Vidar Fagerheim Kalsås

Associate Professor

Vidar Fagerheim Kalsås

Contact

Telephone: 51831679

Email: vidar.f.kalsas@uis.no

Room: HG O-233

Department

Faculty of Arts and Education

Department of Cultural Studies and Languages

About me

I am an associate professor in history, history didactics, and historical culture at the  Department of Cultural Studies and Languages. I have my education in history from the University of Bergen and a doctoral degree in history didactics from the University of Agder. 

My research

My research has primarily focused on various aspects of history as a school subject. I have been interested in questions such as: How have histories about ethnic minorities been included in the subject of history? What is the potential in teaching history through perspectives from post-colonial theory? What challenges does the climate and nature crisis pose for history as a school subject, and how have these challenges been met in the Norwegian school subject of history? How do teachers reflect upon their teaching on the Holocaust, what kind of historical lessons do they expect their students to draw from this historical event, and what role do they ascribe to emotion in their teaching? I have also had an interest in museums as part of society's historical culture, and I have explored questions about how histories about minorities and sustainable development are and can be conveyed through museum exhibitions. 

Academic background

Verv og roller: 

Eg er redaksjonssekretær for Historisk tidsskrift, for redaksjonsperioden 2023-2026. 

Eg er styremedlem i Nasjonalt nettverk for samfunnsfaga i lærarutdanningane

Eg er medlem av instituttrådet for Institutt for kultur- og språkvitenskap

Eg er medlem av leiargruppa for Universitetsskulesamarbeidet ved UiS, og koordinator for samarbeidet mellom UiS og St. Svithun vidaregåande skule. 

Publications

Vitenskapelige publikasjoner

Hagen, Fredrik Stenhjem; Kalsås, Vidar Fagerheim

(2025)

How we try to grasp genocide: emotions in Holocaust education.

History Education Research Journal (HERJ).

ISSN 2631-9713.

DOI: 10.14324/HERJ.22.1.10

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2024)

Frå norsk eksepsjonalisme til provinsialisering av det norske? Didaktiske mogelegheiter med postkoloniale perspektiv .

Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk.

ISSN 2387-5739.

Volum 10.

Hefte 3.

s.30-46.

DOI: 10.23865/ntpk.v10.5352

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2022)

Mellom historiske lærdomar og historisk tenking: Undervisningspraksisar kring temaet holocaust blant lærarar i norsk skule .

Acta Didactica Norden (ADNO).

ISSN 2535-8219.

Volum 16.

Hefte 3.

DOI: 10.5617/adno.9096

Kalsås, Vidar Fagerheim; Helakorpi, Jenni

(2020)

The curriculum as a controversial issue: Negotiations about the position of Norwegian Romani in education and society.

Acta Didactica Norden (ADNO).

ISSN 2535-8219.

Volum 14:5.

Hefte 4.

s.1-22.

DOI: 10.5617/adno.8378

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2015)

Minority history in museums : between ethnopolitics and museology.

Nordisk Museologi.

ISSN 1103-8152.

Hefte 2.

s.33-48.

DOI: 10.5617/nm.3046

Bøker og kapitler

Kalsås, Vidar Fagerheim; Lenz, Claudia

(2024)

Å undervise om Holocaust : utfordringer og innganger .

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215069173.

Kalsås, Vidar Fagerheim; Lenz, Claudia

(2024)

Holocaustundervisningen i Norge - begrunnelser, innganger og utfordringer. I: Å undervise om Holocaust : utfordringer og innganger .

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215069173.

s.9-21.

Kalsås, Vidar Fagerheim; Hagen, Fredrik Stenhjem

(2024)

Kan følelser gi en inngang til læring om historiske hendelser som Holocaust?. I: Å undervise om Holocaust : utfordringer og innganger .

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215069173.

s.56-67.

(2024)

Partnere for en nysgjerrig og praksisnær lektorutdanning: Perspektiver på universitetsskolesamarbeidet. I: Lærerutdanningene ved UiS gjennom 70 år..

ISBN 978-82-8439-272-1.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2018)

Forteljingar om eigenart og undertrykking : Ein studie av undervisningstekstar om minoritetane romanifolket og romar.

Universitetet i Agder.

ISBN 978-82-7117-910-6.

Hefte 211.

Formidling

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2024)

Om det faglege i eit tverfagleg tema: Berekraftig utvikling i skulefaget historie etter LK20..

NABU Nettverkskonferanse 2024 ;

2024-10-30 - 2024-10-31.

Jakobsen, Åsmund Glende; Kalsås, Vidar Fagerheim; Kanstad, Daniel; Kolb, Nadine

(2024)

Aksjonsforskning i lærerutdanning og profesionsutvikling.

Rogalandskonferansen;

2024-11-26 - 2024-11-27.

Kalsås, Vidar Fagerheim; Kolb, Nadine; Jakobsen, Åsmund Glende; Kanstad, Daniel

(2024)

Aksjonsforskning i lærerutdanning og profesjonsutvikling.

Rogalandskonferansen 2024;

2024-11-26 - 2024-11-27.

Kalsås, Vidar Fagerheim; Fojuth, Marie-Theres

(2024)

Eit tidlaust og stadlaust hav? Utforsking av havet som inngangar til undervisning om berekraftig utvikling .

Sted og Berekraft;

2024-12-10.

Fojuth, Marie-Theres; Kalsås, Vidar Fagerheim

(2024)

Blå Humaniora og Grønn Omstilling i utdanning og museum: Intet er så rommelig som havet.

Forskningskabaret;

2024-08-15.

Fojuth, Marie-Theres; Kalsås, Vidar Fagerheim

(2023)

Coastal heritage and environmental citizenship in museum and school.

Sustaining, knowing and ‘living’ the Blue? Coastal communities as places to belong across generations;

2023-06-15 - 2023-06-16.

Hagen, Fredrik Stenhjem; Kalsås, Vidar Fagerheim

(2023)

"de må fysisk oppleve det på kroppen, så skaper det en annen type læring": Kjensler si rolle i undervisning om holocaust i norsk skule.

Samfunnsfagkonferansen 2023;

2023-11-30 - .

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2023)

Skeive Sjøfolk, Bergens Sjøfartsmuseum (28. oktober 2022 – haust 2024).

Norsk museumstidsskrift.

ISSN 2464-2525.

DOI: 10.18261/mus.9.1-2.6

Kalsås, Vidar Fagerheim; Hagen, Fredrik Stenhjem

(2023)

Hvorfor og hvordan lærere planlegger for bruk av følelser i undervisning om holocaust.

Norske historiedagar 2023;

2023-09-08 - 2023-09-10.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2023)

Ei anna historie om fri­dom, lik­skap og bror­skap.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2022)

Putin, «denazifisering» og krigen om russisk historie.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Kalsås, Vidar Fagerheim; Fojuth, Marie-Theres

(2022)

Å navigere mellom da og nå: Utdanning for berekraft i møtepunktet mellom maritim historie og historiedidaktikk.

Norske historiedager 2022;

2022-05-24 - 2022-05-25.

Kalsås, Vidar Fagerheim; Fojuth, Marie-Theres

(2022)

Mare nostrum? Menneske, havet og utdanning for berekraftig utvikling .

Nordiska historikermötet 2022;

2022-08-08 - 2022-08-11.

Kalsås, Vidar Fagerheim; Fojuth, Marie-Theres

(2022)

Green Transitions in Blue Museums – Some Concepts .

Green Transitions in Blue Museums;

2022-09-08 - 2022-09-09.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2022)

Kva historia kan og ikkje kan lære oss om krig i Europa.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2022)

Undervisning om Holocaust 80 år etter deportasjonene fra Norge - en samtale om didaktiske hensyn..

Lærerkurs: 80 år siden 1942 - Holocaustundervisning i klasserommet. ;

2022-11-10.

Fojuth, Marie-Theres; Kalsås, Vidar Fagerheim

(2022)

Green Transitions in Blue Museums.

Greenhouse Green Transitions Conference ;

2022-11-17 - 2022-11-19.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2022)

Korleis minnast eit folke­mord etter 80 år?.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2021)

Nasjonale minoritetar som tema i norsk skule: Eigenart og mangfald i fortid, samtid og framtid.

Fagseminaret Kvensk/norskfinsk kultur og identitet i dag;

2021-08-27.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2021)

I tidsvitnenes ettertid – dehumanisering og rehumanisering i undervisning om holocaust.

Samfunnsfagkonferansen 2021;

2021-11-25 - 2021-11-26.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2021)

«Grensestolpar mot antisemittisme? Utrykk og regulering av antisemittisme i skulen sin undervisning om Holocaust».

Sluttkonferanse for Skiftende grenser. Definisjoner, uttrykk og konsekvenser av antisemittisme i samtidens Norge (2017-2021);

2021-12-03.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2019)

Frå nordisk eksepsjonalisme til provinsialisering av Norden.

Konferanse i nasjonalt nettverk for samfunnsfaga i lærer-, lektor- og barnehagelærer-utdanningane;

2019-11-20 - 2019-11-21.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2018)

Historiebruk og talehandlingsteori: Forklaringsstrategiar for det som skjer med, i og rundt historie i skulen..

Norske Historiedagar 2018;

2018-06-01 - .

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2017)

Historiske forteljingar om romani og romer i undervisningstekstar.

NOFA 6 - Nordic conference on school subjects;

2017-05-29 - 2017-05-31.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2016)

The Representation of Romani History at the Exhibition Latjo-Drom – The Romani/Travellers´ Culture and History..

Nordic Conference on Romani Studies 2016;

2016-04-13 - 2016-04-15.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2016)

Skolen, museer og minoriteter: Utfordringer ved formidling av minoritetshistorie.

Norsk politikk overfor nasjonale minoriteter og urfolk;

2016-10-31.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2016)

Musea og skulen som etnopolitiske aktørar? Utfordringar ved formidling av minoritetshistorie.

Seminar om undervisningsressurser om nasjonale minoriteter;

2016-11-28.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2016)

Eit spark mot demokratiet.

Fædrelandsvennen.

ISSN 0805-3790.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2014)

Exhibiting an emerging nation: the representation of Sámi history in the exhibition Sápmi – becoming a nation at Tromsø Museum.

Rethinking Sámi cultures in museums;

2014-11-26 - 2014-11-28.

Kalsås, Vidar Fagerheim

(2014)

Kategorisering av resandefolket og romanifolket mellom 1970 og 2010; Frå ekskludering til inkludering.

Norske Historiedager 2014;

2014-06-20 - 2014-06-22.