Anita Berge

Instituttleder

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for barnehagelærerutdanning
HL K-213
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Berge, Anita; Johannessen, Øystein Lund

      (2020)

      Åpen barnehage - pedagogisk virksomhet, mangfoldsfellesskap og torg. I: Den åpne barnehagen. Et mangfoldig møtested.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 9788245025071.

      s.23-40.

    • Berge, Anita; Johansson, Eva Marianne

      (2017)

      Teori og praksis i barnehagevitenskapelig forskning.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 978-82-15-02680-0.

    • Berge, Anita

      (2015)

      Barnehagen i en brytningstid Tradisjoner i spill og praksiser under press i den store barnehagen.

      ISBN 978-82-7644-626-5.

  • Formidling
    • Berge, Anita

      (2021)

      Fellesskap og tilhørighet i barnehagen. En analyse av fellesskapskonstruksjoner i Rammeplan for barnehagen..

      Norsk barnehageforskningskonferanse 2021;

      2021-10-26 - .

    • Berge, Anita

      (2021)

      FELLSSKAP OG TILHØRIGHET I BARNEHAGEN - MED UTGANGSPUNKT I RAMMEPLANEN .

    • Fugelsnes, Kristin; Rosell, Lars Yngve; Johansson, Eva Marianne; Berge, Anita; Eidsvåg, Gunnar Magnus; Zachrisen, Berit; Ree, Marianne; Iversen, Lisbeth

      (2021)

      Tilhørighet i barnehagen.

    • Berge, Anita

      (2020)

      Deltakelse – et grunnlag for tilhørighet? Læreplaner i de fem deltakerlandene .

      Tilbakemeldingsdag;

      2020-08-14 - .

    • Berge, Anita; Rosell, Lars Yngve

      (2020)

      Arbeid med fellesskap og tilhørighet i en kohort organisert barnehagehverdag .

      Seminar i forskningsbarnehage;

      2020-06-04 - .

    • Berge, Anita; Rosell, Lars Yngve

      (2020)

      Barnehagehverdagen – Hvilke fellesskap og hvem deltar? .

      Seminar i forskningsbarnehage;

      2020-02-06 - .

    • Berge, Anita

      (2020)

      Hvor var vi - Hvor går vi videre?.

      Tilbakemeldingsdag;

      2020-08-14 - .

    • Berge, Anita; Johansson, Eva Marianne

      (2020)

      Educators'Interpretations of Communities, Positions and Borders in Preschool. .

      Workshop Politics of belonging; Educators' and parents' perspectives ;

      2020-11-24 - 2020-11-27.

    • Berge, Anita

      (2019)

      Åpen barnehage som integreringsarena-forutsetninger, utfordringer og særlige bidrag. .

      Fagsamling: Åpen barnehage. Pedagogisk virksomhet og lokal integreringsarena.;

      2019-02-07 - .

    • Berge, Anita; Rosell, Lars Yngve

      (2019)

      Systematiske tiltak for å støtte opp under barns tilhørighet i leken..

      Seminar i forskningsbarnehage;

      2019-06-06 - .

    • Berge, Anita

      (2019)

      The Norwegian group: Politics of Belonging- Collectivities in Preschools .

      Workshop: Politics of Belonging Promoting children’s inclusion in educational settings across borders (POB);

      2019-05-14 - 2019-05-16.

    • Berge, Anita; Röthle, Monika

      (2019)

      Å støtte opp om barns tilhørighet i leken. .

      Seminar i forskningsbarnehage;

      2019-02-20 - .

    • Berge, Anita; Röthle, Monika

      (2019)

      Tiltak for å støtte opp om barns tilhørighet i leken.

      Seminar i forskningsbarnehage;

      2019-05-09 - .

    • Berge, Anita; Rosell, Lars Yngve

      (2019)

      Tilhørighet i barnehagefellesskapet .

      Seminar i forskningsbarnehage;

      2019-09-05 - .

    • Berge, Anita; Johansson, Eva Marianne

      (2019)

      Educators’ interpretation of processes for belonging, inclusion and exclusion within diverse educational settings.

      EARLI 2019, Symposium Teaching to/about diversity:teaching and teacher education;

      2019-08-10 - 2019-08-16.

    • Berge, Anita

      (2019)

      Kritisk diskursanalyse-Språkbrukens betydning for praksis i barnehagen. .

      Skriveseminar;

      2019-11-12 - 2019-11-13.

    • Zachrisen, Berit; Fugelsnes, Kristin; Berge, Anita; Eidsvåg, Gunnar Magnus; Johansson, Eva Marianne; Rosell, Lars Yngve; Røthle, Monika Anna; Tofteland, Berit

      (2019)

      Politics of Belonging. Collectivities in Norwegian Preschools .

      ICSEI 20019;

      2019-01-09 - 2019-01-12.

    • Berge, Anita

      (2019)

      Politics of belonging. Collectivties in preschools .

      Forum FILIORUM;

      2019-02-19 - .

    • Berge, Anita

      (2018)

      "Jeg tror en sofa kunne hjulpet mye" -rommenes og innredningens betydning for for sosiale praksiser i barnehagen..

      Utdanningskonferansen ;

      2018-02-07.

    • Berge, Anita; Røthle, Monika Anna

      (2018)

      Tilhørighet i leken.

      Kompetanseheving;

      2018-10-31.

    • Johansson, Eva Marianne; Berge, Anita; Eidsvåg, Gunnar Magnus; Fugelsnes, Kristin; Tofteland, Berit; Røthle, Monika Anna; Zachrisen, Berit

      (2018)

      WP7: Collectivities in Norwegian preschools.

      Workshop international partners Politics of belonging in Oulu;

      2018-01-22 - 2018-01-25.

    • Berge, Anita; Røthle, Monika Anna

      (2018)

      Praksisfortellinger om barns tilhørighet i lek.

      Kompetanseheving;

      2018-11-29.

    • Berge, Anita; Lunn, Jo

      (2018)

      Reflexivity for teaching and active citizenship.

      International PhD-Course, Research in early childhood educationfor global citizenship: Belonging, sustainebility and transformativ education ;

      2018-05-21 - .

    • Berge, Anita; Johannessen, Øystein, Lund

      (2018)

      Den åpne barnehagens egenart og utviklingsmuligheter. Barnehagelærerenes egne perspektiver.

      Erfaringskonferanse;

      2018-01-29 - 2018-01-30.

    • Johansson, Eva Marianne; Tofteland, Berit; Röthle, Monika; Fugelsnes, Kristin; Berge, Anita; Zachrisen, Berit; Rosell, Lars Yngve; Eidsvåg, Gunnar Magnus

      (2018)

      Tilhørighet i barnehagen er et eksistensielt behov.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Berge, Anita

      (2017)

      Early childhood in a time of change: Traditions and practices under pressure..

      Early childhood education for active citizenship:Sustainability, democracy and social justice ;

      2017-11-20 - 2017-11-24.

    • Berge, Anita

      (2017)

      Discourses of efficiency - Conflicting values in educators' talk about everyday practices in the cloakroom.

      EECERA 27th Coference, Early Childhood Beyond the Crisis;

      2017-08-29 - 2017-09-01.

    • Berge, Anita

      (2017)

      Rammeplanen i historisk perspektiv.

      Barnehagekonferansen i Hordaland: "Trygt og godt barnehagemiljø";

      2017-09-29.

    • Berge, Anita

      (2017)

      The value of efficiency – conflicting discourses in educators’ talk about everyday practices in the cloakroom.

      Nordic Education in Focus: Is there a Common Ground?;

      2017-02-06 - 2017-02-07.

    • Berge, Anita

      (2017)

      Rammeplanens historie.

      Barnehagekonferansen i Rogaland 2017;

      2017-05-04.

    • Berge, Anita

      (2017)

      "I believe a sofa can be of great help" Materiality, tradition and change in the preschool.

      Early childhood education for active citizenship:Sustainability, democracy and social justice ;

      2017-05-16.

    • Berge, Anita

      (2017)

      Barnehagens samfunnsmandat og implementering av rammeplanen i den åpne barnehagen.

      Fagsamling:Kompetanseheving for åpne barnehager, KOMÅP;

      2017-02-14.

    • Berge, Anita

      (2017)

      Ny rammeplan - barnehagens verdigrunnlag og samfunnsmandatet. Den åpne barnehagens egenart og bidrag.

      Fagsamling:Kompetanseheving for åpne barnehager, KOMÅP;

      2017-11-15.

    • Johansson, Eva Marianne; Berge, Anita

      (2016)

      Skriveseminar. Teori og praksis Hjelmeland 18-21 april..

      Skriveseminar;

      2016-04-18 - 2016-04-21.

    • Berge, Anita

      (2016)

      Barnehagen i klem mellom tradisjonar og nye krav og forventingar.

      Fagsamlnig GLØD Rogaland;

      2016-01-26 - .

    • Berge, Anita

      (2016)

      Den store barnehagens innhold og organisering.

      Barnehagefolk.

      ISSN 1500-6905.

      s.104-105.

    • Berge, Anita; Johansson, Eva Marianne

      (2016)

      Values of efficiency in educators’ talk about dilemmas and priorities in the daily pedagogical work.

      EECERA 26th Conference;

      2016-08-31 - 2016-09-03.

    • Berge, Anita

      (2016)

      Nye barnehager; arkitektur, organisering og pedagogenes arbeid.

      Konferanse K12-16, Utdanningsforbundet i Rogaland ;

      2016-04-14.

    • Berge, Anita

      (2016)

      Pedagogiske tradisjoner under press i den store barnehagen.

      Fagdag;

      2016-04-28.

    • Johansson, Eva Marianne; Berge, Anita

      (2015)

      Teori og praksis i barnehagevitenskapelig forskning.

      Forskar/skrivseminar;

      2015-05-19.

    • Berge, Anita

      (2015)

      Tradisjon og forandring - en vitenskapsteoretisk diskusjon av barnehagen i dag..

      Prøveforelesning for dr. philos. -graden;

      2015-12-02.

    • Berge, Anita

      (2012)

      Læringskulturer og læringsprosesser i barnehagen.

      Personalseminar i Jærbarnehagen;

      2012-09-19 - .

    • Berge, Anita

      (2012)

      Learning cultures in kindergarten: Discourses on care and economy.

      EECERA conference 22nd: PRE-BIRTH TO THREE: indenities, learning, diversities;

      2012-08-29 - 2012-09-01.

    • Berge, Anita

      (2011)

      Danning i barnehagen.

      Fagmøte for personalet i Jærbarnehagen;

      2011-05-18 - .

    • Berge, Anita

      (2011)

      There's a lot of learning in kindergarten, only it’s hidden.

      EECERA 2011, 21.st annual conference ;

      2011-09-14 - 2011-09-17.

    • Berge, Anita

      (2010)

      Fra barnehage til skole - hvordan kan vi ivareta lysten til å lære?.

      Fagsamlinger barnehage og skoler i Stavanger kommune;

      2010-05-19.

    • Berge, Anita

      (2010)

      Barnehage og skole - felles forståelser med rom for egenart.

      Livslang læring - Barnehage og skole i ett;

      2010-05-05.

    • Berge, Anita

      (2010)

      Who is participating in constructing kindergarten as a learning arena? Individual paper presentation.

      The 20th EECERA annual conference - Knowledge and voice in early childhood: who knows, who speaks, who listens?;

      2010-09-06 - 2010-09-08.

    • Berge, Anita

      (2009)

      Læring er bare å ta trinn for trinn, det er et langt steg fra begynnelse til slutt- om noen førskolelærere og læreres beskrivelser av læring.

      Forum for barnehagepedagogisk forskning;

      2009-10-20.

    • Berge, Anita

      (2009)

      Å skape felles forståelser med rom for egenart.

      Barnehage og skole i ett;

      2009-12-09.

    • Abrahamsen, Gerd; Alvestad, Marit; Berge, Anita; Grindland, Berit; Johansson, Eva; Röthle, Monika; Sageidet, Barbara Maria

      (2009)

      Gode barnehager er bra - også for de yngste.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Berge, Anita

      (2009)

      Sammen om skolestart.

      utenTitteltekst;

      2009-11-16.

    • Berge, Anita

      (2009)

      Kommunikasjon mellom førskolelærere og grunnskolelærere.

      Hit et steg og dit et steg, Spredninssamling;

      2009-05-29.

    • Berge, Anita

      (2009)

      We are often in charge of the learning process, but we do not call it teaching.

      19th EECERA ANNUAL CONFERENCE, Diversity in early childhood education;

      2009-08-26 - 2009-08-29.

    • Abrahamsen, Gerd; Alvestad, Marit; Berge, Anita; Johansson, Eva; Röthle, Monika

      (2009)

      Gode barnehager er bra ? også for de små.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Alvestad, Marit; Duncan, Judith; Berge, Anita

      (2009)

      New Zealand ECE teachers talk about Te Whäriki.

      NZ Journal of Teachers' Work.

      ISSN 1176-6662.

      Volum 6.

      Hefte 1.

      s.3-19.

    • Berge, Anita

      (2009)

      Hva er ledelse i barnehagen? med utgangpunkt i rammeplanen del III.

      Oppfølging av nye førskolelærere i barnehagene i Sandnes;

      2009-02-17.

    • Berge, Anita

      (2009)

      Samarbeid om gode overganger - utfordringer og ringvirkninger.

      Oppvekst konferanse 2009- Vi bryr oss om Finnmark - fra barnehage til videregående skole- samarbeid og kvalitet;

      2009-04-21 - 2009-04-22.

    • Berge, Anita

      (2009)

      Å skape sammenhengende læringsløp med felles forståelser og rom for egenart.

      Oppvekstkonferanse 2009 Vi bryr oss om Finnmark - fra barnehage til videregående skole- samarbeid og kvalitet;

      2009-04-21 - 2009-04-22.

    • Berge, Anita

      (2009)

      Rammeplan for barnehagens innhold og oppgave - Hvordan kan vi lese og bruke den?.

      Fagdag med personalet i Jærbarnehagen;

      2009-03-17.

    • Berge, Anita

      (2009)

      Å bygge felles forståelser med rom for egenart.

      Fra eldst til yngst - Samarbeid og sammenheng mellom barnehage og skole;

      2009-01-29.

    • Berge, Anita

      (2009)

      Saman om den fine skøyten- utfordringar og erfaringar i samarbeid mellom barnehage og skule.

      Foredrag på Pedagogisk kafè Florø;

      2009-03-26.

    • Berge, Anita

      (2008)

      Å byggja bru mellom barnehage og skule- nokre viktige teori- og erfaringsbaserte perspektiv.

      Kickoff Solstrand, Samba 4-8;

      2008-01-23 - 2008-01-24.

    • Berge, Anita

      (2008)

      Learning in kindergarten and school - does it make any difference?.

      18th EECERA Annual Conference. Reconsidering the Basics in Early Childhood Education;

      2008-09-03 - 2008-09-06.

    • Berge, Anita

      (2008)

      Narrativitet, meningsskaping og forskning.

      Presentasjon av paper i vitenskapsteori med etikk, 15 stp.;

      2008-12-10.

    • Berge, Anita

      (2008)

      Voksenrollen i rammeplanen- Konsekvenser for pedagogisk ledelse.

      Fagdag for nytilsatte pedagogiske ledere i Sandnes kommune;

      2008-04-11.

    • Berge, Anita

      (2008)

      Rammeplanen - forventninger og krav til ledelse og læreprosesser i barnehagen.

      utenTitteltekst;

      2008-03-13.

    • Berge, Anita; Skadberg, Grethe Thu

      (2008)

      Helhetstenkning i overgangen fra barnehage til skole.

      Sørlandske lærerstevne, Kristiansand;

      2008-10-17.

    • Berge, Anita

      (2008)

      Barn og unges oppfatning av læring.

      Fagseminar Institutt for førskolelærerutdanning;

      2008-05-13.

    • Berge, Anita

      (2008)

      "We do not call it teaching".

      Presentations of Developmental and Research Project for visitors from Artevelde Hogschool, Gent;

      2008-11-03.

    • Berge, Anita

      (2008)

      Å bygge felles forståing med rom for eigenart.

      Samarbeid og samanheng mellom barnehage og skole;

      2008-11-27 - 2008-11-28.

    • Berge, Anita

      (2008)

      Nye erfaringer -ny viten.

      Barnehage og skole - en herlig blanding!? - om samrabeid og sammenheng mellom barnehage og skole -;

      2008-02-07.

    • Berge, Anita

      (2008)

      Fra 4 til 8 år, Hva skjer?.

      Foredrag på samling i Sambaprosjektet, Time kommune;

      2008-10-01.

    • Berge, Anita

      (2008)

      Samarbeid mellom barnehage og skole. Hvorfor skal vi samarbeid, og hva kan vi samarbeid om?.

      Startsamling "Hit eit steg og dit eit steg"-prosjektet i Sandnes kommune;

      2008-05-21.

    • Berge, Anita; Skadberg, Grethe Thu

      (2008)

      Helhet i opplæringsløpet- fra plan til praksis.

      FoU i Praksis;

      2008-04-17 - 2008-04-18.

    • Berge, Anita

      (2007)

      Implementering av rammeplanene - Hvor er vi? Hvor vil vi?.

      utenTitteltekst;

      2007-05-03 - 2007-05-04.

    • Berge, Anita

      (2007)

      Læring i barnehage og skole - to sider av samme sak?.

      FoU i praksis;

      2007-04-20.

    • Berge, Anita

      (2007)

      Læring i barnehage og læring i skole - to sider av samme sak?.

      Førstelektorprogrammet, UiS. Presentasjon av prosjektbeskrivelse;

      2007-02-15.

    • Berge, Anita

      (2007)

      Barnehagens oppdrag - hvilke konsekvenser har det for førskolelærerutdanningen?.

      Fagdag, Institutt for førskolelærereutdanning, UiS;

      2007-08-09.

    • Berge, Anita

      (2007)

      Overgang barnehage - skole.

      Kursdag for styrere, pedagoger rektorer og lærere i region øst;

      2007-03-27.

    • Berge, Anita

      (2007)

      Samarbeid for livslang læring. Hvordan få til den gode sammenhengen?.

      Kursdag for lærere i skoler og barnehager, Hundvåg bydel;

      2007-10-25.

    • Berge, Anita

      (2007)

      Barnehagens oppdrag i lys av rammeplanen.

      utenTitteltekst;

      2007-09-21.

    • Berge, Anita

      (2007)

      Å bygge bro mellom barnehager og skoler i Sarpsborg.

      Fagarena for skoleledere og styrere i Sarpsborg kommune;

      2007-10-31.

    • Berge, Anita

      (2007)

      Ny rammeplan - Nye førskolelærere?.

      utenTitteltekst;

      2007-09-13.

    • Berge, Anita; Aukland, Sigurd

      (2007)

      Barnehage + skole! sant eller usant?.

      Helhet og sammenheng i opplæringsløpet for barn 4-8 år, sluttkonferanse Barnehage + skole = sant!;

      2007-01-31.

    • Berge, Anita

      (2007)

      Ny rammeplan for barnehagen - Er det noe nytt?.

      utenTitteltekst;

      2007-01-02.

    • Berge, Anita

      (2007)

      Overgangsarbeid - Kvifor og korleis?.

      utenTitteltekst;

      2007-02-13.

    • Berge, Anita

      (2006)

      Barnehagen som første steg i den livslange læringen - sammenhengen mellom barnehagen og skolen.

      Ny rammeplan og lov om barnehager, kurs for tillitsvalgte, Utdanningsforbundet i Rogaland;

      2006-04-05.

    • Berge, Anita

      (2006)

      Ny rammeplan - bakgrunn og innhold.

      Ny rammeplan for barnehagen - hva gjør vi nå? Rammeplanen for barnehagen i læreplanteoretisk og didaktisk perspektiv. Kursrekke for styrere og pedagogiske ledere i Hå kommune;

      2006-10-26.

    • Berge, Anita

      (2006)

      Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver - Hvordan kan vi iverksette den?.

      Kursdag for styrere og pedagoger i Vindafjord, Sauda, Suldal, Tysvær, Bokn, Haugesund og Karmøy kommuner.;

      2006-11-02.

    • Berge, Anita

      (2006)

      Revidert rammeplan for barnehagen - nytt innhold nye oppgaver.

      utenTitteltekst;

      2006-10-23.

    • Berge, Anita

      (2006)

      Å lese og forstå en rammeplantekst.

      Ny rammeplan for barnehagen - hva gjør vi nå? Rammeplanen for barnehagen i læreplanteoretisk og didaktisk perspektiv. Kursrekke for styrere og pedagogiske ledere i Hå kommune;

      2006-10-26.

    • Berge, Anita

      (2006)

      Hvor går veien videre? Læreplanarbeid og didaktisk tenkning i barnehagehverdagen.

      Ny rammeplan for barnehagen - hva gjør vi nå? Rammeplanen for barnehagen i læreplanteoretisk og didaktisk perspektiv. Kursrekke for styrere og pedagogiske ledere i Hå kommune;

      2006-12-06.

    • Berge, Anita

      (2006)

      Har rammeplanen noe med hverdagen i barnehagen å gjøre?.

      Ny rammeplan for barnehagen - hva gjør vi nå? Rammeplanen for barnehagen i læreplanteoretisk og didaktisk perspektiv. Kursrekke for styrere og pedagogiske ledere i Hå kommune;

      2006-11-06.

    • Berge, Anita

      (2006)

      Forskning og erfaring - om sammenheng og overgang fra barnehage til skole.

      Fagdag for rektorer og styrere i Stord kommune;

      2006-04-19.

    • Berge, Anita

      (2006)

      Rammeplane + Kunnskapsløftet = et sammenhengende utdanningsløp?.

      Lærerutdanningene - Kunnskapsløftet og rammeplan;

      2006-05-09 - 2006-05-10.

    • Berge, Anita

      (2006)

      Overgang og sammenheng - Forskning og erfaring. Teorertiske perspektiv og aktuell forskning sett i sammeneheng med erfaringer i prosjektet Barnehage + skole = sant.

      Erfaringssamling, prosjekt Barnehage + skole = sant;

      2006-02-14 - 2006-02-15.

    • Berge, Anita

      (2006)

      Revidert rammeplan for barnehagen - Didaktiske perspektiv på innhold og struktur i planen.

      Kurs for barnehagestyrere i Sandnes kommune;

      2006-05-03.

    • Berge, Anita

      (2006)

      Revidert rammeplan for barnehagen - hva er nytt?.

      Faglig samling for Pedagogisk psykologisk rådgivningstjeneste i Rogaland;

      2006-04-25.

    • Berge, Anita

      (2005)

      Ny rammeplan - betyr det ein ny kvardag i barnehagen?.

      Ikkje leik med barnehagen! Fagkveld, Utdanningsforbundet i Time.;

      2005-03-05.

    • Berge, Anita; Alvestad, Marit

      (2005)

      Ny rammeplan for barnehagen – nye veier å gå?.

      utenTitteltekst;

      2005-11-15.

    • Berge, Anita; Alvestad, Marit

      (2005)

      Læreplaner for barnehage og grunnskole – to sider av samme sak?.

      Plenumføredrag ved Konferansen Barnehagen – en ny skoleform? Faglig forum sør, Bolkesjø 10. og 11. november 2005;

      2005-10-11 - 2005-11-11.

    • Berge, Anita

      (2004)

      Rammeplanen og førskolelærerutdanningen.

      Erfaringer med Rammeplanen for barnehagen i Norge. Fagmøte med besøkende fra Gentoft kommune, Danmark.;

      2004-09-21.

    • Berge, Anita

      (2004)

      Hvem er førskolelærerstudenten? Et nærmere ettersyn i stud.mag.undersøkelsen 2004.

      Fagdag i Institutt for førskolelærerutdanning;

      2004-04-13.

    • Berge, Anita

      (2004)

      Rammeplan for barnehagen - utfordringer og muligheter for førskolelærerutdanningen.

      -Rammeplan for barnehagen- revisjon -Kurs for tillitsvalgte -Utdanningsforbundet i Rogaland;

      2004-11-24.

    • Berge, Anita

      (2000)

      Å forstå og bruke Rammeplan for barnehagen.

      utenTitteltekst;

    • Berge, Anita

      (2000)

      Hvem er seksåringen?.

      utenTitteltekst;

  • Kunstnerisk produksjon
    • Berge, Anita; Aukland, Sigurd

      (2007)

      Med Mats og Renate frå barnehage til skule.

    • Berge, Anita

      (2005)

      Barnehage + skole = sant, en presentasjon av problemstillinger i prosjektet og noen erfaringer underveis.

    • Berge, Anita; Kvåle, Odd-Harald

      (2003)

      Modell for førskolelærerutdanningen,3årig Bachelorprogram ved Høgskolen i Stavanger.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway