Bli studentassistent ved DDV

Er du nysgjerrig på bruk av multimedial teknologi i barnehage og skole? Har du lyst å lære mer om dette og prøve deg som veileder for andre studenter og ansatte innen bruk av teknologi? Da bør du søke stilling som studentassistent ved Didaktisk digitalt verksted!

Didaktisk digitalt verksted søker to studentassistenter

jente smiler inn til kamera i det hun tar en selfie. Vi ser andre i bakgrunnen som vinker mot kamera
Nå er verdens kanskje gøyeste og viktigste studentassistentstilling ledig til deg: Didaktisk digitalt verksted trenger to studentassistenter som kan starte høsten 2024. Det relativt nyetablerte verkstedet er et annerledes læringsrom, et framtidens klasserom, hvor det alltid skal være tilgang til den nyeste teknologien. (Foto: Oda Helene Angaard, DDV)

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora søker studentassistenter som sammen med prosjektleder Paolo Haaland Scarbocci og nåværende studentassistenter kan drifte og utvikle Didaktisk digitalt verksted (DDV). Prosjektleder er studentassistentenes faglige leder.

Stillingsprosent for studentassistentstillingen er inntil 20 %.

Arbeidsplassen til studentassistentene er Didaktisk digitalt verksted (DDV) i Hagbard Lines hus. Det relativt nyetablerte verkstedet er et multimedialt læringsrom hvor det alltid skal være tilgang til den nyeste teknologien. Eksempler på dette er 3D-printere, podkaststudio, kode- og programmeringsustyr, data- og videospillenheter og VR/AR. Verkstedet gir mulighet for å lære, utforske og utfordre undervisning ved bruk av digitale verktøy og teknologi.

Blir du studentassistent ved DDV vil du ha en viktig rolle i videreutviklingen av verksted og konsept. Det viktigste er at du som søker er nysgjerrig og ønsker å utforske teknologi selv og sammen med andre. Du trenger med andre ord ikke forkunnskaper, du vil få god innføring og opplæring ved ansettelse.

Vi søker deg som er student ved Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora og;

• er underveis i studieløpet ved en av våre lærerutdanninger (fortrinnsvis tidlig i studieløpet)
  • er interessert i ny teknologi og innovasjon, gjerne 3D-printing
  • har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne og liker å presentere/vise/forklare for andre
  • har gode samarbeidsevner og bidrar til et godt sosialt arbeidsmiljø
  • er positivt innstilt, nysgjerrig og engasjert
  • tar initiativ, er ansvarlig, lydhør, kommunikativ og konstruktiv
  • er fleksibel og løsningsorientert

Arbeidsoppgaver:

• Gi teknisk veiledning i bruk av utstyr til ansatte og studenter
  • Bidra i videreutviklingen av DDV
  • Utforske og teste ut bruk nye læringsteknologier
  • Holde workshops for ansatte, studenter og andre brukere av DDV. Opplæring vil bli gitt.

Praktisk informasjon

Studentassistenter lønnes i samsvar med statens lønnsregulativ, l.pl. 90.302, kode 1089. Opp til bachelorgrad lønnes studentassistenten tilsvarende ltr. 32. Studentassistenter med fullført bachelorgrad lønnes i tilsvarende ltr. 34. Utdanningen skal dokumenteres.

Kortfattet søknad og CV sendes fakultetsdirektør Kari-Anne Svensen Malmo per e-post:
karianne.malmo@uis.no innen onsdag 24.04.24. Skriv kort om deg selv og dine interesser.

LYTT: Intervju med prosjektleder Paolo Scarbocci om hva DDV er

LYTT: Intervju med studentasssistent i DDV, Magnus Krøger Evensen, om hvorfor han ble studentassistent og hva han gjør i stillingen.