Dag Jostein Nordaker
Leder for Læringsmiljøsenteret
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Leder for Læringsmiljøsenteret
Nordaker, Dag Jostein
(2010)
Har dans en fremtid i den norske grunnskolen?. I: Norsk danseforskning.
Tapir Akademisk Forlag
ISBN 9788251925556.
Nordaker, Dag Jostein
(2009)
Dans i skolen? En didaktologisk studie av dansens legitimering og innhold i relasjon til den norske grunnskole sett i lys av nasjonale læreplaner, aktuelle fagtidsskrift og kultur- og utdanningspolitiske dokument.
ISBN 9788776842963.
Nordaker, Dag Jostein
(1997)
Rammeplan for faglærerutdanning Musikk, dans og drama.
Nordaker, Dag Jostein; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Hoel, Trude; Strand, Maria Gilje; Størksen, Ingunn; Ertesvåg, Sigrun K.
(2020)
Millionar til forsking på barn og unge si utvikling og læring.
Finne, Johannes Nilsson; Nordaker, Dag Jostein
(2019)
Hvordan skal skolene sikre et trygt og godt skolemiljø?.
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Nordaker, Dag Jostein
(2009)
Documenting Music and Dance in a rapidly changing Tanzanian culture.
Nordaker, Dag Jostein
(2005)
Dans i skolen? En studie av dans som kunnskapsområde og et dansefags legitimeringsgrunnlag og innhold i en obligatorisk grunnskole, sett i lys av planverk, diskursene omkring dans i skolen og norsk kultur- og utdanningspolitikk.
Nordaker, Dag Jostein
(2002)
The NOTA project. Culture co-operation between Norway and Tanzania.
Nordaker, Dag Jostein
(2002)
Dance in school? An analysis of the discourses regarding dance in the primary and lower secondary school before and after the implementation of the norwegian national curriculum of 1997.
Nordaker, Dag Jostein
(2002)
Oppbygging av folkemusikk- folkedansarkiv ved Bagamoyo College of Arts, Tanzania.