Liv Jorunn Byrkjedal-Sørby

Universitetslektor

Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
HG Q-348
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Tharaldsen, Kjersti Balle; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2021)

      Orden og atferd i videregående skole: – er karakterer hensiktsmessige?.

      Norsk pedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0029-2052.

      Volum 105.

      Hefte 2.

      s.156-171.

      DOI: 10.18261/issn.1504-2987-2021-02-05

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Øverland, Klara

      (2019)

      Elever som viser sterke emosjonelle reaksjoner på prestasjonskrav i skolen. I: Stress og mestring i skolen.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245032857.

      s.97-124.

    • Roland, Pål; Øverland, Klara; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2016)

      Alvorlige atferdsvansker - forskning og tiltak relatert til skolekonteksten. I: Psykisk helse i skolen.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 9788215026015.

      s.156-175.

  • Bøker og kapitler
    • Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Tharaldsen, Kjersti Balle; Kolstø-Johansen, Ann Kristin

      (2019)

      Erfaringer med å fjerne karakter i orden og atferd. Evaluering av et forsøk ved seks videregående skoler i Rogaland.

      ISBN 978-82-7578-062-9.

  • Formidling
    • Evensen, Kjell Christian; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2021)

      En skole uten anmerkninger.

    • Skaar, Elin; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2021)

      I alle klasserom sitter det elever som sliter..

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2021)

      Spiseforstyrrelser, tilrettelegging i skolen..

      Fagdag;

      2021-11-04.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2021)

      Organisasjonsutvikling med vekt på relasjoner og delingskultur.

      Fagdag;

      2021-08-13.

    • Tharaldsen, Kjersti Balle; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2021)

      Trenger vi karakter i orden og oppførsel?.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Lunde, Svanaug

      (2020)

      Tilskuerrollen.

      Utdanningsdirektoratet sin samling for Pulje 3 i læringsmiljøprosjektet;

      2020-01-08 - 2020-01-09.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2019)

      Sosial kompetanse.

      Læringsmiljøprosjektet;

      2019-08-12.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Gusfre, Kari Stamland

      (2019)

      The Schools Internal Resource Team against bullying.

      World Anti-bullying Forum;

      2019-06-04 - 2019-06-06.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2019)

      Hva er utfordringene når skolen skal arbeide med «negativ språkbruk»? Sett ut fra et organisasjonsutviklingsperspektiv..

      Læringsmiljøprosjektet;

      2019-01-08.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Helgøy, Guttorm Hermann

      (2019)

      Innsatsteam mot mobbing.

      Innsatsteam mot mobbing;

      2019-11-05.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2019)

      Elever som viser problematferd i skolen.

      Læringsmiljøprosjektet;

      2019-08-13.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Øverland, Klara

      (2018)

      Livsmestring for sårbare barn.

      Læringsmiljøkonferansen, 2018;

      2018-11-29 - 2018-11-30.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Grønnestad, Kjetil; Bergin, Alf

      (2018)

      Ta mobbebrillene på.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2015)

      læringsstøtte og spørsmålsekvenseer.

      foredrag, Ungdomstrinn i utvikling;

      2015-02-03 - 2015-05-03.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2015)

      Programbasert forebygging og problemløsning.

      Undervisning, Universitetet i stavanger;

      2015-10-28.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2015)

      Klasseledelse med vekt på læringsstøtte.

      foredrag, Ungdomstrinn i utvikling;

      2015-04-09.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2014)

      Ungdomstrinn i utvikling, Klasseledelse.

      Ungdomstrinn i utvikling;

      2014-09-02.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2014)

      Oppfølgingskurs i klasseledelse, Respekt og Zero.

      Respekt og Zero- Videreføring;

      2014-09-18.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2014)

      Praktisk og variert undervisning.

      Foredrag, Ungdomstrinn i utvikling;

      2014-11-04 - .

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Størksen, Svein Bjørn

      (2012)

      Hjem-skole samarbeid.

      Respekt- kurs;

      2012-08-16 - 2012-08-17.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2011)

      Læringsmiljø- klasseledelse og relasjonsbygging.

      Ny Giv;

      2011-02-02.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2011)

      Arbeid med traumatiserte barn og unge.

      Konferanse mot vold og overgrep;

      2011-03-14 - 2011-03-15.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2010)

      Klasseledelse.

      Klasseledelse;

      2010-08-17 - 2010-08-18.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2010)

      Aggresjon og sosial kompetanse.

      utenTitteltekst;

      2010-01-05.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2010)

      Elever med atferdsproblemer.

      Elever med atferdsproblemer;

      2010-01-29.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2010)

      Vil avdekka mobbinga.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2009)

      Klasseledelse.

      utenTitteltekst;

      2009-11-11.

    • Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn

      (2009)

      Klasseledelse.

      utenTitteltekst;

      2009-11-27.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway