Hopp til hovedinnhold

Elsa Westergård

Førsteamanuensis

Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
HG Q-358
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Westergård, Elsa

      (2020)

      Sammenhengen mellom skoleleders individuelle mestringstro læreres kollektive mestringstro og elevenes læringsutbytte

      Cappelen Damm Akademisk

      s.183-198.

    • Havik, Trude; Westergård, Elsa

      (2019)

      Do Teachers Matter? Students’ Perceptions of Classroom Interactions and Student Engagement

      Scandinavian Journal of Educational Research

      ISSN 0031-3831.

      DOI: 10.1080/00313831.2019.1577754

    • Westergård, Elsa; Ertesvåg, Sigrun K.; Rafaelsen, Frank

      (2018)

      A Preliminary Validity of the Classroom Assessment Scoring System in Norwegian Lower-Secondary Schools

      Scandinavian Journal of Educational Research

      ISSN 0031-3831.

      s.1-19.

      DOI: 10.1080/00313831.2017.1415964

    • Westergård, Elsa

      (2018)

      En svale gir ingen sommer. Utvikling av kollektiv kompetanse innen foreldresamarbeid.

      Universitetsforlaget

      s.183-195.

    • Ertesvåg, Sigrun K.; Westergård, Elsa

      (2017)

      Observert klasseromsinteraksjon som grunnlag for profesjonell utvikling.

      Psykologi i kommunen (PIK)

      ISSN 1892-3364.

      Volum 52.

      Hefte 6.

      s.49-69.

    • Westergård, Elsa

      (2015)

      Moving the Theory of Parental Cooperation and Innovation into Practice

      International Journal about Parents in Education

      ISSN 1973-3518.

      Volum 9.

      Hefte 1.

      s.93-105.

    • Westergård, Elsa

      (2015)

      Implementering av "den utfordrende samtalen".

      Universitetsforlaget

      s.136-150.

    • Westergård, Elsa

      (2013)

      Teacher Competencies and Parental Cooperation

      International Journal about Parents in Education

      ISSN 1973-3518.

      Volum 7.

      Hefte 2.

      s.91-99.

    • Westergård, Elsa

      (2013)

      Pers overgang fra barnehagen til skolen - et spørsmål om sårbare samarbeidsrelasjoner?

      Fagbokforlaget

      s.95-110.

    • Westergård, Elsa

      (2012)

      Læreren i hjem - skole samarbeidet

      Cappelen Damm AS

      s.157-181.

    • Westergård, Elsa

      (2011)

      Skolens møte med foreldrenes behov

      Universitetsforlaget

      s.34-50.

    • Westergård, Elsa; Galloway, David

      (2010)

      Partnership, participation and parental disillusionment in home-school contacts: a study in two schools in Norway

      Pastoral Care in Education: An International Journal of Personal, Social and Emotional Development

      ISSN 0264-3944.

      Volum 28.

      Hefte 2.

      s.97-107.

      DOI: 10.1080/02643944.2010.481309

    • Westergård, Elsa

      (2009)

      Skole-hjem samarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2007)

      Do Teachers Recognise Complaints from Parents, and If Not, Why Not?

      Evaluation and Research in Education

      ISSN 0950-0790.

      Volum 20.

      Hefte no.3.

    • Westergård, Elsa; Galloway, David Malcom

      (2004)

      Parental disillusionment with school prevalence and relationship with demographic variables, and phase, size and location of school

      Scandinavian Journal of Educational Research

      ISSN 0031-3831.

      Volum 48.

      Hefte Vol. 48, no. 2.

      s.189-204.

  • Bøker og kapitler
    • Roland, Pål; Westergård, Elsa

      (2015)

      Implementering : å omsette teorier, aktiviteter og strukturer i praksis

      Universitetsforlaget

    • Westergård, Elsa

      (2013)

      Utvikling av ny kunnskap gjennom kollegaveiledning

      Fagbokforlaget

      s.43-51.

    • Westergård, Elsa; Fandrem, Hildegunn

      (2011)

      Samarbeid mellom hjem og skole

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      Parental disillusionment with school. Prevalence, correlates, development and prevention

      Hefte 103.

    • Westergård, Elsa; Ytre-Arne, Elin

      (2003)

      Elevrådets idehefte mot mobbing. Barnetrinnet

    • Ytre-Arne, Elin; Westergård, Elsa

      (2003)

      Elevrådets idehefte mot mobbing. Ungdomstrinnet

    • Westergård, Elsa

      (2000)

      Sytemrettet samarbeid melllom skole og PPT

  • Formidling
    • Westergård, Elsa

      (2019)

      Foreldresamarbeid for ressursteam i Bremanger kommune

    • Westergård, Elsa

      (2019)

      Her har de uteskole hver onsdag. Barna lærer mer nå de er i bevegelse.

    • Westergård, Elsa

      (2019)

      Implementeringskvalitet. Har den betydning for vår utadrettede virksomhet?

    • Westergård, Elsa

      (2019)

      Innovasjonsutfordringer ved overgang til Ny master i spesialpedagogikk 2010

    • Westergård, Elsa

      (2019)

      Utvikling av kollektiv kompetanse innen foreldresamarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2019)

      Utfordrende foreldresamarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2018)

      Mange føler de trenger opplæring for å være gode nok foreldre.

    • Westergård, Elsa; Havik, Trude

      (2018)

      Classroom interaction and student engagement at a student and classroom level

    • Ertesvåg, Sigrun K.; Westergård, Elsa; Rafaelsen, Frank

      (2017)

      Validation of CLASS-S in Norwegian lower secondary classrooms

    • Westergård, Elsa

      (2017)

      Støtte for læring på skolen og i hjemmet

    • Westergård, Elsa; Rafaelsen, Frank

      (2017)

      Measuring classroom interactions between Teachers and students in Norway

    • Westergård, Elsa; Roland, Pål

      (2016)

      Still going strong-12 years after implementing the Respect program

    • Roland, Pål; Westergård, Elsa

      (2016)

      Antologi om implementering

    • Westergård, Elsa

      (2016)

      Siste runde med videoobservasjoner i CIESL

    • Westergård, Elsa

      (2016)

      Preliminary result of reliability and validity of CLASS-S

    • Ertesvåg, Sigrun K.; Westergård, Elsa

      (2016)

      CIESL-prosjektet: Førebels resultat med mulige implikasjonar for praksis

    • Westergård, Elsa

      (2015)

      Moving the theory into practice

    • Westergård, Elsa

      (2015)

      Forutsetninger for et godt lærer-foreldresamarbeid.

    • Westergård, Elsa

      (2015)

      Kompetansepakke om implementering

    • Westergård, Elsa

      (2015)

      Sosiale medier overtar idrettslagene.

    • Westergård, Elsa

      (2015)

      Klasseledelse og foreldresamarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2015)

      Samarbeid med foresatte

    • Westergård, Elsa; Roland, Pål

      (2015)

      Ulike perspektiver på implementering

      Universitetsforlaget

      s.14-18.

    • Westergård, Elsa

      (2014)

      Barn i utfordringer - foreldresamarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2014)

      Videreføring av utviklingsarbeid i skolen

    • Westergård, Elsa

      (2014)

      Nettverksamling for kompetansemiljøer

    • Westergård, Elsa

      (2014)

      Føresetnadar for eit godt lærar-foreldre-samarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2014)

      Jeg føler at jeg har våget å ta et stort skritt, og nå forventer jeg å bli en god klasseleder

    • Ertesvåg, Sigrun K.; Westergård, Elsa

      (2014)

      Video observations – introduction to the three domains of the CLASS–S scoring system and procedures for the video ovservation

    • Westergård, Elsa

      (2014)

      nettverksarbeid regionene sør og vest i UIU

    • Westergård, Elsa

      (2014)

      Hvordan kan foreldre motivere for skolearbeid?

    • Westergård, Elsa

      (2014)

      Foreldre teller - om foreldrenes betydning for elevenes læringsutbytte

    • Westergård, Elsa; Grini, Nina

      (2014)

      Den gode timen

    • Westergård, Elsa

      (2014)

      Hva er god veiledning?

    • Westergård, Elsa

      (2014)

      Motivasjon og mestring

    • Westergård, Elsa

      (2014)

      Erfaringsutveksling i kompetansenettverk. Trøndelag

    • Westergård, Elsa

      (2013)

      Klar, ferdig, gå? Del I

    • Westergård, Elsa

      (2013)

      Klar, ferdig, gå? Del II

    • Westergård, Elsa

      (2013)

      Problemorienterte samtaler

    • Westergård, Elsa

      (2013)

      Sårbare barn - sårbare foreldre

    • Westergård, Elsa

      (2013)

      Foreldresamarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2013)

      Do teachers have sufficient competence in parental cooperation?

    • Westergård, Elsa

      (2013)

      Overganger i opplæringssystemet

    • Westergård, Elsa

      (2013)

      Innovasjonsprosesser

    • Westergård, Elsa

      (2012)

      Håndtering av krevende situasjoner i klasserommet har betydning for samarbeidet med foreldrene

    • Westergård, Elsa

      (2012)

      Tidlig innsats

    • Westergård, Elsa

      (2012)

      Overgang fra barnehage til barneskole og foreldresamarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2012)

      Barriers to effective parent-teacher communication

    • Westergård, Elsa

      (2012)

      Slik sikrer du barnet ditt en myk skolestart

    • Westergård, Elsa

      (2012)

      Mobbeoffre blir ikke trodd

    • Westergård, Elsa

      (2011)

      Foreldre er og usikre

    • Westergård, Elsa

      (2011)

      Tips for en bra start

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      Foreldre mister motet i møtet med skolen

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      Foreldrene føler seg ikke ivaretatt

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      God skolestart

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      Hjem skole samarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      God skolestart

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      Hjem skole samarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      Foreldresamarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      Hvordan etablere gode relasjoenr til foreldrene?

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      Foreldrene føler seg ikke ivaretatt

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      God skolestart

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      Foreldre føler seg ikke ivaretatt

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      Hjem - barnehage/skole samarbeid med fokus på minoritetspråklige foreldre

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      Foreldresamarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2010)

      Foreldre mister motet i møtet med skolen

    • Westergård, Elsa

      (2009)

      Parental Involvement in Middle School: A Meta-Analytic Assessment of the strategies the strategies that Promote Achievement. Nancy E. Hill og Diana F. Tyson. Duke University

    • Westergård, Elsa

      (2009)

      Foreldresamarbeid. Hvordan kan vi etablere gode relasjoner til foreldre?

    • Westergård, Elsa

      (2009)

      Skolestart: Forbered barna nå

    • Westergård, Elsa

      (2008)

      Foreldrenes rolle ved skolestart

    • Westergård, Elsa

      (2008)

      Foreldrenes rolle ved skolestart

    • Westergård, Elsa

      (2007)

      Lærere og foreldre - effektive samarbeidspartnere?

    • Ertesvåg, Sigrun K.; Midthassel, Unni Vere; Westergård, Elsa

      (2007)

      Veiledning i Respekt - introduksjon

    • Westergård, Elsa

      (2007)

      Hjem - skole samarbeid

    • Westergård, Elsa

      (2007)

      Foreldrene må bry seg mer

    • Westergård, Elsa

      (2006)

      Gi barna en god skolestart

    • Westergård, Elsa

      (2005)

      Teacher perceptions of complaints from parents

    • Westergård, Elsa

      (2004)

      Godt samarbeid mellom hjem og skole

    • Westergård, Elsa

      (2004)

      Parental Disillusionment with Schools

    • Westergård, Elsa

      (2004)

      God samhandling mellom heim og skole Kva viser forskinga?

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway