Janne Støen

Førstelektor i pedagogikk

Læringsmiljøsenteret, avd. Porsgrunn
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Gusfre, Kari Stamland; Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

      (2022)

      Bullying by Teachers Towards Students—a Scoping Review.

      International Journal of Bullying Prevention.

      ISSN 2523-3653.

      DOI: 10.1007/s42380-022-00131-z

    • Fandrem, Hildegunn; Støen, Janne

      (2021)

      Immigrant and Non‑immigrant Parents’ Involvement in Bullying Cases.

      International Journal of Bullying Prevention.

      ISSN 2523-3653.

      DOI: 10.1007/s42380-021-00106-6

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2021)

      Fortellinger om utestenging og klassemiljø.

      Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis.

      ISSN 1904-9633.

      Hefte 21.

      s.26-36.

    • Støen, Janne; Jahnsen, Hanne

      (2018)

      "De har alltid vært uenige" : fire læreres tanker om egne handlinger i etterkant av en langvarig mobbesak. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245022155.

      s.95-116.

    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

      (2018)

      "Vi ble noen masekopper - vi ble ikke trodd" : foreldres rolle i mobbesaker. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245022155.

      s.117-137.

    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2018)

      Mobbing i et systemperspektiv. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245022155.

      s.11-30.

    • Roland, Pål; Støen, Janne; Sjursø, Ida Risanger

      (2018)

      "Jeg hadde ingen glade tanker i hodet" : elever som har blitt utsatt for langvarig mobbing, og deres psykiske helse. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245022155.

      s.139-156.

    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg; Roland, Pål

      (2018)

      Det krevende arbeidet med mobbesaker : innsats og samarbeid på mange nivåer. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245022155.

      s.213-232.

    • Støen, Janne; Midthassel, Unni Vere

      (2015)

      Skolekulturen og implementeringsarbeidet. I: Implementering : å omsette teorier, aktiviteter og strukturer i praksis.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 978-82-15-02472-1.

      s.72-85.

  • Bøker og kapitler
    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2018)

      Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245022155.

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne; Roth, Solveig

      (2016)

      Report on the findings on use of the Lp-model With T2 Level analysis.

    • Roth, Solveig; Støen, Janne; Monica, Bekkelien; Jahnsen, Hanne

      (2016)

      Report on the findings on use of the LP model with data analysis.

  • Formidling
    • Fandrem, Hildegunn; Johannessen, Øystein Lund; Støen, Janne

      (2021)

      Inclusion of Newly Arrived Migrant Students in Norwegian Schools: An Investigation of Different Introductory Models  .

      NERA;

      2021-11-03 - 2021-11-05.

    • Støen, Janne

      (2021)

      Experience with prevention and handling of bullying cases.

      World Anti Bullying Forum;

      2021-11-01 - 2021-11-03.

    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2021)

      Downwards Bullying Transmission.

      World Anti-Bullying Forum 2021;

      2021-11-01 - 2021-11-03.

    • Støen, Janne; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Fandrem, Hildegunn

      (2020)

      Hvem er de sårbare barna?.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Støen, Janne; Roland, Erling; Løkken, Ingrid Midteide

      (2019)

      Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).

      ICSEI 2019;

      2019-01-09 - 2019-01-12.

    • Støen, Janne

      (2019)

      Læringsmiljøprosjektet – et tiltak for å etablere et trygt og godt skolemiljø .

      Bedre Skole.

      ISSN 0802-183X.

      Hefte 3.

      s.61-65.

    • Fandrem, Hildegunn; Støen, Janne

      (2019)

      Parent's involvement in bullying cases - the role of minority background.

      World Anti-Bullying Forum;

      2019-06-04 - 2019-06-06.

    • Gusfre, Kari Stamland; Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

      (2018)

      Teacher bullying - a literature review.

      23. Workshop on aggression 2018;

      2018-11-01 - 2018-11-03.

    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg

      (2018)

      Stemmer i mobbesaker.

      Utdanningskonferansen 2018;

      2018-02-07 - .

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2017)

      rehabilitering av læringsmiljøet.

      fagtorget for PP-tjenesten;

      2017-08-18 - .

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2017)

      Mobbing - Hva vet vi?.

      Fagtorget for PP-tjenesten;

      2017-08-18 - .

    • Støen, Janne; Jahnsen, Hanne

      (2017)

      How we handled a bullying case.

      22nd workshop on aggression;

      2017-11-23 - 2017-11-25.

    • Støen, Janne

      (2017)

      Læringsmiljøprosjektet fra 2013-2017.

      Oppfølgingssamling for PPT og skoleeiere i pule 1 og 2, Læringsmiljøprosjektet;

      2017-03-14 - 2017-03-15.

    • Støen, Janne

      (2017)

      Problemløsingssamtaler - når vi vet at mobbing skjer.

      Opplæring av innsatsteam;

      2017-04-26 - .

    • Støen, Janne; Gusfre, Kari Stamland

      (2017)

      Foreldresamarbeid.

      Samlinsbasert innsats;

      2017-05-10 - .

    • Støen, Janne; Jahnsen, Hanne

      (2017)

      Mobbing - hva vet vi i 2017.

      Fagtorg;

      2017-08-23 - .

    • Støen, Janne; Gusfre, Kari Stamland

      (2017)

      Det viktige foreldresamarbeidet.

      Samling i Læringsmiljøprosjektet pulje 3;

      2017-09-12 - .

    • Støen, Janne

      (2016)

      Den vanskelige samtalen.

      Nettverksamling LP;

      2016-01-20 - .

    • Støen, Janne

      (2016)

      How to keep up the good work.

      LP fagdag;

      2016-04-20 - .

    • Støen, Janne

      (2016)

      Å utvikle en lærende organisasjon.

      Fagdag i Læringsmiljøprosjektet;

      2016-02-05 - .

    • Støen, Janne

      (2016)

      Avdekking, stopping og forebygging av mobbing.

      Fagdag i Læringsmiljøprosjektet;

      2016-08-24 - .

    • Støen, Janne

      (2016)

      School culture and its impact on schools ability to change.

      LP Tartu;

      2016-02-11 - .

    • Fandrem, Hildegunn; Støen, Janne

      (2016)

      Minority parents involvement in bullying cases.

      XV Biennial EARA Conference ;

      2016-10-16 - .

    • Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

      (2015)

      Parents' role in bullying cases.

      XXth Workshop Aggression;

      2015-11-21.

    • Støen, Janne

      (2015)

      What is the LP model.

      Tartu Education festival;

      2015-10-22.

    • Støen, Janne

      (2015)

      Mobbing - avdekking, stopping og forebygging.

      Fagdag om psykososialt læringsmiljø;

      2015-05-07.

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2014)

      How to succeed with innovations in schools.

      LP-modellen;

      2014-10-23 - 2014-10-24.

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2014)

      Cooperation, home - schools.

      LP-modellen;

      2014-10-23 - 2014-10-24.

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2014)

      Group leaders and councilors.

      Lp-modellen;

      2014-10-23 - 2014-10-24.

    • Tinnesand, Torunn; Støen, Janne

      (2014)

      Lærerrollen. Pedagogisk analyse. LP-modellen.

      Gruppeledersamling;

      2014-02-07.

    • Støen, Janne

      (2014)

      Inkluderende læringsmiljø i et spesialpedagogisk perspektiv.

      Master i pedagogikk, Høgskolen i Buskerud og Vestfold;

      2014-09-19 - .

    • Støen, Janne

      (2014)

      Home-school cooperation.

      Evidencbased Knowledge - New School Culture in Estonia;

      2014-10-23 - .

    • Jahnsen, Hanne; Støen, Janne

      (2014)

      Videreføring av LP-modellen.

      Fagdag LP-modellen;

      2014-09-08.

    • Nordgreen, Erik; Støen, Janne

      (2013)

      Spennende prosjekt i skole og barnehage.
    • Støen, Janne

      (2013)

      Inclusive Education in Norway.

      Inclusive Scool Environments;

      2013-11-22 - .

    • Støen, Janne; Tinnesand, Torunn

      (2013)

      Kvalitetsvokterne.

      Østlandsposten.

    • Plischewski, Henning; Støen, Janne; Tinnesand, Torunn

      (2013)

      LP-modellen for de minste. Med spesielt blikk på analysemodellen.

    • Støen, Janne

      (2013)

      Skoleledere i utviklingsprosesser. I: Rom for læring: Læringsmiljø og pedagogisk analyse.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 978-82-450-1219-4.

      s.110-120.

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway