MENY

Master i regnskap og revisjon - hva lærer du?


En kandidat med fullført og bestått studium skal ha følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:



Kunnskap

  • Ha avansert og ledende kompetanse i regnskap, revisjon, strategisk økonomistyring og verdsettelse
  • Ha inngående kunnskap til relevante deler av foretaksretten og skatte-/og avgiftsrett
  • Kunne anvende tilegnet kunnskap på nye områder innenfor fagfeltet samt analysere faglige problemstillinger med utgangspunkt i fagområdets historie, tradisjoner, egenart og plass i samfunnet



Ferdigheter
  • Forstå og kunne anvende teorier, forskning, metoder og fortolkninger innenfor fagområdene
  • Ha den teoretiske og praktiske innsikten til å forstå, strukturere og løse avanserte bedriftsøkonomiske problemstillinger i virksomheter
  • Kunne forstå, analysere og ta stilling til relevante etiske problemstillinger
  • Kunne kommunisere faglige problemstillinger, analyser og konklusjoner innenfor fagområdene
  • Kunne analysere og forholde seg kritisk til ulike informasjonskilder og anvende disse til å strukturere og formulere faglige resonnementer
  • Kunne analysere eksisterende teorier, metoder og fortolkninger innenfor fagområdet og arbeide selvstendig med praktisk og teoretisk problemløsning
  • Kunne gjennomføre et selvstendig, avgrenset forsknings- eller utviklingsprosjekt under veiledning og i tråd med gjeldende forskningsetiske normer



Generell kompetanse
  • Ha høy kompetanse innen bedriftsøkonomi generelt og inneha evnen til å arbeide selvstendig med teoretisk og praktisk problemløsning innenfor aktuelle fagområder
  • Inneha kompetansekravene for å bli statsautorisert revisor
  • Kunne integrere kunnskap fra de ulike fagområdene og anvende denne på aktuelle problemstillinger og prosjekter
  • Kunne analysere relevante fag-, yrkes- og forskningsetiske problemstillinger
  • Kunne formidle omfattende selvstendig arbeid og behersker fagområdets uttrykksformer
  • Kunne kommunisere om faglige problemstillinger, analyser og konklusjoner innenfor fagområdet, både med spesialister og til allmennheten
  • Kunne bidra til nytenking og i innovasjonsprosesser

Sist oppdatert: 18.10.2018