Marte Handal
Ekstern tilknyttet UiS
Institutt for kultur- og språkvitenskap
Ekstern tilknyttet UiS
Handal, Marte
(2023)
Opplæring om, for eller gjennom likestilling? En kasusstudie av likestillingsopplæring ved en videregående skole.Acta Didactica Norden (ADNO).
ISSN 2535-8219.
Volum 17.
Hefte 1.
DOI: 10.5617/adno.9439
Handal, Marte
(2020)
“Vi … er på vei inn i en tidsalder der det i stor grad er kvinnekjønnet som setter premissene for samfunnsutviklingen” – en kritisk analyse av lærebøker i samfunnsfag.
Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education.
ISSN 2000-9879.
Volum 10.
Hefte 3.
s.88-108.
Handal, Marte
(2023)
Samfunnsverdier i videregående opplæring. En utforskende kasusstudie med søkelys på likestilling og kontroversielle tema i praksisfeltet.
ISBN 978-82-8439-193-9.
Handal, Marte
(2019)
Går digitaliseringen på bekostning av hjem-skole-samarbeidet? .
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.22-22.
Handal, Marte
(2018)
Lærebøker og likestilling.
Forskningscabaret;
2018-08-16.
Handal, Marte
(2018)
"The female sex set the terms for social development” Conceptualizations of gender equality in Social Studies textbooks .
Poster presentation, Contemporary perspectives on diversity, inclusion and education;
2018-11-19.