Finn innhold
Filtrer etter kategori
Forskning
Vis 10 treff
Det kan være ekstra utfordrende for sjenerte barn å begynne i barnehagen. For å støtte og hjelpe dem til å trives best mulig, er det viktig at personalet ser og anerkjenner barnas behov i ulike situasjoner. Et ekstra tett og godt samarbeid med foreldrene og i personalet er derfor viktig når man har sjenerte barn på avdelingen.
Her finner du en oversikt over videreutdanningsemner du kan ta på Nasjonalt lesesenter i studieåret 2024/2025. Alle emnene er tilpasset slik at du kan ta dem samtidig som du er i jobb.
Vil du lære mer om språkforstyrrelser hos barn? Dette emnet er for deg som er ansatt i PPT.
En skapende prosess med digital teknologi er en kompleks prosess bestående av tradisjonelle ikke-digitale og nye digitale aktiviteter. For å involvere barna i prosessen må barnehagepersonalet ta i bruk ulike pedagogiske strategier. Men, for barna holder det ikke å fokusere bare på prosessen – for barna er også det ferdige produktet viktig.
Medlemmene av redaksjonsrådet for Lærerutdanningsportalen finner du her.
På plattformene «UiS: Open Journals» og «UiS Scholarly Publishing Services» finner du tidsskrifter, bøker og skriftserier fra ansatte ved UiS. Ta kontakt med universitetsbiblioteket dersom du ønsker å publisere på en av plattformene.
Videreutdanningsstudiet Barns språkutvikling og språklæring er på masternivå og tilbys i to varianter: Du kan studere nettbasert eller samlingsbasert. Emnet kan ved søknad bli godskrevet som profil 3 i masterutdanningen Barnehagevitenskap.
Få oversikt over regelverk, retningslinjer og skjema for bruk i ph.d.-løpet ved Universitetet i Stavanger.
Ph.d.-programmet i helse og medisin er knyttet til det Det helsevitenskapelige fakultet ved UiS. Helse og medisin beskriver en gruppe av fag som arbeider for å bedre det medisinske tilbudet og dermed befolkningens helse.
Få oversikt og informasjon om de ulike fasene i ph.d.-løpet ved Universitetet i Stavanger.
Dersom kandidaten underveis i studiet har behov for ytterligere informasjon, anbefales det i første omgang å ta kontakt med ph.d.-veileder, alternativt med instituttleder/arbeidsgiver eller med fakultetets ph.d.-koordinator.