • Næsheim-Bjørkvik, Gro

      (2010)

      Publisert forelesninger i kroppsøvingsdidaktikk ved bruk av systemet Lecture capture. For nettbasert læring og formidling, tilgjengelig for studenter på utvalgte kurs på UiS.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway