Lene Vestad
Førsteamanuensis i pedagogikk/spesialpedagogikk/psykologi
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Førsteamanuensis i pedagogikk/spesialpedagogikk/psykologi
Vestad, Lene; Bru, Lars Edvin; Virtanen, Tuomo Erkki
(2022)
Changes in academic efficacy beliefs in the first year of lower secondary school. Is it related to changes in social and emotional competencies?.Educational Psychology.
ISSN 0144-3410.
Volum 42.
Hefte 7.
s.838-856.
Vestad, Lene; Bru, Lars Edvin; Virtanen, Tuomo Erkki; Stallard, Paul Nigel
(2021)
Associations of social and emotional competencies, academic efficacy beliefs, and emotional distress among students in lower secondary school.Social Psychology of Education.
ISSN 1381-2890.
Vestad, Lene; Tharaldsen, Kjersti Balle
(2021)
Building Social and Emotional Competencies for Coping with Academic Stress among Students in Lower Secondary School.Scandinavian Journal of Educational Research.
ISSN 0031-3831.
Vestad, Lene
(2018)
Barnehagen - en arena for flerkulturelt mangfold. I: Livsmestring og livsglede i barnehagen.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-58640-9.
s.148-172.
Vestad, Lene
(2015)
Vestad, L. & Fandrem, H. (2015). Selvregulering, språk og relasjon til pedagogen hos minoritetsspråklige og majoritetsspråklige førskolebarn. Spesialpedagogikk, 1, 2015. s 45-56..
Spesialpedagogikk.
ISSN 0332-8457.
Hefte 1.
(2022)
«Så det går liksom hånd i hånd det der faglige og sosiale»: En kvalitativ masteroppgave om læreres arbeid for inkludering og integrering av minoritetsspråklige elever på ungdomstrinnet.
(2022)
Korleis trygge eit uroleg sinn? Ein kvalitativ studie om lærarar sine erfaringar om å redusere skulerelatert stress, og fremje meistring blant elevar på ungdomstrinnet.
(2022)
Lærarars opplevingar av elevars stress knytt til munnleg prestasjon.
Vestad, Lene
(2022)
The Role of Social and Emotional Competencies in Academic Efficacy Beliefs, Emotional Distress, and Academic Stress.
ISBN 978-82-8439-074-1.
Tharaldsen, Kjersti Balle; Bru, Lars Edvin; Vestad, Lene; Grini, Nina; Vangsnes, Elin Nesvoll; Auestad, May Linn; Ogden, Terje; Ertesvåg, Sigrun K.; Roland, Pål; Stallard, Paul Nigel; Rege, Mari
(2021)
ROBUST. Undervisning i sosial og emosjonell kompetanse på ungdomstrinnet.
GAN forlag.
ISBN 978-82-492-2133-2.
Johansen, Anne Marit
(2018)
Relasjonens betydning for de stille elevenes læring.
Leira, Eline Brandal
(2018)
Inkludering av barn med flerkulturell bakgrunn i barnehagen.
Berge, Tove
(2017)
Barnehagelæreres læring på pedagogisk ledermøte.
Universitetet i Stavanger.
Tveitereid, Kirsti; Vestad, Lene; Sævik, Stine; Fandrem, Hildegunn
(2017)
Flyktningkompetent barnehage.
Pedlex Norsk Skoleinformasjon.
ISBN 9788283720198.
Egeland, Wenche
(2017)
Barnehagelærernes erfaring med lekbaserte læringsaktiviteter innen sosial kompetanse i Agderprosjektet.
Ølberg, Gry Marlen Soldal
(2017)
Inkluderingsarbeid med flerkulturelle barn i barnehagen - Erfaringer og tanker fra pedagogene.
Vestad, Lene
(2023)
Læringsmiljø og læringsfremmende relasjoner.
Skoleutviklingsarbeid;
2023-01-02.
Vestad, Lene
(2023)
Helhetlig vurdering i videregående opplæring; et empirisk grunnlag.
Dekomp;
2023-01-13.
Vestad, Lene
(2023)
Move-P: Motivasjon og mestring i videregående opplæring.
Forum for lokal kompetanseutvikling;
2023-02-24.
Tharaldsen, Kjersti Balle; Vestad, Lene
(2022)
MOVE-P: et pilotprosjekt om motivasjon og mestring i videregående skole.
Samling for oppfølgingsansvarlige og sosialrådgivere;
2022-09-29.
Vestad, Lene
(2022)
Deltakelse i paneldebatt om Sosial og emosjonell lærings betydning for samhandling og inkludering.
Læringsmiljøkonferansen;
2022-11-08.
Vestad, Lene
(2022)
Temaet lærende tankesett i ROBUST i Resilient.
Lærerutdannelse for ROBUST i Resilient;
2022-01-10.
Vestad, Lene
(2022)
Undervisning i Lærende tankesett, ROBUST, Resilient.
Lærerutdannelse for ROBUST i Resilient;
2022-01-12 - 2022-01-13.
Vestad, Lene
(2022)
Presentasjon av prosjektarbeidet MOVE-P.
Dekomp;
2022-06-16.
Vestad, Lene
(2022)
MOVE-P Gjennomgang av motivasjonsfremmende strategier utviklet av skolen.
Dekomp;
2022-02-03.
Vestad, Lene
(2021)
Vurdering for læring og skolefaglig motivasjon.
Dekomp;
2021-11-03.
Vestad, Lene
(2021)
Elevaktive motivasjonsfremmende strategier og deres relasjon til to av de tverrfaglige temaene i læreplanverket.
Dekomp;
2021-08-12.
Vestad, Lene
(2021)
Selvregulert læring, vurdering for læring og lærende tankesett.
Presentasjon;
2021-06-15.
Vestad, Lene
(2021)
Temaet følelser i ROBUST.
Lærerutdannelse for ROBUST i Resilient;
2021-11-22 - 2021-11-25.
Vestad, Lene
(2021)
Changes in Social and Emotional Competencies and Academic Efficacy Beliefs Among Lower Secondary School Students.
Society for Research on Child Development- Biennial meeting;
2021-04-08.
Vestad, Lene
(2021)
Motivasjon i læringsmiljøet og implementering av rammeverket TARGET.
DEKOMP;
2021-01-05.
Vestad, Lene
(2021)
Innspilling filmer i Dekomp-MOVE-P.
Dekomp;
2021-10-01.
Vestad, Lene
(2020)
Motivasjon og mestring i skolen.
Foredrag DEKOMP;
2020-11-11.
Vestad, Lene
(2018)
Den voksnes ansvar ved begynnende mobbeatferd i den flerkulturelle barnehagen.
Fagsamling;
2018-01-10.
Vestad, Lene
(2018)
Undervisning av lærere i ROBUST-piloten.
Kursing av lærere i forbindelse med pilotering av ROBUST;
2018-06-18 - .
Vestad, Lene
(2018)
Undervisning av lærere i forbindelse med pilotering av ROBUST-intervensjonen.
Kurs;
2018-12-07.
Vestad, Lene
(2017)
Voksnes ansvar ved begynnende mobbeatferd - i et flerkulturelt perspektiv.
Vi i Sola;
2017-01-11.
Vestad, Lene
(2017)
Ledelse av barn og unge med flerkulturell bakgrunn.
Foredrag hos PPT i Stavnger kommune;
2017-10-23.
Vestad, Lene
(2017)
Forebygging av mobbeatferd i barnehagen.
Vi i Sola;
2017-11-09.
Vestad, Lene
(2017)
Læringsmiljøet i barnehagen.
Fylkessamling;
2017-11-14.
Vestad, Lene
(2017)
Foreldrenes ansvar ved begynnende mobbeatferd.
Foreldremøte;
2017-04-27.
Vestad, Lene
(2017)
Tidlig identifisering av begynnende mobbeatferd i barnehagen.
Fagdag;
2017-08-14.
Vestad, Lene
(2017)
Tilrettelegging av læringsmiljøet for barn med flerkulturell bakgrunn.
Foredrag;
2017-10-04.
Vestad, Lene
(2017)
Sosial kompetanse hos barn og betydningen av den voksnes relasjonskompetanse.
Foredrag;
2017-10-05.
Lomsdalen, Christian; Vestad, Lene
(2022)
Sosiale og emosjonelle kompetansers betydning for elever i skolen.
Vestad, Lene
(2021)
En film om Følelser.
Vestad, Lene
(2021)
En oversikt over timene i Følelser.