Lene Vestad
Førsteamanuensis
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Førsteamanuensis
Vestad, Lene; Bru, Lars Edvin; Virtanen, Tuomo Erkki; Stallard, Paul Nigel
(2021)
Associations of social and emotional competencies, academic efficacy beliefs, and emotional distress among students in lower secondary school.
Social Psychology of Education
ISSN 1381-2890.
Vestad, Lene; Tharaldsen, Kjersti Balle
(2021)
Building Social and Emotional Competencies for Coping with Academic Stress among Students in Lower Secondary School.
Scandinavian Journal of Educational Research
ISSN 0031-3831.
Vestad, Lene
(2018)
Barnehagen - en arena for flerkulturelt mangfold. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk
ISBN 978-82-02-58640-9.
s.148-172.
Vestad, Lene
(2015)
Vestad, L. & Fandrem, H. (2015). Selvregulering, språk og relasjon til pedagogen hos minoritetsspråklige og majoritetsspråklige førskolebarn. Spesialpedagogikk, 1, 2015. s 45-56..
Spesialpedagogikk
ISSN 0332-8457.
Hefte 1.
Tharaldsen, Kjersti Balle; Bru, Lars Edvin; Vestad, Lene; Grini, Nina; Vangsnes, Elin Nesvoll; Auestad, May Linn; Ogden, Terje; Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Pål; Stallard, Paul Nigel; Rege, Mari
(2021)
ROBUST. Undervisning i sosial og emosjonell kompetanse på ungdomstrinnet.
GAN forlag
ISBN 978-82-492-2133-2.
Leira, Eline Brandal
(2018)
Inkludering av barn med flerkulturell bakgrunn i barnehagen.
Johansen, Anne Marit
(2018)
Relasjonens betydning for de stille elevenes læring.
Egeland, Wenche
(2017)
Barnehagelærernes erfaring med lekbaserte læringsaktiviteter innen sosial kompetanse i Agderprosjektet.
Ølberg, Gry Marlen Soldal
(2017)
Inkluderingsarbeid med flerkulturelle barn i barnehagen - Erfaringer og tanker fra pedagogene.
Berge, Tove
(2017)
Barnehagelæreres læring på pedagogisk ledermøte.
Universitetet i Stavanger
Tveitereid, Kirsti; Vestad, Lene; Sævik, Stine; Fandrem, Hildegunn
(2017)
Flyktningkompetent barnehage.
Pedlex Norsk Skoleinformasjon
ISBN 9788283720198.
Vestad, Lene
(2022)
Presentasjon av prosjektarbeidet MOVE-P.
Vestad, Lene
(2022)
Undervisning i Lærende tankesett, ROBUST, Resilient.
Vestad, Lene
(2022)
Temaet lærende tankesett i ROBUST i Resilient.
Vestad, Lene
(2022)
MOVE-P Gjennomgang av motivasjonsfremmende strategier utviklet av skolen.
Vestad, Lene
(2021)
Selvregulert læring, vurdering for læring og lærende tankesett.
Vestad, Lene
(2021)
Tiltak og tilrettelegging for sosialt tilbaketrukne og emosjonelt sårbare barn og unge i barnehage og skole.
Vestad, Lene
(2021)
Temaet følelser i ROBUST.
Vestad, Lene
(2021)
Innspilling filmer i Dekomp-MOVE-P.
Vestad, Lene
(2021)
Vurdering for læring og skolefaglig motivasjon.
Vestad, Lene
(2021)
Changes in Social and Emotional Competencies and Academic Efficacy Beliefs Among Lower Secondary School Students.
Vestad, Lene
(2021)
Motivasjon i læringsmiljøet og implementering av rammeverket TARGET.
Vestad, Lene
(2021)
Elevaktive motivasjonsfremmende strategier og deres relasjon til to av de tverrfaglige temaene i læreplanverket.
Vestad, Lene
(2020)
Motivasjon og mestring i skolen.
Vestad, Lene
(2018)
Undervisning av lærere i forbindelse med pilotering av ROBUST-intervensjonen.
Vestad, Lene
(2018)
Den voksnes ansvar ved begynnende mobbeatferd i den flerkulturelle barnehagen.
Vestad, Lene
(2018)
Undervisning av lærere i ROBUST-piloten.
Vestad, Lene
(2017)
Læringsmiljøet i barnehagen.
Vestad, Lene
(2017)
Tilrettelegging av læringsmiljøet for barn med flerkulturell bakgrunn.
Vestad, Lene
(2017)
Sosial kompetanse hos barn og betydningen av den voksnes relasjonskompetanse.
Vestad, Lene
(2017)
Tidlig identifisering av begynnende mobbeatferd i barnehagen.
Vestad, Lene
(2017)
Ledelse av barn og unge med flerkulturell bakgrunn.
Vestad, Lene
(2017)
Voksnes ansvar ved begynnende mobbeatferd - i et flerkulturelt perspektiv.
Vestad, Lene
(2017)
Foreldrenes ansvar ved begynnende mobbeatferd.
Vestad, Lene
(2017)
Forebygging av mobbeatferd i barnehagen.
Vestad, Lene
(2021)
En oversikt over timene i Følelser.
Vestad, Lene
(2021)
En film om Følelser.