Janne Støen
Førstelektor i pedagogikk
Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning
Avdeling Porsgrunn
Førstelektor i pedagogikk
Gusfre, Kari Stamland; Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn
(2022)
Bullying by Teachers Towards Students—a Scoping Review.International Journal of Bullying Prevention.
ISSN 2523-3653.
Fandrem, Hildegunn; Støen, Janne
(2021)
Immigrant and Non‑immigrant Parents’ Involvement in Bullying Cases.International Journal of Bullying Prevention.
ISSN 2523-3653.
Jahnsen, Hanne; Støen, Janne
(2021)
Fortellinger om utestenging og klassemiljø.Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis.
ISSN 1904-9633.
Hefte 21.
s.26-36.
Støen, Janne; Jahnsen, Hanne
(2018)
"De har alltid vært uenige" : fire læreres tanker om egne handlinger i etterkant av en langvarig mobbesak. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245022155.
s.95-116.
Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn
(2018)
"Vi ble noen masekopper - vi ble ikke trodd" : foreldres rolle i mobbesaker. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245022155.
s.117-137.
Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2018)
Mobbing i et systemperspektiv. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245022155.
s.11-30.
Roland, Pål; Støen, Janne; Sjursø, Ida Risanger
(2018)
"Jeg hadde ingen glade tanker i hodet" : elever som har blitt utsatt for langvarig mobbing, og deres psykiske helse. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245022155.
s.139-156.
Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg; Roland, Pål
(2018)
Det krevende arbeidet med mobbesaker : innsats og samarbeid på mange nivåer. I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245022155.
s.213-232.
Støen, Janne; Midthassel, Unni Vere
(2015)
Skolekulturen og implementeringsarbeidet. I: Implementering : å omsette teorier, aktiviteter og strukturer i praksis.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-02472-1.
s.72-85.
Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2018)
Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245022155.
Jahnsen, Hanne; Støen, Janne; Roth, Solveig
(2016)
Report on the findings on use of the Lp-model With T2 Level analysis.
Roth, Solveig; Støen, Janne; Monica, Bekkelien; Jahnsen, Hanne
(2016)
Report on the findings on use of the LP model with data analysis.
Fandrem, Hildegunn; Johannessen, Øystein Lund; Støen, Janne
(2021)
Inclusion of Newly Arrived Migrant Students in Norwegian Schools: An Investigation of Different Introductory Models .
NERA;
2021-11-03 - 2021-11-05.
Støen, Janne
(2021)
Experience with prevention and handling of bullying cases.
World Anti Bullying Forum;
2021-11-01 - 2021-11-03.
Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2021)
Downwards Bullying Transmission.
World Anti-Bullying Forum 2021;
2021-11-01 - 2021-11-03.
Støen, Janne; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Fandrem, Hildegunn
(2020)
Hvem er de sårbare barna?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Støen, Janne; Roland, Erling; Løkken, Ingrid Midteide
(2019)
Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).
ICSEI 2019;
2019-01-09 - 2019-01-12.
Støen, Janne
(2019)
Læringsmiljøprosjektet – et tiltak for å etablere et trygt og godt skolemiljø .
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 3.
s.61-65.
Fandrem, Hildegunn; Støen, Janne
(2019)
Parent's involvement in bullying cases - the role of minority background.
World Anti-Bullying Forum;
2019-06-04 - 2019-06-06.
Gusfre, Kari Stamland; Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn
(2018)
Teacher bullying - a literature review.
23. Workshop on aggression 2018;
2018-11-01 - 2018-11-03.
Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn; Roland, Erling Georg
(2018)
Stemmer i mobbesaker.
Utdanningskonferansen 2018;
2018-02-07 - .
Jahnsen, Hanne; Støen, Janne
(2017)
rehabilitering av læringsmiljøet.
fagtorget for PP-tjenesten;
2017-08-18 - .
Jahnsen, Hanne; Støen, Janne
(2017)
Mobbing - Hva vet vi?.
Fagtorget for PP-tjenesten;
2017-08-18 - .
Støen, Janne; Jahnsen, Hanne
(2017)
How we handled a bullying case.
22nd workshop on aggression;
2017-11-23 - 2017-11-25.
Støen, Janne
(2017)
Læringsmiljøprosjektet fra 2013-2017.
Oppfølgingssamling for PPT og skoleeiere i pule 1 og 2, Læringsmiljøprosjektet;
2017-03-14 - 2017-03-15.
Støen, Janne
(2017)
Problemløsingssamtaler - når vi vet at mobbing skjer.
Opplæring av innsatsteam;
2017-04-26 - .
Støen, Janne; Gusfre, Kari Stamland
(2017)
Foreldresamarbeid.
Samlinsbasert innsats;
2017-05-10 - .
Støen, Janne; Jahnsen, Hanne
(2017)
Mobbing - hva vet vi i 2017.
Fagtorg;
2017-08-23 - .
Støen, Janne; Gusfre, Kari Stamland
(2017)
Det viktige foreldresamarbeidet.
Samling i Læringsmiljøprosjektet pulje 3;
2017-09-12 - .
Støen, Janne
(2016)
Den vanskelige samtalen.
Nettverksamling LP;
2016-01-20 - .
Støen, Janne
(2016)
How to keep up the good work.
LP fagdag;
2016-04-20 - .
Støen, Janne
(2016)
Å utvikle en lærende organisasjon.
Fagdag i Læringsmiljøprosjektet;
2016-02-05 - .
Støen, Janne
(2016)
Avdekking, stopping og forebygging av mobbing.
Fagdag i Læringsmiljøprosjektet;
2016-08-24 - .
Støen, Janne
(2016)
School culture and its impact on schools ability to change.
LP Tartu;
2016-02-11 - .
Fandrem, Hildegunn; Støen, Janne
(2016)
Minority parents involvement in bullying cases.
XV Biennial EARA Conference ;
2016-10-16 - .
Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn
(2015)
Parents' role in bullying cases.
XXth Workshop Aggression;
2015-11-21.
Støen, Janne
(2015)
What is the LP model.
Tartu Education festival;
2015-10-22.
Støen, Janne
(2015)
Mobbing - avdekking, stopping og forebygging.
Fagdag om psykososialt læringsmiljø;
2015-05-07.
Jahnsen, Hanne; Støen, Janne
(2014)
How to succeed with innovations in schools.
LP-modellen;
2014-10-23 - 2014-10-24.
Jahnsen, Hanne; Støen, Janne
(2014)
Cooperation, home - schools.
LP-modellen;
2014-10-23 - 2014-10-24.
Jahnsen, Hanne; Støen, Janne
(2014)
Group leaders and councilors.
Lp-modellen;
2014-10-23 - 2014-10-24.
Tinnesand, Torunn; Støen, Janne
(2014)
Lærerrollen. Pedagogisk analyse. LP-modellen.
Gruppeledersamling;
2014-02-07.
Støen, Janne
(2014)
Inkluderende læringsmiljø i et spesialpedagogisk perspektiv.
Master i pedagogikk, Høgskolen i Buskerud og Vestfold;
2014-09-19 - .
Støen, Janne
(2014)
Home-school cooperation.
Evidencbased Knowledge - New School Culture in Estonia;
2014-10-23 - .
Jahnsen, Hanne; Støen, Janne
(2014)
Videreføring av LP-modellen.
Fagdag LP-modellen;
2014-09-08.
Nordgreen, Erik; Støen, Janne
(2013)
Spennende prosjekt i skole og barnehage.Støen, Janne
(2013)
Inclusive Education in Norway.
Inclusive Scool Environments;
2013-11-22 - .
Støen, Janne; Tinnesand, Torunn
(2013)
Kvalitetsvokterne.
Østlandsposten.
Plischewski, Henning; Støen, Janne; Tinnesand, Torunn
(2013)
LP-modellen for de minste. Med spesielt blikk på analysemodellen.
Støen, Janne
(2013)
Skoleledere i utviklingsprosesser. I: Rom for læring: Læringsmiljø og pedagogisk analyse.
Fagbokforlaget.
ISBN 978-82-450-1219-4.
s.110-120.