Hopp til hovedinnhold

Janne Støen

Førstelektor

Læringsmiljøsenteret, avd. Porsgrunn
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
Publications
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Fandrem, Hildegunn; Støen, Janne

      (2021)

      Immigrant and Non‑immigrant Parents’ Involvement in Bullying Cases.

      International Journal of Bullying Prevention

      ISSN 2523-3653.

      DOI: 10.1007/s42380-021-00106-6

    • Støen, Janne; Jahnsen, Hanne

      (2018)

      "De har alltid vært uenige" : fire læreres tanker om egne handlinger i etterkant av en langvarig mobbesak. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget

      ISBN 9788245022155.

      s.95-116.

    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg; Roland, Pål

      (2018)

      Det krevende arbeidet med mobbesaker : innsats og samarbeid på mange nivåer. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget

      ISBN 9788245022155.

      s.213-232.

    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

      (2018)

      "Vi ble noen masekopper - vi ble ikke trodd" : foreldres rolle i mobbesaker. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget

      ISBN 9788245022155.

      s.117-137.

    • Roland, Pål; Støen, Janne; Sjursø, Ida Risanger

      (2018)

      "Jeg hadde ingen glade tanker i hodet" : elever som har blitt utsatt for langvarig mobbing, og deres psykiske helse. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget

      ISBN 9788245022155.

      s.139-156.

    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2018)

      Mobbing i et systemperspektiv. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget

      ISBN 9788245022155.

      s.11-30.

    • Støen, Janne; Midthassel, Unni Vere

      (2015)

      Skolekulturen og implementeringsarbeidet. I: Implementering : å omsette teorier, aktiviteter og strukturer i praksis.

      Universitetsforlaget

      ISBN 978-82-15-02472-1.

      s.72-85.

  • Bøker og kapitler
    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2018)

      Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget

      ISBN 9788245022155.

    • Roth, Solveig; Støen, Janne; Monica, Bekkelien; Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Report on the findings on use of the LP model with data analysis.

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne; Roth, Solveig

      (2016)

      Report on the findings on use of the Lp-model With T2 Level analysis.

  • Formidling
    • Støen, Janne; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Fandrem, Hildegunn

      (2020)

      Hvem er de sårbare barna?.

      Stavanger Aftenblad

      ISSN 0804-8991.

    • Støen, Janne; Roland, Erling; Løkken, Ingrid Midteide

      (2019)

      Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).

    • Fandrem, Hildegunn; Støen, Janne

      (2019)

      Parent's involvement in bullying cases - the role of minority background.

    • Støen, Janne

      (2019)

      Læringsmiljøprosjektet – et tiltak for å etablere et trygt og godt skolemiljø .

      Bedre Skole

      ISSN 0802-183X.

      Hefte 3.

      s.61-65.

    • Gusfre, Kari Stamland; Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

      (2018)

      Teacher bullying - a literature review.

    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2018)

      Stemmer i mobbesaker.

    • Støen, Janne

      (2017)

      Læringsmiljøprosjektet fra 2013-2017.

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2017)

      Mobbing - Hva vet vi?.

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2017)

      rehabilitering av læringsmiljøet.

    • Støen, Janne; Gusfre, Kari Stamland

      (2017)

      Foreldresamarbeid.

    • Støen, Janne; Gusfre, Kari Stamland

      (2017)

      Det viktige foreldresamarbeidet.

    • Støen, Janne

      (2017)

      Problemløsingssamtaler - når vi vet at mobbing skjer.

    • Støen, Janne; Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Mobbing - hva vet vi i 2017.

    • Støen, Janne; Jahnsen, Hanne

      (2017)

      How we handled a bullying case.

    • Fandrem, Hildegunn; Støen, Janne

      (2016)

      Minority parents involvement in bullying cases.

    • Støen, Janne

      (2016)

      Å utvikle en lærende organisasjon.

    • Støen, Janne

      (2016)

      How to keep up the good work.

    • Støen, Janne

      (2016)

      Avdekking, stopping og forebygging av mobbing.

    • Støen, Janne

      (2016)

      Den vanskelige samtalen.

    • Støen, Janne

      (2016)

      School culture and its impact on schools ability to change.

    • Støen, Janne

      (2015)

      What is the LP model.

    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

      (2015)

      Parents' role in bullying cases.

    • Støen, Janne

      (2015)

      Mobbing - avdekking, stopping og forebygging.

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2014)

      How to succeed with innovations in schools.

    • Støen, Janne

      (2014)

      Home-school cooperation.

    • Støen, Janne

      (2014)

      Inkluderende læringsmiljø i et spesialpedagogisk perspektiv.

    • Tinnesand, Torunn; Støen, Janne

      (2014)

      Lærerrollen. Pedagogisk analyse. LP-modellen.

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2014)

      Videreføring av LP-modellen.

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2014)

      Group leaders and councilors.

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2014)

      Cooperation, home - schools.

    • Støen, Janne

      (2013)

      Skoleledere i utviklingsprosesser. I: Rom for læring: Læringsmiljø og pedagogisk analyse.

      Fagbokforlaget

      ISBN 978-82-450-1219-4.

      s.110-120.

    • Støen, Janne; Tinnesand, Torunn

      (2013)

      Kvalitetsvokterne.

      Østlandsposten

    • Plischewski, Henning; Støen, Janne; Tinnesand, Torunn

      (2013)

      LP-modellen for de minste. Med spesielt blikk på analysemodellen.

    • Støen, Janne

      (2013)

      Inclusive Education in Norway.

    • Nordgreen, Erik; Støen, Janne

      (2013)

      Spennende prosjekt i skole og barnehage.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway