Elsa Westergård
Førsteamanuensis
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Førsteamanuensis
Westergård, Elsa
(2020)
Sammenhengen mellom skoleleders individuelle mestringstro læreres kollektive mestringstro og elevenes læringsutbytte
Cappelen Damm Akademisk
s.183-198.
Havik, Trude; Westergård, Elsa
(2019)
Do Teachers Matter? Students’ Perceptions of Classroom Interactions and Student Engagement
Scandinavian Journal of Educational Research
ISSN 0031-3831.
Westergård, Elsa
(2018)
En svale gir ingen sommer. Utvikling av kollektiv kompetanse innen foreldresamarbeid.
Universitetsforlaget
s.183-195.
Westergård, Elsa; Ertesvåg, Sigrun K.; Rafaelsen, Frank
(2018)
A Preliminary Validity of the Classroom Assessment Scoring System in Norwegian Lower-Secondary Schools
Scandinavian Journal of Educational Research
ISSN 0031-3831.
s.1-19.
Ertesvåg, Sigrun K.; Westergård, Elsa
(2017)
Observert klasseromsinteraksjon som grunnlag for profesjonell utvikling.
Psykologi i kommunen (PIK)
ISSN 1892-3364.
Volum 52.
Hefte 6.
s.49-69.
Westergård, Elsa
(2015)
Implementering av "den utfordrende samtalen".
Universitetsforlaget
s.136-150.
Westergård, Elsa
(2015)
Moving the Theory of Parental Cooperation and Innovation into Practice
International Journal about Parents in Education
ISSN 1973-3518.
Volum 9.
Hefte 1.
s.93-105.
Westergård, Elsa
(2013)
Pers overgang fra barnehagen til skolen - et spørsmål om sårbare samarbeidsrelasjoner?
Fagbokforlaget
s.95-110.
Westergård, Elsa
(2013)
Teacher Competencies and Parental Cooperation
International Journal about Parents in Education
ISSN 1973-3518.
Volum 7.
Hefte 2.
s.91-99.
Westergård, Elsa
(2012)
Læreren i hjem - skole samarbeidet
Cappelen Damm AS
s.157-181.
Westergård, Elsa
(2011)
Skolens møte med foreldrenes behov
Universitetsforlaget
s.34-50.
Westergård, Elsa; Galloway, David
(2010)
Partnership, participation and parental disillusionment in home-school contacts: a study in two schools in Norway
Pastoral Care in Education: An International Journal of Personal, Social and Emotional Development
ISSN 0264-3944.
Volum 28.
Hefte 2.
s.97-107.
Westergård, Elsa
(2009)
Skole-hjem samarbeid
Westergård, Elsa
(2007)
Do Teachers Recognise Complaints from Parents, and If Not, Why Not?
Evaluation and Research in Education
ISSN 0950-0790.
Volum 20.
Hefte no.3.
Westergård, Elsa; Galloway, David Malcom
(2004)
Parental disillusionment with school prevalence and relationship with demographic variables, and phase, size and location of school
Scandinavian Journal of Educational Research
ISSN 0031-3831.
Volum 48.
Hefte Vol. 48, no. 2.
s.189-204.
Roland, Pål; Westergård, Elsa
(2015)
Implementering : å omsette teorier, aktiviteter og strukturer i praksis
Universitetsforlaget
Westergård, Elsa
(2013)
Utvikling av ny kunnskap gjennom kollegaveiledning
Fagbokforlaget
s.43-51.
Westergård, Elsa; Fandrem, Hildegunn
(2011)
Samarbeid mellom hjem og skole
Westergård, Elsa
(2010)
Parental disillusionment with school. Prevalence, correlates, development and prevention
Hefte 103.
Westergård, Elsa; Ytre-Arne, Elin
(2003)
Elevrådets idehefte mot mobbing. Barnetrinnet
Ytre-Arne, Elin; Westergård, Elsa
(2003)
Elevrådets idehefte mot mobbing. Ungdomstrinnet
Westergård, Elsa
(2000)
Sytemrettet samarbeid melllom skole og PPT
Westergård, Elsa
(2020)
Fra master i utdanningsvitenskap til master i spesialpedagogikk
Westergård, Elsa
(2020)
Lekser skal gi mestringsfølelse
Westergård, Elsa
(2019)
Implementeringskvalitet. Har den betydning for vår utadrettede virksomhet?
Westergård, Elsa
(2019)
Innovasjonsutfordringer ved overgang til Ny master i spesialpedagogikk 2010
Westergård, Elsa
(2019)
Utvikling av kollektiv kompetanse innen foreldresamarbeid
Westergård, Elsa
(2019)
Utfordrende foreldresamarbeid
Westergård, Elsa
(2019)
Foreldresamarbeid for ressursteam i Bremanger kommune
Westergård, Elsa
(2019)
Her har de uteskole hver onsdag. Barna lærer mer nå de er i bevegelse.
Westergård, Elsa
(2018)
Mange føler de trenger opplæring for å være gode nok foreldre.
Westergård, Elsa; Havik, Trude
(2018)
Classroom interaction and student engagement at a student and classroom level
Westergård, Elsa; Rafaelsen, Frank
(2017)
Measuring classroom interactions between Teachers and students in Norway
Ertesvåg, Sigrun K.; Westergård, Elsa; Rafaelsen, Frank
(2017)
Validation of CLASS-S in Norwegian lower secondary classrooms
Westergård, Elsa
(2017)
Støtte for læring på skolen og i hjemmet
Ertesvåg, Sigrun K.; Westergård, Elsa
(2016)
CIESL-prosjektet: Førebels resultat med mulige implikasjonar for praksis
Westergård, Elsa; Roland, Pål
(2016)
Still going strong-12 years after implementing the Respect program
Roland, Pål; Westergård, Elsa
(2016)
Antologi om implementering
Westergård, Elsa
(2016)
Siste runde med videoobservasjoner i CIESL
Westergård, Elsa
(2016)
Preliminary result of reliability and validity of CLASS-S
Westergård, Elsa; Roland, Pål
(2015)
Ulike perspektiver på implementering
Universitetsforlaget
s.14-18.
Westergård, Elsa
(2015)
Moving the theory into practice
Westergård, Elsa
(2015)
Forutsetninger for et godt lærer-foreldresamarbeid.
Westergård, Elsa
(2015)
Kompetansepakke om implementering
Westergård, Elsa
(2015)
Sosiale medier overtar idrettslagene.
Westergård, Elsa
(2015)
Klasseledelse og foreldresamarbeid
Westergård, Elsa
(2015)
Samarbeid med foresatte
Ertesvåg, Sigrun K.; Westergård, Elsa
(2014)
Video observations – introduction to the three domains of the CLASS–S scoring system and procedures for the video ovservation
Westergård, Elsa
(2014)
nettverksarbeid regionene sør og vest i UIU
Westergård, Elsa
(2014)
Hvordan kan foreldre motivere for skolearbeid?
Westergård, Elsa
(2014)
Foreldre teller - om foreldrenes betydning for elevenes læringsutbytte
Westergård, Elsa
(2014)
Hva er god veiledning?
Westergård, Elsa; Grini, Nina
(2014)
Den gode timen
Westergård, Elsa
(2014)
Motivasjon og mestring
Westergård, Elsa
(2014)
Erfaringsutveksling i kompetansenettverk. Trøndelag
Westergård, Elsa
(2014)
Barn i utfordringer - foreldresamarbeid
Westergård, Elsa
(2014)
Videreføring av utviklingsarbeid i skolen
Westergård, Elsa
(2014)
Nettverksamling for kompetansemiljøer
Westergård, Elsa
(2014)
Føresetnadar for eit godt lærar-foreldre-samarbeid
Westergård, Elsa
(2014)
Jeg føler at jeg har våget å ta et stort skritt, og nå forventer jeg å bli en god klasseleder
Westergård, Elsa
(2013)
Foreldresamarbeid
Westergård, Elsa
(2013)
Do teachers have sufficient competence in parental cooperation?
Westergård, Elsa
(2013)
Overganger i opplæringssystemet
Westergård, Elsa
(2013)
Innovasjonsprosesser
Westergård, Elsa
(2013)
Klar, ferdig, gå? Del I
Westergård, Elsa
(2013)
Klar, ferdig, gå? Del II
Westergård, Elsa
(2013)
Problemorienterte samtaler
Westergård, Elsa
(2013)
Sårbare barn - sårbare foreldre
Westergård, Elsa
(2012)
Håndtering av krevende situasjoner i klasserommet har betydning for samarbeidet med foreldrene
Westergård, Elsa
(2012)
Tidlig innsats
Westergård, Elsa
(2012)
Overgang fra barnehage til barneskole og foreldresamarbeid
Westergård, Elsa
(2012)
Barriers to effective parent-teacher communication
Westergård, Elsa
(2012)
Slik sikrer du barnet ditt en myk skolestart
Westergård, Elsa
(2012)
Mobbeoffre blir ikke trodd
Westergård, Elsa
(2011)
Foreldre er og usikre
Westergård, Elsa
(2011)
Tips for en bra start
Westergård, Elsa
(2010)
Hvordan etablere gode relasjoenr til foreldrene?
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldrene føler seg ikke ivaretatt
Westergård, Elsa
(2010)
God skolestart
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldre føler seg ikke ivaretatt
Westergård, Elsa
(2010)
Hjem - barnehage/skole samarbeid med fokus på minoritetspråklige foreldre
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldresamarbeid
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldre mister motet i møtet med skolen
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldre mister motet i møtet med skolen
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldrene føler seg ikke ivaretatt
Westergård, Elsa
(2010)
God skolestart
Westergård, Elsa
(2010)
Hjem skole samarbeid
Westergård, Elsa
(2010)
God skolestart
Westergård, Elsa
(2010)
Hjem skole samarbeid
Westergård, Elsa
(2010)
Foreldresamarbeid
Westergård, Elsa
(2009)
Parental Involvement in Middle School: A Meta-Analytic Assessment of the strategies the strategies that Promote Achievement. Nancy E. Hill og Diana F. Tyson. Duke University
Westergård, Elsa
(2009)
Foreldresamarbeid. Hvordan kan vi etablere gode relasjoner til foreldre?
Westergård, Elsa
(2009)
Skolestart: Forbered barna nå
Westergård, Elsa
(2008)
Foreldrenes rolle ved skolestart
Westergård, Elsa
(2008)
Foreldrenes rolle ved skolestart
Westergård, Elsa
(2007)
Foreldrene må bry seg mer
Westergård, Elsa
(2007)
Lærere og foreldre - effektive samarbeidspartnere?
Ertesvåg, Sigrun K.; Midthassel, Unni Vere; Westergård, Elsa
(2007)
Veiledning i Respekt - introduksjon
Westergård, Elsa
(2007)
Hjem - skole samarbeid
Westergård, Elsa
(2006)
Gi barna en god skolestart
Westergård, Elsa
(2005)
Teacher perceptions of complaints from parents
Westergård, Elsa
(2004)
God samhandling mellom heim og skole Kva viser forskinga?
Westergård, Elsa
(2004)
Godt samarbeid mellom hjem og skole
Westergård, Elsa
(2004)
Parental Disillusionment with Schools
Westergård, Elsa
(2020)
Fullan: innovasjonsprosessen
Westergård, Elsa
(2020)
em modell om implementeringskvalitet
Westergård, Elsa
(2020)
en oversikt over tema 1