Hopp til hovedinnhold

Cecilie Evertsen

Stipendiat

Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
HG Q-363
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Kucirkova, Natalia; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Studsrød, Ingunn; Jensen, Ida Bruheim; Størksen, Ingunn

      (2020)

      Lessons for child-computer interaction studies following the research challenges during the Covid-19 pandemic.

      International Journal of Child-Computer Interaction

      ISSN 2212-8689.

      Volum 26.

      DOI: 10.1016/j.ijcci.2020.100203

    • Størksen, Ingunn; Stanghelle, Cecilie Evertsen; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Psykisk helse i barnehagen. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-58640-9.

      s.59-85.

    • Roland, Pål; Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Utfordringer, flyt og spenning i barnehagen. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-58640-9.

      s.173-191.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytning - det nære samspillets kraft. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-58640-9.

      s.86-108.

  • Bøker og kapitler
    • Jakobsen Hjelmen, Leni Vibeke

      (2017)

      Barnehagelærernes erfaringer med stimulering av selvregulering i førskolegruppen..

    • Jamour, Laneh

      (2017)

      Utryg tilknytning hos børn i børnehagen..

    • Evertsen, Cecilie; Tveitereid, Kirsti; Plischewski, Henning; Hancock, Charlotte; Størksen, Ingunn

      (2015)

      På leit etter læringsmiljøet i barnehagen - en synteserapport fra Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger.

    • Evertsen, Cecilie

      (2013)

      Relasjoners innflytelse på barns utvikling av emosjonell selvregulering.

  • Formidling
    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Kapasitetsutvikling i barnehagen. Å lete etter gull i krisetid. .

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      18-åring mener barnehagen ga henne mye: – Det la et meget godt grunnlag for meg..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Robuste barn og unge- å bli emosjonelt sterk!.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Foreldresamarbeid- sårbare barn og familier. .

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Overganger i barns liv- muligheter & utfordringer. .

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Kapasitetsbygging i organisasjonen- med fokus på motivasjon..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Sårbare barn. Hvem er de, egentlig? .

    • Hansen, Joakim Evensen; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek

      (2021)

      Læring for livet - Kvalitet i barnehagen.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Positivt klima for barn og unge. Forskningen bak de betydningsfulle tingene i hverdagen..

    • Størksen, Ingunn; Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Barnehagestart kan være tøft for mange ettåringer.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

      s.30-30.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Læring for livet. Kvalitet i barnehagen. .

    • maria, strand; Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Kvalitet i barnehagen..

      Forskning.no

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2021)

      Stor oversikt: Ni av ti foreldre er fornøyd med barnehagen til tross for korona..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara

      (2021)

      På tide med felles innsats for barn i krisetider!.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Støen, Janne; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Fandrem, Hildegunn

      (2020)

      Hvem er de sårbare barna?.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Livsmestring- robusthet hos barn og unge..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Livsmestring- Robust psykisk helse hos barn og unge..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Sosioemosjonell utvikling hos barn (0-5 år)..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Hvorfor er kvalitet i barnehagen viktig? SSTEW i norsk kontekst..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Livsmestring- robust psykisk helse. .

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Kvalitet i barnehagen. Hvorfor er høy kvalitet viktig for barns utvikling?.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Livsmestring- Psyskisk helse hos barn og unge..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Tiltknytningens kraft..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara

      (2020)

      Nå er tiden inne for å gi barna våre mulighet for å bygge motstandsdyktighet..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Evaluering av CLASS i ECEC (Norge). .

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Å skape- sammen. .

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Why quality matter- ECEC. SSTEW in Stavanger..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara

      (2020)

      Nå er tiden inne for å gi barna våre mulighet for å bygge motstandsdyktighet..

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Å skape-sammen. .

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Why quality matter- ECEC. SSTEW i Stavanger.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Organisasjonskapsitet- hvordan holde tak i utviklingen..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Samspillsobservsjon som metode..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring hos barn og unge.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Foreldre:la oss bytte ut stjerneformet agruk med øyekontakt og klem..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Mobilen må bort når foreldre henter i barnehagen..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      SSTEW i Stavangerbarnehagen..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Tidlig innsats, og dens betydning i barnehagen..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Hvordan fremme robusthet hos barn og unge?.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Bytt ut #stjerneformet agurk med #øyekontakt og #klem!.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Robusthet- tidlig innsats..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livskraft- Å stå for någe!.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring- den betydningsfulle starten..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring- hvordan fremme en robust psykisk helse.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Mobbing i barnehagen.

    • Evertsen, Cecilie

      (2019)

      Å stå for någe.PsykkOpp- skoledagen 2019. .

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring og stress.

    • Evertsen, Cecilie

      (2019)

      Å stå for någe. PsykkOpp- skoledagen 2019. .

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Mobbing i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Småbarnspedagogikk- små barn i risiko.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring for de yngste.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring når ungdommer strever.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Tilknytning.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Samspillsobservasjon .

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring, den betydningsfulle starten..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring- barn og unges psykiske helse.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring- barn og unges psykiske helse.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring- hvordan skape en robust psykisk helse.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Tilknytning.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Robust psykisk helse og livsmestring.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Overgang fra barnehage til skole..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Overganger- hvordan skape robusthet hos barn..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Tidlig innsats- små barn i risko..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring. Knall og fall når barn og unge formes..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Samspillsobservasjon i barnehage og skole..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbasert pedaogikk. Den voksnes rolle i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko. Den voksnes rolle..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Hvordan fortså mobbing i barnehagen?.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      De voksnes ansvar med begynnende mobbeatferd..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytning. Det nære samspillet..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Spedbarnets interpersonlige verden. .

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbasert pedagogikk. Å begynne i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tvinger vi fisker til å klatre i trær?.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Små grupper i barnehagen er best..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytning i barnehagen. Den voksnes rolle..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Husk emosjonell tilgjengelighet..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Livsmestring i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Spedbarnets interpersonlige verden. Utviklingspsykologi..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningens kraft- den voksnes rolle i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Forebygging av mobbing i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbaserte barnehager. Barndomspsykologi..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Forebygging, samarbeid og endringsprosesser i barnehagen..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2018)

      TIDLIG SKOLESTART: «5 OG ET HALVT ÅR – KLAR FOR SKOLE, ADHD OG RITALIN?.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Livsmestring og psykisk helse- Den voksnes rolle..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknynting. Når barnet begynner i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningens kraft - den voksnes rolle i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Voksnes betydning for barns psykiske helse og forebygging av mobbing i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Mobbeatferd i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Den voksnes rollle for barns utvikling av selvregulering..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Utfordring, spenning og flyt i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko- barnehagens rolle..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Robust psykisk helse hos barn og unge..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbasert pedagogikk. Å begynne i barnehagen. 2. konferanse: Sammenheng- for barnets beste..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Den voksnes rolle i utviklingen av barns selvreguelring..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningens kraft..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbasert pedagogikk: Å begynne i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Hvordan fremme en robust psykisk helse blant barn og unge?.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Hvordan fremme en god psykisk helse hos barn og unge?.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Fra Teori til praksis..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Å være liten i barnehagen..

      www.læringsmiljøsenteret.no

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Den Tilknytningsbaserte Barnehage. Det nære samspillet-læringsmiljøets grunnleggende fundament..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Kritisk til spedbarn i barnehagen..

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Relasjoners betydninng for barns utvikling og læring..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Kritisk til spedbarn i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen; Størksen, Ingunn

      (2017)

      Slik kan foreldre vite at barnehagen er god.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Tidlig identifisering av mobbeatferd..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Barnehager er ikke så bra som du tror..

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2017)

      Stressede små. Tidlig barnehagestart..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      "Før i tiden var hvile en viktig del av barnehagehverdagen, nå er det blitt borte".

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Gammeldags omsorg er neppe et stavanger problem alene..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Slik kan foreldre vite at barnehagen er god..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Debatt:Stressede små. Tidlig barnehagestart.Schizofrenidagene 2017 på KÅKÅ..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Fra teori til praksis - den inkluderende barnehage og skole..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Trygghet – en forutsetning for livsmestring og utvikling.

      www.læringsmiljøsenteret.no

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Aggresjonsteori- og krenkende atferd i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Småbarnspedagogikk. Etablering av Trygg base..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Småbarnspedagogikk- barn i risiko..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Mobbeatferd i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Tilvenning i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Småbarnspedagogikk. Sampillets betydning..

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Relasjoner- grunnleggende for gode læringsmiljø i barnehagen..

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Begynnende mobbeatferd- Forebygging og Tiltak..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Fra teori til praksis. Forebygging av mobbeatferd i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Livsmestring i barnehagen.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Begynnende mobbeatferd..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Småbarnspedagogikk- Tidlig innsats..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Samspillsutfordringer i de første leveår..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Barns sosiale utvikling- Barnehagelærerens rolle..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Småbarn i risiko..

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Aggresjons utvikling og begynnende mobbeatferd i barnehagen. Tiltak og forebyggende arbeid..

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Læringsmiljøet i Barnehagen.

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Aggresjonsutvikling i barnehagealder..

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Læringsmiljøet i Barnehagen.

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Begynnende mobbeatferd. Tidlig intervensjon og tiltak i barnehagen..

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Relasjoners betydning for barns emosjonelle utvikling.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Samspillsvanker i de første leveår..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Utrygg tilknytning- tiltak..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Småbarn- utrygg tilknynting fortsetter..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Småbarn- utrygg tilknyntingsstil..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen; Størksen, Ingunn

      (2015)

      På leit etter Læringsmiljøet i barnehagen..

    • Evertsen, Cecilie

      (2015)

      Læringsmiljøet i barnehagen- Nyere forskning..

    • Evertsen, Cecilie

      (2015)

      Småbarns behov for trygge og gode samspill i barnehagen..

    • Evertsen, Cecilie

      (2015)

      Aggresjon i barnehagealder. Begynnende mobbeatfed- forebyggende arbeid og tiltak..

    • Evertsen, Cecilie

      (2015)

      Begynnende mobbeatferd i barnehagen- De voksnes ansvar..

  • Kunstnerisk produksjon
    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Mobbing i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Samspill og tilknynting i barnehage og skole..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      De yngste i barnehagen..

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2015)

      Rellasjoners betydning for barns utvikling og vekst..

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway