Gwyn Evans er ansatt som klavertekniker ved Fakultet for utøvende kunstfag (UiS)

Vi ønsker Gwyn Evans hjertelig velkommen som ansatt ved fakultetet.

Gwyn Evans, pianoteknikker ved Fakultet for utøvende kunstfag. Foto: Agnete in't Veld Bendiksen

Fra 1. januar 2021 starter Gwyn Evans i stillingen som klavertekniker ved Fakultet for utøvende kunstfag. Evans er født i 1964 og bosatt på Sola. Han har sin utdannelse som pianostemmer/ klavertekniker fra Welsh College of Musical Instrument Technology fra 1985. Evans har 35 års erfaring i yrket, blant annet fra eget firma i Wales, Storbritannia, hvor han hadde en kundebase som dekket hele Nord Wales. Han har derved en lang og relevant erfaring som pianostemmer/ tekniker i tillegg til lang og bred praksis vedrørende kjøp og salg av klaverinstrument. Evans beskrives som en svært dyktig pianostemmer med lang erfaring fra stemming av for eksempel Bösendorfer og Steinway-flygel. En av forskjellene med Evans i forhold til mange andre pianostemmerne er han i tillegg en utmerket musiker (trompetist og dirigent).

Gwyn Evans har i tillegg blitt hedret med:

• 2018 «The Harry Mortimer Medal», en hedersbevisning som deles ut årlig av "The Worshipful Company of Musicians" i London.
  • 2008 “Welsh Conductor of the Year Award”

Vi ønsker Gwyn Evans hjertelig velkommen til Fakultet for utøvende kunstfag!