Liv Jorunn Byrkjedal-Sørby
Universitetslektor
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Universitetslektor
Tharaldsen, Kjersti Balle; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2021)
Orden og atferd i videregående skole: – er karakterer hensiktsmessige?.
Norsk pedagogisk tidsskrift
ISSN 0029-2052.
Volum 105.
Hefte 2.
s.156-171.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Øverland, Klara
(2019)
Elever som viser sterke emosjonelle reaksjoner på prestasjonskrav i skolen. I: Stress og mestring i skolen.
Fagbokforlaget
ISBN 9788245032857.
s.97-124.
Roland, Pål; Øverland, Klara; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2016)
Alvorlige atferdsvansker - forskning og tiltak relatert til skolekonteksten. I: Psykisk helse i skolen.
Universitetsforlaget
ISBN 9788215026015.
s.156-175.
Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Tharaldsen, Kjersti Balle; Kolstø-Johansen, Ann Kristin
(2019)
Erfaringer med å fjerne karakter i orden og atferd. Evaluering av et forsøk ved seks videregående skoler i Rogaland.
ISBN 978-82-7578-062-9.
Evensen, Kjell Christian; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2021)
En skole uten anmerkninger.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2021)
Organisasjonsutvikling med vekt på relasjoner og delingskultur.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2021)
Spiseforstyrrelser, tilrettelegging i skolen..
Skaar, Elin; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2021)
I alle klasserom sitter det elever som sliter..
Tharaldsen, Kjersti Balle; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2021)
Trenger vi karakter i orden og oppførsel?.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Lunde, Svanaug
(2020)
Tilskuerrollen.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Helgøy, Guttorm Hermann
(2019)
Innsatsteam mot mobbing.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2019)
Sosial kompetanse.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2019)
Elever som viser problematferd i skolen.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2019)
Hva er utfordringene når skolen skal arbeide med «negativ språkbruk»? Sett ut fra et organisasjonsutviklingsperspektiv..
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Gusfre, Kari Stamland
(2019)
The Schools Internal Resource Team against bullying.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Grønnestad, Kjetil; Bergin, Alf
(2018)
Ta mobbebrillene på.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Øverland, Klara
(2018)
Livsmestring for sårbare barn.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2015)
læringsstøtte og spørsmålsekvenseer.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2015)
Programbasert forebygging og problemløsning.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2015)
Klasseledelse med vekt på læringsstøtte.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2014)
Ungdomstrinn i utvikling, Klasseledelse.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2014)
Praktisk og variert undervisning.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2014)
Oppfølgingskurs i klasseledelse, Respekt og Zero.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Størksen, Svein Bjørn
(2012)
Hjem-skole samarbeid.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2011)
Læringsmiljø- klasseledelse og relasjonsbygging.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2011)
Arbeid med traumatiserte barn og unge.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2010)
Aggresjon og sosial kompetanse.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2010)
Vil avdekka mobbinga.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2010)
Elever med atferdsproblemer.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2010)
Klasseledelse.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2009)
Klasseledelse.
Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn
(2009)
Klasseledelse.