Hopp til hovedinnhold

Lene Vestad

Førsteamanuensis

Læringsmiljøsenteret, avd. Stavanger
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Vestad, Lene; Tharaldsen, Kjersti Balle

      (2021)

      Building Social and Emotional Competencies for Coping with Academic Stress among Students in Lower Secondary School.

      Scandinavian Journal of Educational Research

      ISSN 0031-3831.

      DOI: 10.1080/00313831.2021.1939145

    • Vestad, Lene; Bru, Lars Edvin; Virtanen, Tuomo Erkki; Stallard, Paul Nigel

      (2021)

      Associations of social and emotional competencies, academic efficacy beliefs, and emotional distress among students in lower secondary school.

      Social Psychology of Education

      ISSN 1381-2890.

      DOI: 10.1007/s11218-021-09624-z

    • Vestad, Lene

      (2018)

      Barnehagen - en arena for flerkulturelt mangfold. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.

      Cappelen Damm Akademisk

      ISBN 978-82-02-58640-9.

      s.148-172.

    • Vestad, Lene

      (2015)

      Vestad, L. & Fandrem, H. (2015). Selvregulering, språk og relasjon til pedagogen hos minoritetsspråklige og majoritetsspråklige førskolebarn. Spesialpedagogikk, 1, 2015. s 45-56..

      Spesialpedagogikk

      ISSN 0332-8457.

      Hefte 1.

  • Bøker og kapitler
    • Tharaldsen, Kjersti Balle; Bru, Lars Edvin; Vestad, Lene; Grini, Nina; Vangsnes, Elin Nesvoll; Auestad, May Linn; Ogden, Terje; Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Pål; Stallard, Paul Nigel; Rege, Mari

      (2021)

      ROBUST. Undervisning i sosial og emosjonell kompetanse på ungdomstrinnet.

      GAN forlag

      ISBN 978-82-492-2133-2.

    • Johansen, Anne Marit

      (2018)

      Relasjonens betydning for de stille elevenes læring.

    • Leira, Eline Brandal

      (2018)

      Inkludering av barn med flerkulturell bakgrunn i barnehagen.

    • Ølberg, Gry Marlen Soldal

      (2017)

      Inkluderingsarbeid med flerkulturelle barn i barnehagen - Erfaringer og tanker fra pedagogene.

    • Berge, Tove

      (2017)

      Barnehagelæreres læring på pedagogisk ledermøte.

      Universitetet i Stavanger

    • Egeland, Wenche

      (2017)

      Barnehagelærernes erfaring med lekbaserte læringsaktiviteter innen sosial kompetanse i Agderprosjektet.

    • Tveitereid, Kirsti; Vestad, Lene; Sævik, Stine; Fandrem, Hildegunn

      (2017)

      Flyktningkompetent barnehage.

      Pedlex Norsk Skoleinformasjon

      ISBN 9788283720198.

  • Formidling
    • Vestad, Lene

      (2022)

      Temaet lærende tankesett i ROBUST i Resilient.

    • Vestad, Lene

      (2022)

      Undervisning i Lærende tankesett, ROBUST, Resilient.

    • Vestad, Lene

      (2021)

      Selvregulert læring, vurdering for læring og lærende tankesett.

    • Vestad, Lene

      (2021)

      Motivasjon i læringsmiljøet og implementering av rammeverket TARGET.

    • Vestad, Lene

      (2021)

      Tiltak og tilrettelegging for sosialt tilbaketrukne og emosjonelt sårbare barn og unge i barnehage og skole.

    • Vestad, Lene

      (2021)

      Changes in Social and Emotional Competencies and Academic Efficacy Beliefs Among Lower Secondary School Students.

    • Vestad, Lene

      (2021)

      MSP 325: Sosialt og emosjonelt sårbare barn og unge- introduksjon og mestringsperspektivet.

    • Vestad, Lene

      (2021)

      Vurdering for læring og skolefaglig motivasjon.

    • Vestad, Lene

      (2021)

      Temaet følelser i ROBUST.

    • Vestad, Lene

      (2021)

      Elevaktive motivasjonsfremmende strategier og deres relasjon til to av de tverrfaglige temaene i læreplanverket.

    • Vestad, Lene

      (2020)

      Motivasjon og mestring i skolen.

    • Vestad, Lene

      (2018)

      Den voksnes ansvar ved begynnende mobbeatferd i den flerkulturelle barnehagen.

    • Vestad, Lene

      (2018)

      Undervisning av lærere i ROBUST-piloten.

    • Vestad, Lene

      (2018)

      Undervisning av lærere i forbindelse med pilotering av ROBUST-intervensjonen.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Tilrettelegging av læringsmiljøet for barn med flerkulturell bakgrunn.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Læringsmiljøet i barnehagen.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Sosial kompetanse hos barn og betydningen av den voksnes relasjonskompetanse.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Forebygging av mobbeatferd i barnehagen.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Ledelse av barn og unge med flerkulturell bakgrunn.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Tidlig identifisering av begynnende mobbeatferd i barnehagen.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Foreldrenes ansvar ved begynnende mobbeatferd.

    • Vestad, Lene

      (2017)

      Voksnes ansvar ved begynnende mobbeatferd - i et flerkulturelt perspektiv.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Vestad, Lene

      (2021)

      En film om Følelser.

    • Vestad, Lene

      (2021)

      En oversikt over timene i Følelser.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway