Norsk utdanningspolitikk i samspill med internasjonale trender og ideer

Torsdag 18. april 2024 kl. 10:00-12:00,
Hulda Garborgs Hus,
R 218 + digitalt.

Hvordan påvirkes norsk utdanningspolitikk av internasjonale trender og ideer om utdanning – og hvordan påvirker norsk utdanningspolitikk internasjonale trender?

Frode Restad

Programområde for Mangfold, Inkludering og Utdanning (MIU) og UNESCO Chair inviterer til seminar:

Frode Restad er pedagog med doktorgrad i barn og unges kompetanseutvikling. Han jobber som seniorforsker ved AFI, OsloMet, hvor han blant annet forsker på fellesskapende praksiser og kompetanseutvikling i skolen. Restad har tidligere erfaring som seniorrådgiver i Utdanningsdirektoratet og har forsket på utviklingen av norske læreplaner (LK20) og hvordan internasjonale ideer om utdanning påvirker disse.

I innlegget vil Restad diskutere hvordan norsk utdanningspolitikk påvirkes av, men også påvirker internasjonale trender og ideer om utdanning. Han vil blant annet belyse hvordan enkelte aktører og ideer har fått særlig stort gjennomslag, og hvordan vi kan forstå samspillet mellom et stadig mer komplekst landskap av internasjonale policy-aktører og Norsk utdanningspolitikk.

Restad deltar digitalt.

Dersom du ikke har anledning å stille fysisk kan du også delta digitalt via denne lenken: https://stavanger.zoom.us/j/62973983026?pwd=eEV3S1dUcmN5cnozQW91bnBwakZndz09

Velkommen til et spennende seminar!