Astrid Birgitte Eggen
Prorektor for utdanning
Prorektor for utdanning
Thygesen, Ragnar; Eggen, Astrid Birgitte
(2015)
Bridging summative and formative assessment for children with special needs. I: Transitions in the field of special education. Theoretical perspectives and implications for practice.
Waxmann Verlag.
ISBN 978-3-8309-3117-1.
s.233-250.
Kristiansen, Christine Watne; Eggen, Astrid Birgitte
(2014)
Vurdering som skapende læring. I: Tilpasset opplæring- i forskning og praksis.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202419011.
s.81-102.
Gradovski, Mikhail; Eggen, Astrid Birgitte
(2011)
Avoiding the dichotomy of theory and practice: applying critical theoretical discourse as a methodological background for a school development project within the area of assessment. I: Proceedings of the 15th Biennial of the International Study Association on Teachers and Teaching (ISATT), Back to the Future: Legacies, Continuities and Changes in Educational Policy, Practice and Research.
ISBN 978-989-8525-00-0.
s.83-84.
Eggen, Astrid Birgitte
(2011)
Agency as the Ability and Opportunity to Participate in Evaluation as Knowledge Construction.
European Educational Research Journal.
ISSN 1474-9041.
Volum 10.
Hefte 4.
s.533-544.
Eggen, Astrid Birgitte
(2011)
Vurdering for skoleutvikling.Gyldendal Akademisk.
ISBN 9788205400207.
Eggen, Astrid Birgitte
(2010)
Bedömning och skolans demokratimål. I: Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik.Studentlitteratur AB.
ISBN 978-91-44-05681-4.
Eggen, Astrid Birgitte
(2010)
Samarbeid mellom kompetansemiljøer, skoleeiere og skoler- praksier med ulike anliggende?. I: Skoleutvikling i praksis.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-01596-5.
s.168-186.
Eggen, Astrid Birgitte
(2010)
PISAs gyldighet blant skoleledere og lærere. I: PISA sannheten om skolen?.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-01487-6.
s.281-297.
Dobson, Stephen; Eggen, Astrid Birgitte; Smith, Kari
(2009)
Innledning: Vurdering som prosess ; Vurdering av, vurdering for og som læring ; Vurdering og syn på læring og kunnskap ; Vurdering som kompetanse og kultur. I: Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-39173-4.
s.11-16.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Vurdering og validitet. I: Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-39173-4.
s.40-56.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Vurdering, evaluering og læreplaner som kunnskapsområde. I: Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-39173-4.
s.75-92.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Vurderingskompetanse og definisjonsmakt.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
ISSN 0029-2052.
Hefte 1.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto Laurits; Langfeldt, Gjert; Presthus, Anne-Marie; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Vedøy, Gunn
(2007)
Successful Leadership based on Democratic Values. I: Successful Principal Leadership in Times of Change. An International Perspective.
Springer Publishing Company.
ISBN 978-1-4020-5515-7.
s.71-86.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Vurderingskompetanse og definisjonsmakt.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
ISSN 0029-2052.
Volum 91.
Hefte 2.
s.150-164.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn; Fuglestad, Otto Laurits; Presthus, Anne-Marie; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto Laurits; Langfeldt, Gjert; Vedøy, Gunn; Langfeldt, Gjert; Langfeldt, Gjert; Presthus, Anne Marie; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Vedøy, Gunn
(2007)
Successful Leadership Based on Democratic Values. I: Successful Principal Leadership in Times of Change.
Springer Publishing Company.
ISBN 978-1-4020-5515-7.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Marivolden skole. Skolen i relasjon til lokalsamfunnet. I: Ledelse i anerkjente skoler.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-00826-4.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Verdsetting gjennom vurderingspraksis. I: Ledelse i anerkjente skoler.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-00826-4.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Verdsetting gjennom vurderingspraksis. I: Ledelse i anerkjente skoler.
Universitetsforlaget.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Marivolden skole. Skolen i relasjon til lokalsamfunnet. I: Ledelse i anerkjente skoler.
Universitetsforlaget.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto Laurits; Presthus, Anne Marie; Langfeldt, Gjert; Langfeldt, Gjert; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto Laurits; Langfeldt, Gjert; Vedøy, Gunn; Møller, Jorunn; Presthus, Anne Marie; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Vedøy, Gunn
(2005)
Successful school leadership: the Norwegian case.Journal of Educational Administration.
ISSN 0957-8234.
Volum 43.
Hefte 6.
s.584-594.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
Team Leadership in Upper Secondary Education.
School Leadership and Management.
ISSN 1363-2434.
Volum 25.
Hefte 4.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
Team Leadership in Upper Secondary Education.
School Leadership and Management.
ISSN 1363-2434.
Volum 25.
Hefte 4.
s.331-347.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto L.; Langfeldt, Gjert; Presthus, Anne-Marie; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Vedøy, Gunn
(2005)
Successful school leadership - The Norwegian case.
Journal of Educational Administration.
ISSN 0957-8234.
Volum 43.
Hefte 6.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Teacher Assessment Literacy beyond Technicalities and Intuition.
Studies in Educational Policy and Educational Philosophy.
ISSN 1652-2729.
Hefte 2.
Eggen, Astrid Birgitten; Knain, Erik
(2003)
Naturfaget til eleven eller eleven til naturfaget. I: Naturfagdidaktikk. Perspektiver Forskning Utvikling.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 82-05-31477-2.
s.264-295.
Eggen, Astrid Birgitten
(2003)
Sigma; A case of teacher reflection within formative student assessment. I: Skolan och tusenårsskiftet. En vänbok till Ulf P. Lundgren.
ISBN 91-87252-49-X.
s.97-114.
Eggen, Astrid Birgitte
(2003)
Sigma; A case of teacher reflection within formative student assessment. I: Skolan och tusenårsskiftet. En vänbok till Ulf P. Lundgren.
Eggen, Astrid Birgitte; Knain, Erik
(2003)
Naturfaget til eleven eller eleven til naturfaget?. I: Naturfagdidaktikk. Perspektiver Forskning Utvikling.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 82-05-31477-2.
s.264-295.
Hauge, Trond Eiliv; Eggen, Astrid Birgitten; Grøterud, Marit; Nilsen, Bjørn S.
(2002)
World Class Schools: the case studies of more effective and less effective schools in different countries. Europe - Norway. I: World Class Schools. International perspectives on school effectiveness.
RoutledgeFalmer.
ISBN 0-415-25348-9.
s.178-204.
Hauge, Trond Eiliv; Eggen, Astrid Birgitte; Grøterud, Marit; Nilsen, Bjørn S; Nilsen, Bjørn S
(2002)
Europe - Norway. I: World Class Schools.
Eggen, Astrid Birgitten
(1995)
The GOALS Study: Analysis and Implications. I: Measuring what students learn.
OECD Publishing.
s.180-195.
Dobson, Stephen; Eggen, Astrid Birgitte; Smith, Kari
(2009)
Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.Gyldendal Akademisk.
ISBN 978-82-05-39173-4.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Vurdering og læreplaner som kunnskapsområde for læreren.
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Eggen, Astrid Birgitte; Elstad, Eyvind
(2009)
Kunnskapsløftet - fra ord til handling. rapport fra et skoleutviklingsprosjekt til utdanningsetaten i Oslo.
ISBN 9788290904901.
Hefte 3.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Demokrati, Assessment og Validitet. Diskurser og praksiser som omhandler skolevurdering og elev-vurdering.
Eggen, Astrid Birgitten
(2004)
Alfa and Omega in Student Assessment; Exploring Identities of Secondary School Science Teachers.Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Alfa and Omega in Student Assessment. Exploring Identities of Secondary School Science Teachers.
Forsberg, Eva; Eggen, Astrid Birgitten
(2003)
Skolan och tusenårsskiftet. En vänbok till Ulf P. Lundgren.
ISBN 91-87252-49-X.
Eggen, Astrid Birgitten; Marion, Peter Van
(1997)
The National Environmental Programme for Action-oriented interdisciplinary Environmental Training in the School's Own Area. An Evaluation of the Development of the Su-Programme "Water".
Eggen, Astrid Birgitten
(1997)
Rapport fra Prosjektene: "Geografi i den videregående skolen: Fra Hefner og Knudsen til Reform 94" og "Geografifaget og Reform 94".
Eggen, Astrid Birgitten
(1997)
Rapport fra to prosjekter: "Elevvurdering i kroppsøving" og "Lærerroller og elev-roller i tekst".
Eggen, Astrid Birgitte; Hauge, Trond Eiliv; Birkemo, Asbjørn; Grøterud, Marit; Nilsen, Bjørn S.
(1994)
Læringskvalitet i skolen. Rapport I fra prosjektet "International School Effectiveness Research Project".
Eggen, Astrid Birgitten
(1993)
Lokale læreplaner som implementeringsstrategi i naturfag.
Eggen, Astrid Birgitten; Marion, Peter Van
(1977)
Nasjonale miljølæreprogram for handlingsrettet og tverrfaglig miljøopplæring i eget lokalmiljø. En evaluering av utviklingen av delprogrammet "VANN".
Sæbø, Solve; Selvik, Bjørg Kristin; Nøstbakken, Linda; Mo, Gro Bjørnerud; Jakobsen, Wenche; Samdal, Oddrun; Gårseth-Nesbakk, Levi; Waaler, Nina; Kjeldstad, Berit Johanne; Faye, Atle; Hilding, Greta; Roppen, Johann; Engen, Tore Petter; Bredahl, Vibeke; Grønvold, Stine; Eggen, Astrid Birgitte; Steder, Vidar Brundtland; Waagbø, Sissel Anne; Schei, Amanda; Arnesen, Mats
(2020)
Tar ulike grep for å hindre juks under vårens hjemmeeksamen.Østbye, Marianne; Kjeldstad, Berit Johanne; Folkestad, Sigrid; Selvik, Bjørg Kristin; Bredahl, Vibeke; Samdal, Oddrun; Grønvold, Stine; Eggen, Astrid Birgitte; Ekeli, Hanna; Aarskog, Karine Nigar; Thorkildsen, Camilla Sønstabø; Faye, Atle; Solberg, Håkon; Engen, Tore Petter; Langøy, Gerd Marit; Rasmussen, Alf; Larsen, Hege; Trædal, Torkjell; Schei, Amanda; Hystad, Joar; Vartdal, Ragnhild; Arnesen, Mats; Strand, Hilde Kristin; Løkeland-Stai, Espen
(2020)
Hva skjer med eksamen? : her har du oversikten.Eggen, Astrid Birgitte
(2017)
Vi kan ikke la debatten om kvalitet forsvinne.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
Eggen, Astrid Birgitte
(2017)
Distriktsvennlige utdanninger.
www.lister24.no.
Eggen, Astrid Birgitte
(2017)
Er kvalitetsarbeid styrbart?.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
Eggen, Astrid Birgitte
(2016)
Sammenslåing av universitet og høgskole - spenninger mellom forskning og undervisning.".
Studiekvalitetskonferansen;
2016-09-15 - .
Witsø, Hilde; Garmannslund, Per Einar; Eggen, Astrid Birgitte; Stousland, Hanne
(2015)
Student Self-assessment for Capacity Building in Vocational Education.
ECER konferansen 2015;
2015-09-08 - 2015-09-11.
Witsø, Hilde; Eggen, Astrid Birgitte; Garmannslund, Per Einar
(2015)
Student Self-assessment for Capacity Building in Vocational Education.
konferanse;
2015-06-22 - 2015-06-26.
Thygesen, Ragnar; Eggen, Astrid Birgitte
(2015)
Bridging Summative and Formative Assessment.
Internasjonal faglig konferanse;
2015-09-07 - 2015-09-11.
Thygesen, Ragnar; Eggen, Astrid Birgitte
(2013)
Effects of explicit standards for educational writing on teachers' summative and formative assessment.
AEA conference;
2013-11-08 - 2013-11-10.
Eggen, Astrid Birgitte
(2012)
Vurderingskompetanse i Agder; Dilemma i forholdet mellom summative og formative aspekter.
Vurdering for læring.;
2012-04-19 - 2012-04-20.
Eggen, Astrid Birgitte; Matre, Synnøve
(2012)
Developing national standards for the assessment of writing in compulsory education.
Linking Multiple Perspectives on Assessment..;
2012-08-28 - 2012-08-31.
Eggen, Astrid Birgitte
(2012)
Nye trender i summativ og formativ vurdering for skoleledere - språket vi trenger.
Evalueringskonferansen;
2012-04-24 - 2012-04-25.
Eggen, Astrid Birgitte
(2012)
Evaluering som kunnskapsutvikling. Ideologiske spenninger mellom politikk og akademia.
Evaluering: læring, styring og kontroll?;
2012-09-04 - 2012-09-06.
Eggen, Astrid Birgitte; Thygesen, Ragnar
(2012)
Developing national standards for the assessment of writing. A tool for teaching and learning.
Assessment Across the Lifespan ;
2012-11-08 - 2012-11-10.
Gradovski, Mikhail; Eggen, Astrid Birgitte
(2011)
Avoiding the dichotomy of theory and practice: applying critical theoretical discourse as a methodological background for a school development project within the area of assessment.
15th Biennial of the Intenational Study Association on Teachers and Teaching;
2011-07-05 - 2011-07-08.
Eggen, Astrid Birgitte
(2011)
European Qualification framework; Kvalifisering for hva?.
Pædagogisk dag;
2011-03-21 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2011)
Skoleutvikling mellom lokale verdier og globale trender.
Oppvekst 2011;
2011-11-22 - 2011-11-24.
Eggen, Astrid Birgitte; Grythe, Jon
(2011)
Vurderingskompetasne i Agder; en bottum up strategi for utvikling av vurderingskompetasne blant lærere og skoleldere i Agder.
Evaluering;
2011-08-31 - 2011-09-02.
Eggen, Astrid Birgitte
(2010)
Evaluation for empowerment? Agency as the ability and opportunity to participate in knowledge construction.
ECER;
2010-08-24 - 2010-08-27.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Utviklingssamtalen som vurdering?.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 2.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Kvalitet og validitet.
Konferansen Kvalitetsvurdering for læring og utvikling;
2009-01-15 - 2009-01-16.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Vurderingskultur i skolen- fusjon eller fisjon mellom læreplan og vurdering?.
Vurderign for læring;
2009-04-29 - 2009-04-30.
Eggen, Astrid Birgitte
(2009)
Vurdering og læreplan - et kritisk blikk basert på FoU prosjekter med lærere og skoleledere.
Koz me txt.;
2009-01-13 - 2009-01-14.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Methodological platform for school development emphasizing evaluation.
Transaction seminar;
2008-06-17 - 2008-06-18.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Critical ethnography for evaluation and assessment competence among teacher educators.
Congress of Qualitative Inquiry;
2008-05-14 - 2008-05-17.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Democracy, Assessment and Validity. Discourses and practices concerning evaluation and assessment.
Kvalitet i skolen;
2008-04-07 - 2008-04-08.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Democracy, Assessment and Practice. Challenges and controversies.
EARLI sig assessment;
2008-08-27 - 2008-08-29.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
"Bedre vurderingspraksis"- mot nasjonal standardisering av referanser for vurdering!.
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Anmeldelse av boen " Elevvurdering i skolen. Grunnlag for kulturendring".
Norsk pedagogisk tidsskrift.
ISSN 0029-2052.
Hefte 1.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Democracy, Assessment and Validity. Discourses and practices conecerning evaluation and assessment.
Challenging Assessment - EARLI SIG Assessment;
2008-08-27 - 2008-08-29.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Methodological platform for research based school development.
tracAction meets London school of education;
2008-06-17 - 2008-06-18.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Action research for evaluation and assement competence among teacher educators.
Congress of Qualitative Inquiry;
2008-05-14 - 2008-05-17.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
Democracy, Assessment and validity. Discourses and practices concerning evaluation and assessment.
The school- a learning organisation?;
2008-04-07 - 2008-04-08.
Eggen, Astrid Birgitte
(2008)
"Bedre vurderingspraksis"- mot nasjonal standarisering av referanser for vurdering?.
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
The Concept of Practice in Pragmatism and Ethnography.
QI2007;
2007-05-02 - 2007-05-05.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Standarder som kobling mellom ideologi og rasjonale.
Konferansen for vurdering og læring i skolen;
2007-10-15 - 2007-10-16.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Vurdering i lys av læreplan.
Seminar for lærerutdannere om vurdering for og av læring;
2007-10-29 - 2007-10-31.
Eggen, Astrid Birgitte; Ottesen, Eli
(2007)
Lære å/og vurdere – en tapasbuffet for den profesjonelle lærer.
Konferanse for vurdering og læring i skolen;
2007-10-15 - 2007-10-16.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Vurdering for læring.
Seminar for lærerutdannere om vurdering for og av læring;
2007-10-29 - 2007-10-31.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Lære og/å vurdere.
Vurdering for læring;
2007-09-26.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
The concept of practice in ethnography. Towards a framework for ethnographies in an era of political pragmatism.
Congress of Qualitative Inquiry;
2007-05-02 - 2007-05-05.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Hva er Grounded Theory. Hovedtrekk og historikk.
Seminar for masterstudenter;
2007-10-08 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Miks av metoder- et pragmatisk og politisk anliggende.
Seminar for Utdanningsledelse;
2007-10-11 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Kvalitativ metodologi og metode.
Høgskolen i Akershus;
2007-01-08 - 2007-01-10.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
Lære og vurdere - utvikling av felles praksiser!.
Seminar for skoler;
2007-11-27.
Eggen, Astrid Birgitte
(2007)
The concept of practice in ethnography. Towards a framework for ethnographies in an era of political pragmatism.
Congress of Qualitative Inquiry;
2007-05-02 - 2007-05-05.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Etnografi i en "era of accountability".
Høgre seminarium;
2006-11-28 - .
Eggen, Astrid Birgitte; Smith, Kari; Engh, Roar
(2006)
Teacher assesment competence. A national in-service training programme in the making.
Third International Assessment Congress;
2006-08-28 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Vurdering og implementering av Kunnskapsløftet.
Fagdidaktisk fellesrom, Seminar for Hovseter skole, Seminar for Persbråten skole;
2006-08-21 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Miks av metoder- et pragmatisk og politisk anliggende. Forskningsetikk og forskningsjus.
Utdanningsledelse, Trinn III;
2006-06-08 - 2006-06-09.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Vurderingskompetanse og definisjonsmakt.
Dagssamling for Lærende nettverk;
2006-09-19 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Evaluation as a boundary object.
NERA/NFPF;
2006-03-10 - 2006-03-12.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Kunnskapsløftet - et løft for læreres og skolelederes kompetanse!.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Smith, Kari; Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Educating Teacehrs in Classroom Assessment- Where do we start? How do we proceed?.
Assessment for Excellence; EARLI SIG assessment conference;
2006-08-30 - 2006-09-01.
Eggen, Astrid Birgitte
(2006)
Kunnskapsløftet - et løft for læreres og skolelederes kompetanse!.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 3.
Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
Researching Leadership In Upper Secondary Education.
NFPF;
2005-03-10 - 2005-03-12.
Eggen, Astrid Birgitte; Flyum, Karl Henrik; Knain, Erik; Ødegaard, Marianne
(2005)
Skriving som grunnleggende ferdighet i naturfag: metoder og perspektiver.
Faglig Pedagogisk Dag 2005;
2005-01-04.
Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
The Methodological Challenges of Investigating 'communities of evaluative practice'.
Oxford Ethnography and Education Conference;
2005-09-12 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
Vurderingskompetanse i et fagdidaktisk fellesrom.
Seminarserie PPU;
2005-11-28 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
Vurdering for styring og læring. Nye utfordringer med IKT??.
Dagssamling Lærende nettverk;
2005-09-06 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
Vurderingskompetanse og implementering av læreplan.
Dagssamling for videregående skoler;
2005-11-01 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2005)
The metodological Challenges of Investigating communities of evaluative practice.
Oxford Ethnography and Education Conference;
2005-09-14 - 2005-09-15.
Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn
(2005)
Exploring Successful School Leadership across Different Contexts in Secondary Education.
European Conference on Educational Research;
2005-03-10 - 2005-03-12.
Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn
(2005)
Researching Leadership in Upper Secondary Education.
NFPF/NERA;
2005-03-10 - 2005-03-12.
Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn
(2004)
Exploring Successful School Leadership across Different Contexts in Secondary Education.
European Conference on Educational Research;
2004-09-22 - 2004-09-25.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Ledelse og vurdering i fagdidaktisk utviklingsarbeid.
Skolelederdagene 2004;
2004-06-22 - 2004-06-23.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Refleksjoner omkring ideologiske og epistemologiske aspekter ved hva som regnes som god naturfagundervisning.
Disputas;
2004-03-18 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Vurderingens mysterier; dannelse og skolevurdering i et institusjonelt perspektiv.
Disputas;
2004-03-18 - .
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Alfa and Omega in Student Assessment; Exploring Identities of Secondary School Science Teachers.
Assessment 2004; Beyond Intuition;
2004-06-23 - 2004-06-25.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Elevøvelsens verdi og hensikter.
Faglig Pedagogisk Dag 2004;
2004-01-03.
Eggen, Astrid Birgitten; Møller, Jorunn
(2004)
Multiple Methodological Approaches in Exploring School Leadership.
NERA 2004 32nd Congress: A paper presented in a symposium.;
2004-03-11 - 2004-03-13.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Teacher Assessment Literacy beyond Technicalities and Intuition.
Professional Learning in a Changing Society;
2004-11-25 - 2004-11-27.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Alfa og Omega for elevvurdering.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 4.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Alfa og Omega for elev-vurdering.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Teacher Assessment Literacy beyond Technicalities and Intuition.
Professional Learning in a Changing Society;
2004-11-25 - 2004-11-27.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Ledelse og vurdering i fagdidaktisk utviklingsarbeid.
Skolelederdagene;
2004-06-22 - 2004-06-23.
Eggen, Astrid Birgitte
(2004)
Alfa and Omega in Student Assessment; Exploring Identities of Secondary School Science Teachers.
Assessment Beyond Intuition;
2004-06-23 - 2004-06-25.
Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn
(2004)
Multiple Methodological Approaches in Exploring School Leadership.
NERA/NFPF;
2004-03-11 - 2004-03-13.
Eggen, Astrid Birgitte
(2003)
From Alfa to Omega in Student Assessment- including Delta, Gamma, Pi and Sigma.
Education as a Critical Force - Myth or Reality?;
2003-03-06 - 2003-03-09.
Eggen, Astrid Birgitte
(2003)
Nye lærer-roller � nye vurderingsformer og vurderingshensikter? Vurdering sett fra ulike ideologiske ståsted.
Faglig Pedagogisk Dag 2003;
2003-01-04.
Eggen, Astrid Birgitten; Møller, Jorunn
(2003)
Grounded Theory as a Methodological Approach in Exploring Successful School Leadership: Gain, Strain and Dilemmas.
Paper presentert på UCEA Convention 2003;
2003-11-06 - 2003-11-09.
Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn
(2003)
Grounded theory as a Methodological Approach in Exploring Successful School Leadership.
UCEA;
2003-11-08 - 2003-11-10.
Eggen, Astrid Birgitte
(2002)
The Identity of the Secodnary School Science Teacher; Assessment as Didaktik Reflection.
Education and Cultural Diversities;
2002-03-07 - 2002-03-09.
Eggen, Astrid Birgitte
(2002)
From respondent to case. The building of cases in ethnographic research based on grounded theory methodological approach.
Current Issues in Classroom Research: Practices, Praises and Perspectives;
2002-05-22 - 2002-05-24.
Eggen, Astrid Birgitte
(2002)
The Identity of the Secondary School Science teacher; Evaluation as Didaktik Reflection.
ECER 2002;
2002-09-11 - 2002-09-14.
Eggen, Astrid Birgitte
(2002)
Vurdering- summasjon og eller formasjon?.
Faglig Pedagogisk Dag;
2002-01-05.
Eggen, Astrid Birgitte
(2001)
Science Teacher's roles in Evaluation.
Science Education Research in the Knowledge Based Society;
2001-08-21 - .