Grete Sørensen Vaaland
Førsteamanuensis
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Førsteamanuensis
Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.
(2020)
Komplekse klasseromsprosesser : et begrepsapparat for treffsikker beskrivelse av klasserommet
Cappelen Damm Akademisk
s.35-58.
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2020)
Frå teori til klasseromspraksis : ein arbeidsmodell for læraren
Cappelen Damm Akademisk
s.59-78.
Virtanen, Tuomo Erkki; Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.
(2018)
Associations between observed patterns of classroom interactions and teacher wellbeing in lower secondary school
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies
ISSN 0742-051X.
Volum 77.
s.240-252.
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Back on track: Approaches to managing highly disruptive school classes
Cogent Education
ISSN 2331-186X.
Volum 4.
Hefte 1.
Vaaland, Grete Sørensen; Roland, Erling Georg
(2013)
Pupil aggressiveness and perceptual orientation towards weakness in a teacher who is new to the class
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies
ISSN 0742-051X.
Volum 29.
s.177-187.
Vaaland, Grete Sørensen; Idsøe, Thormod; Roland, Erling Georg
(2011)
Aggressiveness and Disobedience
Scandinavian Journal of Educational Research
ISSN 0031-3831.
Volum 55.
Hefte 1.
s.1-22.
Vaaland, Grete Sørensen
(2011)
God start - utvikling av klassen som sosialt system
Universitetsforlaget
s.19-33.
Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Pål; Vaaland, Grete Sørensen; Størksen, Svein; Veland, Jarmund
(2010)
The Challenge of Continuation: Schools' continuation of the Respect programme
Journal of educational change
ISSN 1389-2843.
Volum 11.
Hefte 4.
s.323-344.
Roland, Erling; Bru, Edvin; Midthassel, Unni Vere; Vaaland, Grete Sørensen
(2009)
The Zero programme against bullying: effects of the programme in the context of the Norwegian manifesto against bullying
Social Psychology of Education
ISSN 1381-2890.
Volum online.
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Prevention and Reduction of Behavioural Problems in School: An evaluation of the Respect Program
Educational Psychology
ISSN 0144-3410.
Volum 27.
Hefte 6.
s.713-736.
Munthe, Elaine; Vaaland, Grete Sørensen
(2004)
Mobbing som tverrfaglig tema i lærerutdanningen
s.164-184.
Vaaland, Grete Sørensen
(2003)
Sosiale og emosjonelle vanskar - i Samtak-perspektiv
Vaaland, Grete Sørensen; Roland, Erling
(1996)
Lokal kompetanse som langsiktig mål
Bedre Skole
ISSN 0802-183X.
Volum 4.
s.110-113.
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Pupil Aggressiveness, teacher authority, and disruptive classroom behaviour.
Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen
(2010)
Respektprogrammet
Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen
(2010)
Respekt - Klasseledelse og atferdsvansker
Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen; Størksen, Svein
(2007)
Respekt. Grunnbok i skoleutviklingsprogrammet Respekt
Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen
(2005)
Teachers Guide to the Zero Anti-Bullying Programme
Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.; Størksen, Svein; Veland, Jarmund; Roland, Pål; Flack, Tove
(2005)
I fjor ville jeg slått, men i år er det ikke lov Rapport fra gjennomføring og evaluering av ConnectOSLO 2002-2005
Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen; Straume, Marta S. Bergo; Solberg, Annik-Eline
(2004)
Sannhet for barn. Løgn for skolen? Fortvilelse for foreldre
Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen
(2003)
Zero, SAF's program mot mobbing. Lærerveiledning
Vaaland, Grete Sørensen
(2003)
Høyt spill om samspill: å snu vanskelige klasser
Vaaland, Grete Sørensen
(1999)
Rapport fra Skolefritidsordningen, Vaulen skole
Roland, Erling; Vaaland, Grete S.
(1996)
Mobbing i skolen. En lærerveiledning
Vaaland, Grete Sørensen
(2020)
Gjenåpning av skolene
Vaaland, Grete Sørensen
(2020)
Skolestart
Vaaland, Grete Sørensen
(2019)
Lærere føler seg uthengt på Instagram-kontoer
Vaaland, Grete Sørensen
(2019)
Lærerne har ingen mulighet til å forsvare seg
Vaaland, Grete Sørensen
(2019)
Flere lærere i ungdomsskolen reduserer stillingene sine
Vaaland, Grete Sørensen
(2019)
Noen elever ser etter svakhetstrekk hos lærerne
Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.
(2019)
Profiles of teacher-student interaction quality in lower secondary scool classrooms.
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2019)
The Classroom interaction for enhanced student learning (CIESL)-study
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2019)
Classroom assessment scoring system (CLASS) in Norwegian research
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2019)
Classroom Assessment Scoring System (CLASS) - et redskap for bruk i profesjonell utvikling for lærarar
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2019)
Observed and teacher perceived classroom interactions, and their associations with organizational factors, student- and teacher outcome.
Virtanen, Tuomo Erkki; Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.
(2018)
Observed classroom interactions, students’ classroom engagement, and teachers’ well-being
Vaaland, Grete Sørensen
(2018)
Økt mobbing i skolen
Vaaland, Grete Sørensen
(2018)
Nye mobbetall fra Elevundersøkelsen
Vaaland, Grete Sørensen
(2018)
Mobbing kan og må stoppes
Vaaland, Grete Sørensen
(2018)
Forbud mot mobiltelefoner på skolen?
Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.
(2018)
Teacher - student interactions - Observer views and teacher views
Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.
(2018)
Classroom interaction – teacher perceptions and classroom observations
Vaaland, Grete Sørensen
(2018)
Skjerpa lærarane sitt blikk før skulestart
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Klasseledelse, mobbing og disiplinproblem
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Klasseledelse på bibelskole
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Utfordrende å være lærer i klasser med disiplinproblem
www.læringsmiljøsenteret.no
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Er det risiko med store skoler?
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Lærerens sensitivitet
www.læringsmiljøsenteret.no
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Aggressive elever kan ta makta fra læreren
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Om å stille spørsmål som fremmer læring
www.læringsmiljøsenteret.no
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Mobbing i skolen
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Proaktiv aggressivitet og aggresjon
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Klasseledelse, atferdsproblem og mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Proaktiv aggressivitet og forstyrrende atferd i klasserommet
CIESL- nettsider
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Elever som utfordrer lærerrollen
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
God start
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Nyheter NRK Rogaland
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Aggressivitet og forstyrrende atferd i skolen
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Aggressivitet hos elever, lærerautoritet og disiplinproblem
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Klasseromsinteraksjon - Ledelse som fremmer læring
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Manipulerende elever
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Mobbing og proaktiv aggresjon
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Klasseledelse og utfordrende atferd
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Klasse-/gruppeledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Klassen som sosialt system
www.læringsmiljøsenteret.no
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Støtte til læring i klassen
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Utvalgte tema om Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Skole med tiltak mot mobbing: Gir bot til foreldrene
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Aggresjon- disiplin - klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Klasseledelse for førsteklasselærere
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Oppdage og forstå mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Emosjonelt klima i klassen
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Klasseledelse for praksislærere
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Den viktige starten
Læringsmiljøbloggen
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
NRK Lokalen nyheter
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Organisering og atferdsledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Ledelse i utfordrende klasser
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Utdrag fra doktorgradsarbeid
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Elev-aggresjon og lærer-utfordringer
Vaaland, Grete Sørensen
(2016)
Elever mener voksne er de verste mobberne
Vaaland, Grete Sørensen
(2015)
God planlegging av skolestart
Vaaland, Grete Sørensen
(2015)
Forebyggende arbeid
Vaaland, Grete Sørensen
(2015)
Klasseledelse og problemløsning
Vaaland, Grete Sørensen
(2015)
Mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2015)
Mobbing som tema for skoleledere
Vaaland, Grete Sørensen
(2015)
Klasseledelse for nye lærere
Vaaland, Grete Sørensen
(2015)
Læringsstøtte; gode spørsmål
Vaaland, Grete Sørensen
(2015)
Avdekking av mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2015)
Hvordan stoppe mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2015)
1.klasse oppstart
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Oppfordrer andre mobbere til å stå frem
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
å lede klasser med vekt på oppstart og etablering av struktur
Vaaland, Grete Sørensen; Jahnsen, Hanne
(2014)
CARE for teachers 3
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Aggresjon og mobbing som tema i opplæring i klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen; Jahnsen, Hanne; Turksma, Christa
(2014)
CARE for teachers 1
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Ekskludering og inkludering. Mobbing
Turksma, Christa; Jahnsen, Hanne; Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
CARE for teachers 2
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Arbeid med relasjoner del 2
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Den gode timen med vekt på autoritativ ledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Dynamikk mellom struktur og relasjoner i klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
5.klasse elever og mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Oversikt over satsingsområdet klasseledelse i skolebasert kompetanseutvikling
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Skoleutvikling om klasseledelse
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Utvikling av konsept for arbeid med læringsstøtte
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Klasseledelse - en lærerkompetanse i alle fag. Utfordring for universitetslærere og lærerutdannere i praksis
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Arbeid med klasseledelse for nyansatte og nyutdannede
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Struktur - regler og rutiner Lederposisjon - Sårbarhet og utfordrere
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Hjelp mobberen
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Etablering av strukturar i klasseleiingsarbeid
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Reglar, rutinar og strukturar i arbeid med utvikling av gode læringskulturar
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Mobbeekspert: -Systemet er mer opptatt av å beskyte seg selv enn elevene
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Mobbing - Mobbesak i kommune
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Mobbing; Systemsvikt
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Hemmeliholdelse av oppgjør etter mobbesak
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Læringsstøtte- ein bærebjelke i god klasseleiing
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Innhaldsforståing som del av læraren si læringsstøtte
Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.
(2014)
Klasseleiing- læringsstøtte
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Den sårbare mobberen
Bergens Tidende
ISSN 0804-8983.
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Klasseledelse i utfordrende klasser
Vaaland, Grete Sørensen
(2014)
Relasjonskompetanse 1
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Klasseledelse: Emosjonell støtte, organisering og tilsyn
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Hva kan NSLA bidra med om klasseledelse i Ungdomstrinnsatsningen
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Ny mobbeside skaper sinne
Midthassel, Unni Vere; Roland, Erling Georg; Vaaland, Grete Sørensen; Roland, Pål; Flack, Tove; Idsøe, Thormod
(2013)
Mobbebegrepet er viktig
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Autoritativ ledelse i klassen
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Barn mobbes på fritidsaktiviteter
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Klasseledelse i Ungdomstrinnsatsningen på tvers av satsningsområder
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Endringsprosesser og utvikling
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Vanskelige situasjoner i klasserommet
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Samarbeid mellom skole og hjem om mobbing
Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.
(2013)
Klasseledelse- tema 2
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Læringsmiljøsenterets modell for arbeid med klasseledelse i Ungdomstrinnsatsningen
Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.
(2013)
KLasseledelse på ungdomstrinnet
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
God klasseleing i nye 1.klassar
Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.
(2013)
Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Hvordan lære opp andre om klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Hatefulle ytringer fester seg - de er ikke bare å "delete"
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Klasseledelse i ungdomstrinnsatsingen og NSLA sitt bidrag for skoleledere og skoleeiere
Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.
(2013)
Leading or losing? -Lost in the classroom
Laringsmiljosenteret.uis.no
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Trening på formidling om klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Mobbing begynner i barnehagen
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Mobbing og klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Klasseledelse og arbeid mot mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Mobbeofre blir ikke tidsnok hørt
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Endringsprosesser og skoleutvikling
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Jentemobbere klarer seg bedre enn guttene
Vaaland, Grete Sørensen
(2013)
Da June fylte 18 år hadde hun ingen venner å invitere
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
God klasseledelse viktig for en god skolestart
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Skolenes mobbedefinisjoner gir skolen bedre beskyttelse enn elevene
Vaaland, Grete Sørensen; Flack, Tove
(2012)
Svarte leserne om mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Ny bok om å lede endringsarbeid i skolen
REspekt
ISSN 1503-1985.
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
En pause i hverdagen
REspekt
ISSN 1503-1985.
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Forebyggende programmer i skolen
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Faglig plattform for arbeid med klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Mobbing - Hvordan kan foreldre bidra
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Skoleleders betydning for et godt skolemiljø - §9A i Opplæringsloven
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Klasseledelse i oppstarten av nytt skoleår
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Mobbingens Psykologi
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Autoritativ klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Øvelse gjør mester
REspekt
ISSN 1503-1985.
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Respekt og Zero
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Klasseledelse for nye 1.klasse-lærere
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Utfordrende elevtyper, klasseledelse og mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
Mer enn 3000 lærere mangler kontroll i klasserommet
Vaaland, Grete Sørensen
(2012)
De første fem minuttene
REspekt
ISSN 1503-1985.
Vaaland, Grete Sørensen
(2011)
Klasseleiing; Trendsettande elevtypar, oppstarten, ein modell for kalsseleiing
Vaaland, Grete Sørensen
(2011)
Nabokrangel
Vaaland, Grete Sørensen; Roland, Erling Georg
(2011)
Aggressive elever - utfordringer i lærerens første møte med elevene
Vaaland, Grete Sørensen
(2011)
Foreldreseminar om mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2011)
Klasseledelse i videregående skole
Vaaland, Grete Sørensen
(2011)
Ikke enkelt å bli sjef i klasserommet
Vaaland, Grete Sørensen
(2011)
Klasseledelse og klassemiljøutvikling
Vaaland, Grete Sørensen
(2011)
Noen trendsettende elevtyper. Aggresjon og samspill om problematferd
Vaaland, Grete Sørensen
(2010)
Mobbing i skolen
Vaaland, Grete Sørensen
(2010)
"Jeg har seks urolige elever i min klasse. Hva gjør jeg?"
?
Hefte 4.
Vaaland, Grete Sørensen
(2010)
Klasseledelse for 1.klasselærere
Vaaland, Grete Sørensen
(2010)
Klasseledelse og samspill i klassen
Vaaland, Grete Sørensen
(2010)
Forsker mener skolene ofte konkluderer feil
Vaaland, Grete Sørensen
(2010)
Forsker tror mobberegister kan bane vei
Vaaland, Grete Sørensen
(2010)
Aggresjon, Problematferd og Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2010)
Relasjoner i klassen - utfordring og virkemiddel
Vaaland, Grete Sørensen
(2010)
Noe å strekke seg etter
Vaaland, Grete Sørensen
(2009)
Problematferd og Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2009)
Klasseledelse bør få større oppmerksomhet
Vaaland, Grete Sørensen
(2009)
Hvorfor flytter eleven?
Vaaland, Grete Sørensen
(2009)
Klasseledelse. Et håndverk som kan læres
Vaaland, Grete Sørensen
(2009)
Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2009)
Mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2009)
Mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2009)
Relasjoner som utfordring og som virkemiddel
Vaaland, Grete Sørensen; Veland, Jarmund
(2008)
Rettsstridig skolepraksis
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Veland, Jarmund; Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Hvorfor skifter elever skole?
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Respekt: Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Problematferd
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Connect: God Start
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
ConnectOSLO: Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Respekt: Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Respekt - Skoleutvikling
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Respekt: Veilederopplæring
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Lærer- elevrelasjoner og Konsistens i Voksenmiljøet
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Respekt: God Start
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2008)
Respekt i Skolen
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Skjult mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Respekt - Presentasjon av resultater fra spørreundesrøkelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Mobbing i skolen
Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Erling; Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
The Respect programme
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Problematferd i skolen
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Skjult mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Flere mobbes på nett og mobil
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Vær obs på mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Flere mobber på nettet
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Flere mobber på nettet
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Vær obs på mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Stadig flere mobbes på nettet
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Hat og rasisme på Facebook
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
God start
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Stadig flere mobbes på nett
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
God start
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Stadig flere mobbes på nett
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Frykter enkle valgkamp-løsninger
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Ny mobbeforskning
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Flere mobbes på nettet
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Mindre mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Stadig flere mobbes på nettet
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Tenk utradisjonelt i kampen mot mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Respekt
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Blir mobbet på internett
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Mange blir Facebook-mobbet
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Klassel-/gruppeledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Gode råd - flytting
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Respekt - Presentasjon av resultater fra spørreundesrøkelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
God start
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
En gjennom gang av Respekt-programmet, og en smakebit fra programmet: Spill og samspill om problematferd. Hvordan kan foreldrene bidra med å utvikle gode vennskapskvaliteter hos sine barn
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Hvordan snu vanskelige klasser
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Skjult mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
God start
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Flere mobber på nettet
Vaaland, Grete Sørensen; Veland, Jarmund
(2007)
Respekt-programmet
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Gode råd - flytting
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Klasseledelse og læreren som tydelig voksen
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Stadig mer nettmobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Flere mobbes på nettet
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Klasse-/gruppeledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Vær obs på mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Respekt
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Vær obs på mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Trendsettende elever - aggresjon - problematferd
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Kvisetryne, bitch!
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Disiplin i skolen
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Aggresjon i grupper med fokus på jenter
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Klarer ikke å redusere mobbingen
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Klasseledelse og klassemiljøutvikling
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Lærere mobbes av elever
Vaaland, Grete Sørensen
(2007)
Noen trendsettende elevtyper. Aggresjon og samspill om problematferd
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
The Connect-program
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Betre skulekvardag
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Betre skulekvardag
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Gjenreis respekten for læreren
Flack, Tove; Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Jentemobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Fra mobbing til godt samhold
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
- Vis de unge respekt
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Nettmøte nå: - Lite forskjell på jente- og guttemobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Umulig å hindre?
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Vis de unge respekt
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
- Ikke svar på mobbemeldinger
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Vis de unge respekt
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Første skoledag i Respekt
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Nettsted tilbyr barn å sjekke om de er FROSSET ut
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Regel nr. 1: Gjensidig Respekt
Vaaland, Grete Sørensen; Veland, Jarmund
(2006)
- Må ha vilje til løsning
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Klasse-/gruppeledelse. Forebygging og avhjelping av problematferd
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Faglige prinsipper i utviklingsprogrammet
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
God start
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Klasseledelse
Vaaland, Grete Sørensen
(2006)
Sure voksne vil ikke ha lodd
Vaaland, Grete Sørensen
(2005)
Strenge lærere gir mindre mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2005)
Skoleprogram gir resultater
Vaaland, Grete Sørensen
(2005)
Strenge lærere gir mindre mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2005)
Strenge lærere gir mindre mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2005)
Lærer best med tydelige lærere
Vaaland, Grete Sørensen
(2005)
Nyhetspuls 24: Nytt skoleutviklingsprogram med strengere lærere
Vaaland, Grete Sørensen
(2018)
Klasseromsinteraksjoner: Emosjonell støtte
Ertesvåg, Sigrun K.; Vaaland, Grete Sørensen
(2018)
Klasseromsinteraksjoner - Introduksjon til et teoretisk rammeverk
Vaaland, Grete Sørensen; Berg, Grete Dalhaug
(2017)
Lærerens mulighet til å påvirke elev-elev-relasjoner
Roland, Erling Georg; Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Dialogfilm - Hva er mobbing
Vaaland, Grete Sørensen
(2017)
Klasseledelse