Hopp til hovedinnhold
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Nergaard, Svein Erik; Fandrem, Hildegunn; Jahnsen, Hanne; Tveitereid, Kirsti

      (2020)

      Inclusion in Multicultural Classrooms in Norwegian Schools: A Resilience Perspective

      Springer Nature

      s.205-226.

    • Fandrem, Hildegunn; Jahnsen, Hanne; Sjursø, Ida Risanger

      (2019)

      Sosiale medier, digital mobbing og konsekvenser i skolen

      Fagbokforlaget

      s.147-167.

    • Jahnsen, Hanne; Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger

      (2019)

      Digital mobbing : hva er det, og hva kan lærere gjøre for å forebygge og stoppe det?

      Cappelen Damm Akademisk

      s.206-228.

    • Jahnsen, Hanne; Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger

      (2019)

      Digital mobbing : hva er det, og hva kan lærere gjøre for å forebygge og stoppe det?

      Cappelen Damm Akademisk

      s.187-210.

    • Støen, Janne; Jahnsen, Hanne

      (2018)

      "De har alltid vært uenige" : fire læreres tanker om egne handlinger i etterkant av en langvarig mobbesak

      Fagbokforlaget

      s.95-116.

    • Jahnsen, Hanne; Angelskår, Terje

      (2018)

      "Den kommunikasjonen - jeg kunne gjort det annerledes" : om rektors rolle i mobbesaker

      Fagbokforlaget

      s.71-93.

  • Bøker og kapitler
    • Roth, Solveig; Støen, Janne; Monica, Bekkelien; Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Report on the findings on use of the LP model with data analysis

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne; Roth, Solveig

      (2016)

      Report on the findings on use of the Lp-model With T2 Level analysis

    • Jahnsen, Hanne; Tveitereid, Kirsti

      (2015)

      Kort beskrivelse av LP-modellens omfang, historie og sentrale elementer

    • Agledahl, Terje; Garvik, Margit; Idsø, Ella Maria Cosmovic; Jahnsen, Hanne; Oterkiil, Tonje Constance; Øverland, Klara

      (2014)

      Kartlegging for PP-tjenesten. Materiell som PP-tjenesten kan ha nytte av å vite om, kjenne til og finne fram til i sitt samarbeid med skoler og barnehager om å utvikle gode læringsmiljø

    • Knudsmoen, Hege; Jahnsen, Hanne; Tinnesand, Torunn

      (2013)

      «Nå bruker vi tid på analyse» – En flermetodisk undersøkelse om læringsmiljøet etter LP-modellen, LP 5 (2010–12)

      Høgskolen i Hedmark

  • Formidling
    • Nergaard, Svein Erik; Jahnsen, Hanne

      (2019)

      Inkluderende klasseledelse

    • Nergaard, Svein Erik; Jahnsen, Hanne

      (2019)

      God start -om muligheter for å etablere god praksis og skape endring

    • Jahnsen, Hanne

      (2019)

      Stories about inclusion in School

    • Jahnsen, Hanne

      (2018)

      Opplæringsloven og aktivitetsplikten

    • Jahnsen, Hanne

      (2018)

      Implementering av arbeidet med inkludering

    • Jahnsen, Hanne; Løkken, Ingrid Midteide

      (2018)

      Tiltak for å forebygge og stoppe mobbing i barnehage og skole

    • Jahnsen, Hanne

      (2018)

      Innføring i pedagogisk analyse

    • Jahnsen, Hanne

      (2018)

      "Mitt barn blir mobbet!"-historier om manglende oppfølging i nulltoleranse første år

      Bedre Skole

      ISSN 0802-183X.

      Hefte 4.

      s.58-64.

    • Jahnsen, Hanne

      (2018)

      Mobbing og andre krenkelser

    • Jahnsen, Hanne

      (2018)

      Utfordringer i møte med)A og arbeidet med læringsmiljøet

    • Jahnsen, Hanne

      (2018)

      Arbeid med barns psykososiale miljø

    • Nergaard, Svein Erik; Jahnsen, Hanne

      (2018)

      Avdekking, stopping og forebygging av mobbing

    • Jahnsen, Hanne

      (2018)

      Aktivitetsplikten og mobbing

    • Jahnsen, Hanne

      (2018)

      Mobbing og krenkelser

    • Jahnsen, Hanne

      (2018)

      Styrer og rektors ansvar i Læringsmiljøprosjektet

    • Jahnsen, Hanne

      (2018)

      Mobbing i skolen

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Systemarbeid i PP-tjenesten. Inkludering

    • Fandrem, Hildegunn; Nergaard, Svein Erik; Jahnsen, Hanne; Tveitereid, Kirsti

      (2017)

      Teacher's role in immigrant pupil's experiences of belonging in Norwegian schools

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Nettverk

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Klasseledelse relatert til mobbing

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Systemrettet arbeid- implementering. PPt og skoleeiers roller og oppgaver

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Hvordan observere klasseledelse

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Kommunikasjon mellom aktørene

    • Nergaard, Svein Erik; Jahnsen, Hanne; Tveitereid, Kirsti; Fandrem, Hildegunn

      (2017)

      Inclusion of Immigrants in Norwegian Schools: The Role of Introductory Classes, Belonging and Diversity

    • Støen, Janne; Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Mobbing - hva vet vi i 2017

    • Støen, Janne; Jahnsen, Hanne

      (2017)

      How we handled a bullying case

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2017)

      Mobbing - Hva vet vi?

