Aud Torill Meland

Førsteamanuensis i pedagogikk

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for barnehagelærerutdanning
HL K-222
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
  • Bøker og kapitler
    • Jernes, Margrethe; Meland, Aud Torill; Knaben, Åse Dagmar; Martinsen, Marianne Torve; Brathagen, Kjersti

      (2015)

      Rapport fra SAK-prosjekt i region Sørvest.

      Universitetet i Stavanger.

    • Meland, Aud Torill

      (2011)

      Ansvar for egen læring. Intensjoner og realiteter i en norsk videregående skole.

      Göteborgs universitet. Acta Universitatis Gothoburgensis.

      ISBN 978-91-7346-703-2.

    • Meland, Aud Torill

      (2003)

      Hva er evaluering? Evalueringsforskning - teori og metode.

    • Hanssen, Brit; Meland, Aud Torill

      (2001)

      En vurdering av Bore ungdomsskoles LUTT prosjekt.

    • Hanssen, Brit; Meland, Aud Torill

      (2001)

      En vurdering av Vasshus skoles delprosjekt innen FASE prosjektet.

    • Meland, Aud Torill

      (1998)

      Refleksjoner omkring læreplaner.

    • Meland, Aud Torill

      (1992)

      Evalueringa av et undervisningsmateriell.

      Universitetet i Oslo.

  • Formidling
    • Meland, Aud Torill

      (2024)

      Hvordan arbeide med innholdet i barnehagens årsplan..

      Personalseminar, Jåtte barnehagen, Universitetsbarnehage;

      2024-03-04.

    • Meland, Aud Torill

      (2023)

      Hvordan forstå progresjon i barnehagens rammeplan. .

    • Meland, Aud Torill; Nordmo, Bente Gurine Kvitvær

      (2023)

      I barnehagen tok mennene barna med på herjelek, mens kvinnene tok med pledd og tegnesaker.

    • Nordmo, Bente Gurine Kvitvær; Meland, Aud Torill

      (2023)

      Mannlige og kvinnelige ansatte tar initiativ til ulik utelek.

    • Nordmo, Bente Gurine Kvitvær; Meland, Aud Torill

      (2023)

      Menn i barnehager er mer fysisk aktive med barna.

    • Meland, Aud Torill

      (2022)

      Kjønnsmønstre i barnehagen - slik studentene ser dette? .

      Likestillingssenteret KUN, Oslo;

      2022-06-14.

    • Nordmo, Bente Gurine Kvitvær; Meland, Aud Torill

      (2022)

      Jenter og gutter stimuleres ulikt i uteleken.

    • Meland, Aud Torill

      (2021)

      Pedagogikken i barnehagelærerutdanningen .

      Fagdag - institutt for barnehagelærerutdanning;

      2021-06-16.

    • Meland, Aud Torill

      (2021)

      Presentasjon av utviklingsoppgaven.

      Fagdag - institutt for barnehagelærerutdanning;

      2021-06-16.

    • Meland, Aud Torill

      (2020)

      Guttene er "sterke" og jentene er "prinsesser".

      Barnehagefolk.

      ISSN 1500-6905.

      Hefte 2.

      s.70-76.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2020)

      Jenter som leker batman får beskjed om å slutte å leke mens gutter som leker med dukker får ros.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2020)

      Jenter som leker med batman får beskjed om å slutte mens gutter får ros.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2020)

      Forsker på likestilling i barnehagen.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2020)

      Jenter som leker Batman får beskjed om å slutte, gutter som leker med dukker får ros.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2020)

      Jenter som leker Batman får beskjed om å slutte. Gutter som leker med dukker får ros..

    • Meland, Aud Torill; Bakken, Anja Kristin

      (2020)

      Eventyr i barnehagen: Modige menn i blått og søte prinsesser i rosa.

    • Meland, Aud Torill

      (2019)

      Kjønnsroller i barnehagene.

      Eventus barnehager AS;

      2019-02-01.

    • Meland, Aud Torill

      (2019)

      Progresjon i barnehagen .

      Bergen kommune;

      2019-10-17 - 2019-10-18.

    • Meland, Aud Torill

      (2019)

      Den didaktiske barnehage –barnehagens arbeidsmåter.

      Vestfold fylkeskommune;

      2019-09-26.

    • Meland, Aud Torill

      (2019)

      Hvordan sikre progresjon i barnehagens innhold? .

      Time kommune;

      2019-04-30.

    • Meland, Aud Torill

      (2019)

      Kjønnsrollemønstre i barnehagen .

      Eventusbarnehager A/S;

      2019-02-01.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2019)

      Hvordan kjønn kan manifestere seg i barnehagen .

      Senter for kvinne-og kjønnsforskning. Kjønnsforskning nå!;

      2019-11-13 - 2019-11-15.

    • Meland, Aud Torill

      (2019)

      Vurdering i praksis for praksislærerne ved barnehagelærerutdanningen.

      Universitetet i Stavanger;

      2019-09-12.

    • Meland, Aud Torill

      (2019)

      Gjør det noe at jenter vil være prinsesser?.

    • Meland, Aud Torill

      (2019)

      Bohus gjør det vanskeligere for barn å velge seg bort fra det kjønnsstereotypiske, mener eksperter.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2018)

      Presentasjon om PechaKucha og kjønnsmønstre i barnehagen.

      Instituttmøte;

      2018-01-23.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2018)

      Gutter skal være aktive, jenter skal være stille. Førstsideoppslag.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2018)

      Barnehageansatte behandler barna ulikt etter kjønn: Her er de forsiktige med å bruke ord som «søt» og «tøff».

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2018)

      Barnehageansatte behandler barna ulikt etter kjønn: Her er de forsiktige med å bruke ord som «søt» og «tøff».

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2018)

      Barnehageansatte behandler barna ulikt etter kjønn: Her er de forsiktige med å bruke ord som «søt» og «tøff».

    • Meland, Aud Torill

      (2018)

      Rammeplan for barnehagen av 2017 – Hva er nytt? .

      Kursdag for PPT-Stavanger;

      2018-02-21.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2018)

      Kjønnsforskjeller i barnehagen - eksisterer dette fremdeles?.

      Konferanse;

      2018-05-24 - 5018-05-24.

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2018)

      Forskningsresultater fra Stavangerprosjektet-Det lærende barnet.

      Storbykonferanse;

      2018-10-18 - .

    • Meland, Aud Torill

      (2018)

      Hvordan sikre progresjon i barnehagens innhold?.

      Fagdag for barnehageansatte - Region Sør;

      2018-11-07.

    • Meland, Aud Torill

      (2018)

      Derfor kler hun sønnen (7mnd) i rosa klær i leopardmønster.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2018)

      Kjønnsforskjeller i hverdagsaktiviteter og lek i barnehagealeder.

      Univseritetet i Stavanger;

      2018-11-15.

    • Meland, Aud Torill

      (2018)

      Hvordan sikre progresjon i barnehagens innhold?.

      Fylkesmannen i Rogaland - Region Nord ;

      2018-11-24.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2017)

      Toddlers master of everyday activity in a gender perspective.

      BIT’s 4th Annual Global Congress of Knowledge Economy-2017;

      2017-09-19 - 2017-09-21.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2017)

      Toddlers master of everyday activity in a gender perspective.

      World Education Day-2017 ;

      2017-09-27 - 2017-09-29.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Ugelstad, Ingunn Berrefjord

      (2017)

      Toddler’s social competence, play, movement skills and wellbeing.

      27th EECERA Conference;

      2017-08-29 - 2017-09-01.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2017)

      Research on gender issues.

      Beijing Normal University;

      2017-10-01 - 2017-10-04.

    • Meland, Aud Torill

      (2017)

      Glasserommene.

    • Meland, Aud Torill

      (2017)

      Kjønnsroller i barnehagen.

    • Meland, Aud Torill; Torheim, Maria Gilje; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2017)

      Kjønnsroller lever i beste velgående i norske barnehager.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2017)

      Jenter og gutter behandles ulikt Førstesideoppslag.

    • Meland, Aud Torill

      (2017)

      Stereotyper i barnehager.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2017)

      Kjønnsroller i barnehagen.

    • Meland, Aud Torill

      (2017)

      Ny studie: Kjønnsrollene lever i beste velgående i norske barnehager.

    • Meland, Aud Torill

      (2017)

      Rammeplan for barnehagen av 2017 – belyst gjennom Goodlads læreplanteoretiske begrepsapparat .

      Stavanger kommune;

      2017-09-14.

    • Meland, Aud Torill

      (2017)

      Rammeplan av 2017 - Implementering av den nye rammeplanen med søkelyset mot en felles årsplanmal.

      Stavanger kommune;

      2017-11-03.

    • Meland, Aud Torill

      (2017)

      En didaktisk analyse av Rammeplan for barnehagen av 2017 - forelesning for Styrere i kommunale og private barnehager i regi av Stanger kommune.

      Stavanger kommune;

      2017-11-27 - .

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2017)

      Du leker vel ikke med dukker, Tobias?.

      PechaKucha;

      2017-12-12.

    • Meland, Aud Torill

      (2017)

      Presentasjon av kunnskapsområdet Ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid i forbindelse med revidering av de nasjonale retningslinjer for KO i barnehagelærerutdanningen.

      Lærerutdanningskonferansen ;

      2017-04-20 - 2017-04-21.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2016)

      Det lærende barnet. Makan finnes ikke i hele verden!.

      Ringer i Vann. Alt henger sammen med alt.;

      2016-01-18 - 2016-01-19.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2016)

      Småbarns mestring av barnehagens hverdagsaktiviteter i et kjønnsperspektiv.

      Dialogmøte - HUM konrferanse;

      2016-02-02.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2016)

      Småbarns mestring i et kjønnsperspektiv.

      Praksislærerdag;

      2016-02-11.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Jenter mer selvstendige og sosiale allerede som toåringer.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Kindergarten-Studie: So weit sind Mädchen Jungen voraus.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Mädchen sind viel weiter als Buben - zumindest als Zweijährige.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Studie: Zweijährige Mädchen haben Buben viel voraus.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Mit Zwei haben Mädchen Jungs schon viel voraus.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Kindergarten - Jungen haben weniger Interesse an Sprachaktivitäten.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Mädchen sind den Jungs schon früh voraus.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Even as two-year-olds, girls are more independent and sociable.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Even as two-year-olds, girls are more independent, sociable, study suggests.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Independent women! Even as two-year-olds, girls are more self-sufficient and sociable than boys.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Le bimbe apprendono il linguaggio prima dei maschietti: lo studio.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Dziewczynki są bardziej samodzielne niż chłopcy.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Tutkijat yllättyivät: Parivuotiaiden tyttöjen ja poikien ero luultua suurempi.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Pikkutytöt poikia taitavampia arjessa.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Pikkutytöt poikia taitavampia arjessa.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Les filles plus autonomes et plus sociables que les garçons dès l’âge de deux ans.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Κορίτσια ή αγόρια; Ποια παιδιά είναι πιο ανεξάρτητα;.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Già a tre anni le bambine sono più indipendenti dei maschi.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      2살까지는 남자보다 여자가 더 똑똑하다" (연구).

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Curice su u dobi od dvije godine mnogo neovisnije i društvenije od dječaka.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Djevojčice su u dobi od dvije godine društvenije i neovisnije od dječaka.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Las niñas, más hábiles que los niños, revela estudio.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Meisjes zijn beter dan jongens.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Meisjes van 2½ in alledaagse activiteiten beter dan jongens.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Tweejarige meisjes lopen voor op jongetjes.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Dziewczynki uczą się szybciej niezależności i samodzielności .

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Mulheres são mais independentes e sociáveis que os homens desde crianças, diz estudo.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Independente desde criança.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Mulheres são mais independentes e sociáveis que os homens.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      STUDIU. Fetele sunt la vârsta de doi ani mai independente și mai sociabile decât băieții.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Diferenţe surprinzătoare între fetele şi băieţii de vârsta de doi ani. ''Ne-am aşteptat să găsim diferenţe, dar ele au fost atât de mari''.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Fetele au mai multe abilitati sociale decat baietii.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Studiu fără precedent efectuat pe 509 de fete. Ce li se întâmplă cu adevărat.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Девочки самостоятельнее мальчиков уже с двух лет .

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Двухлетние девочки опережают мальчиков.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Hatalmasak a különbségek a bölcsis fiúk és lányok között.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Hatalmas a különbség fejlődésben a bölcsis fiúk és lányok között.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Deklice so pri dveh letih bolj samostojne in družabne kot dečki.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Por qué a los dos años las niñas aventajan tanto a los niños.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Estudio revela que a la edad de dos años las niñas aventajan en aprendizaje a los niños.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Even as two-year-olds, girls are more independent and sociable.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Miss Independent: Toddler Girls Have an Edge on Boys.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Mädchen sind Jungen als Kleinkinder weit voraus.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Kleine Mädchen sind kleinen Jungs weit voraus.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Überraschend große Unterschiede zwischen Mädchen und Jungen.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Independent women! Even as two-year-olds, girls are more self-sufficient and sociable than boys.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill

      (2015)

      Kleine Mädchen sind kleinen Jungs weit voraus.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Kleine Mädchen sind selbstständiger!.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Schneller ohne Windel: Mit Zwei haben Mädchen Buben viel voraus.

    • Rongved, Elisabeth; Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Reikerås, Elin Kirsti Lie

      (2015)

      Piger er mere selvstændige end drenge allerede i børnehaven.

    • Reikerås, Elin Kirsti Lie; Meland, Aud Torill; Toft, Trond Egil; Rongved, Elisabeth

      (2015)

      Stavangerprosjektet får internasjonal oppmerksomhet.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen; Jernes, Margrethe

      (2015)

      Den pedagogiske møteplassen mellom barnehager og barnehagelærerutdanningen.

      Praksislærerdag;

      2015-09-09.

    • Kaltvedt, Elsa Helen; Meland, Aud Torill

      (2014)

      Stavangerprosjektet - det lærende barnet Forskningsseminar.

      Stavangerprosjektet - det lærende barnet, Forskningsseminar;

      2014-11-05.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2014)

      Early gender differences in daily life activities,.

      ECER;

      2014-09-02 - 2014-09-05.

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2013)

      The relationships between Architecture and practice.

      EECER;

      2013-09-07 - .

    • Meland, Aud Torill; Kaltvedt, Elsa Helen

      (2013)

      Hverdagsrutiner i barnehagen – i et kjønnsperspektiv.

      kjønnsforskning NÅ! 2013;

      2013-11-04.

    • Kaltvedt, Elsa Helen; Meland, Aud Torill

      (2013)

      The context between every days activities and gender.

      Foredrag;

      2013-08-26 - 2013-08-31.

    • Meland, Aud Torill

      (2012)

      Responsibility for their own learning – the student’s voice.

      Nordic Educational Research Assosication (NERA),;

      2012-03-06 - 2012-03-09.

    • Meland, Aud Torill

      (2012)

      Responsibility for their own learning – intention and realities.

      Research in Education Sciences 2012 ;

      2012-09-27 - 2012-09-29.

    • Meland, Aud Torill

      (2011)

      Eleve har svårt för stort eget ansvar.

      Skolevärden.

    • Meland, Aud Torill

      (2011)

      Halvveis ansvar for egen læring.

      Morgenbladet.

      ISSN 0805-3847.

    • Meland, Aud Torill

      (2011)

      Hvem har ansvar for læringen?.

      Forskning.no.

      ISSN 1891-635X.

    • Meland, Aud Torill

      (2011)

      Pupils` responsibility for their own learning – intention and realities.

      EERA conference ;

      2011-09-12 - 2011-09-17.

    • Meland, Aud Torill

      (2011)

      Ansvar for egen læring.

      Åpen fagdag;

      2011-11-30 - .

    • Meland, Aud Torill

      (2005)

      Utdanningsreformer i Norge.

      utenTitteltekst;

      2005-11-13 - 2005-11-24.

    • Meland, Aud Torill

      (2003)

      Education in Norway - An Introduction to the Field.

      utenTitteltekst;

      2003-11-25 - 2003-11-29.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Kaltvedt, Elsa Helen; Meland, Aud Torill; Jernes, Margrethe

      (2015)

      Den digitale møteplassen mellom barnehagen og barnehagelærerutdanningen.

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway