Lene Vestad
førsteamanuensis i pedagogikk/spesialpedagogikk/psykologi
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
førsteamanuensis i pedagogikk/spesialpedagogikk/psykologi
Eriksen, Eli Vibeke; Vestad, Lene; Bru, Edvin; Caravita, Simona Carla Silvia
(2023)
Social competencies, classroom relationships, and academic engagement: A latent change score modeling approach among lower secondary school student.Social Psychology of Education.
ISSN 1381-2890.
Volum 1-25.
Vestad, Lene; Bru, Lars Edvin; Virtanen, Tuomo Erkki
(2022)
Changes in academic efficacy beliefs in the first year of lower secondary school. Is it related to changes in social and emotional competencies?.Educational Psychology.
ISSN 0144-3410.
Volum 42.
Hefte 7.
s.838-856.
Vestad, Lene; Bru, Lars Edvin; Virtanen, Tuomo Erkki; Stallard, Paul Nigel
(2021)
Associations of social and emotional competencies, academic efficacy beliefs, and emotional distress among students in lower secondary school.Social Psychology of Education.
ISSN 1381-2890.
Vestad, Lene; Tharaldsen, Kjersti Balle
(2021)
Building Social and Emotional Competencies for Coping with Academic Stress among Students in Lower Secondary School.Scandinavian Journal of Educational Research.
ISSN 0031-3831.
Vestad, Lene
(2018)
Barnehagen - en arena for flerkulturelt mangfold. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-58640-9.
s.148-172.
Vestad, Lene
(2015)
Vestad, L. & Fandrem, H. (2015). Selvregulering, språk og relasjon til pedagogen hos minoritetsspråklige og majoritetsspråklige førskolebarn. Spesialpedagogikk, 1, 2015. s 45-56..
Spesialpedagogikk.
ISSN 0332-8457.
Hefte 1.
(2022)
«Så det går liksom hånd i hånd det der faglige og sosiale»: En kvalitativ masteroppgave om læreres arbeid for inkludering og integrering av minoritetsspråklige elever på ungdomstrinnet.
Universitetet i Stavanger.
Vestad, Lene
(2022)
The Role of Social and Emotional Competencies in Academic Efficacy Beliefs, Emotional Distress, and Academic Stress.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 978-82-8439-074-1.
(2022)
Korleis trygge eit uroleg sinn? Ein kvalitativ studie om lærarar sine erfaringar om å redusere skulerelatert stress, og fremje meistring blant elevar på ungdomstrinnet.
Universitetet i Stavanger.
(2022)
Lærarars opplevingar av elevars stress knytt til munnleg prestasjon.
Universitetet i Stavanger.
Tharaldsen, Kjersti Balle; Bru, Lars Edvin; Vestad, Lene; Grini, Nina; Vangsnes, Elin Nesvoll; Auestad, May Linn; Ogden, Terje; Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Pål; Stallard, Paul Nigel; Rege, Mari
(2021)
ROBUST. Undervisning i sosial og emosjonell kompetanse på ungdomstrinnet.
GAN forlag.
ISBN 978-82-492-2133-2.
Johansen, Anne Marit
(2018)
Relasjonens betydning for de stille elevenes læring.
Leira, Eline Brandal
(2018)
Inkludering av barn med flerkulturell bakgrunn i barnehagen.
Berge, Tove
(2017)
Barnehagelæreres læring på pedagogisk ledermøte.
Universitetet i Stavanger.
Tveitereid, Kirsti; Vestad, Lene; Sævik, Stine; Fandrem, Hildegunn
(2017)
Flyktningkompetent barnehage.
Pedlex Norsk Skoleinformasjon.
ISBN 9788283720198.
Ølberg, Gry Marlen Soldal
(2017)
Inkluderingsarbeid med flerkulturelle barn i barnehagen - Erfaringer og tanker fra pedagogene.
Universitetet i Stavanger.
Egeland, Wenche
(2017)
Barnehagelærernes erfaring med lekbaserte læringsaktiviteter innen sosial kompetanse i Agderprosjektet.
Universitetet i Stavanger.
Vestad, Lene
(2023)
Læringsmiljø og læringsfremmende relasjoner.
Skoleutviklingsarbeid;
2023-01-02.
Vestad, Lene
(2023)
Helhetlig vurdering i videregående opplæring; et empirisk grunnlag.
Dekomp;
2023-01-13.
Vestad, Lene
(2023)
Presentasjon for Kunnskapsdepartementet.
Besøk av Kunnskapsdepartementet;
2023-05-22.
Vestad, Lene
(2023)
Move-P: Motivasjon og mestring i videregående opplæring.
Forum for lokal kompetanseutvikling;
2023-02-24.
Evertsen, Cecilie; Vestad, Lene; Øverland, Klara
(2023)
Tvinger vi fortsatt fisker til å klatre i trær?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Vestad, Lene; Tharaldsen, Kjersti Balle
(2023)
Har livsmestring plass i skolen?.
Dagsavisen.
ISSN 1503-2892.
Vestad, Lene
(2023)
Er det plass til sosial og emosjonell kompetanse i skolen?.
Arendalsuka;
2023-08-15.
Vestad, Lene; Tharaldsen, Kjersti
(2023)
Innspill til stortingsmelding om 5.-10. trinn.
Samling hos Kunnskapsdepartementet;
2023-08-31.
Tharaldsen, Kjersti Balle; Vestad, Lene
(2022)
MOVE-P: et pilotprosjekt om motivasjon og mestring i videregående skole.
Samling for oppfølgingsansvarlige og sosialrådgivere;
2022-09-29.
Vestad, Lene
(2022)
Deltakelse i paneldebatt om Sosial og emosjonell lærings betydning for samhandling og inkludering.
Læringsmiljøkonferansen;
2022-11-08.
Vestad, Lene
(2022)
Temaet lærende tankesett i ROBUST i Resilient.
Lærerutdannelse for ROBUST i Resilient;
2022-01-10.
Vestad, Lene
(2022)
Undervisning i Lærende tankesett, ROBUST, Resilient.
Lærerutdannelse for ROBUST i Resilient;
2022-01-12 - 2022-01-13.
Vestad, Lene
(2022)
Presentasjon av prosjektarbeidet MOVE-P.
Dekomp;
2022-06-16.
Vestad, Lene
(2022)
MOVE-P Gjennomgang av motivasjonsfremmende strategier utviklet av skolen.
Dekomp;
2022-02-03.
Vestad, Lene
(2021)
Vurdering for læring og skolefaglig motivasjon.
Dekomp;
2021-11-03.
Vestad, Lene
(2021)
Elevaktive motivasjonsfremmende strategier og deres relasjon til to av de tverrfaglige temaene i læreplanverket.
Dekomp;
2021-08-12.
Vestad, Lene
(2021)
Selvregulert læring, vurdering for læring og lærende tankesett.
Presentasjon;
2021-06-15.
Vestad, Lene
(2021)
Temaet følelser i ROBUST.
Lærerutdannelse for ROBUST i Resilient;
2021-11-22 - 2021-11-25.
Vestad, Lene
(2021)
Changes in Social and Emotional Competencies and Academic Efficacy Beliefs Among Lower Secondary School Students.
Society for Research on Child Development- Biennial meeting;
2021-04-08.
Vestad, Lene
(2021)
Motivasjon i læringsmiljøet og implementering av rammeverket TARGET.
DEKOMP;
2021-01-05.
Vestad, Lene
(2021)
Innspilling filmer i Dekomp-MOVE-P.
Dekomp;
2021-10-01.
Vestad, Lene
(2020)
Motivasjon og mestring i skolen.
Foredrag DEKOMP;
2020-11-11.
Vestad, Lene
(2018)
Den voksnes ansvar ved begynnende mobbeatferd i den flerkulturelle barnehagen.
Fagsamling;
2018-01-10.
Vestad, Lene
(2018)
Undervisning av lærere i ROBUST-piloten.
Kursing av lærere i forbindelse med pilotering av ROBUST;
2018-06-18 - .
Vestad, Lene
(2018)
Undervisning av lærere i forbindelse med pilotering av ROBUST-intervensjonen.
Kurs;
2018-12-07.
Vestad, Lene
(2017)
Voksnes ansvar ved begynnende mobbeatferd - i et flerkulturelt perspektiv.
Vi i Sola;
2017-01-11.
Vestad, Lene
(2017)
Ledelse av barn og unge med flerkulturell bakgrunn.
Foredrag hos PPT i Stavnger kommune;
2017-10-23.
Vestad, Lene
(2017)
Forebygging av mobbeatferd i barnehagen.
Vi i Sola;
2017-11-09.
Vestad, Lene
(2017)
Læringsmiljøet i barnehagen.
Fylkessamling;
2017-11-14.
Vestad, Lene
(2017)
Foreldrenes ansvar ved begynnende mobbeatferd.
Foreldremøte;
2017-04-27.
Vestad, Lene
(2017)
Tidlig identifisering av begynnende mobbeatferd i barnehagen.
Fagdag;
2017-08-14.
Vestad, Lene
(2017)
Tilrettelegging av læringsmiljøet for barn med flerkulturell bakgrunn.
Foredrag;
2017-10-04.
Vestad, Lene
(2017)
Sosial kompetanse hos barn og betydningen av den voksnes relasjonskompetanse.
Foredrag;
2017-10-05.
Lomsdalen, Christian; Vestad, Lene
(2022)
Sosiale og emosjonelle kompetansers betydning for elever i skolen.
Vestad, Lene
(2021)
En film om Følelser.
Vestad, Lene
(2021)
En oversikt over timene i Følelser.