Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Thygesen, Ragnar; Eggen, Astrid Birgitte

      (2015)

      Bridging summative and formative assessment for children with special needs. I: Transitions in the field of special education. Theoretical perspectives and implications for practice.

      Waxmann Verlag.

      ISBN 978-3-8309-3117-1.

      s.233-250.

    • Kristiansen, Christine Watne; Eggen, Astrid Birgitte

      (2014)

      Vurdering som skapende læring. I: Tilpasset opplæring- i forskning og praksis.

      Cappelen Damm Akademisk.

      ISBN 9788202419011.

      s.81-102.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2011)

      Vurdering for skoleutvikling.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 9788205400207.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2011)

      Agency as the Ability and Opportunity to Participate in Evaluation as Knowledge Construction.

      European Educational Research Journal.

      ISSN 1474-9041.

      Volum 10.

      Hefte 4.

      s.533-544.

    • Gradovski, Mikhail; Eggen, Astrid Birgitte

      (2011)

      Avoiding the dichotomy of theory and practice: applying critical theoretical discourse as a methodological background for a school development project within the area of assessment. I: Proceedings of the 15th Biennial of the International Study Association on Teachers and Teaching (ISATT), Back to the Future: Legacies, Continuities and Changes in Educational Policy, Practice and Research.

      ISBN 978-989-8525-00-0.

      s.83-84.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2010)

      Bedömning och skolans demokratimål. I: Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik.

      Studentlitteratur AB.

      ISBN 978-91-44-05681-4.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2010)

      PISAs gyldighet blant skoleledere og lærere. I: PISA sannheten om skolen?.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 978-82-15-01487-6.

      s.281-297.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2010)

      Samarbeid mellom kompetansemiljøer, skoleeiere og skoler- praksier med ulike anliggende?. I: Skoleutvikling i praksis.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 978-82-15-01596-5.

      s.168-186.

    • Dobson, Stephen; Eggen, Astrid Birgitte; Smith, Kari

      (2009)

      Innledning: Vurdering som prosess ; Vurdering av, vurdering for og som læring ; Vurdering og syn på læring og kunnskap ; Vurdering som kompetanse og kultur. I: Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 978-82-05-39173-4.

      s.11-16.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2009)

      Vurdering, evaluering og læreplaner som kunnskapsområde. I: Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 978-82-05-39173-4.

      s.75-92.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2009)

      Vurdering og validitet. I: Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 978-82-05-39173-4.

      s.40-56.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      Vurderingskompetanse og definisjonsmakt.

      Norsk pedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0029-2052.

      Hefte 1.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2007)

      Vurderingskompetanse og definisjonsmakt.

      Norsk pedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0029-2052.

      Volum 91.

      Hefte 2.

      s.150-164.

    • Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn; Fuglestad, Otto Laurits; Presthus, Anne-Marie; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto Laurits; Langfeldt, Gjert; Vedøy, Gunn; Langfeldt, Gjert; Langfeldt, Gjert; Presthus, Anne Marie; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Vedøy, Gunn

      (2007)

      Successful Leadership Based on Democratic Values. I: Successful Principal Leadership in Times of Change.

      Springer Publishing Company.

      ISBN 978-1-4020-5515-7.

    • Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto Laurits; Langfeldt, Gjert; Presthus, Anne-Marie; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Vedøy, Gunn

      (2007)

      Successful Leadership based on Democratic Values. I: Successful Principal Leadership in Times of Change. An International Perspective.

      Springer Publishing Company.

      ISBN 978-1-4020-5515-7.

      s.71-86.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2006)

      Marivolden skole. Skolen i relasjon til lokalsamfunnet. I: Ledelse i anerkjente skoler.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 978-82-15-00826-4.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2006)

      Verdsetting gjennom vurderingspraksis. I: Ledelse i anerkjente skoler.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 978-82-15-00826-4.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2006)

      Verdsetting gjennom vurderingspraksis. I: Ledelse i anerkjente skoler.

      Universitetsforlaget.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2006)

      Marivolden skole. Skolen i relasjon til lokalsamfunnet. I: Ledelse i anerkjente skoler.

      Universitetsforlaget.

    • Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto Laurits; Presthus, Anne Marie; Langfeldt, Gjert; Langfeldt, Gjert; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto Laurits; Langfeldt, Gjert; Vedøy, Gunn; Møller, Jorunn; Presthus, Anne Marie; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Vedøy, Gunn

      (2005)

      Successful school leadership: the Norwegian case.

      Journal of Educational Administration.

      ISSN 0957-8234.

      Volum 43.

      Hefte 6.

      s.584-594.

    • Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte; Fuglestad, Otto L.; Langfeldt, Gjert; Presthus, Anne-Marie; Skrøvset, Siw; Stjernstrøm, Else; Vedøy, Gunn

      (2005)

      Successful school leadership - The Norwegian case.

      Journal of Educational Administration.

      ISSN 0957-8234.

      Volum 43.

      Hefte 6.

    • Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte

      (2005)

      Team Leadership in Upper Secondary Education.

      School Leadership and Management.

      ISSN 1363-2434.

      Volum 25.

      Hefte 4.

      s.331-347.

    • Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte

      (2005)

      Team Leadership in Upper Secondary Education.

      School Leadership and Management.

      ISSN 1363-2434.

      Volum 25.

      Hefte 4.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Teacher Assessment Literacy beyond Technicalities and Intuition.

      Studies in Educational Policy and Educational Philosophy.

      ISSN 1652-2729.

      Hefte 2.

    • Eggen, Astrid Birgitten

      (2003)

      Sigma; A case of teacher reflection within formative student assessment. I: Skolan och tusenårsskiftet. En vänbok till Ulf P. Lundgren.

      ISBN 91-87252-49-X.

      s.97-114.

    • Eggen, Astrid Birgitte; Knain, Erik

      (2003)

      Naturfaget til eleven eller eleven til naturfaget?. I: Naturfagdidaktikk. Perspektiver Forskning Utvikling.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 82-05-31477-2.

      s.264-295.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2003)

      Sigma; A case of teacher reflection within formative student assessment. I: Skolan och tusenårsskiftet. En vänbok till Ulf P. Lundgren.

    • Eggen, Astrid Birgitten; Knain, Erik

      (2003)

      Naturfaget til eleven eller eleven til naturfaget. I: Naturfagdidaktikk. Perspektiver Forskning Utvikling.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 82-05-31477-2.

      s.264-295.

    • Hauge, Trond Eiliv; Eggen, Astrid Birgitte; Grøterud, Marit; Nilsen, Bjørn S; Nilsen, Bjørn S

      (2002)

      Europe - Norway. I: World Class Schools.

    • Hauge, Trond Eiliv; Eggen, Astrid Birgitten; Grøterud, Marit; Nilsen, Bjørn S.

      (2002)

      World Class Schools: the case studies of more effective and less effective schools in different countries. Europe - Norway. I: World Class Schools. International perspectives on school effectiveness.

      RoutledgeFalmer.

      ISBN 0-415-25348-9.

      s.178-204.

    • Eggen, Astrid Birgitten

      (1995)

      The GOALS Study: Analysis and Implications. I: Measuring what students learn.

      OECD Publishing.

      s.180-195.

  • Bøker og kapitler
    • Dobson, Stephen; Eggen, Astrid Birgitte; Smith, Kari

      (2009)

      Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.

      Gyldendal Akademisk.

      ISBN 978-82-05-39173-4.

    • Hovdenak, Sylvi Stenersen; Eggen, Astrid Birgitte; Elstad, Eyvind

      (2009)

      Kunnskapsløftet - fra ord til handling. rapport fra et skoleutviklingsprosjekt til utdanningsetaten i Oslo.

      ISBN 9788290904901.

      Hefte 3.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2009)

      Vurdering og læreplaner som kunnskapsområde for læreren.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      Demokrati, Assessment og Validitet. Diskurser og praksiser som omhandler skolevurdering og elev-vurdering.

      Høgskolen i Innlandet.

    • Eggen, Astrid Birgitten

      (2004)

      Alfa and Omega in Student Assessment; Exploring Identities of Secondary School Science Teachers.

      Universitetet i Oslo.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Alfa and Omega in Student Assessment. Exploring Identities of Secondary School Science Teachers.

      Universitetet i Oslo.

    • Forsberg, Eva; Eggen, Astrid Birgitten

      (2003)

      Skolan och tusenårsskiftet. En vänbok till Ulf P. Lundgren.

      ISBN 91-87252-49-X.

    • Eggen, Astrid Birgitten

      (1997)

      Rapport fra Prosjektene: "Geografi i den videregående skolen: Fra Hefner og Knudsen til Reform 94" og "Geografifaget og Reform 94".

    • Eggen, Astrid Birgitten

      (1997)

      Rapport fra to prosjekter: "Elevvurdering i kroppsøving" og "Lærerroller og elev-roller i tekst".

    • Eggen, Astrid Birgitten; Marion, Peter Van

      (1997)

      The National Environmental Programme for Action-oriented interdisciplinary Environmental Training in the School's Own Area. An Evaluation of the Development of the Su-Programme "Water".

    • Eggen, Astrid Birgitte; Hauge, Trond Eiliv; Birkemo, Asbjørn; Grøterud, Marit; Nilsen, Bjørn S.

      (1994)

      Læringskvalitet i skolen. Rapport I fra prosjektet "International School Effectiveness Research Project".

      Universitetet i Oslo.

    • Eggen, Astrid Birgitten

      (1993)

      Lokale læreplaner som implementeringsstrategi i naturfag.

      Universitetet i Oslo.

    • Eggen, Astrid Birgitten; Marion, Peter Van

      (1977)

      Nasjonale miljølæreprogram for handlingsrettet og tverrfaglig miljøopplæring i eget lokalmiljø. En evaluering av utviklingen av delprogrammet "VANN".

  • Formidling
    • Østbye, Marianne; Kjeldstad, Berit Johanne; Folkestad, Sigrid; Selvik, Bjørg Kristin; Bredahl, Vibeke; Samdal, Oddrun; Grønvold, Stine; Eggen, Astrid Birgitte; Ekeli, Hanna; Aarskog, Karine Nigar; Thorkildsen, Camilla Sønstabø; Faye, Atle; Solberg, Håkon; Engen, Tore Petter; Langøy, Gerd Marit; Rasmussen, Alf; Larsen, Hege; Trædal, Torkjell; Schei, Amanda; Hystad, Joar; Vartdal, Ragnhild; Arnesen, Mats; Strand, Hilde Kristin; Løkeland-Stai, Espen

      (2020)

      Hva skjer med eksamen? : her har du oversikten.

    • Sæbø, Solve; Selvik, Bjørg Kristin; Nøstbakken, Linda; Mo, Gro Bjørnerud; Jakobsen, Wenche; Samdal, Oddrun; Gårseth-Nesbakk, Levi; Waaler, Nina; Kjeldstad, Berit Johanne; Faye, Atle; Hilding, Greta; Roppen, Johann; Engen, Tore Petter; Bredahl, Vibeke; Grønvold, Stine; Eggen, Astrid Birgitte; Steder, Vidar Brundtland; Waagbø, Sissel Anne; Schei, Amanda; Arnesen, Mats

      (2020)

      Tar ulike grep for å hindre juks under vårens hjemmeeksamen.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2017)

      Er kvalitetsarbeid styrbart?.

      Fædrelandsvennen.

      ISSN 0805-3790.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2017)

      Distriktsvennlige utdanninger.

      www.lister24.no.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2017)

      Vi kan ikke la debatten om kvalitet forsvinne.

      Khrono.no.

      ISSN 1894-8995.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2016)

      Sammenslåing av universitet og høgskole - spenninger mellom forskning og undervisning.".

      Studiekvalitetskonferansen;

      2016-09-15 - .

    • Witsø, Hilde; Garmannslund, Per Einar; Eggen, Astrid Birgitte; Stousland, Hanne

      (2015)

      Student Self-assessment for Capacity Building in Vocational Education.

      ECER konferansen 2015;

      2015-09-08 - 2015-09-11.

    • Witsø, Hilde; Eggen, Astrid Birgitte; Garmannslund, Per Einar

      (2015)

      Student Self-assessment for Capacity Building in Vocational Education.

      konferanse;

      2015-06-22 - 2015-06-26.

    • Thygesen, Ragnar; Eggen, Astrid Birgitte

      (2015)

      Bridging Summative and Formative Assessment.

      Internasjonal faglig konferanse;

      2015-09-07 - 2015-09-11.

    • Thygesen, Ragnar; Eggen, Astrid Birgitte

      (2013)

      Effects of explicit standards for educational writing on teachers' summative and formative assessment.

      AEA conference;

      2013-11-08 - 2013-11-10.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2012)

      Nye trender i summativ og formativ vurdering for skoleledere - språket vi trenger.

      Evalueringskonferansen;

      2012-04-24 - 2012-04-25.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2012)

      Evaluering som kunnskapsutvikling. Ideologiske spenninger mellom politikk og akademia.

      Evaluering: læring, styring og kontroll?;

      2012-09-04 - 2012-09-06.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2012)

      Vurderingskompetanse i Agder; Dilemma i forholdet mellom summative og formative aspekter.

      Vurdering for læring.;

      2012-04-19 - 2012-04-20.

    • Eggen, Astrid Birgitte; Matre, Synnøve

      (2012)

      Developing national standards for the assessment of writing in compulsory education.

      Linking Multiple Perspectives on Assessment..;

      2012-08-28 - 2012-08-31.

    • Eggen, Astrid Birgitte; Thygesen, Ragnar

      (2012)

      Developing national standards for the assessment of writing. A tool for teaching and learning.

      Assessment Across the Lifespan ;

      2012-11-08 - 2012-11-10.

    • Gradovski, Mikhail; Eggen, Astrid Birgitte

      (2011)

      Avoiding the dichotomy of theory and practice: applying critical theoretical discourse as a methodological background for a school development project within the area of assessment.

      15th Biennial of the Intenational Study Association on Teachers and Teaching;

      2011-07-05 - 2011-07-08.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2011)

      Skoleutvikling mellom lokale verdier og globale trender.

      Oppvekst 2011;

      2011-11-22 - 2011-11-24.

    • Eggen, Astrid Birgitte; Grythe, Jon

      (2011)

      Vurderingskompetasne i Agder; en bottum up strategi for utvikling av vurderingskompetasne blant lærere og skoleldere i Agder.

      Evaluering;

      2011-08-31 - 2011-09-02.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2011)

      European Qualification framework; Kvalifisering for hva?.

      Pædagogisk dag;

      2011-03-21 - .

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2010)

      Evaluation for empowerment? Agency as the ability and opportunity to participate in knowledge construction.

      ECER;

      2010-08-24 - 2010-08-27.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2009)

      Utviklingssamtalen som vurdering?.

      Bedre Skole.

      ISSN 0802-183X.

      Hefte 2.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2009)

      Vurderingskultur i skolen- fusjon eller fisjon mellom læreplan og vurdering?.

      Vurderign for læring;

      2009-04-29 - 2009-04-30.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2009)

      Kvalitet og validitet.

      Konferansen Kvalitetsvurdering for læring og utvikling;

      2009-01-15 - 2009-01-16.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2009)

      Vurdering og læreplan - et kritisk blikk basert på FoU prosjekter med lærere og skoleledere.

      Koz me txt.;

      2009-01-13 - 2009-01-14.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      Democracy, Assessment and Validity. Discourses and practices concerning evaluation and assessment.

      Kvalitet i skolen;

      2008-04-07 - 2008-04-08.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      Critical ethnography for evaluation and assessment competence among teacher educators.

      Congress of Qualitative Inquiry;

      2008-05-14 - 2008-05-17.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      Democracy, Assessment and Practice. Challenges and controversies.

      EARLI sig assessment;

      2008-08-27 - 2008-08-29.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      Methodological platform for school development emphasizing evaluation.

      Transaction seminar;

      2008-06-17 - 2008-06-18.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      "Bedre vurderingspraksis"- mot nasjonal standarisering av referanser for vurdering?.

      Utdanning.

      ISSN 1502-9778.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      "Bedre vurderingspraksis"- mot nasjonal standardisering av referanser for vurdering!.

      Utdanning.

      ISSN 1502-9778.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      Anmeldelse av boen " Elevvurdering i skolen. Grunnlag for kulturendring".

      Norsk pedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0029-2052.

      Hefte 1.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      Democracy, Assessment and Validity. Discourses and practices conecerning evaluation and assessment.

      Challenging Assessment - EARLI SIG Assessment;

      2008-08-27 - 2008-08-29.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      Methodological platform for research based school development.

      tracAction meets London school of education;

      2008-06-17 - 2008-06-18.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      Action research for evaluation and assement competence among teacher educators.

      Congress of Qualitative Inquiry;

      2008-05-14 - 2008-05-17.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2008)

      Democracy, Assessment and validity. Discourses and practices concerning evaluation and assessment.

      The school- a learning organisation?;

      2008-04-07 - 2008-04-08.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2007)

      The Concept of Practice in Pragmatism and Ethnography.

      QI2007;

      2007-05-02 - 2007-05-05.

    • Eggen, Astrid Birgitte; Ottesen, Eli

      (2007)

      Lære å/og vurdere – en tapasbuffet for den profesjonelle lærer.

      Konferanse for vurdering og læring i skolen;

      2007-10-15 - 2007-10-16.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2007)

      Standarder som kobling mellom ideologi og rasjonale.

      Konferansen for vurdering og læring i skolen;

      2007-10-15 - 2007-10-16.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2007)

      Vurdering i lys av læreplan.

      Seminar for lærerutdannere om vurdering for og av læring;

      2007-10-29 - 2007-10-31.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2007)

      Vurdering for læring.

      Seminar for lærerutdannere om vurdering for og av læring;

      2007-10-29 - 2007-10-31.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2007)

      Lære og vurdere - utvikling av felles praksiser!.

      Seminar for skoler;

      2007-11-27.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2007)

      Lære og/å vurdere.

      Vurdering for læring;

      2007-09-26.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2007)

      Hva er Grounded Theory. Hovedtrekk og historikk.

      Seminar for masterstudenter;

      2007-10-08 - .

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2007)

      Kvalitativ metodologi og metode.

      Høgskolen i Akershus;

      2007-01-08 - 2007-01-10.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2007)

      Miks av metoder- et pragmatisk og politisk anliggende.

      Seminar for Utdanningsledelse;

      2007-10-11 - .

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2007)

      The concept of practice in ethnography. Towards a framework for ethnographies in an era of political pragmatism.

      Congress of Qualitative Inquiry;

      2007-05-02 - 2007-05-05.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2007)

      The concept of practice in ethnography. Towards a framework for ethnographies in an era of political pragmatism.

      Congress of Qualitative Inquiry;

      2007-05-02 - 2007-05-05.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2006)

      Vurderingskompetanse og definisjonsmakt.

      Dagssamling for Lærende nettverk;

      2006-09-19 - .

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2006)

      Vurdering og implementering av Kunnskapsløftet.

      Fagdidaktisk fellesrom, Seminar for Hovseter skole, Seminar for Persbråten skole;

      2006-08-21 - .

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2006)

      Miks av metoder- et pragmatisk og politisk anliggende. Forskningsetikk og forskningsjus.

      Utdanningsledelse, Trinn III;

      2006-06-08 - 2006-06-09.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2006)

      Etnografi i en "era of accountability".

      Høgre seminarium;

      2006-11-28 - .

    • Eggen, Astrid Birgitte; Smith, Kari; Engh, Roar

      (2006)

      Teacher assesment competence. A national in-service training programme in the making.

      Third International Assessment Congress;

      2006-08-28 - .

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2006)

      Kunnskapsløftet - et løft for læreres og skolelederes kompetanse!.

      Bedre Skole.

      ISSN 0802-183X.

      Hefte 3.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2006)

      Kunnskapsløftet - et løft for læreres og skolelederes kompetanse!.

      Bedre Skole.

      ISSN 0802-183X.

    • Smith, Kari; Eggen, Astrid Birgitte

      (2006)

      Educating Teacehrs in Classroom Assessment- Where do we start? How do we proceed?.

      Assessment for Excellence; EARLI SIG assessment conference;

      2006-08-30 - 2006-09-01.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2006)

      Evaluation as a boundary object.

      NERA/NFPF;

      2006-03-10 - 2006-03-12.

    • Eggen, Astrid Birgitte; Flyum, Karl Henrik; Knain, Erik; Ødegaard, Marianne

      (2005)

      Skriving som grunnleggende ferdighet i naturfag: metoder og perspektiver.

      Faglig Pedagogisk Dag 2005;

      2005-01-04.

    • Møller, Jorunn; Eggen, Astrid Birgitte

      (2005)

      Researching Leadership In Upper Secondary Education.

      NFPF;

      2005-03-10 - 2005-03-12.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2005)

      The Methodological Challenges of Investigating 'communities of evaluative practice'.

      Oxford Ethnography and Education Conference;

      2005-09-12 - .

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2005)

      Vurderingskompetanse i et fagdidaktisk fellesrom.

      Seminarserie PPU;

      2005-11-28 - .

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2005)

      The metodological Challenges of Investigating communities of evaluative practice.

      Oxford Ethnography and Education Conference;

      2005-09-14 - 2005-09-15.

    • Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn

      (2005)

      Researching Leadership in Upper Secondary Education.

      NFPF/NERA;

      2005-03-10 - 2005-03-12.

    • Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn

      (2005)

      Exploring Successful School Leadership across Different Contexts in Secondary Education.

      European Conference on Educational Research;

      2005-03-10 - 2005-03-12.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2005)

      Vurderingskompetanse og implementering av læreplan.

      Dagssamling for videregående skoler;

      2005-11-01 - .

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2005)

      Vurdering for styring og læring. Nye utfordringer med IKT??.

      Dagssamling Lærende nettverk;

      2005-09-06 - .

    • Eggen, Astrid Birgitten; Møller, Jorunn

      (2004)

      Multiple Methodological Approaches in Exploring School Leadership.

      NERA 2004 32nd Congress: A paper presented in a symposium.;

      2004-03-11 - 2004-03-13.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Ledelse og vurdering i fagdidaktisk utviklingsarbeid.

      Skolelederdagene 2004;

      2004-06-22 - 2004-06-23.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Alfa and Omega in Student Assessment; Exploring Identities of Secondary School Science Teachers.

      Assessment 2004; Beyond Intuition;

      2004-06-23 - 2004-06-25.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Vurderingens mysterier; dannelse og skolevurdering i et institusjonelt perspektiv.

      Disputas;

      2004-03-18 - .

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Refleksjoner omkring ideologiske og epistemologiske aspekter ved hva som regnes som god naturfagundervisning.

      Disputas;

      2004-03-18 - .

    • Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn

      (2004)

      Exploring Successful School Leadership across Different Contexts in Secondary Education.

      European Conference on Educational Research;

      2004-09-22 - 2004-09-25.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Teacher Assessment Literacy beyond Technicalities and Intuition.

      Professional Learning in a Changing Society;

      2004-11-25 - 2004-11-27.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Elevøvelsens verdi og hensikter.

      Faglig Pedagogisk Dag 2004;

      2004-01-03.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Alfa og Omega for elevvurdering.

      Bedre Skole.

      ISSN 0802-183X.

      Hefte 4.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Alfa og Omega for elev-vurdering.

      Bedre Skole.

      ISSN 0802-183X.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Teacher Assessment Literacy beyond Technicalities and Intuition.

      Professional Learning in a Changing Society;

      2004-11-25 - 2004-11-27.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Alfa and Omega in Student Assessment; Exploring Identities of Secondary School Science Teachers.

      Assessment Beyond Intuition;

      2004-06-23 - 2004-06-25.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2004)

      Ledelse og vurdering i fagdidaktisk utviklingsarbeid.

      Skolelederdagene;

      2004-06-22 - 2004-06-23.

    • Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn

      (2004)

      Multiple Methodological Approaches in Exploring School Leadership.

      NERA/NFPF;

      2004-03-11 - 2004-03-13.

    • Eggen, Astrid Birgitten; Møller, Jorunn

      (2003)

      Grounded Theory as a Methodological Approach in Exploring Successful School Leadership: Gain, Strain and Dilemmas.

      Paper presentert på UCEA Convention 2003;

      2003-11-06 - 2003-11-09.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2003)

      From Alfa to Omega in Student Assessment- including Delta, Gamma, Pi and Sigma.

      Education as a Critical Force - Myth or Reality?;

      2003-03-06 - 2003-03-09.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2003)

      Nye lærer-roller � nye vurderingsformer og vurderingshensikter? Vurdering sett fra ulike ideologiske ståsted.

      Faglig Pedagogisk Dag 2003;

      2003-01-04.

    • Eggen, Astrid Birgitte; Møller, Jorunn

      (2003)

      Grounded theory as a Methodological Approach in Exploring Successful School Leadership.

      UCEA;

      2003-11-08 - 2003-11-10.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2002)

      From respondent to case. The building of cases in ethnographic research based on grounded theory methodological approach.

      Current Issues in Classroom Research: Practices, Praises and Perspectives;

      2002-05-22 - 2002-05-24.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2002)

      The Identity of the Secondary School Science teacher; Evaluation as Didaktik Reflection.

      ECER 2002;

      2002-09-11 - 2002-09-14.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2002)

      The Identity of the Secodnary School Science Teacher; Assessment as Didaktik Reflection.

      Education and Cultural Diversities;

      2002-03-07 - 2002-03-09.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2002)

      Vurdering- summasjon og eller formasjon?.

      Faglig Pedagogisk Dag;

      2002-01-05.

    • Eggen, Astrid Birgitte

      (2001)

      Science Teacher's roles in Evaluation.

      Science Education Research in the Knowledge Based Society;

      2001-08-21 - .

  • Kunstnerisk produksjon
  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway