Ida Risanger Sjursø
Førsteamanuensis
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Førsteamanuensis
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2019)
"All the Time, Every Day, 24/7": A Qualitative Perspective on Symptoms of Post-traumatic Stress in Long-Term Cases of Traditional and Cyber Victimizations in Norway and Ireland.
International Journal of Bullying Prevention
ISSN 2523-3653.
Jahnsen, Hanne; Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger
(2019)
Digital mobbing : hva er det, og hva kan lærere gjøre for å forebygge og stoppe det?. I: Lærer i skolen 1-7. Lærerarbeid og læringsmiljø.
Cappelen Damm Akademisk
ISBN 978-82-02-56723-1.
s.187-210.
Fandrem, Hildegunn; Jahnsen, Hanne; Sjursø, Ida Risanger
(2019)
Sosiale medier, digital mobbing og konsekvenser i skolen. I: Stress og mestring i skolen.
Fagbokforlaget
ISBN 9788245032857.
s.147-167.
Jahnsen, Hanne; Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger
(2019)
Digital mobbing : hva er det, og hva kan lærere gjøre for å forebygge og stoppe det?. I: Lærer i skolen 5-10. Lærerarbeid og læringsmiljø.
Cappelen Damm Akademisk
ISBN 978-82-02-62201-5.
s.206-228.
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; O'Higgins Norman, James; Roland, Erling Georg
(2019)
Teacher authority in long-lasting cases of bullying: A Qualitative study from Norway and Ireland.
International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH)
ISSN 1661-7827.
Volum 16.
Hefte 7.
Roland, Pål; Støen, Janne; Sjursø, Ida Risanger
(2018)
"Jeg hadde ingen glade tanker i hodet" : elever som har blitt utsatt for langvarig mobbing, og deres psykiske helse. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.
Fagbokforlaget
ISBN 9788245022155.
s.139-156.
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2016)
Emotional Problems in Traditional and Cyber Victimization.
Journal of School Violence
ISSN 1538-8220.
Volum 15.
Hefte 1.
s.114-131.
Sjursø, Ida Risanger
(2021)
Traditional and Cyber victimization. Emotional problems and perceived teacher support..
Universitetet i Stavanger
ISBN 978-82-7644-979-2.
Hefte 566.
Sjursø, Ida Risanger
(2021)
Trygt og godt på SFO.
Cappelen Damm Akademisk
ISBN 9788202687380.
Sjursø, Ida Risanger; Gusfre, Kari Stamland
(2021)
Trygt og godt på SFO.
Cappelen Damm Akademisk
ISBN 978-82-02-68738-0.
Sjursø, Ida Risanger
(2010)
Lytt til meg. En studie av innvandrerbarns sosiokulturelle og psykologiske tilpasning før og etter overgangen fra en innføringsinstitusjon til bostedsskole.
Sjursø, Ida Risanger
(2021)
Mobbetallene synker, men det er fremdeles over 300 som blir mobbet jevnlig..
Sjursø, Ida Risanger
(2021)
Trygt og godt på SFO.
Sjursø, Ida Risanger
(2021)
Tv intervju: 9 av 10 elever og foreldre fikk medhold hos statsforvalteren i mobbesaker.
Sjursø, Ida Risanger
(2021)
Når mobbingen kan foregår 24 timer i døgnet.
Sjursø, Ida Risanger
(2021)
Mobbing på nett: Ungdom i Norden sier ikke ifra om digital mobbing. .
Sjursø, Ida Risanger
(2021)
Sier ikke ifra om nettmobbing: ikke alle forstår hvordan det er å vokse opp med sosiale medier. .
Sjursø, Ida Risanger
(2021)
Radiointervju: 9 av 10 elever og foreldre fikk medhold hos statsforvalteren.
Sjursø, Ida Risanger
(2021)
Hva er digital mobbing og hvordan forebygge og håndtere det?.
Sjursø, Ida Risanger; Kari, Stamland Gusfre
(2021)
Trygt og godt på SFO.
Sjursø, Ida Risanger
(2021)
Radiointervju - NRK Rogaland.
Sjursø, Ida Risanger
(2020)
Når mobbing kan foregå 24 timer i døgnet, del 2.
Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger
(2020)
Ikke ta fra dem mobilen på skolen!.
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Sjursø, Ida Risanger
(2020)
Når mobbing kan foregå 24 timer i døgnet, del 1.
Sjursø, Ida Risanger; Finne, Johannes Nilsson
(2020)
De yngste må bli minnet på at vennene fortsatt er der. .
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Sjursø, Ida Risanger; Roland, Erling Georg; Fandrem, Hildegunn
(2019)
A Qualitative Perspective on Symptoms of Post-traumatic Stress in Long-term Cases of Traditional and Cyber Victimizations in Norway and Ireland.
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2018)
Victim’s perceived social support from teachers in long lasting cases of traditional and cyberbullying in Norway and Ireland. .
Sjursø, Ida Risanger
(2018)
Victims's percieved social support from teachers in long lasting cases of traditional and cyberbullying in Norway and Ireland.
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn
(2015)
Hvor mange liv må gå tapt?.
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2014)
Possible emotional consequenses for traditional and cyber victimization.
Sjursø, Ida Risanger
(2014)
Offeret har aldri noe sted å flykte.
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn
(2013)
Fokus på forebygging av digital mobbing i Europa – jevnaldrenes betydning.
Respektnettet
Sjursø, Ida Risanger; Auestad, Gaute
(2012)
Hva gjør oss til mobbere?.
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2012)
Traditional versus cyber - vitimization and emotional problems.
Sjursø, Ida Risanger
(2012)
Hva er digital mobbing?.
Stavanger Aftenblad
ISSN 0804-8991.
s.5-5.
Sjursø, Ida Risanger
(2012)
Hva er mobbing?.
Sjursø, Ida Risanger; Auestad, Gaute
(2012)
Nettmøte om mobbing.
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn
(2011)
Immigrant children's adaptation before and after transition from an introduction institution to a local school.
Sjursø, Ida Risanger
(2021)
Mobbing og digital mobbing.
Fandrem, Hildegunn; Sjursø, Ida Risanger
(2020)
Digital mobbing.
Fredriksen, Torunn Helene; Sjursø, Ida Risanger
(2020)
Læringsmiljø i skole og barnehage: Episode 1: Konsekvenser av mobbing.