Hopp til hovedinnhold

Ida Risanger Sjursø

Førsteamanuensis

Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
HG Q-356
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Sjursø, Ida Risanger; Gusfre, Kari Stamland

      (2021)

      Trygt og godt på SFO.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-68738-0.

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2019)

      "All the Time, Every Day, 24/7": A Qualitative Perspective on Symptoms of Post-traumatic Stress in Long-Term Cases of Traditional and Cyber Victimizations in Norway and Ireland.

      International Journal of Bullying Prevention

      ISSN 2523-3653.

      DOI: 10.1007/s42380-019-00024-8

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; O'Higgins Norman, James; Roland, Erling Georg

      (2019)

      Teacher authority in long-lasting cases of bullying: A Qualitative study from Norway and Ireland.

      International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH)

      ISSN 1661-7827.

      Volum 16.

      Hefte 7.

      DOI: 10.3390/ijerph16071163

    • Fandrem, Hildegunn; Jahnsen, Hanne; Sjursø, Ida Risanger

      (2019)

      Sosiale medier, digital mobbing og konsekvenser i skolen. I: Stress og mestring i skolen.

      Fagbokforlaget

      ISBN 9788245032857.

      s.147-167.

    • Jahnsen, Hanne; Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger

      (2019)

      Digital mobbing : hva er det, og hva kan lærere gjøre for å forebygge og stoppe det?. I: Lærer i skolen 1-7. Lærerarbeid og læringsmiljø.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-56723-1.

      s.187-210.

    • Jahnsen, Hanne; Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger

      (2019)

      Digital mobbing : hva er det, og hva kan lærere gjøre for å forebygge og stoppe det?. I: Lærer i skolen 5-10. Lærerarbeid og læringsmiljø.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-62201-5.

      s.206-228.

    • Roland, Pål; Støen, Janne; Sjursø, Ida Risanger

      (2018)

      "Jeg hadde ingen glade tanker i hodet" : elever som har blitt utsatt for langvarig mobbing, og deres psykiske helse. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget

      ISBN 9788245022155.

      s.139-156.

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2016)

      Emotional Problems in Traditional and Cyber Victimization.

      Journal of School Violence

      ISSN 1538-8220.

      Volum 15.

      Hefte 1.

      s.114-131.

      DOI: 10.1080/15388220.2014.996718

  • Bøker og kapitler
    • Sjursø, Ida Risanger

      (2021)

      Traditional and Cyber victimization. Emotional problems and perceived teacher support..

      Universitetet i Stavanger

      ISBN 978-82-7644-979-2.

      Hefte 566.

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2010)

      Lytt til meg. En studie av innvandrerbarns sosiokulturelle og psykologiske tilpasning før og etter overgangen fra en innføringsinstitusjon til bostedsskole.

  • Formidling
    • Sjursø, Ida Risanger

      (2021)

      Mobbetallene synker, men det er fremdeles over 300 som blir mobbet jevnlig..

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2021)

      Radiointervju: 9 av 10 elever og foreldre fikk medhold hos statsforvalteren.

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2021)

      Tv intervju: 9 av 10 elever og foreldre fikk medhold hos statsforvalteren i mobbesaker.

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2021)

      Når mobbingen kan foregår 24 timer i døgnet.

    • Sjursø, Ida Risanger; Kari, Stamland Gusfre

      (2021)

      Trygt og godt på SFO.

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2021)

      Radiointervju - NRK Rogaland.

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2021)

      Hva er digital mobbing og hvordan forebygge og håndtere det?.

    • Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger

      (2020)

      Ikke ta fra dem mobilen på skolen!.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Sjursø, Ida Risanger; Finne, Johannes Nilsson

      (2020)

      De yngste må bli minnet på at vennene fortsatt er der. .

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2020)

      Når mobbing kan foregå 24 timer i døgnet, del 2.

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2020)

      Når mobbing kan foregå 24 timer i døgnet, del 1.

    • Sjursø, Ida Risanger; Roland, Erling Georg; Fandrem, Hildegunn

      (2019)

      A Qualitative Perspective on Symptoms of Post-traumatic Stress in Long-term Cases of Traditional and Cyber Victimizations in Norway and Ireland.

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2018)

      Victim’s perceived social support from teachers in long lasting cases of traditional and cyberbullying in Norway and Ireland. .

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2018)

      Victims's percieved social support from teachers in long lasting cases of traditional and cyberbullying in Norway and Ireland.

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn

      (2015)

      Hvor mange liv må gå tapt?.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2014)

      Possible emotional consequenses for traditional and cyber victimization.

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2014)

      Offeret har aldri noe sted å flykte.

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn

      (2013)

      Fokus på forebygging av digital mobbing i Europa – jevnaldrenes betydning.

      Respektnettet

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2012)

      Hva er digital mobbing?.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

      s.5-5.

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2012)

      Traditional versus cyber - vitimization and emotional problems.

    • Sjursø, Ida Risanger; Auestad, Gaute

      (2012)

      Hva gjør oss til mobbere?.

    • Sjursø, Ida Risanger

      (2012)

      Hva er mobbing?.

    • Sjursø, Ida Risanger; Auestad, Gaute

      (2012)

      Nettmøte om mobbing.

    • Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn

      (2011)

      Immigrant children's adaptation before and after transition from an introduction institution to a local school.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Sjursø, Ida Risanger

      (2021)

      Mobbing og digital mobbing.

    • Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger

      (2020)

      Digital mobbing.

    • Fredriksen, Torunn Helene; Sjursø, Ida Risanger

      (2020)

      Læringsmiljø i skole og barnehage: Episode 1: Konsekvenser av mobbing.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway