Ny ressurs tilgjengelig for historiestudenter

Biblioteket gir nå tilgang til en ny nettbasert ressurs for studenter i historie og beslektede fagområder.

Universitetsbiblioteket i Stavanger

Bloomsbury History: Theory and Method er nå tilgjengelig for studenter på UiS. Den inneholder artikler, e-bøker og referanseverk innenfor historiografi, historisk teori og metoder for globale perspektiver på historie.

Innholdet varierer fra introduksjoner til mer detaljerte utforskninger som gjør studenten i stand til å utvikle sin forståelse av historiefaget.

Eksempler på innhold er nøkkelbegreper, sentrale tenkere og debatter, og metoder for analyse av primærkilder.

UiS-professor Tyson Ashley Retz er en av redaktørene for den digitale ressursen, og målet er at flere UiS-studenter skal ta den i bruk.