Hopp til hovedinnhold
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Kucirkova, Natalia; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Studsrød, Ingunn; Jensen, Ida Bruheim; Størksen, Ingunn

      (2020)

      Lessons for child-computer interaction studies following the research challenges during the Covid-19 pandemic

      International Journal of Child-Computer Interaction

      ISSN 2212-8689.

      Volum 26.

      DOI: 10.1016/j.ijcci.2020.100203

    • Roland, Pål; Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Utfordringer, flyt og spenning i barnehagen

      Cappelen Damm Akademisk

      s.173-191.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytning - det nære samspillets kraft

      Cappelen Damm Akademisk

      s.86-108.

    • Størksen, Ingunn; Stanghelle, Cecilie Evertsen; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Psykisk helse i barnehagen

      Cappelen Damm Akademisk

      s.59-85.

  • Bøker og kapitler
    • Evertsen, Cecilie; Jakobsen Hjelmen, Leni Vibeke

      (2017)

      Barnehagelærernes erfaringer med stimulering av selvregulering i førskolegruppen.

    • Evertsen, Cecilie; Jamour, Laneh

      (2017)

      Utryg tilknytning hos børn i børnehagen.

    • Evertsen, Cecilie; Tveitereid, Kirsti; Plischewski, Henning; Hancock, Charlotte; Størksen, Ingunn

      (2015)

      På leit etter læringsmiljøet i barnehagen - en synteserapport fra Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger

    • Thorsen, Arlene Margaret Arstad; Evertsen, Cecilie

      (2013)

      Relasjoners innflytelse på barns utvikling av emosjonell selvregulering

  • Formidling
    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Why quality matter- ECEC. SSTEW in Stavanger.

    • Støen, Janne; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Fandrem, Hildegunn

      (2020)

      Hvem er de sårbare barna?

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Livsmestring- robusthet hos barn og unge.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Livsmestring- Robust psykisk helse hos barn og unge.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Sosioemosjonell utvikling hos barn (0-5 år).

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Hvorfor er kvalitet i barnehagen viktig? SSTEW i norsk kontekst.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Livsmestring- robust psykisk helse.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Kvalitet i barnehagen. Hvorfor er høy kvalitet viktig for barns utvikling?

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Livsmestring- Psyskisk helse hos barn og unge.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Tiltknytningens kraft.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara

      (2020)

      Nå er tiden inne for å gi barna våre mulighet for å bygge motstandsdyktighet.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Evaluering av CLASS i ECEC (Norge).

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2020)

      Å skape- sammen.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring hos barn og unge

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Foreldre:la oss bytte ut stjerneformet agruk med øyekontakt og klem.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Mobilen må bort når foreldre henter i barnehagen.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Hvordan fremme robusthet hos barn og unge?

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Robusthet- tidlig innsats.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livskraft- Å stå for någe!

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring- hvordan fremme en robust psykisk helse

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Mobbing i barnehagen

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring og stress

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Mobbing i barnehagen

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Småbarnspedagogikk- små barn i risiko

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring for de yngste

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      SSTEW i Stavangerbarnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring når ungdommer strever

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Tidlig innsats, og dens betydning i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Tilknytning

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Bytt ut #stjerneformet agurk med #øyekontakt og #klem!

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Samspillsobservasjon

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring- barn og unges psykiske helse

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring- den betydningsfulle starten.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring- barn og unges psykiske helse

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring- hvordan skape en robust psykisk helse

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Tilknytning

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2019)

      Robust psykisk helse og livsmestring

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Overgang fra barnehage til skole.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Overganger- hvordan skape robusthet hos barn.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Tidlig innsats- små barn i risko.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring, den betydningsfulle starten.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring. Knall og fall når barn og unge formes.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Samspillsobservasjon i barnehage og skole.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Livsmestring for barn og unge.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Organisasjonskapsitet- hvordan holde tak i utviklingen.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2019)

      Samspillsobservsjon som metode.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko. Den voksnes rolle.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko. Den voksnes rolle.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko. Den voksnes rolle.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko. Den voksnes rolle.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Hvordan fortså mobbing i barnehagen?

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      De voksnes ansvar med begynnende mobbeatferd.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytning. Det nære samspillet.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Spedbarnets interpersonlige verden.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbasert pedagogikk. Å begynne i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tvinger vi fisker til å klatre i trær?

