Hopp til hovedinnhold

Maren Stabel Tvedt

Postdoktor

Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
HG Q-250
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Tvedt, Maren Stabel

      (2022)

      Supported to stay in school: How students' perceptions of the psychosocial learning environment are related to intentions to quit upper secondary school.

      Universitetet i Stavanger.

      ISBN 978-82-8439-058-1.

    • Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Tharaldsen, Kjersti Balle; Kolstø-Johansen, Ann Kristin

      (2019)

      Erfaringer med å fjerne karakter i orden og atferd. Evaluering av et forsøk ved seks videregående skoler i Rogaland.

      ISBN 978-82-7578-062-9.

    • Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel

      (2017)

      Evalueringen av forsøket uten karakterer i orden og atferd i videregående skoler i Rogaland 2016–2017.

      ISBN 978-82-7578-059-9.

  • Formidling
    • Tvedt, Maren Stabel

      (2022)

      Disputas om intensjoner om å slutte på skolen.
    • Tvedt, Maren Stabel

      (2022)

      Betydningen av - og kompleksiteten i- relasjoner i skolen, blant elever i vgo..

      Samling for vgo, Rogaland: Kompetanseløftet og inkluderende praksis;

      2022-06-13.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2022)

      Elevmedvirkning og verdsetting av ungdommenes perspektiv.

      Innlegg på forskningsseminar: Læringsmiljø og læring;

      2022-03-09.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2022)

      Ny Uis-doktorgrad: Dette kan gjøre at vgs-elever dropper ut.
    • Tvedt, Maren Stabel

      (2022)

      Betydningen av - og kompleksiteten i- relasjoner i skolen, blant elever i vgo..

      Samling for vgo, Rogaland: Kompetanseløftet og inkluderende praksis;

      2022-06-02 - .

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2021)

      Hva er det som svikter når elever vurderer å slutte på skolen?.
    • Tvedt, Maren Stabel

      (2019)

      Perceived teacher support and intentions to quit upper secondary school: Direct, and indirect associations via emotional engagement and boredom.

      7th International Self-Determination Theory Conference ;

      2019-05-22.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2019)

      Kjedsomhet kan føre til frafall i skolen.

    • Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin

      (2019)

      Betydning av kjedsomhet på skolen.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2019)

      Ulike typer motivasjon - betydning for psykisk helse.

    • Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel

      (2019)

      Å fjerne karakter i orden og atferd kan være bra.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2019)

      Se videre-prosjektet. Opplevelse av læringsmiljø i videregående skole, motivasjon og fullføring av opplæringen.

      Fagseminar: Bedre sammen;

      2019-10-31.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2019)

      Trajectories of intentions to quit in upper secondary school, and the longitudinal associations with perceived emotional support from teachers and loneliness. A latent growth curve approach..

      Kvantitativt Forum;

      2019-03-13.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2018)

      Perceived learning environment in upper secondary school: Its' contribution to motivation, mental health and school completion.

      SDT-research, seminar with prof. Christopher Niemiec;

      2018-05-23.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2018)

      Skolevise tilbakemeldinger fra Se videre-prosjektet. Endringer i opplevelse av læringsmiljø, motivasjon og psykisk helse fra T1-T3..

      Presentasjon for ledergruppene ved fire videregående skoler i regionen;

      2018-06-10 - 2019-01-15.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2018)

      Intentions to quit among natives and immigrants in upper secondary school: The role of peer relations.

      Kvantitativt forum;

      2018-06-20.

    • Fandrem, Hildegunn; Tvedt, Maren Stabel; Virtanen, Tuomo Erkki; Bru, Lars Edvin

      (2018)

      Intentions to quit among natives and immigrants in upper secondary school: The role of peer relation.

      International Society for Study of Behavioural Development Conference 2018;

      2018-07-15 - 2018-07-19.

    • Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel

      (2017)

      Hva skjer når skoler kutter ut karakterer i orden og atferd?.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2017)

      Emotional engagement and disaffection among upper secondary school students: the role of the learning environment.

      Kvantitativt forum;

      2017-06-21.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2017)

      Tilbakemelding på skolevise resultater i Se videre-prosjektet.

      Presentasjoner for ledergrupper ved fem videregående skoler;

      2017-06-21 - 2017-06-22.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2017)

      Hva skjer når skoler dropper karakterer i orden og atferd?.

    • Tvedt, Maren Stabel

      (2016)

      The learning environment in upper secondary school: It’s contribution to motivation, mental health and school completion.

      Adolescents and mental health promotion in a school setting;

      2016-09-05.

    • Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin

      (2016)

      Dobbelt så mange elever føler at de ikke passer inn i skolen.

      Laringsmiljosenteret.uis.no.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway