Maren Stabel Tvedt
Postdoktor
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Postdoktor
Fandrem, Hildegunn; Tvedt, Maren Stabel; Virtanen, Tuomo Erkki; Bru, Lars Edvin
(2021)
Intentions to quit upper secondary education among first generation immigrants and native Norwegians: the role of loneliness and peer victimization.
Social Psychology of Education
ISSN 1381-2890.
s.1-21.
Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin; Idsøe, Thormod; Niemiec, Christopher
(2021)
Intentions to quit, emotional support from teachers, and loneliness among peers: Developmental trajectories and longitudinal associations in upper secondary school.
Educational Psychology
ISSN 0144-3410.
Volum 41.
Hefte 8.
s.967-984 .
Tvedt, Maren Stabel; Virtanen, Tuomo Erkki; Bru, Lars Edvin
(2021)
Trajectory subgroups of perceived emotional support from teachers: Associations with change in mastery climate and intentions to quit upper secondary school.
Learning and Instruction
ISSN 0959-4752.
Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin
(2019)
Et motivasjonsfremmende og stressdempende læringsmiljø. I: Stress og mestring i skolen.
Fagbokforlaget
ISBN 9788245032857.
s.47-72.
Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin; Idsøe, Thormod
(2019)
Perceived Teacher Support and Intentions to Quit Upper Secondary School: Direct, and Indirect Associations via Emotional Engagement and Boredom.
Scandinavian Journal of Educational Research
ISSN 0031-3831.
Stornes, Tor; Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin
(2013)
Best med test? Et motivasjonsteoretisk perspektiv på bruk av normative tester i grunnskolen.
Norsk pedagogisk tidsskrift
ISSN 0029-2052.
Volum 97.
Hefte 4-5.
s.315-325.
Størksen, Ingunn; Ellingsen, Ingunn T; Tvedt, Maren Stabel; Idsøe, Ella Maria C.
(2013)
Norsk vokabulartest (NVT) for barn i overgangen mellom barnehage og skole : psykometrisk vurdering av en nettbasert test.
Spesialpedagogikk
ISSN 0332-8457.
Volum 78.
Hefte 4.
s.41-54.
Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel; Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Tharaldsen, Kjersti Balle; Kolstø-Johansen, Ann Kristin
(2019)
Erfaringer med å fjerne karakter i orden og atferd. Evaluering av et forsøk ved seks videregående skoler i Rogaland.
ISBN 978-82-7578-062-9.
Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel
(2017)
Evalueringen av forsøket uten karakterer i orden og atferd i videregående skoler i Rogaland 2016–2017.
ISBN 978-82-7578-059-9.
Tvedt, Maren Stabel
(2022)
Elevmedvirkning og verdsetting av ungdommenes perspektiv.
Tvedt, Maren Stabel
(2022)
Betydningen av - og kompleksiteten i- relasjoner i skolen, blant elever i vgo..
Tvedt, Maren Stabel
(2022)
Betydningen av - og kompleksiteten i- relasjoner i skolen, blant elever i vgo..
Tvedt, Maren Stabel
(2022)
Ny Uis-doktorgrad: Dette kan gjøre at vgs-elever dropper ut.
Tvedt, Maren Stabel
(2022)
Disputas om intensjoner om å slutte på skolen.
Tvedt, Maren Stabel
(2021)
Hva er det som svikter når elever vurderer å slutte på skolen?.
Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin
(2019)
Betydning av kjedsomhet på skolen.
Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel
(2019)
Å fjerne karakter i orden og atferd kan være bra.
Tvedt, Maren Stabel
(2019)
Ulike typer motivasjon - betydning for psykisk helse.
Tvedt, Maren Stabel
(2019)
Trajectories of intentions to quit in upper secondary school, and the longitudinal associations with perceived emotional support from teachers and loneliness. A latent growth curve approach..
Tvedt, Maren Stabel
(2019)
Se videre-prosjektet. Opplevelse av læringsmiljø i videregående skole, motivasjon og fullføring av opplæringen.
Tvedt, Maren Stabel
(2019)
Perceived teacher support and intentions to quit upper secondary school: Direct, and indirect associations via emotional engagement and boredom.
Tvedt, Maren Stabel
(2019)
Kjedsomhet kan føre til frafall i skolen.
Tvedt, Maren Stabel
(2018)
Skolevise tilbakemeldinger fra Se videre-prosjektet. Endringer i opplevelse av læringsmiljø, motivasjon og psykisk helse fra T1-T3..
Fandrem, Hildegunn; Tvedt, Maren Stabel; Virtanen, Tuomo Erkki; Bru, Lars Edvin
(2018)
Intentions to quit among natives and immigrants in upper secondary school: The role of peer relation.
Tvedt, Maren Stabel
(2018)
Intentions to quit among natives and immigrants in upper secondary school: The role of peer relations.
Tvedt, Maren Stabel
(2018)
Perceived learning environment in upper secondary school: Its' contribution to motivation, mental health and school completion.
Tvedt, Maren Stabel
(2017)
Hva skjer når skoler dropper karakterer i orden og atferd?.
Tvedt, Maren Stabel
(2017)
Emotional engagement and disaffection among upper secondary school students: the role of the learning environment.
Tvedt, Maren Stabel
(2017)
Tilbakemelding på skolevise resultater i Se videre-prosjektet.
Bru, Lars Edvin; Tvedt, Maren Stabel
(2017)
Hva skjer når skoler kutter ut karakterer i orden og atferd?.
Tvedt, Maren Stabel
(2016)
The learning environment in upper secondary school: It’s contribution to motivation, mental health and school completion.
Tvedt, Maren Stabel; Bru, Lars Edvin
(2016)
Dobbelt så mange elever føler at de ikke passer inn i skolen.
Laringsmiljosenteret.uis.no