Fordypningspraksis 3. trinn 10 dager (BBLPR35)
Praksis tredje studieår vår, gjennomføres i sammenheng med valgt fordypning.
Studentens arbeid i praksis skal vurderes ut fra kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse, samt læringsutbyttebeskrivelsene tilknyttet den aktuelle fordypningen.
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2025-2026. Merk at det kan komme endringer.
Emnekode
BBLPR35
Versjon
1
Vekting (stp)
0
Semester undervisningsstart
Vår
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Vår
Undervisningsspråk
Norsk
Innhold
Læringsutbytte
Forkunnskapskrav
BBLPR2 Praksis 2. trinn 35 dager, BBLPRS Skolepraksis 2. trinn 5 dager
BBLPR2 Praksis 2. trinn 35 dager, BBLPRS Skolepraksis 2. trinn 5 dager
Eksamen / vurdering
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
Praksis 10 dager vår | 1/1 | 10 Dager | Bestått/ Ikke bestått |
Obligatorisk praksis – krav til tilstedeværelse og fraværPraksis er en obligatorisk del av utdanningen, og det stilles strenge krav til tilstedeværelse for å få praksisperioden godkjent.Tilstedeværelseskrav
• Det kreves 100 % tilstedeværelse i praksisperioden for å få praksis godkjent.
• Alt fravær må dokumenteres med egenmelding, legeerklæring eller annen gyldig dokumentasjon.
• Dokumentasjon på fravær skal vedlegges sluttvurderingen.
Konsekvenser ved fravær
• Uansett årsak og dokumentasjon, må alt fravær tas igjen for at praksisperioden skal godkjennes.
• Ved omfattende fravær må studenten regne med å gjennomføre hele praksisperioden på nytt ved neste ordinære praksis.
• Ugyldig fravær, eller fravær som ikke tas igjen, vil føre til ikke bestått praksis.
Gjennomføring av fraværsdager
• Fraværsdager skal tas igjen så nært opp til praksisperioden som mulig.
• Dette avtales i samråd med praksislærer.
Tilleggskrav
• Det kan være oppgaver og undervisningsaktiviteter knyttet til praksis, som beskrevet under kunnskapsområdene.
• Studenten skal gjennomføre minimum 5–7 lederdager i løpet av praksisperiodene på 3.trinn.
• Studentene skal, uavhengig av hvilken fordypning de velger, vise at de kan utøve ledelse i barnehagehverdagen.