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2017)

      rehabilitering av læringsmiljøet

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Læringsmiljøprosjektet. rektors rolle og oppgaver

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      God start

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Partnerskap mot mobbing, foreldre foredrag

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Lp-suksesser og utfordringer

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Complicate and long lasting bullying cases.The voices of The head Teacher. Workshop on Aggression Cyprus

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      LP-kartlegging analyse av data

    • Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Å høre til, mobbing i barnehagen

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      School Culture

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      profesjonelle voksne i en profesjonell skole

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Systemarbeid i PP-thjenesten

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Learning Environment and Pedagogical Analysis

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Lærende organisasjon

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      How to analyze the results of the LP-survey

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Segregation for inclusion

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Kommunikasjon i stystemperspektiv

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Leadership in successful Intervensjons

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Mobbing og arbeid med læringsmiljø

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Avdekking, stopping og forebygging av mobbing

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Teknologiforbud hindrer ikke nettmobbing

      BarneVakten (nettavis)

      DOI: www.barnevakten.no/teknologiforbud-hindrer-ikke-nettmobbin

    • Jahnsen, Hanne

      (2016)

      10 råd til skolen om digital mobbing

      Forskning.no

      ISSN 1891-635X.

    • Nergaard, Svein Erik; Jahnsen, Hanne; Tveitereid, Kirsti; Fandrem, Hildegunn

      (2016)

      C from Norwegian research

    • Nergaard, Svein Erik; Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Kvalitetsutvikling-kompetansebygging. Er vi i rute?

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Profesjonelle læringsfellesskap og skoleutvikling

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Analysemodellen

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      How can we succeed with innovation in Schools?

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Teacher student relationship - what can the teacher do?

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      The Learning Environments influence on students well-being

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Groupleaders and councilors - LP-model

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Councilors - LP-model

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      The LP-Model - Learning Environment and Pedagogical Analysis

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Klasseledelse

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Å forske på engen praksis. Den profesjonelle lærer.

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Kartlegging av Læringsmiljø - workshop

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Avdekking, stopping og forebygging av mobbing

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Læringsmiljprosjektet

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Mobbing, avdekking, stopping og forebygging

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Kartlegging av læringsmiljø og kontekst

    • Jahnsen, Hanne

      (2015)

      Tilpasset opplæring

    • Jahnsen, Hanne; Grini, Nina

      (2014)

      Læringsmiljø

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2014)

      How to succeed with innovations in schools

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2014)

      Videreføring av LP-modellen

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2014)

      Group leaders and councilors

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2014)

      Cooperation, home - schools

    • Tveitereid, Kirsti; Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Brev til PP-tjenesten.Hvordan kan vi støtte?

    • Tinnesand, Torunn; Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Refleksjonsmodeller i veiledningsarbeid

    • Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Hvordan få til varig endring i hele organisasjonen?

    • Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Erfaringer fra implementeringen av LP-modellen 2010-2013

    • Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Kartleggingsundersøkelsen i LP-skoler

    • Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Videreføring avLP-modellen

    • Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Endringsledelse

    • Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Lærerens rolle og ansvar

    • Vaaland, Grete Sørensen; Jahnsen, Hanne

      (2014)

      CARE for teachers 3

    • Jahnsen, Hanne

      (2014)

      LP-modellens endringsstrategi

    • Vaaland, Grete Sørensen; Jahnsen, Hanne; Turksma, Christa

      (2014)

      CARE for teachers 1

    • Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Learning Environment and Social Competence

    • Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Care for Teachers 1

    • Turksma, Christa; Jahnsen, Hanne; Vaaland, Grete Sørensen

      (2014)

      CARE for teachers 2

    • Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Endringsarbeid i skolen

    • Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Klasseledelse

    • Jahnsen, Hanne

      (2014)

      Profesjonelle lærere i et profesjonelt fellesskap

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      LP5-rapport

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Klasseledelse

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Klasseledelse

    • Grini, Nina; Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Ambulerende team -lokale kompetansesenter for inkludering

      Spesialpedagogikk

      ISSN 0332-8457.

      Hefte 7.

      s.39-46.

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Rektoropplæring i LP-modellen

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Endringsledelse

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Endringsledelse

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Pedagogisk analyse, LP-modul Trondheim

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Pedagogisk analyse, workshop PPT-nettverk Telemark

    • Jahnsen, Hanne; Tveitereid, Kirsti

      (2013)

      Innhenting og bruk av forskningsresultater. Barnehage- og utdanningsavdelingen hos Fylkesmannen i Telemark

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      LP-modellen - en innovasjonsstrategi

      Fagbokforlaget

      s.198-205.

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Utvikling av skolens kultur

      Fagbokforlaget

      s.90-109.

    • Tinnesand, Torunn; Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Klasseledelse. Å komme i posisjon som veileder. Relasjonsbygging. Pedagogisk analyse

    • Tinnesand, Torunn; Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Veilederrollen i systemrettet utviklingsarbeid. Forelesning. PP-tjeneste. Lærende nettverk

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Innovasjon - Lærende organisasjon

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Jenter, jenteproblematikk

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Reflekterende team og pedagogisk analyse

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Den profesjonelle lærer

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Sosial kompetanse - plan

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Pedagogisk analyse

    • Jahnsen, Hanne

      (2013)

      Klasseledelse

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway