Kaleidoskop - en festival fra Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Kaleidoskop setter fokus på viktige hendelser, livsendringer og kritiske perspektiver. Ved å presentere ulike synsvinkler fra både akademia og andre aktive samfunnsaktører ønsker festivalen å skape og utvikle nye ideer og muligheter.

Kaleidoskop
Hva:

Kaleidoskop er en festival arrangert av Det samfunnsvitenskapelige fakultet. Institutt for medie- og samfunnsfag, institutt for sosialfag, norsk hotellhøgskole og senter for kjønnsforskning vil utfordre det velkjente og utforske det ukjente sammen med regionen.

Hvor:

Sølvberget bibliotek og kulturhus. Sølvberggata 2, 4006, Stavanger.

Når:

Tirsdag 19. mars 2024. Hele dagen fra 12:40. Åpent og gratis for alle!

Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved universitetet i Stavanger inviterer deg herved til å utforske og utfordre ideer på tvers av fagområder om regionens fremtid.

Ambisjoner

Vi vil utfordre det velkjente og utforske det ukjente.

Sommerbilde av campus ullandhaug
Campus Ullandhaug er en smeltedigel av kunnskap og ideer. Vi vil gi en bit av dette til regionen.

Universitetet i Stavangers viktigste oppgave er å utfordre det velkjente og utforske det ukjente. Det samfunnsvitenskapelige fakultet vil gjerne invitere hele regionen Rogaland til å gjøre nettopp dette sammen med oss!

Kaleidoskop vil utforske, utvide og utfordre ideer om og med regionen på tvers av fakultetets fagområder. Sammen former vi fremtiden ved å tenke nytt om fortiden og nåtiden.

Institutt for medie- og samfunnsfag, institutt for sosialfag, norsk hotellhøgskole og senter for kjønnsstudier vil utfordre det velkjente og utforske det ukjente sammen med regionen.

• Utfordre: Vi vil utfordre det velkjente gjennom å knytte fagmiljøene sammen hverandre og regionen.
  • Utforske: Vi vil utforske regionens fremtid på tvers av disse, og invitere alle til å utforske med oss.
  • Utvide: Vi vil utvide vår horisent med opplysende og lærerike sesjoner om temaer som er relevant for regionens og universitetets utvikling.

Mange kjenner kanskje på at vi er i ustabile og utfordrende tider. Det er i slike tider det er desto viktigere å komme sammen. Universitetet er en viktig del av regionen, men regionen er også en viktig del av universitetet!

Bli med oss på Sølvberget 19. mars for å finne hvor veien går videre.

Festivalkomiteen

Professor i sosiologi
Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Institutt for medie- og samfunnsfag