Hopp til hovedinnhold

Lene Vestad

Stipendiat

Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Vestad, Lene; Bru, Lars Edvin; Virtanen, Tuomo Erkki; Stallard, Paul N.

      (2021)

      Associations of social and emotional competencies, academic efficacy beliefs, and emotional distress among students in lower secondary school.

      Social Psychology of Education

      ISSN 1381-2890.

      DOI: 10.1007/s11218-021-09624-z

    • Vestad, Lene

      (2018)

      Barnehagen - en arena for flerkulturelt mangfold. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-58640-9.

      s.148-172.

    • Vestad, Lene

      (2015)

      Vestad, L. & Fandrem, H. (2015). Selvregulering, språk og relasjon til pedagogen hos minoritetsspråklige og majoritetsspråklige førskolebarn. Spesialpedagogikk, 1, 2015. s 45-56..

      Spesialpedagogikk

      ISSN 0332-8457.

      Hefte 1.

  • Bøker og kapitler
    • Johansen, Anne Marit; Vestad, Lene

      (2018)

      Relasjonens betydning for de stille elevenes læring.

    • Vestad, Lene; Leira, Eline Brandal

      (2018)

      Inkludering av barn med flerkulturell bakgrunn i barnehagen.

    • Ølberg, Gry Marlen Soldal; Vestad, Lene

      (2017)

      Inkluderingsarbeid med flerkulturelle barn i barnehagen - Erfaringer og tanker fra pedagogene.

    • Tveitereid, Kirsti; Vestad, Lene; Sævik, Stine; Fandrem, Hildegunn

      (2017)

      Flyktningkompetent barnehage.

      Pedlex Norsk Skoleinformasjon

      ISBN 9788283720198.

    • Berge, Tove; Vestad, Lene

      (2017)

      Barnehagelæreres læring på pedagogisk ledermøte.

      Universitetet i Stavanger

    • Egeland, Wenche; Vestad, Lene

      (2017)

      Barnehagelærernes erfaring med lekbaserte læringsaktiviteter innen sosial kompetanse i Agderprosjektet.

  • Formidling
    • Vestad, Lene

      (2021)

      Motivasjon i læringsmiljøet og implementering av rammeverket TARGET.

    • Vestad, Lene

      (2021)

      Changes in Social and Emotional Competencies and Academic Efficacy Beliefs Among Lower Secondary School Students.

    • Vestad, Lene

      (2020)

      Motivasjon og mestring i skolen.

    • Vestad, Lene

      (2018)

      Den voksnes ansvar ved begynnende mobbeatferd i den flerkulturelle barnehagen.

    • Vestad, Lene

      (2018)

      Undervisning av lærere i forbindelse med pilotering av ROBUST-intervensjonen.

    • Vestad, Lene

      (2018)

      Undervisning av lærere i ROBUST-piloten.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Voksnes ansvar ved begynnende mobbeatferd - i et flerkulturelt perspektiv.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Tidlig identifisering av begynnende mobbeatferd i barnehagen.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Forebygging av mobbeatferd i barnehagen.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Ledelse av barn og unge med flerkulturell bakgrunn.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Læringsmiljøet i barnehagen.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Tilrettelegging av læringsmiljøet for barn med flerkulturell bakgrunn.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Sosial kompetanse hos barn og betydningen av den voksnes relasjonskompetanse.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Foreldrenes ansvar ved begynnende mobbeatferd.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway