Finn innhold
Vis 29 treff
For at din bruker og verdiene du har tilgang til skal være motstandsdyktig mot angrep og trusler, er det viktig at du bruker sterke passord.
Lurer du på hvordan data og oppgaven kan lagres på en sikker måte? Er du bachelorstudent og vurderer å behandle personopplysninger i oppgaven? Eller er du masterstudent og usikker på reglene for å behandle personopplysninger i oppgaven? Visste du at det finnes gode alternativer, som å behandle informasjon anonymt? Her er UiS sine retningslinjer for behandling av personopplysninger i studentprosjekt.
Denne guiden forteller hvor og hvordan du kan behandle, lagre, bearbeide og dele informasjon. OBS: tabellen under bør leses på PC, ikke mobil.
Nyhet
Teknat-liste fekk flest stemmer, og total oppslutning på valet var 15,73 prosent.
Tillitsvalgt-ordningen for studenter er del av kvalitetssystemet for utdanning ved UiS.
Trenger du hjelp? Her kan du se hvem som hjelper med hva i studieadministrasjonen ved Fakultet for utøvende kunstfag.
Finn alt du trenger å vite om informasjonssikkerhet og personvern som student eller ekstern kontakt ved UiS.
UiS skal tilby studentene et godt og inkluderende læringsmiljø. Godt læringsmiljø gir bedre studiekvalitet, større trivsel og bedre læring.
Kvalitetssikringen av ph.d.-utdanningene følger de samme overordnede prinsippene for evaluering og rapportering som kvalitetssystemet for første og andre syklus. For å ivareta ph.d.-utdanningenes særlige karakteristika er det utarbeidet egne retningslinjer for gjennomføring av emneevalueringer og studieprogramevalueringer på ph.d.-nivå.
Læringsmiljøutvalget (LU) ved UiS er oppnevnt av universitetsstyret. Utvalgets arbeidsfelt er omgivelsene som studienes innhold tilbys innenfor. Dette omfatter det fysiske, digitale, psykososiale, organisatoriske og pedagogiske lærings- og studiemiljøet.
Utdanningsutvalget er opprettet av UiS-styret for å utvikle Universitetet i Stavanger som utdanningsinstitusjon. Utvalget skal virke som rådgivende organ for styret i utdanningsspørsmål, herunder utvikling av studieporteføljen.
På grunnlag av fakultetenes studieporteføljerapporter, styrets bestilling og fakultetsstyrenes vedak, behandler utdanningsutvalget og styret årlig sak om det systematiske kvalitetsarbeidet og arbeidet med utvikling og endringer i studieporteføljen.
Rektor gjennomgår årlig strategiske dialogmøter med fakultetene. Dialogene er en strukturert utveksling av informasjon, innspill og styringssignaler med tanke på langsiktig oppfølging av resultater og tiltak.
Utviklingsdialogen gjennomføres årlig av prorektor for utdanning, utdanningsdirektør og fakultetsledelsene. Formålet er å legge til rette for omforente vurderinger av utviklingen av fakultetets studieprogramportefølje, planer for dimensjonering av studieplasser og planer om nyetableringer og nedleggelser av studieprogrammer.
Fakultetets studieporteføljerapport skal inneholde en overordnet vurdering av studieporteføljen og hvordan den er forankret i strategi og handlingsplaner. Vurderingene skal ta utgangspunkt i styrets føringer og bestilling, bygge på aggregerte resultat- og kvalitetsdata på studieprogram- og studieporteføljenivå og angi status og forbedringsområder i studieprogrammer og studieportefølje.
Retningslinjene omfatter etablering av alle nye årsstudier og gradsprogrammer, inkludert erfaringsbaserte masterprogrammer som tilbys som oppdrags- eller egenbetalingsstudier.
Alle studieprogrammer skal ha periodisk evaluering hvert femte år. Programmet evalueres i samsvar med lover og nasjonale forskrifter samt tilleggskriterier fastsatt av UiS
Made by Ramsalt Lab and Sopra Steria