-
Munthe, Elaine
(2023)
What Characterizes Nordic Research on Initial Teacher Education: A Systematic Scoping Review.
Nordic Studies in Education.
ISSN 1891-5914.
DOI: 10.23865/nse.v43.5588
-
-
Munthe, Elaine
(2022)
Å rekruttere og beholde lærere: hva vet vi?.
Framtidens lærerrolle i Norden;
2022-09-07.
-
-
Munthe, Elaine
(2022)
Arendalsuka: Å rekruttere og beholde lærere; en kunnskapsoversikt.
Arendalsuka;
2022-08-17.
-
-
Guldbrandsen, Astrid;
Munthe, Elaine
(2022)
Art in school: The importance of art for the development of children. - What has research found?.
Art is doing;
2022-10-27.
-
-
Moser, Thomas;
Furenes, May Irene;
Munthe, Elaine
(2022)
The Trends in Scandinavian ECEC Research 2006-2019 - Stability and Changes in Topics and Methodology.
Changing times in ECEC: New opportunities for fostering development and improving sustainability;
2022-07-12 - 2022-07-14.
-
-
Munthe, Elaine
(2022)
Debattinnlegg: Vi trenger å forske mer på organisering av sommerferien.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
-
-
Forsström, Sanna Erika;
Gilje, Øystein;
Amdam, Synnøve Hedemann;
Munthe, Elaine
(2022)
En systematisk kunnskapsoversikt over forskning om digitalisering i grunnopplæring: Hva vet vi om digitalisering i skolen basert på vitenskapelige studier av høy kvalitet? .
Rundebordskonferanse;
2022-11-30 - 2022-12-01.
-
-
Munthe, Elaine
(2022)
Om praksisforankring og profesjonsretting av masteroppgavene. Muligheter og utfordringer med bakgrunn i forskning på lærerutdanning .
Årlig konferanse for Nasjonalt nettverk for masterveiledere i lærerutdanning;
2022-11-22.
-
-
Munthe, Elaine
(2022)
Systematic reviews of research on teacher education programs.
Lærerutdanning i Sogndal 50 år;
2022-11-10.
-
-
Munthe, Elaine
(2022)
Digitalisering i skolen: – Åpner klasserommet for verden.
-
-
Munthe, Elaine;
Erstad, Ola Andres;
Njå, Morten Bergsten;
Forsström, Sanna Erika;
Gilje, Øystein;
Amdam, Synnøve Hedemann;
Moltudal, Synnøve Heggedal;
Hagen, Silje Bergill
(2022)
GrunnDig og implikasjoner for lærerutdanning.
DigiGLU-avslutningsseminar;
2022-12-14.
-
-
Munthe, Elaine
(2022)
Preparing students and newly qualified teachers for professional uncertainty .
2022 CTER International Conference on Evidence-Based Teacher Education and Lesson Study;
2022-07-24.
-
-
Keles, Serap;
Munthe, Elaine
(2022)
Teacher education as part of an evidence ecosystem: How to enhance the use of systematic reviews.
AERA Conference;
2022-04-21 - 2022-04-26.
-
-
Forsström, Sanna Erika;
Munthe, Elaine
(2022)
Research on Nordic Initial Teacher Education: A scoping review.
Nordic Educational Research Association;
2022-06-01 - 2022-06-03.
-
-
Munthe, Elaine
(2022)
An Evidence Ecosystem for Education: Norway as Case.
American Educational Research Association Annual Conference;
2022-04-25.
-
-
Munthe, Elaine
(2022)
Equity in Education: The Role of Syntheses and Knowledge Centers in Sweden and Norway.
American Educational Research Association Annual Conference;
2022-04-25.
-
-
Munthe, Elaine
(2022)
Norske Tilstander, episode 18 2022: "Ingen tør å si det, men sommerferien er altfor lang".
-
-
Keles, Serap;
Ten Braak, Dieuwer;
Munthe, Elaine
(2021)
Inclusion of children with special education needs in Nordic countries: A scoping review.
NERA;
2021-11-03 - 2021-11-05.
-
-
Munthe, Elaine
(2021)
Lærerrommet: Hvorfor er lærerutdanningen viktig?.
-
-
Munthe, Elaine;
Westergård, Elsa
(2021)
Parent-Teacher Conferences; Topics, roles and contexts. A metasynthesis.
Nordic Educational Research Association (NERA);
2021-10-03 - 2021-10-05.
-
-
Munthe, Elaine
(2021)
Digitalisering i høyere utdanning.
Fagdag for ansatte på fakultet LUI, OsloMet;
2021-08-12.
-
-
Dalehefte, Inger Marie;
Munthe, Elaine
(2021)
Student Teacher’s Perception of Learning Conditions during Covid-19 .
EARLI Symposium: ‘University Teacher Education in Times of Covid-19;
2021-08-23 - 2021-08-27.
-
-
Munthe, Elaine
(2021)
Recruiting and retaining teachers.
Utdanningskonferanse for Latvia;
2021-05-04.
-
-
Munthe, Elaine
(2021)
Strengthening the use of educational research.
Strengthening the impact of Education Research;
2021-04-27.
-
-
Munthe, Elaine
(2021)
Strengthening evidence and systematic knowledge use in education – experiences from Norway.
Ministry of Education in the Netherlands;
2021-03-25.
-
-
Munthe, Elaine
(2021)
Kunnskapsoversikt: Forskning om praksisopplæring i norske lærerutdanninger.
Fagdag for ansatte i lærerutdanninger;
2021-05-05.
-
-
Munthe, Elaine
(2021)
Framtidens lærerutdanning og læringsteknologi.
Lærerutdanningskonferansen;
2021-04-28.
-
-
Munthe, Elaine;
Ruud, Erik
(2020)
A systematic mapping of research addressing field practice in teacher education in Norway.
Rethinking the futures of education in the Nordic countries;
2020-03-04 - 2020-03-06.
-
-
Munthe, Elaine;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Cranner, Kristin Vestrheim
(2020)
UiS overtar ansvaret for skandinavisk barnehageforskningsdatabase.
-
-
Mathiesen Gilje, Trine;
Munthe, Elaine
(2020)
Internasjonal dag mot vold, mobbing og nettmobbing blant barn og unge.
-
-
Munthe, Elaine
(2020)
Research based teacher education - what, why, how?.
Forskerskolekonferanse;
2020-10-24 - 2020-10-25.
-
-
Munthe, Elaine
(2020)
Systematic reviews - an introduction.
Forskerskolekonferanse;
2020-10-24 - 2020-10-25.
-
-
Munthe, Elaine
(2020)
Praksisopplæring i lærerutdanninger i Norge: En forskningsoversikt.
Nettverk for Veiledning av nyutdannede og nytilsatte årskonferanse;
2020-11-17.
-
-
Ruud, Erik;
Munthe, Elaine
(2020)
The Knowledge Center for Education - Symposium contribiution to "The Nordic Evidence Session".
The What Works Global Summit 2020;
2020-10-27.
-
-
Munthe, Elaine;
Cranner, Kristin Vestrheim
(2020)
Lanserer systematisk kunnskapsoversikt om fagskoleutvikling.
-
-
Munthe, Elaine;
Folkvord, Kåre Andreas;
Egaas Røen, Hege;
Berge Hurlen, Inger Sofie
(2020)
School based competence Development in Rogaland;Initial results.
ICSEI 2020;
2020-01-06 - 2020-01-10.
-
-
Munthe, Elaine
(2019)
Utvikling av 5-årig grunnskolelærerutdanning i Norge.
Seminar for lærerutdanning;
2019-12-11.
-
-
Munthe, Elaine
(2019)
Kunnskap for framtidens lærerutdanning.
Avslutningskonferanse for SKUL;
2019-06-12.
-
-
Munthe, Elaine
(2019)
Bruk av forskning.
Åpning av Norsk nettverk for systematiske kunnskapsoppsummeringer;
2019-10-12.
-
-
Munthe, Elaine
(2019)
Willful Awareness – Willful acknowledgement – Willful action.
International Congress for School Effectiveness and Improvement;
2019-01-08 - 2019-01-12.
-
-
Munthe, Elaine
(2019)
Evaluering av lærerutdanning i Danmark; hovedresultater.
Seminar arrangert av Utdannings- og forskningsministeriet i Danmark;
2019-01-15.
-
-
Thomassen, Wenche Elisabeth;
Munthe, Elaine
(2018)
What kind of orientations and knowledge do student Teachers Express for teaching in multicultural and multilingual classrooms?.
EARLI SIG 11;
2018-06-13 - 2018-06-15.
-
-
Munthe, Elaine
(2018)
Skolebasert kompetanseutvikling i partnerskap – om lærernes profesjonsutvikling.
Skoleledersamling Midt-Rogaland;
2018-04-12 - .
-
-
Munthe, Elaine
(2018)
Digitization in schools.
Northern Lights;
2018-09-27 - 2018-09-28.
-
-
Munthe, Elaine
(2018)
Lesson Study i FYR-skoler.
Seminar for FYR skoler i Nordland fylke;
2018-02-08 - .
-
-
Munthe, Elaine;
Baugstø, Tone Osestad;
Haldorsen, Anne Karin
(2017)
Lesson Study - for skolebasert kompetanseutvikling.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 4.
s.56-64.
-
-
Fauskanger, Janne;
Mosvold, Reidar;
Helgevold, Nina;
Munthe, Elaine;
Bjuland, Raymond
(2017)
Towards inter-rater reliability: A study of factors that may influence scoring of classroom videos.
Systematic observation in educational research;
2017-09-27 - 2017-09-28.
-
-
Thomassen, Wenche Elisabeth;
Munthe, Elaine
(2017)
Educating Norwegian Preservice Teachers – promoting equality in school.
American Educational Research Association;
2017-04-29 - .
-
-
Munthe, Elaine
(2017)
Lærerutdanning + skoleutvikling = sant.
Avslutningskonferanse for Ungdomstrinn i utvikling;
2017-04-06 - .
-
-
Munthe, Elaine;
Bjuland, Raymond;
Helgevold, Nina
(2017)
Enhancing professional learning in Initial Teacher Education.
International Congress for School Development and Improvement (ICSEI);
2017-01-07 - .
-
-
Thuen, Elin Marie;
Munthe, Elaine
(2016)
Lærerutdanningen ved UiS 2005-2016
Fra allmennlærer til grunnskolelærer til master for grunnskolelærere.
Skolehistorisk årbok for Rogaland.
ISSN 0801-2520.
Volum 33. årgang.
s.109-115.
-
-
Munthe, Elaine
(2016)
Nasjonale retningslinjer - forventninger og ambisjoner.
NRLUs nasjonale seminar om retningslinjer;
2016-04-27 - 2016-04-28.
-
-
Munthe, Elaine
(2016)
Teacher Education and Future Challenges.
The Future of Learning, Knowledge and Skills;
2016-06-06 - 2016-06-07.
-
-
Munthe, Elaine
(2016)
Blir det bedre skole, lærer og lærerutdanning av dette?.
Forskerforbundets LÆrerutdanningskonferanse;
2016-03-16.
-
-
Munthe, Elaine
(2016)
Lesson Study og profesjonsutvikling.
Seminar for skoleledere;
2016-03-17.
-
-
Munthe, Elaine
(2016)
Internasjonalisering i lærerutdanningene - betydning, utfordringer og muligheter.
Internasjonaliseringseminar;
2016-05-25.
-
-
Munthe, Elaine
(2015)
Lesson Study in Norway.
Expert Seminar, WALS conference;
2015-11-22 - 2015-11-27.
-
-
Munthe, Elaine;
Thomassen, Wenche Elisabeth
(2015)
Behov for kompetente lærarar på fleirkulturelle skular..
-
-
Munthe, Elaine
(2015)
Lærerne diskuterer ikke pedagogikk.
-
-
Rogne, Magne;
Munthe, Elaine
(2015)
Research in Initial Teacher Education: Defining the Paths.
AERA 2015;
2015-04-16 - 2015-04-20.
-
-
Munthe, Elaine
(2015)
Profesjonsutvikling gjennom Lesson Study.
Fagdag;
2015-01-08.
-
-
Munthe, Elaine
(2015)
Veien videre for lærerutdanninger.
SPS-konferansen;
2015-12-04.
-
-
Munthe, Elaine
(2015)
Lærerutdanning i et karriereperspektiv.
Nettverkssamling for Veiledning av nyutdannede lærere;
2015-12-01.
-
-
Munthe, Elaine
(2015)
Framtidens skole - konsekvenser for lærerutdanning?.
Framtidens skole - konsekvenser for lærerutdanning?;
2015-09-17.
-
-
Munthe, Elaine
(2015)
Profesjonell læring i Lesson Study.
Oppstart for lærere i Drammen kommune;
2015-08-11.
-
-
Munthe, Elaine
(2014)
Paneldeltakelse.
-
-
Munthe, Elaine
(2014)
Solaseminar om CLASS.
Solaseminar for alle skoleledere;
2014-11-18.
-
-
Munthe, Elaine
(2014)
Flerspråklige ti grunnskolelærerutdanningene og forskningsbehov for framtiden.
Norsk som andrespråk ;
2014-11-07.
-
-
Munthe, Elaine
(2014)
Vilkår for god lærerutdanning.
Faglig samling for ansatte ved Høgskolen i Volda;
2014-02-20.
-
-
Munthe, Elaine
(2014)
Lærerutdanninger i endring, resultater fra Følgegruppens arbeid 2013-2014.
Grunnskolelærerutdanningskonferanse;
2014-03-19 - 2014-03-20.
-
-
Munthe, Elaine
(2014)
Kvalitet i grunnskolelærerutdanningene.
GNIST årskonferanse;
2014-06-04.
-
-
Munthe, Elaine
(2014)
Lærerstudentene jobber minst, men får best karakterer.
-
-
Munthe, Elaine
(2014)
Stadig færre menn i klasserommet.
-
-
Smedstad, Tormod;
Munthe, Elaine
(2014)
Det er på arbeidsplassen vi blir arbeidsfolk.
-
-
Munthe, Elaine;
Conway, Paul
(2014)
Onto the Commons: the clinical turn in teacher education.
Fagdag;
2014-12-12.
-
-
Munthe, Elaine
(2014)
Lærerutdanning som del av norsk utdanningsforskning. Utfordringer og muligheter i lys av Norges Forskningsråds satsinger.
PIL-konferanse;
2014-11-27 - 2014-11-28.
-
-
Munthe, Elaine
(2014)
Master for utvikling.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
s.68-68.
-
-
Munthe, Elaine
(2014)
Det er på arbeidsplassen vi blir arbeidsfolk.
Skoleeierkonferansen 2014;
2014-03-05.
-
-
Munthe, Elaine
(2014)
Hun løfter lærerutdanningene.
-
-
Munthe, Elaine
(2013)
Observasjon av undervisningspraksis.
Skoleledersamling i Rogaland;
2013-11-08.
-
-
Munthe, Elaine
(2013)
Hva vet vi om lærerutdanningsforskning?.
PRAKUT konferanse;
2013-11-13 - 2013-11-14.
-
-
Munthe, Elaine
(2013)
Lærerutdanningsforskning på langs og på tvers; tema og metoder.
Nasjonal PhD samling innen NAFOL;
2013-11-20.
-
-
Munthe, Elaine
(2013)
Qualifying for Teaching Excellence.
Finnish Educational Research Association meeting (FERA);
2013-11-21 - 2013-11-22.
-
-
Munthe, Elaine
(2013)
Læringsledelse for elever og lærere.
Seminar for ansatte ved Dalane VGS;
2013-09-27.
-
-
Munthe, Elaine;
Bjuland, Raymond;
Helgevold, Nina
(2013)
Lesson Study in Initial Teacher Education.
World Association of Lesson and Learning Studies (WALS);
2013-09-06 - 2013-09-08.
-
-
Munthe, Elaine
(2013)
Forskning om lærerutdanning - til nytte for veiledning av nyutdannede lærere?.
nasjonal konferanse for veiledere;
2013-11-28.
-
-
Munthe, Elaine;
Haldorsen, Anne Karin;
Baugstø, Tone;
Holme, Geir
(2013)
Lesson Study in Norway: the beginning.
World Association of Lesson and Learning Study (WALS);
2013-09-06 - 2013-09-08.
-
-
Munthe, Elaine
(2013)
Lærerprofesjon og lærerarbeid.
Fylkesmøte for Skoleledere;
2013-02-28 - 2013-03-01.
-
-
Munthe, Elaine
(2013)
Koherens i lærerutdanninger: Arbeidsmåter.
Lærerutdannere ved UiA;
2013-02-14.
-
-
Munthe, Elaine;
Baugstø, Tone;
Haldorsen, Anne-Karin
(2013)
Japanske takter i Bømlo kommune.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 1.
s.11-15.
-
-
Munthe, Elaine
(2012)
Med god gli i kupert terreng; det andre året i grunnskolelærerutdanningsreformen.
Følgegruppens Grunnskolelærerutdanningskonferanse;
2012-03-15.
-
-
Munthe, Elaine;
Hammerness, Karen Moore
(2012)
Students’ Perceptions of Coherence in Teacher Education.
Annual American Educational Research Association Conference;
2012-04-13 - 2012-04-17.
-
-
Munthe, Elaine
(2012)
Variations in perceived research based teacher education and interactional coherence.
ProPEL: 1st International Conference;
2012-05-09 - 2012-05-11.
-
-
Munthe, Elaine
(2012)
De nye grunnskolelærerutdanningene.
Dagskonferanse;
2012-03-29.
-
-
Munthe, Elaine
(2012)
Klasseledelse i barne- og ungdomsskole; hva vet vi?.
Seminar for lærere;
2012-02-03.
-
-
Munthe, Elaine
(2012)
De gode lærerutdanningene.
Høgskolen i Bergens årlige seminar;
2012-01-31.
-
-
Munthe, Elaine
(2012)
Research programs for teacher educators; PRAKUT.
EU Commission on Teacher Education;
2012-03-26 - 2012-03-28.
-
-
Munthe, Elaine;
Malmo, Kari-Anne Svensen
(2011)
National Reforms and Local Challenges in Teacher Education.
Biannual Meeting EARLI;
2011-08-30 - 2011-09-03.
-
-
Munthe, Elaine
(2011)
Fra allmennlærer til grunnskolelærer: Resultater fra første år.
Følgegruppens Lærerutdanningskonferanse;
2011-03-15.
-
-
Munthe, Elaine
(2011)
Teacher Education Reform in Norway.
American Educational Research Association Annual Meeting;
2011-04-08 - 2011-04-12.
-
-
Munthe, Elaine
(2011)
Profesjonalitet og kompetanse.
Landskonferanse for pedagogstudentene;
2011-10-29.
-
-
Munthe, Elaine
(2011)
Institusjon og region: ny grunnskolelærerutdanning.
Lærerutdanning i Volda 1861 - 2011;
2011-11-24.
-
-
Munthe, Elaine
(2011)
Læreres profesjonelle usikkerhet.
SAF-konferanse 2011;
2011-10-28.
-
-
Munthe, Elaine
(2011)
Har vi en god lærerutdanning?.
Landskonferanse Pedagogstudentene;
2011-10-29.
-
-
Munthe, Elaine
(2010)
Portfolios for professional development: a research journey.
Teachers and Teaching: theory and practice.
ISSN 1354-0602.
Volum 16.
Hefte 2.
s.277-279.
DOI: 10.1080/13540600903478557
-
-
Munthe, Elaine
(2010)
Kunnskapsrike lærere.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
-
-
Munthe, Elaine
(2010)
Nyere forskning om klasse- og læringsledelse.
utenTitteltekst;
2010-09-14.
-
-
Munthe, Elaine
(2010)
Systematisk utvikling av profesjonskunnskap.
utenTitteltekst;
2010-11-03.
-
-
Munthe, Elaine
(2010)
Videoforskning i skolen.
Videoseminar 2010;
2010-02-15 - 2010-02-16.
-
-
Munthe, Elaine
(2010)
Teacher educators off campus and on campus.
American Educational Research Association;
2010-04-30 - 2010-05-04.
-
-
Munthe, Elaine
(2010)
Bruk av video i pedagogisk forskning.
Videoseminar 2010;
2010-02-15 - 2010-02-16.
-
-
Munthe, Elaine
(2010)
Hvor utdannet er nyutdannede lærere?.
Lærerkvalitet og kompetanse i grunnskolen;
2010-11-12.
-
-
Munthe, Elaine
(2010)
Hvor utdannet er nyutdannede lærere?.
Lærerkompetanse og kvalitet i grunnskolen;
2010-11-11.
-
-
Munthe, Elaine
(2010)
Lesson Study.
utenTitteltekst;
2010-10-26.
-
-
Ohnstad, Frøydis Oma;
Munthe, Elaine
(2009)
Field Practice in Teacher Education.
Earli konferanse;
2009-08-24 - 2009-08-29.
-
-
Munthe, Elaine;
Haug, Peder
(2009)
Research on the pedagogy and effects of teacher education in Norway.
EARLI;
2009-08-25 - 2009-08-29.
-
-
Munthe, Elaine
(2008)
Field Practice Schools in the NYMY-Project.
Nordic Educational Research Association;
2008-03-06 - 2008-03-08.
-
-
Munthe, Elaine;
Cosmovici, Elena Maria;
Idsøe, Thormod;
Bru, Edvin
(2008)
Perception of teacher support and on task orientation among pupils with different achievement levels.
American Educational research Association, Annual Meeting;
2008-03-23 - 2008-03-28.
-
-
Munthe, Elaine
(2008)
Den utfordrende rektor- og lærerrollen i et skiftende landskap.
Utdanningskonferansen 2008;
2008-11-04 - 2008-11-05.
-
-
Munthe, Elaine
(2008)
Praksissjokket vil alltid være en del av yrket.
-
-
Munthe, Elaine
(2008)
Ledelse for lærere.
utenTitteltekst;
2008-08-14.
-
-
Munthe, Elaine
(2008)
Praksisskolelærere og praksisopplæring.
Utdanning av lærere - erfaringer og utfordringer;
2008-08-25.
-
-
Munthe, Elaine;
Caspersen, Joakim;
Riksaasen Hatlevik, Ida Katrine
(2007)
Report to Eurydice. Teachers' autonomy- Norway.
SPS arbeidsnotat 6/2007;
2007-12-01.
-
-
Munthe, Elaine
(2007)
På jakt etter sikkerhet?.
SPS-kronikken.
ISSN 0809-7720.
-
-
Thuen, Elin;
Munthe, Elaine
(2007)
Ungdomsskolelæreres vurdering av elevproblemer ved overgangen til ungdomsskolen.
Fagtorget 2007- læring i fellesskap;
2007-11-20 - 2007-11-21.
-
-
Munthe, Elaine
(2007)
Klasseledelse; Emosjonell klima, organisering for læring og læringsledelse.
utenTitteltekst;
2007-03-13.
-
-
Munthe, Elaine;
Thuen, Elin
(2007)
Norwegian junior high school teachers' judgments of problems among students.
2007 AERA Annual Meeting;
2007-04-09 - 2007-04-13.
-
-
Østrem, Sissel;
Munthe, Elaine;
Hanssen, Brit
(2007)
How does field service influence pre-service teachers' learning?.
Journal of the Comenius Association.
ISSN 2033-4443.
Volum 16.
Hefte 1.
s.16-18.
-
-
Munthe, Elaine
(2007)
Klasseledelse; Emosjonell klima, organisering for læring og læringsledelse.
utenTitteltekst;
2007-02-15.
-
-
Munthe, Elaine
(2007)
Klasseledelse; Emosjonell klima, organiserig for læring og læringsledelse.
utenTitteltekst;
2007-02-14.
-
-
Munthe, Elaine
(2007)
Læringsledelse.
Nyutdannede lærere;
2007-04-17 - 2007-04-18.
-
-
Munthe, Elaine
(2007)
Å studere klasseromspraksis over tid Del av et arbeidssymposium om Flermetodiske tilnærminger til studier av læreres praksis og læring.
FoU i Praksis;
2007-04-19 - 2007-04-20.
-
-
Munthe, Elaine
(2006)
Hvor viktig er utdanning?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
-
-
Munthe, Elaine
(2006)
The continuing professional development of educators, emerging European issues, A. Alexandrou, K. Field, & H. Mitchell (Eds), 2005.
Teachers and Teaching: theory and practice.
ISSN 1354-0602.
Volum 12.
Hefte 5.
s.615-617.
-
-
Munthe, Elaine
(2005)
Metaphor in educational discourse.
Discourse & Society.
ISSN 0957-9265.
Volum 16.
Hefte 4.
s.583-584.
-
-
Junge, June;
Munthe, Elaine
(2005)
Use of video to promote learning for teachers Preconditions for learning in a school for all: pilot study.
EARLI 2005;
2005-08-23 - 2005-08-27.
-
-
Munthe, Elaine
(2005)
A survey and follow-up study of Norwegian teachers' professional uncertainty/certainty and collaboration.
European Association for Research on Learning and Instruction, 11th Biennual Conference;
2005-08-23 - 2005-08-27.
-
-
Munthe, Elaine
(2004)
Nye utfordringer - nye krav: Læreren i spenningsfeltet mellom usikkerhet og skråsikkerhet.
utenTitteltekst;
2004-04-14.
-
-
Munthe, Elaine
(2004)
How is teaching assessed and what can we learn about teaching when analyzing videos of novice teachers with CLASS – a content analysis scoring manual?.
NERA's 32nd Congress;
2004-03-11 - 2004-03-13.
-
-
Munthe, Elaine
(2004)
Læreren mellom skråsikkerhet og usikkerhet.
KUPP-konferanse, sluttkonferanse for KUPP-programmet, NFR;
2004-10-28 - 2004-10-29.
-
-
Munthe, Elaine
(2004)
Approaches, pitfalls and challenges when using videography in educational research.
NERA's 32nd Congress;
2004-03-11 - 2004-03-13.
-
-
Munthe, Elaine;
Østrem, Sissel
(2004)
Using Videography to Investigate New Teachers' Work.
Professionalism, Trust and Competence The First CSP Conference in the Study of Professions;
2004-06-17.
-
-
Østrem, Sissel;
Munthe, Elaine
(2003)
Lærerne på laboratorieskolene til John Dewey.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 3.
s.33-38.
-
-
Munthe, Elaine;
Østrem, Sissel
(2003)
Fra Høgskolestudent til Yrkesutøver: en beskrivelse av et forskningsprosjekt.
utenTitteltekst;
2003-05-09.
-
-
Munthe, Elaine
(2003)
Special Education in Norway - and glimpses from an ongoing research project.
utenTitteltekst;
2003-10-21.
-
-
Munthe, Elaine
(2003)
Å ta usikkerhet på alvor - en forutsetning for utvikling av profesjonell sikkerhet.
utenTitteltekst;
2003-10-23 - 2003-10-24.
-
-
Østrem, Sissel;
Munthe, Elaine
(2003)
Laboratorieskolen til Dewey - en skole for de gode erfaringene.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Volum 2.
s.87-91.
-
-
Munthe, Elaine
(2003)
Special Education in Norway - and glimpses from an ongoing research project.
utenTitteltekst;
2003-10-21.
-
-
Munthe, Elaine;
Østrem, Sissel
(2003)
Fra Høgskolestudent til Yrkesutøver: en beskrivelse av et forskningsprosjekt.
utenTitteltekst;
2003-05-09.
-
-
Munthe, Elaine
(2003)
Å ta usikkerhet på alvor - en forutsetning for utvikling av profesjonell sikkerhet.
utenTitteltekst;
2003-10-23 - 2003-10-24.
-
-
Munthe, Elaine;
Østrem, Sissel
(2003)
Lærerne på laboratorieskolene til John Dewey.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 3.
s.33-38.
-
-
Munthe, Elaine
(2002)
Et hundreårs perspektiv.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 3.
s.59-65.
-
-
Munthe, Elaine
(2002)
Fordommer i den flerkulturelle skolen.
?.
-
-
Munthe, Elaine;
Midthassel, Unni Vere
(2002)
Peer Learning Groups for Teachers: A Norwegian Innovation.
?.
Volum 11.
s.303-316.
-
-
Munthe, Elaine;
Thuen, Elin
(2002)
Som prinsessen, så også læreren.
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
Hefte 8.
s.74-75.
-
-
Munthe, Elaine;
Thuen, Elin
(2002)
Som prinsessen, så også læreren.
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
Hefte 8.
s.74-75.
-
-
Munthe, Elaine
(2002)
Et hundreårs perspektiv.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 3.
s.59-65.
-
-
Munthe, Elaine
(2000)
Preventing bullying in a school development perspective.
utenTitteltekst;
-
-
Munthe, Elaine
(2000)
Strategies to prevent and manage bullying in schools.
The Challenge of Bullying;
-
-
Munthe, Elaine
(2000)
Research on Conflict Resolution in Norway.
Conflict Resolution in Schools;
-
-
Munthe, Elaine
(1999)
The teacher's role in preventing conflict in school.
ENCORE;European Network for Conflict Resolution;
-
-
Munthe, Elaine
(1999)
The Norwegian Program for preventing and managing bullying in schools.
Violence in schools: awareness-raising, prevention, penalties;
-
-
Munthe, Elaine
(1998)
Generalizability theory applied to a study of teacher certainty.
-