Cecilie Evertsen-Stanghelle
Stipendiat
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Stipendiat
Kucirkova, Natalia; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Studsrød, Ingunn; Jensen, Ida Bruheim; Størksen, Ingunn
(2020)
Lessons for child-computer interaction studies following the research challenges during the Covid-19 pandemic
International Journal of Child-Computer Interaction
ISSN 2212-8689.
Volum 26.
Roland, Pål; Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Utfordringer, flyt og spenning i barnehagen
Cappelen Damm Akademisk
s.173-191.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytning - det nære samspillets kraft
Cappelen Damm Akademisk
s.86-108.
Størksen, Ingunn; Stanghelle, Cecilie Evertsen; Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Psykisk helse i barnehagen
Cappelen Damm Akademisk
s.59-85.
Evertsen, Cecilie; Jakobsen Hjelmen, Leni Vibeke
(2017)
Barnehagelærernes erfaringer med stimulering av selvregulering i førskolegruppen.
Evertsen, Cecilie; Jamour, Laneh
(2017)
Utryg tilknytning hos børn i børnehagen.
Evertsen, Cecilie; Tveitereid, Kirsti; Plischewski, Henning; Hancock, Charlotte; Størksen, Ingunn
(2015)
På leit etter læringsmiljøet i barnehagen - en synteserapport fra Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger
Thorsen, Arlene Margaret Arstad; Evertsen, Cecilie
(2013)
Relasjoners innflytelse på barns utvikling av emosjonell selvregulering
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Læring for livet. Kvalitet i barnehagen.
maria, strand; Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Kvalitet i barnehagen.
Forskning.no
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2021)
Stor oversikt: Ni av ti foreldre er fornøyd med barnehagen til tross for korona.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Livsmestring- robusthet hos barn og unge.
Støen, Janne; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Fandrem, Hildegunn
(2020)
Hvem er de sårbare barna?
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Livsmestring- Robust psykisk helse hos barn og unge.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Sosioemosjonell utvikling hos barn (0-5 år).
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Hvorfor er kvalitet i barnehagen viktig? SSTEW i norsk kontekst.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Livsmestring- robust psykisk helse.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Kvalitet i barnehagen. Hvorfor er høy kvalitet viktig for barns utvikling?
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Livsmestring- Psyskisk helse hos barn og unge.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Tiltknytningens kraft.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara
(2020)
Nå er tiden inne for å gi barna våre mulighet for å bygge motstandsdyktighet.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Evaluering av CLASS i ECEC (Norge).
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Å skape- sammen.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2020)
Why quality matter- ECEC. SSTEW in Stavanger.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Øverland, Klara
(2020)
Nå er tiden inne for å gi barna våre mulighet for å bygge motstandsdyktighet.
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring hos barn og unge
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring- den betydningsfulle starten.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Foreldre:la oss bytte ut stjerneformet agruk med øyekontakt og klem.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Mobilen må bort når foreldre henter i barnehagen.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Hvordan fremme robusthet hos barn og unge?
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Robusthet- tidlig innsats.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livskraft- Å stå for någe!
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring- hvordan fremme en robust psykisk helse
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Mobbing i barnehagen
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring og stress
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Mobbing i barnehagen
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring, den betydningsfulle starten.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Småbarnspedagogikk- små barn i risiko
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring for de yngste
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring når ungdommer strever
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Tilknytning
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Samspillsobservasjon
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring- barn og unges psykiske helse
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring- barn og unges psykiske helse
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring- hvordan skape en robust psykisk helse
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Livsmestring for barn og unge
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Tilknytning
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2019)
Robust psykisk helse og livsmestring
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Overgang fra barnehage til skole.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Overganger- hvordan skape robusthet hos barn.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Tidlig innsats- små barn i risko.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring. Knall og fall når barn og unge formes.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Samspillsobservasjon i barnehage og skole.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Livsmestring for barn og unge.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
SSTEW i Stavangerbarnehagen.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Organisasjonskapsitet- hvordan holde tak i utviklingen.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Tidlig innsats, og dens betydning i barnehagen.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Bytt ut #stjerneformet agurk med #øyekontakt og #klem!
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2019)
Samspillsobservsjon som metode.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Småbarn i risiko. Den voksnes rolle.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Småbarn i risiko. Den voksnes rolle.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Småbarn i risiko. Den voksnes rolle.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Småbarn i risiko. Den voksnes rolle.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Hvordan fortså mobbing i barnehagen?
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
De voksnes ansvar med begynnende mobbeatferd.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytning. Det nære samspillet.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Spedbarnets interpersonlige verden.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningsbasert pedagogikk. Å begynne i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tvinger vi fisker til å klatre i trær?
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Små grupper i barnehagen er best.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytning i barnehagen. Den voksnes rolle.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2018)
TIDLIG SKOLESTART: «5 OG ET HALVT ÅR – KLAR FOR SKOLE, ADHD OG RITALIN?
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Husk emosjonell tilgjengelighet.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Livsmestring i barnehagen
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Spedbarnets interpersonlige verden. Utviklingspsykologi.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningens kraft- den voksnes rolle i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningsbaserte barnehager. Barndomspsykologi.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Forebygging av mobbing i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Livsmestring og psykisk helse- Den voksnes rolle.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Forebygging, samarbeid og endringsprosesser i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningens kraft - den voksnes rolle i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknynting. Når barnet begynner i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Mobbeatferd i barnehagen
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Voksnes betydning for barns psykiske helse og forebygging av mobbing i barnehagen
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Utfordring, spenning og flyt i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Den voksnes rollle for barns utvikling av selvregulering.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Robust psykisk helse hos barn og unge.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Småbarn i risiko- barnehagens rolle.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningsbasert pedagogikk. Å begynne i barnehagen. 2. konferanse: Sammenheng- for barnets beste.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Den voksnes rolle i utviklingen av barns selvreguelring.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningens kraft.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningsbasert pedagogikk: Å begynne i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Hvordan fremme en robust psykisk helse blant barn og unge?
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Hvordan fremme en god psykisk helse hos barn og unge?
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Fra Teori til praksis.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Småbarn i risiko.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Tilknytningsbasert pedaogikk. Den voksnes rolle i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Kritisk til spedbarn i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Kritisk til spedbarn i barnehagen.
Evertsen-Stanghelle, Cecilie
(2017)
Stressede små. Tidlig barnehagestart.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Tidlig identifisering av mobbeatferd.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Barnehager er ikke så bra som du tror.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
"Før i tiden var hvile en viktig del av barnehagehverdagen, nå er det blitt borte"
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Gammeldags omsorg er neppe et stavanger problem alene.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Slik kan foreldre vite at barnehagen er god.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Debatt:Stressede små. Tidlig barnehagestart.Schizofrenidagene 2017 på KÅKÅ.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Fra teori til praksis - den inkluderende barnehage og skole.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Trygghet – en forutsetning for livsmestring og utvikling
www.læringsmiljøsenteret.no
Evertsen, Cecilie
(2017)
Aggresjonsteori- og krenkende atferd i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Småbarnspedagogikk. Etablering av Trygg base.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Småbarnspedagogikk- barn i risiko.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Mobbeatferd i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Tilvenning i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Småbarnspedagogikk. Sampillets betydning.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Relasjoner- grunnleggende for gode læringsmiljø i barnehagen.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Begynnende mobbeatferd- Forebygging og Tiltak.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Livsmestring i barnehagen
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Fra teori til praksis. Forebygging av mobbeatferd i barnehagen.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Begynnende mobbeatferd.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Å være liten i barnehagen.
www.læringsmiljøsenteret.no
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Småbarnspedagogikk- Tidlig innsats.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Den Tilknytningsbaserte Barnehage. Det nære samspillet-læringsmiljøets grunnleggende fundament.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Samspillsutfordringer i de første leveår.
Evertsen, Cecilie
(2017)
Relasjoners betydninng for barns utvikling og læring.
Stanghelle, Cecilie Evertsen; Størksen, Ingunn
(2017)
Slik kan foreldre vite at barnehagen er god
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Barns sosiale utvikling- Barnehagelærerens rolle.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2016)
Småbarn i risiko.
Evertsen, Cecilie
(2016)
Aggresjons utvikling og begynnende mobbeatferd i barnehagen. Tiltak og forebyggende arbeid.
Evertsen, Cecilie
(2016)
Læringsmiljøet i Barnehagen
Evertsen, Cecilie
(2016)
Aggresjonsutvikling i barnehagealder.
Evertsen, Cecilie
(2016)
Læringsmiljøet i Barnehagen
Evertsen, Cecilie
(2016)
Begynnende mobbeatferd. Tidlig intervensjon og tiltak i barnehagen.
Evertsen, Cecilie
(2016)
Relasjoners betydning for barns emosjonelle utvikling
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2016)
Samspillsvanker i de første leveår.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2016)
Utrygg tilknytning- tiltak.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2016)
Småbarn- utrygg tilknynting fortsetter.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2016)
Småbarn- utrygg tilknyntingsstil.
Stanghelle, Cecilie Evertsen; Størksen, Ingunn
(2015)
På leit etter Læringsmiljøet i barnehagen.
Evertsen, Cecilie
(2015)
Læringsmiljøet i barnehagen- Nyere forskning.
Evertsen, Cecilie
(2015)
Småbarns behov for trygge og gode samspill i barnehagen.
Evertsen, Cecilie
(2015)
Aggresjon i barnehagealder. Begynnende mobbeatfed- forebyggende arbeid og tiltak.
Evertsen, Cecilie
(2015)
Begynnende mobbeatferd i barnehagen- De voksnes ansvar.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2018)
Mobbing i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
De yngste i barnehagen.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2017)
Samspill og tilknynting i barnehage og skole.
Stanghelle, Cecilie Evertsen
(2015)
Rellasjoners betydning for barns utvikling og vekst.