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Små grupper i barnehagen er best.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytning i barnehagen. Den voksnes rolle.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Husk emosjonell tilgjengelighet.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Livsmestring i barnehagen

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Spedbarnets interpersonlige verden. Utviklingspsykologi.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningens kraft- den voksnes rolle i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbaserte barnehager. Barndomspsykologi.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Forebygging av mobbing i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Livsmestring og psykisk helse- Den voksnes rolle.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Forebygging, samarbeid og endringsprosesser i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningens kraft - den voksnes rolle i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknynting. Når barnet begynner i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Mobbeatferd i barnehagen

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Voksnes betydning for barns psykiske helse og forebygging av mobbing i barnehagen

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Utfordring, spenning og flyt i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Den voksnes rollle for barns utvikling av selvregulering.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Robust psykisk helse hos barn og unge.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko- barnehagens rolle.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbasert pedagogikk. Å begynne i barnehagen. 2. konferanse: Sammenheng- for barnets beste.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Den voksnes rolle i utviklingen av barns selvreguelring.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningens kraft.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbasert pedagogikk: Å begynne i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Hvordan fremme en robust psykisk helse blant barn og unge?

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Hvordan fremme en god psykisk helse hos barn og unge?

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2018)

      TIDLIG SKOLESTART: «5 OG ET HALVT ÅR – KLAR FOR SKOLE, ADHD OG RITALIN?

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Fra Teori til praksis.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Småbarn i risiko.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Tilknytningsbasert pedaogikk. Den voksnes rolle i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Kritisk til spedbarn i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Kritisk til spedbarn i barnehagen.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Tidlig identifisering av mobbeatferd.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Barnehager er ikke så bra som du tror.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      "Før i tiden var hvile en viktig del av barnehagehverdagen, nå er det blitt borte"

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Å være liten i barnehagen.

      www.læringsmiljøsenteret.no

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Gammeldags omsorg er neppe et stavanger problem alene.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Den Tilknytningsbaserte Barnehage. Det nære samspillet-læringsmiljøets grunnleggende fundament.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Slik kan foreldre vite at barnehagen er god.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Relasjoners betydninng for barns utvikling og læring.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Debatt:Stressede små. Tidlig barnehagestart.Schizofrenidagene 2017 på KÅKÅ.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen; Størksen, Ingunn

      (2017)

      Slik kan foreldre vite at barnehagen er god

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Fra teori til praksis - den inkluderende barnehage og skole.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Trygghet – en forutsetning for livsmestring og utvikling

      www.læringsmiljøsenteret.no

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Aggresjonsteori- og krenkende atferd i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Småbarnspedagogikk. Etablering av Trygg base.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Småbarnspedagogikk- barn i risiko.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Mobbeatferd i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Tilvenning i barnehagen.

    • Evertsen-Stanghelle, Cecilie

      (2017)

      Stressede små. Tidlig barnehagestart.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Småbarnspedagogikk. Sampillets betydning.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Relasjoner- grunnleggende for gode læringsmiljø i barnehagen.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Begynnende mobbeatferd- Forebygging og Tiltak.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Livsmestring i barnehagen

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Fra teori til praksis. Forebygging av mobbeatferd i barnehagen.

    • Evertsen, Cecilie

      (2017)

      Begynnende mobbeatferd.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Småbarnspedagogikk- Tidlig innsats.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Samspillsutfordringer i de første leveår.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Barns sosiale utvikling- Barnehagelærerens rolle.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Småbarn i risiko.

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Aggresjons utvikling og begynnende mobbeatferd i barnehagen. Tiltak og forebyggende arbeid.

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Læringsmiljøet i Barnehagen

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Aggresjonsutvikling i barnehagealder.

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Læringsmiljøet i Barnehagen

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Begynnende mobbeatferd. Tidlig intervensjon og tiltak i barnehagen.

    • Evertsen, Cecilie

      (2016)

      Relasjoners betydning for barns emosjonelle utvikling

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Samspillsvanker i de første leveår.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Utrygg tilknytning- tiltak.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Småbarn- utrygg tilknynting fortsetter.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2016)

      Småbarn- utrygg tilknyntingsstil.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen; Størksen, Ingunn

      (2015)

      På leit etter Læringsmiljøet i barnehagen.

    • Evertsen, Cecilie

      (2015)

      Læringsmiljøet i barnehagen- Nyere forskning.

    • Evertsen, Cecilie

      (2015)

      Småbarns behov for trygge og gode samspill i barnehagen.

    • Evertsen, Cecilie

      (2015)

      Aggresjon i barnehagealder. Begynnende mobbeatfed- forebyggende arbeid og tiltak.

    • Evertsen, Cecilie

      (2015)

      Begynnende mobbeatferd i barnehagen- De voksnes ansvar.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2018)

      Mobbing i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      De yngste i barnehagen.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2017)

      Samspill og tilknynting i barnehage og skole.

    • Stanghelle, Cecilie Evertsen

      (2015)

      Rellasjoners betydning for barns utvikling og vekst.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway