Finn innhold
Filtrer etter kategori
Studier
Vis 34 treff
Studieprogram
En bachelor i digital serviceledelse gir deg kunnskap om digitalisering, ledelse, økonomi, organisasjon og markedsføring. Det er alt du trenger for å bli en god leder.
Studieprogram
Vil du studere i en av de viktigste regionene for verdiskaping i Norge og fag som gir deg mange spennende muligheter? Har du lyst å jobbe med mennesker, tall og data? Studer økonomi og administrasjon på Handelshøgskolen UiS!
Studieprogram
Har du etter noen år i arbeidslivet lyst til å utdype kunnskapen din i forskjellige spesialpedagogiske fagområder? Eller ønsker du å kvalifisere deg ytterligere etter endt utdanning innenfor et fag som er sterkt etterspurt på arbeidsmarkedet? Masterprogrammet er samlingsbasert og i perioder arbeidskrevende.
Studieprogram
Ønsker du å lære om barns utvikling, lek og læring, og bidra til å gi barn en god oppvekst? Ønsker du å kunne arbeide litt samtidig som du studerer? Da bør du velge deltidsløpet for barnehagelærerutdanningen ved UiS!
Studieprogram
Ønsker du å lære om barns utvikling, lek og læring, og bidra til å gi barn en god oppvekst? Dette er barnehagelærerstudiet for deg som allerede har barnehagen som arbeidsgiver. Dersom barnehagen du jobber i ønsker flere barnehagelærere kan du søke arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning (ABLU).
Studieprogram
Gjennom lek, læring og omsorg vil du som barnehagelærer skape en trygg hverdag, lære om barns utvikling, og bidra til å gi hvert barn en meningsfull oppvekst. Samtidig åpner barnehagelærerstudiet døren for ledermuligheter i feltet.
Studieprogram
Ønsker du en variert arbeidshverdag der du får jobbe med mennesker? Synes du ledelse høres spennende ut? Da kan en bachelor i hotelledelse være noe for deg.
Studieprogram
Ønsker du å designe bærekraftige opplevelser for framtidens gjester? En bachelor i Reiselivsledelse fra Universitetet i Stavanger gir deg kompetansen du trenger for å være en innovativ leder.
Når alle har de samme forutsetningene, klarer man ikke å tenke kreativt om fremtiden. Det var en av de viktige lærdommene Camilla Kruse tok med seg fra kurset Kreative forventninger til fremtiden, sammen med verktøy for å bryte etablerte rammer. Hun også ble utfordret på det personlige planet.
Nyhet
– Det å få drøfte problemstillinger med andre fagfelt, var kjempegivende. Vi blir farget av den grunnutdanningen vi har, og jobber til daglig sammen med andre innen samme fagfelt. Så det å få speilet seg i andre meninger, var noe av det som ga meg mest på samlingene.
Nyhet
– Jeg kommer til å få nytte av denne graden både i jobben min i politiet og i politikken sier Mushrifa Ali Mubarak. Hun hadde lovet seg selv å fullføre en mastergrad før hun ble 40 år – og klarte det nesten.
Nyhet
Endelig fikk Ida R. Sjøthun bekreftet at den iboende nysgjerrigheten og alle spørsmålene hun stiller er viktig – og har støtte i forskning. I tillegg har kurset Ledelse for endring og nyskaping gitt henne et bredere perspektiv på hva ledelse er. Alle som er interesserte i ledelse burde ta dette kurset, mener hun.
Nyhet
Kine Charlotte Buchanan ønsket påfyll av kunnskap etter å ha vært i lederrollen i noen år, og valgte å ta Executive MBA ved UiS. Etter fullført mastergrad merker hun at både beslutninger og tankegang har endret seg.
What is more important than the future? Fear and hope, strategy and choice, disappointment and exhaltation, all depend on imagined tomorrows. This course offers a cutting-edge action-learning experience in cultivating your futures literacy. It will change what you see and do.
Linn Braut Pettersen hadde jobberfaring fra barnehagen som assistent før hun begynte å studere. Jo mer hun jobbet i barnehage, jo større ble respekten for barnehagefeltet. Hun blir barnehagelærer med en faglig profil innenfor digital teknologi.
Nye muligheter krever ofte nye forretningsmodeller, kanskje spesielt om vi skal levere bærekraftige produkter og tjenester. Men hvordan sikre at en lykkes og tjener penger? Dette er et praktisk kurs hvor du får bruke designmetodikk til å skape og evaluere forretningsmodeller.
Gode møter og prosesser fører til bedre løsninger og beslutninger. Dette er et praktisk rettet kurs som fremmer samarbeid på tvers av ulike fagdisipliner, organisasjonssiloer internt, og med brukere, kunder og andre utenfor egen organisasjon.
Masteroppgaven vil gi deg mulighet til fordyping i et tema du er spesielt interessert i. Her kan du kombinere relevant arbeidserfaring med designdrevet faglig innsikt i en reell problemstilling relatert til ledelse, transformasjon og nyskaping.
Liv Randi Erdal Bergsagel er engasjert og motivert, og vil vere der ho kan gjere ein skilnad; som pedagogisk leiar i ein barnehage, noko utdanningsløpet hennar peiler stødig i retning av. Dette er ein deltidsstudent med fullbooka timeplan. I tillegg til studiene er ho nemlig også studentassistent ved Didaktisk-digitalt verkstad, og ho er mentor for fyrsteårsstudentar. Heia, Liv Randi!
Elen Maria Gudmestad ønsker å spisse kompetansen innenfor arbeid med bærekraftarbeid i barnehagen. Derfor søkte hun seg til profilen "Arbeid med bærekraftig utvikling i barnehagen".